Hoge dosis 2cb maar geen visuals?

highkite

Newbie
Hoi hoi,

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst 2cb gebruikt. Ik heb in totaal 37mg gebruikt, dit is een vrij hoge dosis maar ik had nauwelijks visuals.
Dit was de eerste keer dat ik een tripmiddel heb gebruikt naast ketamine maar daar ga ik ook bij hoge doseringen niet van trippen.

Ik weet wel dat dit goede pillen waren omdat ik toch een zware bodyload kreeg. Naast dat dit wel een leuke ervaring was ben ik teleurgesteld dat ik niet zo veel visuals kreeg.

Omdat het mn eerste keer trippen was was ik in mijn eigen huis met mijn beste vriendin als nuchtere tripsitter.
Ik begon om 22u met een halfje (12,5mg) omdat ik niet te hoog wilde doseren, ik voelde toen nog niet de gewenste effecten en toen heb ik een uur later nog een halfje genomen. Ik begon toen al aardig te trippen. We zijn toen naar buiten gegaan en hebben een rondje gelopen. Eigenlijk ging alles wel goed maar ik had nog geen visuals dus ik heb rond 1:30 een kwartje bijgenomen en een uur later weer. Ik heb dus in totaal 37mg genomen.
Het laatste kwartje had voor mijn gevoel geen effect.
Ik ben om 4 uur naar bed gegaan en toen ik in bed lag en mijn ogen dicht had zag ik wel meer kleuren dan normaal.

Ohja ik ben een vrouw, 1.68m en 65 kilo.

Hebben jullie tips zodat ik de volgende keer wel visuals krijg.

Thx alvast

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zijn je pillen getest? De meeste 2cb pillen nu op de markt bevatten amper tot geen 2c-b. Waarschijnlijk werden ze jou verkocht als pillen van 20 a 25mg als je aangeeft dat een halfje 12.5mg is. In werkelijkheid zal een hele die hoeveelheid zelfs niet bevatten.

Laat je pillen testen. Als ik 37mg poeder of geteste pillen zou nemen ben ik redelijk van het padje af met 2c-b.

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Wat in me opkomt: matige kwaliteit, bodyload is niet het wenselijke effect. Eerste dosering met psychedelica bepaalt doorgaans de ervaring, bijnemen verlengt de trip. Testen van pillen om zeker te zijn wat je neemt is altijd een goeie, als je poeder kan krijgen en een milligram weegschaal hebt, nog beter.

highkite

Newbie
Wat in me opkomt: matige kwaliteit, bodyload is niet het wenselijke effect. Eerste dosering met psychedelica bepaalt doorgaans de ervaring, bijnemen verlengt de trip. Testen van pillen om zeker te zijn wat je neemt is altijd een goeie, als je poeder kan krijgen en een milligram weegschaal hebt, nog beter.
Volgens mij was de kwaliteit wel goed want vrienden van me, met meer ervaring, hadden uit dezelfde batch en zij hadden wel visuals.

Misschien had ik dan als eerste 25mg moeten nemen?

highkite

Newbie
Zijn je pillen getest? De meeste 2cb pillen nu op de markt bevatten amper tot geen 2c-b. Waarschijnlijk werden ze jou verkocht als pillen van 20 a 25mg als je aangeeft dat een halfje 12.5mg is. In werkelijkheid zal een hele die hoeveelheid zelfs niet bevatten.

Laat je pillen testen. Als ik 37mg poeder of geteste pillen zou nemen ben ik redelijk van het padje af met 2c-b.
Ze zijn niet getest maar vrienden hadden uit dezelfde batch en volgens hun hadden ze veel visuals. Kan dit per persoon verschillen?

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Kan zeker per persoon verschillen, kijk maar naar medicatie voor bv depressie/slaap. Heel veel soorten, vaak is het zoeken voor iemand die deze troep nodig heeft welk soort werkt. Mensen hebben verschillende breinfunctie, doorbloeding in gebieden, zeg het maar. Kunnen een boel factoren zijn. De ene persoon is ook visueler ingesteld dan de ander. Zo kunnen sommige mensen met gesloten ogen echt iets "zien", visualiseren. Anderen niet, het blijft gissen, er wordt weinig tot geen onderzoek gedaan op dit gebied.

highkite

Newbie
De vraag die bij mij nu opkomt, wat versta jij onder visuals?

En wat is voor jou trippen?
Ik ben erg onervaren met psychedelica dus ik kan het eigenlijk alleen vergelijken met het high zijn wat ik ken van andere drugs. Wat ik voelde aan de 2cb was best anders dan dat ik gewend ben. Eerst werd mn lichaam heel moe en toen heb ik muziek aangezet, het voelde alsof de muziek door mn lichaam heen stroomde als een soort energie, daarnaast voelde ik ook energiën om mn heen, dat is tenminste de enige manier hoe ik het kan omschrijven. Alles was heel erg grappig en ik had veel lachkicks. Ik had ook een beetje het gevoel alsof mn lichaam en mn bewustzijn niet helemaal bij elkaar hoorde maar als iemand me aanraakte voelde dat intenser dan normaal.

Met visuals bedoel ik vooral die typische dingen zoals kleuren zien, dingen zien bewegen die stil staan en dingen zien die er niet zijn.

OtherShore

Badass junkie
Wat misschien ook een rol speelt: 2C-B heeft een vrij korte werkingsduur. Het duurt even voordat het begint te werken, maar dan duurt de piek niet zo lang. Het zou dus kunnen dat het tweede halfje (ingenomen na een uur) jouw trip alleen verlengde en niet versterkte, zoals @Empower Eachother al zei, omdat het eerste halfje al begon uit te werken toen het tweede halfje insloeg. De laatste twee kwartjes zullen weinig verschil hebben gemaakt omdat je ondertussen ook tolerantie opbouwt.

Daarnaast is het goed mogelijk dat de pillen minder sterk waren dan geadverteerd, zoals @PsyTekz al zei. Als je die twee factoren samen neemt komt het erop neer dat je te weinig genomen hebt om echt te gaan trippen. Bij een lage dosis 2C-B zijn de psychedelische effecten niet zo sterk.

De volgende keer zou ik gewoon dit doen:
1. Pillen laten testen.
2. In één keer een volwaardige dosis nemen en niet gaan klooien met halfjes en kwartjes.

Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de 2C-B ligt 😉 Voor een eerste trip zou ik persoonlijk gewoon paddo’s of truffels aanraden. 2C-B is een wat eigenaardig middel met naast psychedelische effecten ook een entactogene (xtc-achtige) kant. Maar dat terzijde.

Laatst bewerkt:

JohnGalt

Belezen gebruiker
Ik ben erg onervaren met psychedelica dus ik kan het eigenlijk alleen vergelijken met het high zijn wat ik ken van andere drugs. Wat ik voelde aan de 2cb was best anders dan dat ik gewend ben. Eerst werd mn lichaam heel moe en toen heb ik muziek aangezet, het voelde alsof de muziek door mn lichaam heen stroomde als een soort energie, daarnaast voelde ik ook energiën om mn heen, dat is tenminste de enige manier hoe ik het kan omschrijven. Alles was heel erg grappig en ik had veel lachkicks. Ik had ook een beetje het gevoel alsof mn lichaam en mn bewustzijn niet helemaal bij elkaar hoorde maar als iemand me aanraakte voelde dat intenser dan normaal.

Met visuals bedoel ik vooral die typische dingen zoals kleuren zien, dingen zien bewegen die stil staan en dingen zien die er niet zijn.
Wat het met psychedelica is, je moet er open en ontvankelijk voor instaan. Doe je dat niet, dan is het mogelijk om het mentaal tegen te werken.
En zoals eerder gezegd, de juiste dosis ineens nemen (al had ik ik wel volgens mij ergens gelezen dat je met 2cb een beetje kunt stapelen).
Met wat ik zo lees heb je wel de effecten gehad, maar niet de visuals zoals je ze van tv en reclame kent. Dingen die er niet zijn zul je ook niet gauw zien (heb ik zelf nog niet meegemaakt op truffels, lsd en 2cb). In elk geval, op niet op normale dosissen (wat ik dus neem). Dat dingen vervormen en bewegen weer wel. Heb je ook je ogen dichtgedaan? De closed eye visuals vind ik zelf meestal het leukst.

LionX

Badass junkie
Wat het met psychedelica is, je moet er open en ontvankelijk voor instaan. Doe je dat niet, dan is het mogelijk om het mentaal tegen te werken.
En zoals eerder gezegd, de juiste dosis ineens nemen (al had ik ik wel volgens mij ergens gelezen dat je met 2cb een beetje kunt stapelen).
Met wat ik zo lees heb je wel de effecten gehad, maar niet de visuals zoals je ze van tv en reclame kent. Dingen die er niet zijn zul je ook niet gauw zien (heb ik zelf nog niet meegemaakt op truffels, lsd en 2cb). In elk geval, op niet op normale dosissen (wat ik dus neem). Dat dingen vervormen en bewegen weer wel. Heb je ook je ogen dichtgedaan? De closed eye visuals vind ik zelf meestal het leukst.
Is het te vergelijken met de Visuals als je Mdma hoog doseert? Heb daarop van alles gezien wat er niet echt was namelijk.
Ben benieuwd!

JohnGalt

Belezen gebruiker
Is het te vergelijken met de Visuals als je Mdma hoog doseert? Heb daarop van alles gezien wat er niet echt was namelijk.
Ben benieuwd!
Ik durf het je niet te zeggen, want ik doseer mdma nooit zo hoog! Ik probeer de "norm" niet te overschrijden, aangezien ik merk dat kater hevig wordt terwijl ik er anders amper last van heb.

JohnGalt

Belezen gebruiker
Interessant.
Als je in een badtrip zou denken: "dit bestaat niet, dit is niet de waarheid" haalt hij je dan uit de badtrip?
Als je in een bad trip zit, dan heb je je daarvoor al ontvankelijk voor de werkzame stof gesteld.
Het is mij echter wel tot twee keer gelukt om een (dreigende) bad trip af te wenden. Eén keer door weg te draaien van de regen en naar iets zonnigs en vrolijks te kijken. Een andere keer door mij onderzoekend op te stellen, wat deze enge beelden mij wilden gaan vertellen.

XMR

Wijs gebruiker
Tips heb ik niet voor je, maar wel mijn eigen ervaring die ik kan delen. Vandaag had ik 52mg 2c-b hcl genomen en heb daar ook amper op getript. Uiteraard tripte ik wel, maar ik had ook niet de extreme visuals waar zo veel mensen het over hebben. Wel kreeg ik idd ook last van de sterke bodyload. Dit heb ik al vaker gehad met 2c-b en dit was dan denk ik ook de laatste keer 2c-b los (combinaties ben ik nog wel benieuwd naar). Het kan zijn dat ik verkeerde verwachtingen heb en de effecten overschat.

Sommige drugs zijn gewoon niet voor iedereen een goede match. Zo ga ik bijvoorbeeld wel goed op bijvoorbeeld LSD of paddo. Er valt nog genoeg te experimenteren dus!

Relmuis

Wijs gebruiker
Ben benieuwd!
Een beetje.

Een man op straat zien zitten wat een vuilniszak blijkt te zijn oid.
Kan ik me met beide middelen voorstellen.
CEVs lijken ook wel wat op elkaar; cartoonesk, grappig, kleurtjes enz.

Heb maar een paar keer 2C-B genomen, toen het nog legaal was, maar ik vond het niet interessant (genoeg).
Ik meen dat het 4 pilletjes per verpakking waren van 4 mg per stuk.
Volgens mij had ik 12 mg.
Erg visueel was het geen van die keren.

JohnGalt

Belezen gebruiker
Volgens mij had ik 12 mg.
Erg visueel was het geen van die keren.
Volgens psychonautwiki is alles onder de 15 gram een lichte dosis.
Ik had pilletjes van 12mg (getest) en er toen gelijk twee genomen. Dat werkte wel!
Een vriend van mij heeft van dezelfde batch 12mg genomen op een feestje. Die had lichte trippy effecten, maar visueel werd het niet.

Relmuis

Wijs gebruiker
Het was met uitgaan dus het moest een beetje te doen zijn.
Een dubbele dosis is er gewoon nooit van gekomen.
Ik vind 2C-B 'wat koeltjes'.
Lastig uit te leggen.

JohnGalt

Belezen gebruiker
"Koeltjes": ik begrijp wat je bedoelt. Ik noem het zelf klinischer of zelfs industriëler, in elk geval tov lsd of truffels.
En tijdens het uitgaan trippen lijkt mij niet echt wat. Heb zelf al eens een toch net iets te sterke dosis lsd genomen richting een festival.

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Volgens psychonautwiki is alles onder de 15 gram een lichte dosis.
Ik had pilletjes van 12mg (getest) en er toen gelijk twee genomen. Dat werkte wel!
Een vriend van mij heeft van dezelfde batch 12mg genomen op een feestje. Die had lichte trippy effecten, maar visueel werd het niet.
Ik heb zelf de mogelijkheid gehad samen met destijds mijn vriendin (ex) . 20mg capsules pure 2c-b te mogen ervaren , was een prachtige ervaring met mooi weer , mooie temperatuur en in en rondom het centrum van eindhoven

Bovenaan