Hopeloos verslaafd aan de coke...

sneeuwuil

Experimenterende gebruiker
beste Spacing Ben...

wat leuk dat je mij nog niet vergeten bent... Want ik ben jullie namelijk niet vergeten...? Ik kijk nog regelmatig op deze site... Maar bekijk het nu op een afstandje zonder me al te veel te mengen in de discussies...
Verder hoop ik dat het goed met jou en alle overige mensen op deze site gaat en dat het leven zo goed is als dat je graag zou willen.

Ik kan nu met trots zeggen dat ik nog steeds clean en sober ben... en als het 1 november is ben ik 1 jaar clean en sober... waarom... dat was het moment waarop totaal lichamelijk en geestelijk verslagen ik in de jelinek was beland... Ik heb toen definitief na 20 jaar een punt achter mijn gebruikerscarriere gezet en ben nu op de goede weg naar een nieuw leven. Ik moet hier natuurlijk wel wat voor doen. Maar ik kan zeggen dat mijn leven beter is dan het ooit geweest is.
Ik kan mezelf weer in de spiegel aankijken en ben voor het eerst echt trots op mezelf... dat ik in staat ben geweest om op eigen kracht uit die hopeloze put ben gekomen. Ik ben daar dan ook zeer dankbaar voor.

Ik heb weer zin in het leven en heb nieuwe doelen en uitdagingen gevonden om als mens te kunnen groeien. Want het leven is te mooi om op te snuiven. we hebben het dan inderdaad over sneeuwvuil...

Zelf geef ik nu ook voorlichting over dope bij diverse instanties en kom vaak zat verslaafden tegen die heel hard roepen dat ze gaan stoppen maar vallen de week daarop weer keihard terug. Ik help in mijn vrije tijd andere verslaafden die echt willen stoppen met gebruiken. Ik probeer mijn ervaringen en oplossingen met hen te delen en hen te motiveren om de zelfde stap te zetten... Maar zij zullen dit zelf moeten doen. Maar velen zijn er gewoon nog niet klaar voor omdat ze hun bodem nog niet hebben bereikt. Hoeveel bodems moet je als gebruiker bereiken voordat je knock out gaat...? wanneer is het genoeg...? Dat ik nu bij het selecte uitverkoren clubje afgekickte winnaars hoor wil niet zeggen dat ik nooit meer terug zou kunnen vallen. Ik moet op mijn hoede blijven en waken voor de duivel en mezelf in bescherming nemen tegen invloeden van buitenaf. Maar vandaag heb ik een keuze, en dat is niet meer gebruiken... want als ik daar wel aan toe geef begint alle ellende weer van voor af aan. Ik heb geaccepteerd dat ik niet gecontroleerd kan gebruiken. dat een teveel is en duizend nooit genoeg... Ik heb een nieuwe manier van leven gevonden en dat wil ik niet meer uit handen geven... Verslaving is een ziekte van ontkenning, en velen op deze site denken dat ze het onder controle hebben en doen tof over hun gebruik... dit zeg ik zonder iemand te willen beledigen. Ik heb namelijk altijd geweten dat ik verslaafd was, maar ik wist alleen niet hoe ik er vanaf moest komen... alle shit die ik in mijn hoofd had zitten, schuldgevoel, angst, schaamte, verdriet, mijn verleden, woede, gemiste kansen... noem allemaal maar op... ik heb tot op de bodem en de kern van mijn ziel doorgespit... en nog ben ik er niet uit... Ik hoop daarom dat iedereen die mijn verhaal van toen, in december 2004 ik deze topic begon heeft gelezen, en mijn verhaal nu leest er iets aan heeft... nog sterker er iets mee kan...

Ik had mijn ziel aan de duivel verkocht...ik was daarna gebroken en liep uiteindelijk als een junk over straat met nog maar net een dak boven mijn hoofd, tot over mijn oren in de schulden met een lege koelkast thuis...Ik was slaaf van mijn eigen gedrag geworden en besefte dat ik dit gevecht van deze duivel niet kon winnen. Ik heb er alles voor over gehad om mijn verslaving 20 jaar lng in stand te houden... nu 20 jaar later heb ik er alles voor over om clean te blijven...en die eerste joint, biertje of lijntje niet te pakken... ik doe het per dag... voor mijn is clean zijn de allergrootste prijs die ik in mijn leven kan winnen, en alle prijzen die in de toekomst zal kunnen winnen werkelijkheid kunnen worden omdat ik clean ben...

Daarom schrijf nu aan degenen die echt willen stoppen dat er hoop is voor de toekomst... als je in jezelf gelooft en een nieuw leven wilt... dan ben ik bereid om iedereen die ergens mee zit, iets kwijt wilt of advies wil via mijn mailbox van dienst te zijn... ik beschouw het als een voorrecht en plicht te doen wat noodzakelijk is om anderen te helpen deze gruwelijke verslaving te overwinnen omdat het in mijn geval uiteindelijk bijna mijn leven heeft gekost...I was wanhopig op zoek naar mezelf en een oplossing maar was tergelijkertijd al mijn zelfvertrouwen verloren en had de hoop op een goed leven en toekomst verloren. Ik weet daarom als geen ander hoe het voelt om als winnaar een loser te worden en te vechten voor wat je waard bent om uiteindelijk echt een winnaar te worden.... Een geschenk waar geen lijntje tegen op kan....

Met vriendelijke groet.... :wink: sneeuwuil....

Mindless1985

Badass junkie
Ik ben echt blij voor je, en trots dat het zo goed met je gaat. Mooi dat je nog even kwam vertellen hoe het met je ging, en ik weet 100% zeker dat er mensen wat aan je verhaal hebben. Genieten van het leven is goed, maar genieten van het leven zonder drugs is nog veel beter. Ook super dat je je inzet om andere mensen voor te lichten en te helpen. Dit soort berichten moeten we vaker zien hier :sunglasses:

In één woord: Top!

melissa

Wijs gebruiker
@sneeuwuil
wat goed van je zeg,dat geeft mij ook weer enigzins hoop.....
dit weekend verloor ik wederom de strijd,ik word er een beetje moedeloos van.........
6 weken zonder en gisteren weer alles verpest.....
met natuurlijk weer een heel goed excuus om die eerste lijn te rechtvaardiggen

matthijs

Badass junkie
melissa zei:
@sneeuwuil
wat goed van je zeg,dat geeft mij ook weer enigzins hoop.....
dit weekend verloor ik wederom de strijd,ik word er een beetje moedeloos van.........
6 weken zonder en gisteren weer alles verpest.....
met natuurlijk weer een heel goed excuus om die eerste lijn te rechtvaardiggen

Moet je misschien anders tegenaan kijken. 6 weken niets gebruikt en nu een avondje wel. Tsja...het is gebeurd, niets aan te doen. Het zal erg lekker zijn geweest.
Als je het eerder 6 weken kon volhouden gaat het je nu weer lukken en als je dan uiteindelijk weer eens een lijntje neemt is er nog niets aan de hand.
Heb het idee dat je je gebruik de laatste tijd aardig in de hand hebt. Ik heb al moeite om een week lang te stoppen met blowen, als jij 6 weken van coke af kan blijven betekent dat wel wat lijkt me.

jasper

Wijs gebruiker
@sneeuwuil
ik ben nu pas nieuw op deze site maar toch wil ik zeggen dat ik blij voor je ben, als alles goed is verlopen ben je nu ongeveer 1 jaar en 1 maand clean, ik ben trots!!!

ook ben ik blij dat je een voorbeeld wilt stellen voor anderen want ik denk dat het door mensen al jij vele verslaafden terug op het 'juiste' pad komen

melissa

Wijs gebruiker
ik zit weer te scrollen in de verkeerde toppic :( :( :(
ik moet mijn ei kwijt....
ik heb kriebels,en weinig weerstand....
verdomme wat zwak.....
eigenlijk intereseerd alles me niet meer,ik heb t gevoel dat 1 lijntje me zoveel beter laat voelen nu.....
ik zit te bedenken hoe ik onder mijn interne weekend uit kan komen.....
heb echt al bedacht dat ik mijn zoon zijn toestand nu als excuus kan gebruiken.....
ik haat wie ik door die bagger geworden ben zeg.....
ik stel me echt niet aan ik heb t verschrikkelijk zwaar nu,ook al zit t allemaal in mijn hoofd.....
ik moest eerlijk zijn als onderdeel van mijn therapie...
ik hoef geen reply"s,niemand hoeft me te vertellen waarvoor ik t doe of om me aan te moediggen....
t zou toch geen zak helpen.....
ik heb erkend dat ik wil snuiven,nu nog de wil om t te laten.....
dank u

melissa

Wijs gebruiker
ik heb mijn telefonische contact persoon gebeld...
de drang was zo groot.....
ik word om 4 uur opgehaald als de middelste uit school komt....
en vertrek dus 1 dag eerder dan gepland naar mijn "monopoly"adres....
dankzij die wetenschap zijn mijn kriebels enigzins afgenomen(werd er letterlijk misselijk van en kreeg geen reet meer klaargespeeld)...
jullie in ieder geval prettig weekend.....
en als ik eerlijk moet zijn(en dat moet) :wink: ben ik nu echt jaloers op diegene die dit weekend wel kunnen gebruiken.....
ronduit belachelijk ik weet,maar helaas wel waar :(
t komt uit mezelf,ik wil echt stoppen.....
maar ik moet mezelf er wel toe verplichten(op dit moment nog)
tot zondagmiddag

El Retro

Wijs gebruiker
melissa zei:
ik heb mijn telefonische contact persoon gebeld...
de drang was zo groot.....
ik word om 4 uur opgehaald als de middelste uit school komt....
en vertrek dus 1 dag eerder dan gepland naar mijn "monopoly"adres....
dankzij die wetenschap zijn mijn kriebels enigzins afgenomen(werd er letterlijk misselijk van en kreeg geen reet meer klaargespeeld)...
jullie in ieder geval prettig weekend.....
en als ik eerlijk moet zijn(en dat moet) :wink: ben ik nu echt jaloers op diegene die dit weekend wel kunnen gebruiken.....
ronduit belachelijk ik weet,maar helaas wel waar :(
t komt uit mezelf,ik wil echt stoppen.....
maar ik moet mezelf er wel toe verplichten(op dit moment nog)
tot zondagmiddag

Je staat al heel ver hoor, geloof me.

Allolalie

Bewuste gebruiker
sneeuwuil zei:
Ik er nu echt helemaal klaar mee... Ben nu al een tijdje aan het afbouwen tot een halve gram per week en heb daar zelfs nu geen zin meer in. Ik ga hier binnenkort voorgoed mee stoppen. Ik ben het gewoon zat. Klote drugs... Ik rook dan wel gewoon een joint, alles beter dan die duivelse allesverterende coke... verrotte tanden, kapotte neusgaten, pijn in je botten en al je spieren en een uitgedroogde grauwe kop van het roofbouw plegen. Voor wie niet zo wil eindigen en net als ik verslaafd was, zal een streep onder zijn verleden moeten zetten on zichzelf te redden...

gr. sneeuwuil

goed man!

pepito

Bewuste gebruiker
Sneeuwuil veel succes verder! Vooral coke is door zijn vraatzucht en flinke prijs berucht om zijn snelle slopen...en door zijn gemene ego veranderende werking mijns inziens ook een K middel....Besef altijd goed dat zolang je de eerste trek weerstaat je nog steeds niet gebruikt...blijf de trek weerstaan en weet dat jezelf je gedachten beheerst...

Voor allen die eens een prettig leesbaar (type "jongensboek") relaas willen lezen over langdurig coke gebruik en verslaving raad ik het boek "coke"van Ad Fransen aan...ook hij is na langdurig gebruik gestopt en zegt nog bijna dagelijks zijn mantra 'nooit meer coke voor mij'....Aanrader!!!

helena

Newbie
ik ben van de coke vanaf geraakt door 4 weken naar het buitenland te gaan ik had daar niks zelfs geen jointje.
de eerste week werd ik echt gek krampen, beven, ...
maar vanaf de 2e week ging het beter lichamelijk toch.
je moet gewoon bezig blijven dingen doen zodat je er niet voordurend
aan denkt.
en als je thuis komt met je vrienden breken die er ook verslaafd aan zijn.
en helemaal opnieuw beginnen!

sneeuwuil

Klinkt bekend...

Maar ik heb alles gedaan om er van af te komen... Tot aan peperdure vakanties aan toe...

Het is de kunst om dat eerste lijntje niet te nemen...

De obsessie om te snuiven is veel groter dan de uiteindelijke pret...

Het zit hem in de behendigheid om je trek uit te zitten...

Je niet laten verleiden door allerlei stemmetjes in je hoofd die het tegendeel willen bewijzen...

Je weet inmiddels wel beter toch...?

Groetjes sneeuwuil :wave:

TAWL

Ja idd niet toegeven aan die stemmetjes die zeggen : a joh maakt het nou uit enz. Trouwens proficiat! ook voor iedereen die meelevend is!!

Bovenaan