RCube

Experimenterende gebruiker
Hoi forumleden,

Afgelopen weekend heb ik speed gebruikt, zoals ik dat vaker in de weekenden doe. Alleen dit keer had ik een onverwacht bij-effect, namelijk dat ik op een groot deel van mijn lichaam last kreeg van huiduitslag. Het bestaat uit kleine rode plekjes/bultjes die geen pijn doen maar wel enorm jeuken. Ik vraag me af wat hier precies de oorzaak van is.

In eerste instantie dacht ik niet dat speed de aanstichter was, en zocht ik het richting een wasmiddel allergie of vlooienbeten na het in aanraking te zijn geweest met een huisdier. Inmiddels weet ik dat het geen vlooienbeten zijn en is ook een wasmiddelallergie onwaarschijnlijk omdat ik deze al langere tijd gebruik en de formule niet vernieuwd is. Speed lijkt dus de oorzaak.

Wat meer informatie over mijn gebruik gezien me dat relevant lijkt in dit geval: ik heb de afgelopen weken (c.a 4-6 weken) elk weekend speed gebruikt, waarbij ik niet meer dan "1 sessie" per weekend doe. Ik heb (daardoor) denk ik een redelijke tolerantie en ben verder ook vrij groot (~100kg bij iets minder dan 2 meter). Meestal begin ik redelijk vroeg op de avond, en pak ik mijn laatste lijntje (heel) vroeg in de ochtend zodat ik in de middag redelijk kan slapen. Meestal heb ik dan gemiddeld zo'n 350mg gebruikt (niet afgewogen, puur op schatting. Ik heb mijn speed wel per 500mg (gewogen) in zakjes verdeeld). De speed die ik heb gebruikt is getest op 71% puurheid.

Afgelopen weekend week af van mijn doorsnee gebruik, in de zin dat ik had besloten wakker te blijven tot de volgende avond (zaterdagavond) en daarom ook meer heb gebruikt. Zoals altijd ben ik begonnen in de avond (c.a. 20:00 op vrijdag dus) en heb ik periodiek wat bijgenomen tot zo'n uur of 5:00 (toen liep een feestje waar ik heen ben geweest op zijn eind). Tussen toen en 17:00 heb ik slechts zo'n 3 lijntjes gedaan. In totaal heb ik 500mg speed gebruikt dit weekend.

Ik heb na speedgebruik vrijwel altijd dat mijn huid zich zichtbaar in een slechtere staat weergeeft (vettig, puistjesvorming, etc), maar dat trekt meestal na 1 à 2 dagen weer weg. De huidaanslag is zoals eerder aangegeven dus nieuw. Zaterdagochtend (zeg ~8:00) merkte ik al duidelijk de eerste tekenen van de huidaanslag. Ik dacht eerst aan muggenbulten, ondanks dat het winter is, maar in de loop van de dag kreeg ik op steeds meer plekken jeukende bultjes waarbij de huid makkelijk rood wordt na krabben. Inmiddels is het dinsdag, en is het al bijna weg, hoewel nog steeds aanwezig.

Mijn vraag is dus ook: heeft iemand dit ook ervaren en weet iemand wat deze huisaanslag precies veroorzaakt (of beter: hoe ik het kan voorkomen)? Is dit een allergische reactie? Is het een teken dat ik te weinig heb gedronken? Kan het een soort hitte uitslag zijn?

Bij voorbaat dank en excuus voor het lange bericht. Wellicht had het wat korter gekund, maar beter te veel info dan te weinig was de insteek. :sweatsmile:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Dat klinkt niet prettig nee. Ik heb zelf nooit puistjes gekregen van speed maar volgens mij is het wel iets dat vaker voorkomt. Over een groot deel van je lichaam uitslag krijgen van speed heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Ik heb na speedgebruik vrijwel altijd dat mijn huid zich zichtbaar in een slechtere staat weergeeft (vettig, puistjesvorming, etc), maar dat trekt meestal na 1 à 2 dagen weer weg. De huidaanslag is zoals eerder aangegeven dus nieuw. Zaterdagochtend (zeg ~8:00) merkte ik al duidelijk de eerste tekenen van de huidaanslag. Ik dacht eerst aan muggenbulten, ondanks dat het winter is, maar in de loop van de dag kreeg ik op steeds meer plekken jeukende bultjes waarbij de huid makkelijk rood wordt na krabben. Inmiddels is het dinsdag, en is het al bijna weg, hoewel nog steeds aanwezig.

Ik heb het wel vaak meer aan de hoofdhuid, bij het aanvangen van de tweede nacht, vervelende jeuk,
of als je veel neemt, bizar veel, overal jeuk alsof tgif uit al je porieën wil zweten...
Ik ben net als jou nstuk boven de 100 kg en gebruik naar veel mensen hun normen veel, maar ja door ons lengte en gewicht is er wel wat meer werkzame stof nodig.
Als ik jeuk krijg , neem ik nbadje nog en dan mooi naar men bedje, de hoofdhuidjeuk is om gek van te worden, maar dan is dat ook een indicatie van ''kruip toch godverdomme eens in je nest ''.

Kellebel

Newbie
Alleen dit keer had ik een onverwacht bij-effect, namelijk dat ik op een groot deel van mijn lichaam last kreeg van huiduitslag. Het bestaat uit kleine rode plekjes/bultjes die geen pijn doen maar wel enorm jeuken.

Zaterdagochtend (zeg ~8:00) merkte ik al duidelijk de eerste tekenen van de huidaanslag. Ik dacht eerst aan muggenbulten, ondanks dat het winter is, maar in de loop van de dag kreeg ik op steeds meer plekken jeukende bultjes waarbij de huid makkelijk rood wordt na krabben. Inmiddels is het dinsdag, en is het al bijna weg, hoewel nog steeds aanwezig.
Hoi!

ik reageer een beetje laat haha maar ik heb precies het zelfde als jou meegemaakt. Zelfde soort bultjes, jeuk, en dat her rood word en wat dikker na het krabben.

het enige verschil is dat ik dit door 3mmc heb gekregen. Ik heb regelmatig 3mmgebruikt en vaak ook nog een stukje meer dan nu maar ik heb dit nog nooit meegemaakt.

ik begon zondag nacht om 2:00(eigenlijk maandag vroeg in de ochtend dan) en mijn laatste van de 4 gdosissen dinsdag avond om 20:00.

ik heb het idee dat er mogelijk iets niet helemaal klopte met deze 3mmc (normaal bestel ik van zoon officiele site maar nu was ik op een feestje dom ik weet het ) want ik reageerde er een beetje anders op dan normaal. Het opvallendste wat ik merkte is dat ik minder dat liefdes gevoel heb / kriebels in je lichaam. Ik heb de laatste tijd ook wel wat vaker gebruikt dus ik dacht iets van gewenning ofso.

ik heb geen idee wat precies de oorzaak van deze bultjes is en wat ik er aan kan doen. Maar toch wilde ik even delen dat ik het ook heb meegemaakt!

Bovenaan