Hoe rolde jij in 't drugsmilieu?

Flameon

Badass junkie
Hoi,

Wanneer ben jij eigenlijk voor het eerst in contact gekomen met het drugsmilieu?
(wanneer en wat gebruikte je voor de eerste keer en op welke manier kwam je aan je drugs, en hoe zit dat nu tegenwoordig?)

Vigilante

Wijs gebruiker
Mijn broer (2 jaar ouder) bood aan om eens wat wiet voor mij mee te nemen toen hij uit amsterdam kwam (was toen 17). In de 2 jaar daarna veel geblowed met mensen, aantal van die mensen hebben mij met andere dingen kennis laten maken.

Mijn interesse was gauw gewekt :wink:

Deranged

Badass junkie
De term drugsmilieu klinkt op een of andere manier niet als iets waar ik me mee kan identificeren. Drugs waren er op een dag ineens en zijn nooit meer weggegaan maar toch blijf ik stellig de overtuiging houden dat het zogenaamde milieu mij altijd bespaard is gebleven.

Hierbij denk ik eerder aan liquidaties voor een hotel of die man die hartstochtelijk de fles whisky verkoopt aan de de trillende handen die wanhopig een berg kleingeld op de toonbank gooien.

Iets met mieren en slaat nergens op verder, ik weet het. Maar ik krijg er een fijn gevoel van. Net als die schichtige streep waarmee ik dit ga afsluiten.

Een doorgesnoven klimaat, daar heb ik dan wel weer iets mee.

plopkoek

Bewuste gebruiker
Toen ik voor het eerst op een party lijntje en pilletje kreeg aangeboden....
Denk dat dit wel bij meerdere mensen gebeurt :)

het gaf me toch wel een meer waarde. :)

ilyas

Bewuste gebruiker
Ongeveer 4 jaar geleden, kwam ik op een nieuw skatepleintje met wat vrienden. Sindsdien ben ik daar niet meer weggegaan. (ik kom er nog steeds) Ik leerde er iedereen kennen, en er ontstonden nieuwe vriendschappen. Die nieuwe vrienden gebruikte wel eens wat weed, en met hun rookte ik ook mijn eerste joint, later ook mijn eerste keer LSD en 2c-b. En niet te vergeten, df. Jullie hebben vooral mijn interesse in drugs opgewekt. Vooral tripreports hebben de aanzet gegeven om eens iets anders als wiet en alcohol te gebruiken.

Nu zit ik zowat op mezelf. Af en toe experimenteer ik wel eens met iets nieuws, maar ik probeer het drugsmilieu zover mogelijk ven me af te houden. Het is niet gezond voor me, ik kan heel moeilijk nee zeggen tegen aanbiedingen. En als ik het thuis heb liggen dan blijft het er meestal niet lang liggen. Behalve met tripmiddelen dan, daar kan ik lang afblijven.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als klein jochie was ik altijd al heel benieuwd naar drugs, en dan voornamelijk tripmiddelen. Toen ik 18 was begon ik dingen erover op te zoeken en begon ik met lichte dingen zoals paddestoelen en DXM. Toen leerde ik iemand uit mijn klas kennen die wel eens wat gebruikte en samen met hem heb ik mijn eerste xtc pilletje genomen. En toen ging het balletje zeg maar rollen. :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tsja, ik zocht het zelf gewoon op. Ik en mijn beste vriend waren allebei gewoon heel erg geinteresseerd in drugs en dus zijn we op een dag naar de coffeeshop gegaan en hadden we daar voorgedraaide joints gekocht. We waren toen net 15 jaar (in 1995 werd er nog helemaal niet streng naar leeftijd gecontroleerd). In diezelfde tijd was de gabberscene ook nog heel groot, dus van daar uit was het niet moeilijk om daar wat vrienden uit te kiezen, die aan xtc, coke en speed konden komen...

Toen ik 18 was, had ik een relatie met iemand die xtc verkocht op feesten, dus vanaf toen was het helemaal niet lastig meer voor me om ergens aan te komen. :wink:

Chris Pontius

Badass junkie

?

Deranged zei:
De term drugsmilieu klinkt op een of andere manier niet als iets waar ik me mee kan identificeren. Drugs waren er op een dag ineens en zijn nooit meer weggegaan maar toch blijf ik stellig de overtuiging houden dat het zogenaamde milieu mij altijd bespaard is gebleven.

Hierbij denk ik eerder aan liquidaties voor een hotel of die man die hartstochtelijk de fles whisky verkoopt aan de de trillende handen die wanhopig een berg kleingeld op de toonbank gooien.

Iets met mieren en slaat nergens op verder, ik weet het. Maar ik krijg er een fijn gevoel van. Net als die schichtige streep waarmee ik dit ga afsluiten.

Een doorgesnoven klimaat, daar heb ik dan wel weer iets mee.

psych-out

Bewuste gebruiker
rond de leeftijd van 15, toen de exames gedaan waren, wat wiet gaan roken met vrienden.
vies slecht van geweest, dacht in mijn eige dat ik het nooit meer zou doen maar de kick om iets illegaals te doen werd groter en deed het nog eens en had er toen een zeer chill gevoel van.
ben het blijven gebruiken en van het een komt het ander.
door df ben ik mij wel meer gaan interesseren in drugs maar df heeft me ook zeer goed geholpen met het omgaan van drugs door de tripreports,... zo ben ik nooit echt slecht gegaan met drugs, heb altijd wel goed mijn grens gekend.

aapkut

Badass junkie
ik was 16/17 en ik was al een tijdje gedesinteresseerd in paddo's en wat vrienden van mij ook dus besloten we een paar portie's te kopen en ik was verkocht aan psychedelica :hearteyes:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Mijn milieu is nooit veranderd, mensen om me heen zijn net als ik drugs gaan gebruiken, en sommigen zijn er van af gebleven. Maar er is niks veranderd.

Neuro

Experimenterende gebruiker
Toen mijn vrienden gingen chaaben moest ik wel meedoen omdat ik anders niet meer bij "die Mannun" hoorde. Sindsdien ben ik een geestelijk wrak door alle slechte acid en shroomtrips die volgden. BEDANKT RUURD!!!1 KLOOTZAK

cropp

Badass junkie
van de oude middelbare school blowen nu 22 mensen van de 25, dus dat was een beetje onvermijdelijk...

toen kwam er een vriendinnetje die cristiane f had gezien, en vreemd genoeg besloot naar te googlen naar ``legale drugs``, die met dxm aan kwam zetten, ik vond het wel iets geils hebben om zo een hand capsules op te freten...

er heerste toen de aditude ''het zijn maar hoestpilletjes, dat kan toch geen kwaad?''.

mijn eerste pilletje was op mijn eerste hardcore feestje in gemert :tearsofjoy: ...

Dopezilla

Badass junkie
Ik ben er min of meer per ongeluk ingerold. Ik was op 'n feestje, en opeens werd mij droogjes gemeld dat we MDMA gingen halen.

Olle

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik ben er niet echt in gerold...nouja, mijn eerste zetje kreeg ik
toen ik op mijn zestiende...of vijftiende, dat weet ik niet meer, een joint aangeboden
kreeg. Onwennig nam ik enkele trekjes, waarop ik zeer duizelig en misselijk werd, doch
voor korte duur. Toen voelde ik mij schuldig, en heb de THC mijn lichaam uitgefietst.

dat was dus mijn eerste drugsmoment, doch niet echt motiverend.
drie jaar later voelde ik in mijzelf een drang, om het onbekende
en nieuwe vanuit mijn eigen ik, te verkennen en te ervaren, door middel
van een middeltje. Ik wilde mij kunnen ontspannen, extreem geluk
kunnen ervaren...toen ben ik er achter aan gegaan. En mijn beste vriend nam ik mee,
we hebben van alles samen voor de eerste keer geprobeerd. Een groter geluk is er niet...

...dat je, al trippend op DXM...ja dxm was het...de nieuwe inzichten die de knuffel-zeehond op de kamer van je beste vriend ons ingeeft, bespreekt! :hearteyes:

spacelord

Wijs gebruiker
Op mn 15e eerste joint van een hippie gekregen, opgepaft en 2 keer van mn stoel gevallen. Nadien vooral op feestjes meegeblowd met vrienden, dan zelf gaan kopen en veel beginnen blowen toen ik een nieuwe drummer gevonde had die met zijn pa wiet kweekte. Interesse gekrege in trippen, ook via hem begonne met paddo's en lsd maar toch mooi altijd maar bij de psychedelica gebleven :) en met oudjaar nog eens zegeltje steken :mrgreen:

Wonderland

Belezen gebruiker
De interesse was er altijd al, helaas gelijkgezinde vrienden nog niet. Tot ik hier in huis kwam wonen... Heb fijn een aantal 'spacemaatjes' gevonden en de drugs liggen hier zo ongeveer voor het oprapen. Ik heb het wat dat betreft best goed getroffen :grin:

Beanhead

Badass junkie
Ik weet het eigenlijk niet.

Op een bepaalde dag zei ik tegen mezelf dat ik eens wiet wou roken en dan ben ik men fiets opgestapt en naar de coffeeshop gereden, met veel geluk er binnengeraakt en men eerste 20 gekocht. Het opgerookt en bij mezelf gedacht van, nou dit is het wel :hearteyes:

Sindsdien is mijn afkeur voor drugs weg en sta ik eigenlijk open voor zowat alles. Dus eigenlijk mijn schuld dat ik in het drugsmilieu rolde :tearsofjoy:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
tekende in groep 7 al hele a4-tjes vol met de teksten xtc en lsd :P
heeft me eigelijk altijd al geboeit

mijn zus blowde als een gek maar ben zelf pas op me 17e begonnen (leek me verstandiger)
en binnen 3 jaar alles zoonbeetje wel geprobeert

tegenwordig doe ik niet zoveel meer afentoe pilletje of mdma poedertjes
LSD blijft me fafo en zal ook altijd zo blijven

thank God for LSD :hearteyes:

Frank123

Wijs gebruiker
Heeft mij altijd al geinterresseerd, hoe dat je gedrag aan kon passen enzo. En toen maar eens op zoek gegaan naar een wiet dealer, en via hem kon ik ook meer dingen krijgen. Maar om nou echt te zeggen milieu ? nee, Het verkopen boeit me niet meer, en de spanning is niet wat het lijkt. Ben nu gewoon klant. Geen gezeik gewoon kopen

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Aanvankelijk toen ik 14 was door vrienden uit de hiphopscene die me aan wiet voorstelde. Daarna toen ik 16 was door vrienden die naar psytrance feesjes gingen, het begon met speed en al snel volgde al de rest. Heb er tot nog toe nog maar zelden spijt van gehad (maar uitzonderingen bevestigen de regel). :)

Launched

Experimenterende gebruiker
Nooit in een milieu terechtgekomen, eerste ervaring was op eigen initiatief een jointje kopen en met 3 man oproken. Ik vond het meteen chill en na een tijdje ook steeds meer interesse ontwikkeld voor psychedelica.

Peace

duimpje

Belezen gebruiker
Ik was 16 en ging voor het eerst uit (ik beschouw mezelf als een laatbloeier :wink: ) met flink wat teamgenoten. Ik was een van de jongste spelers en een groot deal van mijn team blowde al langere tijd en regelmatig. Ik was al een tijdje geïnterresseerd om een keer wiet te proberen en was blij en vond het spannend toen een paar jongens meldden dat ze even naar de shop zouden gaan. Ik voelde er niks van, dit omdat ik niet over mijn longen rookte. Dit naar aanleiding van het advies doe het heel rustig :rolleyes:
Een paar keren later ging dit wel goed en sinds het begin van afgelopen zomervakantie blow ik meerdere keren per week, soms elke dag.
Afgelopen vrijdag voor het eerst getruffeld en dat smaakt naar meer. Ook ga ik binnekort MDMA proberen.

SittaMan

Belezen gebruiker
Mijn eerste keer contact met een 'illigale' drug, was op een festival (rock werchter), zo'n 2 jaar gelede, het ging toen om een beetje wiet. Een paar vrienden van mij hadden daar kennis gemaakt met een ietwat oudere, hij was zo'n 18 jaar ofzo, en die verbleef daar op de kamping, daar werd er niets anders gedaan dan geblowd etc. Logisch dat hij zelf dus ook wat meehad ;p

Bovenaan