Ik heb dit echt al verschillende keren uitgelegd op het forum, maar vooruit:
Meeste stoffen gaan sowiso vroeg of laat wel kapot, de werkzame stof erin word minder werkzaam. Bij sommige is dit snel, denk maar aan lsd, maar de meeste drugs zijn redelijk goed houdbaar in normale omgeving. Vriezer is voor veel drugs de beste opbergplek maar veel dingen zijn ook gewoon op kamertempratuur te bewaren.
Maar nu mijn punt: stel je zou weten hoe lang iets houdbaar is, wat heb je er aan ? Tenzei je namelijk direct van je persoonlijke chemicus je spul koopt acht ik het nagenoeg onmogelijk om vast te stellen hoe oud het is voordat je het in je handen krijgt ! Je weet in de regel niet waar het gemaakt is, en al helemaal niet wanneer, wie het voor jou allemaal hebben gehad etc. Dus zelfs als je zou weten hoelang iets houdbaar is, heb je er nix aan want je weet niet vanaf wanneer je die termijn moet rekenen...
Dat is het handige aan phama's, staat per pil de houdbaarheidsdatum op de strip

veiliger worden je drugs niet; op de verpakking staat wat het is, hoeveel, en tot wanneer het houdbaar is, om nog maar niet te spreken van bijsluiters. Als ze dat nou voor iedere drug eens deden, zouden ze volgens mij minder problemen hebben