HPPD

Pereboom

Newbie
Beste forummers,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst truffels gedaan, terwijl ik die week daarvoor mdma had genomen. Nja alles leuk en aardig, de avond dat ik truffels ging doen had ik 15 gr dolphins delight genomen van freshbox. Ik begon met de helft, en 3 uur later nam ik de andere helft omdat ik het toch wat te mild vond allemaal. Echter sindsdien zie ik van die 'floaters', honderden lichtpuntjes als ik naar de lucht kijk en allemaal afterimages, echt super irritant. Dit probleem heb ik nu al 4 maanden. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit door 1 keer truffels komt, of zal die mdma hier nog een rol in spelen? En gaat dit ooit nog weg?

Mvg,
Pereboom

Fool

Badass junkie
Klinkt eerlijk gezegd niet echt als HPPD, ik denk dat je jezelf te druk maakt en gestressed/vermoeit bent, dan komen dat soort symptomen vaker voor. Probeer het gewoon te vergeten, dan heb je er waarschijnlijk vanzelf geen last meer van.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Ik heb ook een tijdje gedacht dat ik erge HPPD had. Maar toen ik een tijde nuchter was en druk was in het dagelijkse leven merkte ik dat ik er soms hele dagen niet aan dacht. Gebruik je nog andere middelen op vaste basis?(wiet, tabak etc) Dat kan ook een negatieve invloed erop hebben.

Mijn advies is: wees een tijdje nuchter en probeer er niet op te letten, evalueer vervolgens achteraf hoeveel% van de tijd je er nou werkelijk aan heb gestoord.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het klinkt inderdaad alsof je nog meer dingen gebruikt (jointjes?). Ik heb jaren geblowd en heb ook al jaren HPPD, maar als je er niet op let is het ook vaak niet heel storend zoals Fool en gandwarf777 zeggen.

Overigens is het erger als je vermoeid bent en in het donker zit. Probeer dus voldoende licht aan te hebben als je het wilt voorkomen en genoeg slaap te krijgen.

Pereboom

Newbie
Nja ik weet wel zeker dat ik het heb, als ik naar strakke blauwe lucht kijk zie ik ontzettend veel ruis, ook als ik naar bijvoorbeeld een wit beeldscherm kijk. Het irritantste vind ik nog die afterimages, als ik naar een object een aantal seconde kijk, en dan naar iets anders zie ik nog zo'n soort van negatief nabeeld ervan, echt irritant. Sinds ik HPPD heb ik kom volgens mensen ook erg afwezig over. Als je er niet echt op let heb je er op zich niet heel veel last van.

OVerigens was het eerst echt bijna weg, totdat ik een 3 weken geleden flink had gedronken een avondje, sindsdien is het nog veel erger geworden. Ik blow ongeveer 1x per week, slaap soms wel heel lang, zo'n 9-10 uur per nacht. Ik rook af en toe misschien een pakje per week of minder.

Maar HPPD is dus wel echt voor altijd?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Pereboom zei:
Maar HPPD is dus wel echt voor altijd?

Het schijnt minder te kunnen worden of zelfs helemaal overgaan. Je moet dan wel stoppen met gebruiken. Als je 1x per week blowt is de kans vrij groot dat het blijft en misschien zelfs erger wordt...

Pereboom

Newbie
Hmm oke, ik wist niet dat blowen het zoveel erger kon maken, misschien toch maar is tijd om er helemaal mee te stoppen dan. Hoe kom je eigenlijk aan die informatie? :openmouth:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is het vermoeden wat overal wordt uitgesproken en ik lees het vaak op internet. Het is dus nog niet 100% aangetoond maar er zijn wel sterke aanwijzingen voor. HPPD is Hallucinogen Persisting Perception Disorder en zoals de naam al zegt heeft het te maken met hallucinogenen. De meeste mensen krijgen de klachten na Hallucinogeen-gebruik en onder andere cannabis is er eentje waarvan veel mensen zeggen dat het enorm versterkt.

Ik persoonlijk heb 1,5 jaar dagelijks een joint gerookt en sindsdien heb ik er geregeld ook behoorlijk last van. Ik merk nu ook dat als ik af en toe eens een joint rook, het in de week erna veel erger is. Ook als ik vermoeid ben is het erger en vooral als het donker wordt.

Causes[edit]
The cause(s) of HPPD are not yet known. It has been theorized that HPPD is an anomaly in executive function brought on by the dis-inhibition of the COMT enzyme in the breakdown of catecholamines in the brain following hallucinogen use, resulting in sensory gating disruption.[5]

In some cases, HPPD appears to have a sudden onset after a single drug experience, strongly suggesting the drug played a direct role in triggering symptoms. But in other cases, people report gradual worsening of symptoms with ongoing drug use.[citation needed] Drugs that have been associated with HPPD include LSD,[3][6] 2C-E, 2C-I, 5-MeO-DiPT,[7] MDA, MDMA,[8][9] psilocybin,[10] [3] diphenhydramine, PCP, synthetic cannabis, and high doses of dextromethorphan.[citation needed] Additionally there are anecdotal reports of the atypical psychedelic Salvia divinorum causing persisting symptoms consistent with HPPD.[citation needed]

http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder

Bovenaan