Hoe zijn jullie begonnen?

Bennie_Kook

Experimenterende gebruiker
Ik, 26 jaar, met maatje in het café wat lui leren kennen. Biertje mee drinken, ineens wordt er gezegd door zijn vrouw "Er moet nog wel wat sos komen, anders trek ik 't niet!". Maat en ik kijken elkaar aan, zo van, yes, bingo! We hadden 't er al jaren over maar nog nooit gedaan. Nog geen enkele drug, op een jointje na toen we 19 waren ofzo, vonden we niks. Alleen bier. Wel bekend mee, 2 naasten doen 't, dus onbekend is 't niet, maar nog nooit zelf drugs gehad. Wij zijn fanatiek sporters, fitness, hardlopen e.d.

Anyhow, zij regelt dus sos voor de hele groep, lekker bij hun in huis er aan. Nog nooit gezien hoe het moet, alleen in Scarface haha, dus hun maar beetje nadoen. Damn wat een gevoel, net een explosie in je kop, en je hart gaat tekeer als een malle. Maatje ging vroeg naar huis, maar ik bruisde van de energie en bleef alleen in de kroeg achter, terwijl het spul allang op was, maar gevoel bleef.

Soms wat over. Had ik een afspraak met familie waar mijn maatje ook mee naartoe moest. Snel bij mij wat nakken. Hij weer helemaal in paniek, keel dicht enzo (later bleek dus dat dat zo hoorde, was teringgoeie, werkt bij hem beter dan mij), 's avonds nog bijhalen enzo.

Tijdje met ze opgetrokken, elk weekend was het raak, en elk weekend spijt. Alles wat ik bij me had trok ik door de plee. 1e keer zelf halen, super spannend. Gelijk 6 gram halen voor de hele groep, wat voelde dat toen tegenstrijdig. Maar wat voelde je je de man als je het uitdeelde toen. Net als in de film, al die zakken bij je haha!

Maatje ging zelfs een keer K.O. Ik helemaal in de stress, tot die anderen drong het niet helemaal door had ik de indruk. Ik mijn BHV beetje toepassen. Lag ie daar op de grond ineens. Gelukkig niks aan de hand, gewoon black-out ofzo. Wel paar uur geduurd voordat ie weer OK was. Hij wou zelf geen arts, gelukkig achteraf ook niet nodig. Beetje water en frisse lucht. Daarna met de bus nog door naar voetbal, kats doorgesnoven. Met hele groep afgesproken, hele dag voetbal kijken, uit eten (toen eindelijk honger) en maar bier zuipen in 't stadion om je goed te voelen. Op de plee in de kroeg nakken om nog overeind te blijven. In 't hotel ging mijn maat pitten, terwijl ik constant er aan zat. Aan de bar zuipen, in de kamer wat van hem mogen pakken, en weer terug haha. 'S nachts zit ik daar aan het bureau, komt ie uit zijn bed, en trekt ook een dikke weg. Vond er niks aan en kroop weer in bed. Al met al bijna 3 dagen wakker.

Toen na 3 maand betrapt door mijn ouders. Daarna gestopt, tot ik ineens die dealer 3 maand later tegen 't lijf liep. Ik had die dag ook, wat nu blijkt, "craving" want ik zocht wel iets. Sindsdien 2 jaar bezig. Eerst zonder die maat, totdat die ineens binnen kwam en er een DVD-hoes vol lag. Sindsdien doet hij ook mee. Bijna elk weekend wel raak, totdat de dealer gepakt werd.

MDMA+speed combi gedaan toen de dealer vast zat. Was eens maar nooit weer. Ineens alles draaien, trillen. Geen gevoel meer in gezicht, niet meer weten waar je bent. Hij net zo. Rare stem, tijd ging langzaam, dikke tong. Eerst in paniek geprobeerd te kotsen, wat niet lukte. Maat viel zowat flauw in de pot, dus ik mijn vingers in zijn keel. Allebei helemaal in de stress, wilden we 112 bellen. Wou mijn maat niet, ik ook niet, eigen domme schuld. Toen gewoon hand in hand op de bank gezeten drie uur lang, elkaar knijpen, en volop in het gezicht slaan met de vlakke hand om "bij" te blijven. Week lang dikke nachtmerries, slaapverlamming e.d gehad. 3 dagen later nog steeds hele langzame hand/oog-coordinatie. Dingen beetpakken en neerzetten ging heel moeizaam, en 2 dagen later kreeg ik op mijn werk ineens een terugval ofzo. Ineens zweten, alles draaien, vergrote pupillen, hoorde niks meer. Tering wat een troep. Was 1 gram MDMA-poeder door 't water, en 1 gram speed erbij in dat half uur/uur. Nu jaar later nog wel last van, dat alles ineens gaat draaien, of dat als ik eraan denk weer het gevoel heb "uit mezelf te treden", net als toen. We hadden er ook films en foto's van gemaakt op de GSM, jezus wat eng om weer te zien, dat waren wij niet, maar echt 2 geestezieken leek het wel. Gewoon de wanhoop nabij omdat de cokedealer vast zat.

Van 't zomer met mijn verjaardag ook, visite weg, meteen achter de dealer aan. Alleen nadat ie gepakt is had ie geen goeie meer, bood zelfs zijn excuses aan voor de kwaliteit toen we eens kwaad werden. Was wel een beste kerel, "gelukkig" hebben wij de bron gevonden waar ie het haalde. Heb 't wel eens zo erg gehad van de oude dealer dat ik 5 gram in een nacht pakte. Van 9 tot 5. Met die nieuwe dealer heb je aan 2 meer dan genoeg, en dan wordt 't zelfs wel eens 12.00u de volgende dag. Is trouwens ook niks. De "oudgedienden" zeggen altijd: halve, dan paar biertjes, en gaan pitten. Meer werkt toch niet, en kost alleen maar geld."

Wel altijd spijt, depressief, schuldgevoelens e.d. Dikke vette ontstoken en bloedneuzen, soms echt een week ziek ervan (griep, diarree). Drink ik echt 4/7 weken niet, maar de gedachtes blijven. Cravings zijn ook in stressperiodes extreem erg. Hetzelfde gevoel als je ineens wilt bijhalen omdat alles op is, zo'n gevoel heb je dan. Soms gewoon na 7 weken nuchter halen omdat je het echt niet uithoudt. Helemaal gek wordt je ervan. Giert gewoon iets door je lijf tijdens zo'n craving, zweten, misselijk, diarree, en maar één beeld voor je: een heerlijk gevulde DVD-hoes en een verdoofd gehemelte.

Heb van de "oudgedienden" geleerd dat je je er maar bij moet neerleggen, en het in iedergeval niet erger moet maken dan het is. Dus er niet in doorslaan. Het gebeurt nou eenmaal, stoppen kan niet. Gelijk hebben ze, lukt me altijd max. 7 weken. In die weken leef ik erg spiritueel. Hou van wetenschappelijke programma's, en programma's over dieren. Lees boeken over de werking van de geest, boeddhisme, mediteer, lees boeken over hersenen e.d. Maar niets helpt. Zelfs dat geweldige "craving"topic hier helpt niet. Ik volgde alle adviezen op, zelfs geen caffeine meer, maar het gebeurt gewoon steeds weer. Dan wordt ik wel bang voor de toekomst. Zolang het maar om de 4/7 week gebeurt is het niet zo erg, maar als het vaker gebeurd wil ik wel een eind aan mijn leven maken. Voel me altijd zo'n loser de dag erna (soms ook niet trouwens, ligt echt aan 't spul.).

En jullie, hoe zijn jullie begonnen? Nog mooie verhalen? Ik weet er nog 1.

Mijn dealer zei eens: "Hé man, hoe is het. Ik probeerde je steeds te bellen, maar ik had je nummer niet!" haha!

Groeten!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hé Bennie,

Flink verhaal! Blijkt toch wel weer dat iedereen die er aan begint goede én nare ervaringen zal meemaken... Ikzelf zal ook mijn 'drugscarriere' proberen te beschrijven :mrgreen:

Ik begreep je laatste stukje niet helemaal trouwens, gebruik je nog eens per 4/7 weken vanwege die crave, of gebruik je altijd? Je erbij neerleggen lijkt me niet de beste keuze trouwens, als je wilt kun je er gewoon vanaf. Misschien heb je wat hulp nodig maar dat is beter dan elke 4/7 weken 'de pan uit craven' :confused:

Dan nu hoe het bij mij ging!

Op mijn 16e rookte ik mijn eerste joint, op een schoolfeest. Lachen man, met rode oogjes door de zaal heen te hobbelen met zijn allen. Dat deden we vervolgens twee of drie keer per jaar ofzo, spraken we speciaal een avond voor af. Eéntje zorgde dat er een joint was en dan lagen we de hele avond rollend van het lachen op de vloer. Verbazend onschuldig vergeleken met nu :wink:

Toen ik 18 was gebruikte ik voor het eerst paddo's en begon ik de Trance scene een beetje te ontdekken. Mijn vrienden gebruikten al een tijdje soms eens een pilletje en dat klonk toch wel als iets wat ik geprobeerd moest hebben. Op Love parade in Dortmund mijn eerste pil geprobeerd, was echt de LOVE parade voor mij dus!

Toen besloot ik om het vaker te gaan doen, voor mezelf gelijk een limiet gesteld van 4x per jaar (ik ken mezelf :wink: ). Het feestje daarna ging het gelijk al mis: stoere jongen, grote mond, weinig ervaring. Gelijk een hele pil genomen, alleen ietsje (lees: dubbel) sterker dan die van de keer ervoor. Veel te veel water gedronken, niet uitrusten. De rest van de avond weet ik weinig meer van, alleen dat ik in de zaal gekotst heb en na een uurtje rust wel weer oké ging.

Na die ervaring ongeveer een jaar bijna niets meer gebruikt. Op Trance Energy begon ik er weer mee. Dat werd elke maand een paar pillen. Rond die tijd ging ik ook steeds meer blowen. Op een gegeven moment blowde ik bijna elke dag.

Snuiven? Nee, ik moet niks door m'n neus hebben zei ik altijd. Stomdronken om 12 uur 's middags, het festival duurde nog tot 12 uur 's avonds en de laatste artiest wilde ik persé zien. Ik twee puntjes geprobeerd en vanaf toen kwam Speed er ook bij.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik ineens mijn eigen huisje en had ik wel heel veel vrijheid. Elk weekend speed, ongeveer een keer per maand aan de pillen, maar soms ook 3 of 4 weekenden op rij. In die tijd begon ik ook nieuwschierig te raken naar andere middelen.

In één zomer heb ik vervolgens kennis gemaakt met Coke, GHB, Truffels en 2-CB. Ik begon ook steeds meer drugs te combineren en raakte steeds verder in een roes als ik een avondje aan de drugs ging. Soms lagen we gewoon versuft te ijlen aan het eind van de avond. Ik deed de harddrugs wel alleen in het weekend gelukkig.

Uiteindelijk op Lowlands van donderdag tot zondag elke dag aan de pillen, heel veel speed, en vervolgens blowen om nog even te slapen. Daarna kwam verrassend genoeg het verstand ineens binnendruppelen :grin:

Sinds Lowlands vorig jaar gebruik ik nog 1x per maand (met soms een uitzondering) hard drugs. Ik blow nog wel elke dag maar het is een stuk rustiger geworden gelukkig :)

[EDIT]

Je beseft pas echt dat je veel gebruikt hebt als je een verhaal op DF schrijft en vervolgens de laatste twee ervaringen met nieuwe middelen gewoon vergeet :stoned:

Dit jaar heb ik kennis gemaakt met Ketamine en Mephedrone. Keta was m'n zwaarste maar tevens wel een van de gaafste ervaringen. Mephedrone viel ontzettend tegen, dus dat doe ik niet meer :)

Bennie_Kook

Hey man,

Ja, het laatste stukje is echt: 'de pan uit craven' zoals jij dat noemt. Je zegt dat je het niet wilt, maar diep in je onderbewuste is er gewoon niets aan te doen. Dus dan maar toegeven. Ik ben niet bang dat ik op straat kom te staan, of ga stelen, of een of andere tandenloze junk ofzo wordt. Nou, eigenlijk wel bang voor, maar denk niet dat zoiets gaat gebeuren.

'Gewoon' stoppen zoals jij dat noemt, dat lukt niemand denk ik. Ik denk dat het altijd wel blijft, dat het cokebeestje altijd wel blijft lonken.

Heb ook de nieuwste onderzoeken gelezen. Coke maakt blijvend aanpassingen in je hersenen, bepaalde structuren in de prefrontale cortex worden door 't gebruik permanent aangetast en dusdanig veranderd dat een craving altijd blijft bestaan. Bij iemand die 't ooit eens gedaan heeft zal zich dit uiten in nieuw gebruik wanneer het ooit weer aan diegene aangeboden wordt. Bij de 'reguliere' gebruikers als mij wordt het gewoon een soort cyclus, die je 'zelf' niet meer onder controle hebt. De gedachtes komen op de raarste tijden en tijdens de normaalste bezigheden opzetten, en houden je uren bezig. Als ze erg hevig zijn ben je in staat nuchter al te halen. Heb je 2 biertjes op, dan kun je beter meteen al bellen, want 't gebeurt toch.

Je dopamineniveau wordt zo verneukt. In 't begin vind je het halen nog kicken, en 't gebruiken ook, maar op 't laatst 'moet' het gewoon gebeuren. Je vind het niet meer raar, het is net als een frikandel halen bij de snackbar.

Lig er nu ook lekker met mijn bek in. Net ff gehaald. Hele weekend gedragen en vroeg op bed, maar net 2 pilsjes gehaald en toen was de craving al te sterk. Normaal haal ik 2 en kan ik een goeie 10 uur door, nu expres maar 1 gehaald. Uur of 11 is laat zat als de wekker morgen om 5u weer gaat.

TheKingOfCrack

Bennie,

Er zijn twee dingen die je moet bedenken:
1. Waarschijnlijk past deze manier van gebruiken nu prima in je leven en wordt je niet heel erg ertoe aangezet om dat gebruik te veranderen, want het is immers niet nodig.

2. Over de vraag of je er 'verslaafd' aan bent omdat je die cravings krijgt lijkt mij met jouw gebruik heel onwaarschijnlijk. Uiteraard is het leuk om te doen en neem je jezelf soms voor om het niet te doen en gebeurt het toch, maar dit betekend niet dat je gelijk onbedwingbare cravings hebt.

Ikzelf gebruik nu al een aantal jaar dat spul en vond het in het begin heel lastig om te realiseren dat ik het spul gebruik omdat dit kan, net zoals mensen alcohol drinken 'omdat het kan'. Als ik geen geld heb ga ik niet stelen, maar stel ik het halen gewoon uit tot op een moment dat de studiefinanciering komt, of mijn ouders wat geld hebben overgemaakt of gewoon mijn loon is gestort, zoals ieder normaal mens dat doet. Gaat dat niet meer, en zeggen mensen om me heen dat ik een probleem heb dan grijp ik dat advies met beide handen aan (vertrouwen op andere mensen en jezelf natuurlijk, dat moet je nooit verliezen). Natuurlijk kan je zeggen "je moet het hebben en zonder kan je niet meer normaal leven" maar zo werkt dat niet altijd en al helemaal niet bij verstandige mensen die weten hoe ze een middel moeten gebruiken (kan dat uit jouw manier van gebruiken afleiden dat je ermee bezig bent en slim ermee om probeert te gaan).

Daarnaast; onthoudt en ik geloof dat iemand dat voor mij ook al heeft gezegd; als je wilt stoppen, echt wilt stoppen dan moet je gewoon naar een GGD instelling gaan en met het minimale gebruik van jouw zal het (relatief) zeer eenvoudig zijn om te stoppen (genoeg zijn je voor gegaan en genoeg zullen je volgen).

Succes ermee en probeer gewoon te genieten van het leven in plaats van je zorgen te maken!

boenkeng

Bewuste gebruiker
Jezus, ik wil dit sl zo lang eens proberen maardoor ditverhaalschrik iker zoweer door af dat ik het toch maarniet gs proberen. Ik hebal moeiteom een igaret af te slaanals ik gedronken heb. Toch mot ik geprobeerd hebben, maar elke cravings als ik gedronken heb is het niet waard

Bennie_Kook

Hey TheKingOfCrack,

Eerder was 't elk weekend raak, soms wel 5 gr per nacht, en de volgende dag de bekende schuldgevoelens e.d.

Nu zijn de cravings amper te houden (na 4 - 7 week), dus van een verslaving is al sprake. Zodra ik drink moet ik er meteen aan! Gaat 4-7 week goed, en dan houdt ik het niet meer, qua alcohol (wat alleen maar een voorbode is) en coke.

Nu is het zondag, moet over 5 uurtjes in de auto zitten voor mijn werk, en heb net nog bijgehaald! Gewoon, om morgen ook maar de dag te kunnen doorkomen. Is de eerste keer dat ik dít doe. Moet wel, anders zak ik morgen (straks) in elkaar, want ik kan nu toch niet slapen helaas. Maak nu een halve op, en morgen op 't werk wat sleutelpunten.

Zo'n GGD of Verslavingsinstantie is inderdaad de stap die je moet maken, maar ik heb daar helemaal geen zin in. Geen zin in om tijd te steken in uren gesprekken en therapieen e.d. Dan wordt je helemaal gek lijkt me.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Je hoeft niet persé een geheel ontwenningsproces met maanden intern en dat soort ongein, je kunt tegenwoordig ook online hulp krijgen met stoppen. Werkt ook aardig effectief moet ik zeggen.

Je zegt dat je toch al verslaafd bent en dat je helemaal geen zin hebt om er wat aan te doen, maar ik zou toch eens voor jezelf nagaan of je het echt wel zo wilt. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar stel je eens voor dat je over 20 jaar nog steeds dit probleem hebt. Waarschijnlijk is het dan al veel verder dan het nu is... Hoe eerder je er wat aan doet hoe gemakkelijker het zal zijn om te stoppen, alleen je zult er dus wel even doorheen moeten.

Kijk eens op http://www.drugsondercontrole.nl. Je kunt online hulp krijgen, je krijgt dan een persoonlijke coach die je steeds bijstaat en tips geeft. Het klinkt misschien gelijk heftig voor jezelf om hulp te zoeken, maar ik denk dat je het gewoon moet accepteren en zorgen dat je er geen last meer van hebt.

Bennie_Kook

Klopt, maar 't voelt ook als een soort "verzetje" wat je nodig bent na een week keihard werken. Heel raar. Het gevoel is gewoon ZOO goed!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Das niet raar hoor, ik ken het probleem. 1x per 4 tot 7 weken is niet veel, en valt qua lichaamsschade dus ook wel mee. Echter moet je het wel vrijwillig blijven doen, als het een kwestie van craven is is het eigenlijk al niet goed. Ik zou het in ieder geval in toom houden en proberen realistisch naar jezelf te kijken.

Als je twijfels hebt bij je gebruik ben je sowieso gebaat bij stoppen...

Wat bij coke het meest schadelijk is (en ook het meest voorkomt) is combinatie met alcohol. Als je alcohol drinkt en coke snuift wordt tijdens de afbraak van deze stoffen in je lichaam coca-ethyleen gevormd. Ik weet dat bijna iedereen drinkt tijdens coke gebruik (ik deed het zelf ook altijd) maar deze stof is enorm belastend voor je lichaam. Je kunt dus enorm veel hersenschade beperken door één van de twee te gebruiken.

Vorige week voor het eerst een nakkie genomen, ik moet zeggen dat het gevoel heel erg veel lijkt op die van 4fmp, dezelfde soort motivatie om te ondernemen en communicatiedrang vind ik erin terug.

Leuk spul maar niet echt veel speciaals.

Bennie_Kook

Hey Donald Duck,

Dus je gaat 'kwekken' van de sos haha. Heeft iedereen.

Maar ik wil graag verhalen van mensen horen die het al langer en (helaas) steeds vaker doen. Benieuwd hoe iedereen ermee in aanraking kwam, en hoe het verloopt tot vandaag de dag.

pictoresk

Herken een deel van je verhaal maar al te goed. De overeenkomst zit in vooral in dat constante hunkeren naar de volgende flash. Het verschil, ik rookte coke ( heb nu ongeveer 1 maand niets meer gebruikt, oke oke, ik blow nog altijd :grin: ).

Over de gevolgen die dat heeft, pfffff dag spaargeld, daag auto, dag dag goed betaalde baan en hallo heroine.
Het bepaalde, nee dicteerde de laatste 2 a 3 jaar mijn leven. Iedere dag op pad om geld te maken, te kunnen gaan scoren en gebruiken. De eerste ronde om te zorgen dat ik niet 's middags ziek zou zijn, en dan nog een keer op pad om de nacht en morgen door te komen.

Als ik denk aan die eerste keren roken, dan lijkt dat haast als een ander leven. Toen ik nog mezelf was, en niet een kruipend, kotsend slechte replica.
Base heeft me tot ongekende hoogte gekatapulteerd, maar ook laten neerstorten tot wanhopige dieptepunten.

Ow het begon op het achterbankje van mijn auto, lekker chillen, blowtje erbij. Toen ik gevraagd werd of ik zin had in een grotere kick, was er gewoon niets wat me tegen hield. Ik was er goed aan, diegene waar ik mee was, vertrouwde ik, er was geen reden om nee te zeggen, dacht ik.

Bennie_Kook zei:
Hey Donald Duck,

Dus je gaat 'kwekken' van de sos haha. Heeft iedereen.

Maar ik wil graag verhalen van mensen horen die het al langer en (helaas) steeds vaker doen. Benieuwd hoe iedereen ermee in aanraking kwam, en hoe het verloopt tot vandaag de dag.

Dat heb ik bijna met alle soorten stimulanten, vooral bij 4fmp, dan praat ik zowat tegen iedereen als ik op een festival ben of tijdens het uitgaan.

Tijdens een festival is nog leuker omdat je gewoon weet dat iedereen wat op heeft.

Bennie_Kook

Nog meer ervaringen? Hoor graag jullie beginperiode, tussentijd(stoppogingen) en hoe het jullie nu vergaat na al die jaren.

Blijven mooie verhalen. Alles lonkt aan 't wereldje en spul! Ik duik er nog ff in! Lang leve de Koningin!

MisterD

mijn eerste keer echt coke snuiven was toen ik 15 was met carnaval, ik was uit met vrienden en mijn broer en wij lekker zuipen feesten smoken enz je weet wel hoe het met carnaval gaat ( en als je dat niet weet moet je maar een keer naar het zuiden van Nederland komen dan staat je een grote verrassing te wachten) dus wat later op de avond ik al best naar de kloten kom ik een vriend van mijn broer tegen dus ik ga een pilsje met die jongen drinken en en we hebben die op zegt hij tegen mij Doles loop eens mee. wij lopen de zaal uit en gaan ergens een steegje in en draaien een jointje wij lekker aan het roken. pakt hij een sealtje en vraagt aan mij of ik dat wel eens heb gehad ik had het wel vaker gezien bij vrienden en ook wel eens een puntje gehad maar nog nooit echt het goeie euforische gevoel dus ik zeg ja ken het wel, pakt hij zoon doosje voor sigaretten met een spiegeltje erin legt hij 2 fijne lijnen pakt er een en geeft mij het briefje en ik pak de lijn. zoon gevoel had ik nog nooit gehad voelde met letterlijk tony en kon de hele wereld aan daarna zelf nog een gram gehaald en de hele avond boemwazig rond gelopen. nou bijna 5 jaar later heb ik van alles uitgeprobeerd maar blijft coke de drugs voor mij. Cocaine make's my brain go insaine

Ik ben nu 2 weken 18 en aankomend weekend is het een jaar geleden dat ik voor het eerst in me leven coke heb gebruikt.
Ik was er heel beniewd naar want ik kende al de verhalen al wel dat het 'zo lekker' is/was.
Een vriend en ik gewoon bij mij thuis. Ik pakte een kleine spiegel van me moeder der kamer en me maat legden daar gelijk 2 flinke lijnen op. Hij ging eerst en ik daarna. Ik had echt gedacht dat het vreselijk zou zijn om die shit door je neus te halen, maar integendeel. Vond het vanaf de eerste haal al heerlijk. We zijn nog zo'n 2 uur bij mijn thuis gebleven en nog aardig wat lijntjes gelegd. Toen gingen we naar een feest.
Voor we aankwamen stopte we nog snel wat weg met een sleutel.

Ik voelde me zo lekker! alsof iedereen me vriend was. Lekker ouwehoeren met iedereen. Lekker veel energie! inderdaad: Alsof je de hele wereld aan kan.

Eigenlijk vanaf die 1e keer coke gebruikt te hebben. Wilde ik het nog eens, en nog eens doen.
ik had die tijd veel 'vrienden' om me heen die dealde. Ik kreeg ook wel is wat packies mee opzak en ging verkopen wat ik verkopen kon. ik had zelf nog nooit zelf coke gehaald maar omdat er alltijd wel iemand bij me in de buurt was, kreeg ik gewoon. Of ik betaalden heel weinig.

Elke keer weer dat magische gevoel!

Ik gebruikte vanaf de eerste keer eigenlijk gelijk elk weekend. en het weekend was eerst alleen zaterdag voor mij, maar dat werd natuurlijk ook de Donderdag Vrijdag en Zondag er bij. Vooral als ik dan een bakkie op had. Wilde ik gelijk weer een nakkie.

Ik was er wel lekker mee bezig en had ook geen nare ervaringen gehad, behalve de dag erna dan wel. Helemaal depri natuurlijk. Maar dat vond ik er wel bij horen. Maar na een tijdje wisten meer mensen om me heen dat ik toch wel elk weekend aan de coke zat. Dat idee vond ik zelf eigenlijk zelf als niks. Toen kreeg ik een vriendin en die had me een keer betrapt met snuiven. die is toen ook gelijk boos geworden en zei: "als ik je nog 1 keer zie, of ik merk dat je snuift, is het over'. Maar nee hoor, niks is zo sterk als de kracht van coke dus ik ging door. toen is ze er natuurlijk achter gekomen en heeft het uitgemaakt.

Dat heeft die tijd wel me ogen geopend, (samen met alle bloedneuzen die ik elke dag minstens 2 keer had). Ik wilden eigenlijk gelijk stoppen. Ik ben ook meer met anderen mensen om gegaan, en dat heeft me goed geholpen.
Maar ik zeg zo: Eens een junk. Alltijd een junk.
Als ik 2 biertjes drink, en ik weet dat er iemand in de buurt is met wat opzak. ben ik al weer bijna verkocht. Maar ik heb nu alweer 3 maanden geen coke aangeraakt.
Nou moet ik wel toe geven. Ik ben nu meer van de pilletjes op festivals.

Maar voor iedereen die er naar benieuwd is. Weet dat het super verslavend is, en het meer doet met je dan je denkt!

Bennie kook! Succes! ik geloof dat als je echt wilt stoppen, het kan! maar er zal toch alltijd nog een puntje in je schaduw bevinden.

_shikantaza

Badass junkie
Eerste twee lijntjes van een vriend gehad tijdens het uitgaan. We zijn beiden nogal weg van electronische muziek. Dan ontkom je natuurlijk niet aan nachtjes doorhalen, want het begint meestal rond 01:00 druk / leuk te worden. Omdat de jaren langzaamaan gaan tellen (of is het the working life?) had ik het rond een uurtje of 3 meestal wel gehad, zeker na een paar biertjes. Van mijn vriend wist ik dat hij al jaren coke gebruikte. Ooit begonnen toen een hem onbekende medefeestganger zag dat hij er doorheen zat en hem een lijntje aanbood. Alsof je de gordijnen opendoet en je kunt weer feesten, zo omschreef hij 't.

Ondanks mijn onbekendheid met harddrugs leek me dat ook wel wat, en we bespraken het gebruik en gevoel een paar keer kort. Toen was het moment daar: een acid feestje in een kleine club. Een werkweek achter de kiezen, op vrijdagavond uitgaan. Na met een knipoog in een SMS gemeld te hebben dat ik best moe was, thuis een biertje gedronken toen ook de bullet op tafel kwam. Ik merkte dat ik toch huiverig was voor het gebruik, en besloot me er nog niet aan te wagen.

Op naar het feestje, lekker drinken, lekkere muziek, beetje dansen. Toen de vermeidheid toesloeg was het toch zover: ik gaf m'n maat de hand en hij stopte me zijn bullet toe met een ferme handdruk. Zenuwachtig op de WC na een kort moment van twijfel voor ieder neusgat een bump. Ik verbaasde me over de mildheid van het poeder, hooguit licht mentholachtig van geur maar moeilijk te plaatsen en zeker geen brandend gevoel. Daarna de handjes wassen en terug de dansvloer op. Hier maakte zich langzaam maar zeker een wakker, helder, en zelfverzekerd gevoel van mij meester. Het voelde alsof er een frisse wind binnenin mijn hoofd was gaan waaien. Ik voelde me goed. Toen kwam de drip. Gouden druppel zei m'n maat met een big smile. Ik keek met een zekerheid de dansvloer over die me nog nooit was overkomen. Normaalgesproken ben ik voor m'n gevoel een vrij verlegen persoon in de omgang met nieuwe mensen, maar nu niet. Na een beroerde nacht, waarin ik ieder uur wel een keer wakker werd, voelde ik me prima en de dagen erna had ik ook nog een positieve vibe. Een coke-kater is mij tot op heden nog bespaard gebleven, moet wel zeggen dat ik hoouit een halve gram per sessie wegwerk, meestal minder. Wel van geteste, degelijke kwaliteit (verschillende sealtjes van 50% tot 80% volgens centrum maliebaan).

Mijn gebruik beperk ik enkel tot gelegenheden zoals feestjes. Twee keer heb ik hiertegen gezondigd op een zonnige zaterdagmiddag, in m'n eentje. Linke soep. De zin naar meer is met name kort na gebruik enkele dagen sterk. Wat me na een paar keer snuiven verbaasde was de mindfucker die coke kan zijn als je met jezelf afspreekt het gebruik ervan te beperken. Alsof de coke excuses voor je verzint om toch een snuifje te nemen als je gewoon naar de kroeg gaat, voor de gezelligheid. Dat is mijn ervaring althans. Als je vatbaar bent voor verslaving kun je jezelf hier zeker in verliezen als je er aan toegeeft.

Albino

Bewuste gebruiker
Ben begonnen op me 15e toen ik nieuwschierig naar pilletjes was, eenmaal pillen genomen was ik nieuwschierig naar pep vooral door de prijs, deze dealer had namelijk alles. Eenmaal pep was ik nieuwschierig naar cocaine, dit kwam vooral door de films die ik er over had gezien. De dealer was zo de weg kwijt dat hij een aantal gram pep gratis gaf, de volgende dag de pep ingeruild voor driekwart gram coke. Eerste keer vond ik trouwens drie keer niks, ik bleef het gebruiken omdat het me een echte kick gaf. Na een keer of 5-6 snapte ik eindelijk wat het effect was, dit was ongelofelijk lekker met wat alcohol op.. Iets te lekker als je het mij vraagt :wink:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Mij vergaat het na bijna twee jaar zeer goed. Ik voel nog steeds dat ik op een dag gewoon zonder probleem definitief zal stoppen, met c tenminste.

Pillie

Bij mij:

Een tijd geleden heb ik voor een tijdje aan wiet gedeelt. Ik was toen nog simpel kneedbaar en mijn supplyer vertelde me dat het misschien geen slecht idee was om misschien C te gaan verplaatsen.
Op het begin had ik zoiets van "die is goed zot" maar na een tijdje begon mijn interesse toch wel aan te groeien.
Ik had zelf ook het idee het spul eens een keer te willen proberen, dus van het één kwam het ander...
Eerst had ik er niet veel effect van, zoals velen dat ook voorhebben, maar later begon ik het wel goed spul te vinden. Het spul dat ik gebruikte, en verkocht, was tot 80% puur! Meteen goeie shit dus.
Na een tijdje ben ik beginnen beseffen dat wat ik aan het doen was, echt helemaal niet goed was dus ben ik er uiteindelijk mee gestopt (met verplaatsen en gebruiken).
Ik hou het gewoon bij recreatief gebruik! Geen zin meer in al die stress en risico's :)

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bij mij kwam het de eerste keer toevallig op m'n pad. M'n vriend en ik wilden MDMA kristallen, maar degene bij wie we het wilde halen had het op dat moment niet en gaf ons daarom gratis een grammetje coke, om het goed te maken (en waarschijnlijk vast zodat we vaker terug zouden komen). Vriend stond er een beetje dubbel in omdat hij wel een geschiedenis met coke heeft. Hij zei ook dat ik er niet teveel van moest verwachten, je gaat er niet van spacen zoals van XTC. Eerste keer snuiven vond ik wel spannend, voelde heel fout. Was wel benieuwd naar het effect vanwege alle rocksterren ed die eraan verslaafd zijn geweest.
Het effect was idd lang niet zo leuk als XTC, maar toch viel het niet tegen. Van de eerste paar lijntjes werd ik heel onrustig en wist ik niet wat ik moest doen, was alles na 1 seconde al weer zat. Ging ook heel veel praten, mijn gedachten gingen zo snel dat ik mijn zinnen niet eens afmaakte omdat ik alweer iets nieuws wilde zeggen. Luisteren duurde me ook te lang. Na nog een paar lijntjes was ik nog steeds onrustig maar was ik wel erg opgewekt en ik voelde me heel intelligent, I had it all figured out. Alleen de coming down was heel nasty, ik voelde me zwaar depressief (en dat heb ik echt bijna nooit na drugsgebruik).
Bij mij was het ook pas de 4e of 5e keer dat ik coke 'echt' begon te waarderen. Tegenwoordig word ik er nog steeds onrustig van, maar lang niet zo erg als in het begin, en na een paar lijntjes vind ik meestal wel rust en kan het genieten beginnen.

harry123

Bewuste gebruiker
Ik was een weekend alleen thuis en ging naar een feest van de harde kern van de lokale club (maakt even niet uit welke), lekker raggen daar en zo. Kwam iemand aan die me pep aan bood, kwam een goede vriend aan van niet die troep nemen als je wil neem dan coke (wou de pep dus wel aannemen), dus gaf die vriend van me mij een sealtje coke, ik vroeg wat ie wou hebben en zei deze is van mij. Toen begon ik wel wat twijfels te krijgen want had wel vaker gehoord de eerste is gratis en dan ben je hooked. Toch won de nieuwsgierigheid het en probeerde het. Wist niet wat ik moest voelen en zo. Ging wel lekker, half uur later dacht ik van ik snuif wat bij en dit keer meer dus ging helemaal lekker. Sinds dien gebruik ik het af en toe op feestjes.

Bovenaan