Hulp gevraagd....

MJP

Experimenterende gebruiker
He allemaal !!

Kan iemand mij vertellen of XTC je immuunsysteem aan kan tasten ? Ben al 4/5 weken aan het kwakkelen met mn gezondheid. Verkouden, keelpijn, hoesten enz... Niet heel ernstig maar wel heel vervelend (in die periode ongeveer 2 pilletjes gehad maar wel flink gedanst en uit mn dak gegaan). Neem voldoende vitaminen tot me. Vreemd dus dat als het min of meer over is en ik ga stappen en een pilletje neem dat een paar dagen erna de ellende weer begint.... Ga toch ff met de dokter praten. Voor de zoveelste keer... Maar we hebben ondanks alles een waanzinnig feest gehad zondag :mrgreen:

Iemand hier ervaring mee ?? Stop nu ook ff 2 maanden heb ik besloten.
Bedankt voor de reacties !!

MJP

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
drugs zoals xtc zijn zwaar voor het lichaam, gaan dansen en uit je dak gaan is ook zwaar voor je lichaam
als je deze drie dan nog eens combineert dan wordt het wel serieus vermoeiend voor je lichaam, en het immuunsysteem van een vermoeid lichaam is uiteraard een stuk minder...
mijn advies: een beetje minder uit je dak gaan onder xtc en wat meer rusten en gezond eten enzo...

MJP

Psychedelic_Fairytale:

Bedankt voor de tip !! Heb besloten vanmiddag vrij te nemen en lekker te gaan slapen.... Ben niet moe maar merk dat het niet lekker gaat.

MJP

Qocaïne

Badass junkie
ik heb ook 4 weken gekwakkeld met mijn gezondheid... het heerst dan ook op het moment!

denk niet dat die pilletjes jouw 4 weken laten kwakkelen :)

MJP

Ik hoop ook dat het pilletje niet de reden is, maar kan me voorstellen dat ik inderdaad gewoon door ben gegaan terwijl mijn lichaam moe was en dat is niet echt goed voor je....

MJP

sjaak

Newbie
Wie lange tijd of regelmatig XTC gebruikt, zegt vatbaarder te zijn voor infecties. Een onderzoeksgroep uit Spanje houdt zich bezig met de relatie tussen XTC-gebruik en het immuunsysteem. Zij hebben aangetoond dat een éénmalige dosis van 75 mg MDMA in staat is het immuunsysteem te onderdrukken. Een tweede, opeenvolgende dosis versterkt dit effect. Ook hebben ze gekeken naar de effecten van herhaald XTC-gebruik op het immuunsysteem. In deze onderzoeken laten XTC-gebruikers die in hun leven tussen de 5 en de 50 pillen geslikt hebben, twee jaar na het begin van het onderzoek nog steeds een onderdrukt immuunsysteem zien. Het aantal immuuncellen is gedurende deze tijd afgenomen.
De uitkomsten van deze onderzoeken kunnen een verklaring zijn voor de grotere vatbaarheid voor infecties onder XTC-gebruikers. Echter, ook in deze onderzoeken kan het gebruik van andere drugs een vertekend beeld geven. Vervolgonderzoek zal dus uit moeten wijzen hoe XTC-gebruik en het immuunsysteem precies samenhangen. Het lijkt er echter op dat regelmatig gebruik van XTC en andere drugs het immuunsysteem kan onderdrukken. Een mogelijke verklaring voor deze onderdrukking van het immuunsysteem is het feit dat serotonine een rol speelt in de productie van immuuncellen. Een verlaagde hoeveelheid serotonine na het gebruik van XTC zou tot een afname in de productie van immuuncellen kunnen leiden.

Bron: http://www.drugs-test.nl/Downloads/Drug ... elling.pps

MJP

Ik werd gebeld door de dokter vanmiddag naar aankeiding van het bloedonderzoek en het schijnt dat ik Pfeiffer heb gehad. Er zijn geen ontstekingen meer in mn lichaam te vinden maar de sporen van Pfeiffer zijn duidelijk aanwezig. Heb ongeveer 7 maanden geleden een ernstige keelontsteking gehad en toen hadden ze al bloed afgenomen, maar konden niets vinden. 2 maanden geleden kreeg ik precies dezelfde klachten en heb diverse keren bloed moeten prikken. Tot vorige week de laatste keer.... En daar is het uit gebleken. En dan MOET het wel fout gaan he.... Als ik dit had geweten had ik uiteraard meer verantwoordelijkheid getoond en absoluut niks genomen, maar ik wist van niks ! Ok af en aan een flinke verkoudheid en wat dokters bezoeken, maar dat het zo heftig was.... Nu is het een kwestie van rust en het laatste beetje uitzieken. Tja en een pilletje werkt niet echt mee aan het proces natuurlijk. Maar goed. Nu weet ik in ieder geval een oorzaak. En ik zal alles doen om weer fit te worden (daarom viel ik ook spontaan behoorlijk wat kilo's af) zodat ik met een gerust gevoel weer kan gaan stappen. Ik hou jullie op de hoogte !!

MJP

GewoonVOL

Wijs gebruiker
MJP zei:
Ik werd gebeld door de dokter vanmiddag naar aankeiding van het bloedonderzoek en het schijnt dat ik Pfeiffer heb gehad. Er zijn geen ontstekingen meer in mn lichaam te vinden maar de sporen van Pfeiffer zijn duidelijk aanwezig. Heb ongeveer 7 maanden geleden een ernstige keelontsteking gehad en toen hadden ze al bloed afgenomen, maar konden niets vinden. 2 maanden geleden kreeg ik precies dezelfde klachten en heb diverse keren bloed moeten prikken. Tot vorige week de laatste keer.... En daar is het uit gebleken. En dan MOET het wel fout gaan he.... Als ik dit had geweten had ik uiteraard meer verantwoordelijkheid getoond en absoluut niks genomen, maar ik wist van niks ! Ok af en aan een flinke verkoudheid en wat dokters bezoeken, maar dat het zo heftig was.... Nu is het een kwestie van rust en het laatste beetje uitzieken. Tja en een pilletje werkt niet echt mee aan het proces natuurlijk. Maar goed. Nu weet ik in ieder geval een oorzaak. En ik zal alles doen om weer fit te worden (daarom viel ik ook spontaan behoorlijk wat kilo's af) zodat ik met een gerust gevoel weer kan gaan stappen. Ik hou jullie op de hoogte !!

MJP

Dat lijkt me niet echt leuk. Maar ik vind het wel heel erg goed van je dat je nu tijd neemt om uittezieken.

Beterschap MJP!

azgaza

Badass junkie
Iniedergeval heb je het overleefd! Want je hebt wel echt een risico genomen door drugsgebruik tijdens de ziekte van pfeiffer. Dat is écht heel ongezond. Laat misschien ook even je leverwaardes nakijken voor het risico dat je toch iets hebt kapot gemaakt (?)

MJP

Bedankt voor de reacties !! Ik weet achteraf dat ik risico's heb genomen en ga wel degelijk ff alles laten onderzoeken !

MJP

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Xtc tast je systeem aan ja.
De dagen na xtc loop je dan ook meer risico om ziek te worden.
Wat je een beetje ertegen kan doen is voor en na gebruik aardig wat fruit en groenten naar binnen gooien.

Bovenaan