Ja, dat soort shit geloof ik echt.
Vooral met mannen tegenwoordig is het dramatisch wat betreft emoties wegstoppen. Al is dit een kwestie bij mannen én vrouwen, maar vrouwen uiten het vaak makkelijker. Als je dan vervolgens een middel neemt waardoor je zeer empathisch en gevoelig wordt (ook tegenover jezelf), dan vind ik het niet zo raar dat er iets loskomt. En als dat veel tegelijk is, dan kan dat zich uiten in (hevige) huilbuien. Overigens kunnen die huilbuien ook volledig betekenisloos zijn. Je kunt janken zonder benul te hebben waarom eigenlijk. Trouwens, volgens mij wordt het bestaan van het onderbewuste tegenwoordig ook meer en meer geaccepteerd. Wat denk je dat daar voornamelijk zit?
Het kan misschien ook zo zijn dat de stoffen die het humeur reguleren in de war zijn zoals jij zegt ja, maar puur en alleen daarom vind ik een beperkte visie. Ik geloof niet dat we strikt biologische wezens zijn en dat het daarmee allemaal is gezegd. Maar het kan dat mensen zich teveel richten op het mdma gevoel en dan niets hebben om op terug te vallen wanneer het uitwerkt en dan in een (korte of niet) depressie vallen. Eigenlijk waar ik het over had in mijn topics over het gebruik van entactogenen voor bewustzijnsverruiming.