Ibuprofen

Komeetman

Belezen gebruiker
Hey,

net even de medicijnkast doorkeken, vond er niet zoveel speciaals, maar vond er wel Ibuprofen.

Heb even gegoogled, maar kom voornamelijk moeilijke, Engelse teksten tegen.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ben ik er iets mee?

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je er veel slikt (dus in feite een overdosis neemt) word je duf, slaperig, afwezig.. Je kunt het echter ook fijn maken en opsnuiven. Dit brandt ontiegelijk erg en je wordt er een beetje vaag van.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Ja man, slikken die handel! Vooral 's ochtends tegen een kater

Helaas, is één van de leugens van de pharma industrie. Een kater en ook de hoofdpijn krijg je voornamelijk door uitdroging. Alcohol /caffeïne, drijven het vocht uit je lichaam. En samen met de gifstoffen krig je hoofdpijn. Daar nog meer gifstoffen op zorgen gewoon voor een langere kater. Moet je lever die pijnstiller ook nog gaan verwerken.. Zal bron zoeken.

boris75

Experimenterende gebruiker
Er zijn zelfs geluiden dat Ibuprofen in verband kan worden gebracht met een verhoogde kans op een hartaanval... proost!

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
toen ik een 15 jarig onwetend en niet gebruikend jongetje was, slike ik veel ibuprofen tegen hoofdpijn en maagklachten die ik toen had. Ontzettend dom, maar keek er gewoon tegen aan als erg sterke paracetamols. Heb ik geweten ook, heb er een maagzweer aan overgehouden, dubbele antibiotica kuur en een maag die na 3-4 jaar nog steeds opspeelt af en toe.

Doe maar niet dus.

boris75

Experimenterende gebruiker
Dumpy zei:
toen ik een 15 jarig onwetend en niet gebruikend jongetje was, slike ik veel ibuprofen tegen hoofdpijn en maagklachten die ik toen had. Ontzettend dom, maar keek er gewoon tegen aan als erg sterke paracetamols. Heb ik geweten ook, heb er een maagzweer aan overgehouden, dubbele antibiotica kuur en een maag die na 3-4 jaar nog steeds opspeelt af en toe.

Doe maar niet dus.

Klopt, ibuprofen en naproxen en andere NSAID's tasten het maagslijmvlies aan. Daarom ook nooit langer dan twee weken gebruiken. (En dat is al lang)

Frankie

Newbie
Ibuprofen is voornamelijk een goede onstekingsremmer. Werkt ook zeker tegen hoofdpijn maar paracetamol is vele malen beter. En voor een leuk gevoel hoef je het niet te slikken is geen lolletje met aardig wat op.

Arenshi

Bewuste gebruiker
ik heb ibuprofen voorgeschreven gekregen samen met antibiotica en dafalgan... en ik ben verdomd suf... net of ik heb 10 jointjes heb gdn achter mekaar... en soms als ik met men ogen beweeg (naar links of naar rechts ) kryg ik enorm veel tintelingen in men oren :grin: echt super leuk... maarja... ben wel ziek (daarvoor neem ik die medicatie dus)

Bovenaan