Ik was altijd al van jongs af aan geïnteresseerd in alle soorten drugs en hun verschillende werkwijzen op het menselijk lichaam. Ook al vanaf 14 regelmatig informatie opzoeken op het DF en andere informatieve websites. Deze info heeft ervoor gezorgd dat ik grotendeels verantwoordelijk omga met mijn gebruik en dat ik anderen ook kan aansporen om op een verantwoorde manier ermee om te gaan. Waarvoor dank!
Tabak: 12 (af en toe sigaretten roken), van 18-20 "verslaafd" geweest. Inmiddels gestopt, beste beslissing ooit.
Cannabis: 14, nooit echt veel gerookt, maar altijd wel in geïnteresseerd geweest.
Alcohol: 14 (eerste volledig biertje drinken), eerste keer bezopen op 18.
Ketamine: 17 (eenmalig), vanaf 18 Iets vaker gaan gebruiken,maar nooit heel veel of vaak.
Xtc/mdma en 2cb: 18 op pukkelpop 2018. Zalige tijd. Xtc altijd goed mee omgegaan, alleen in 2019 en begin 2020 kleine periodes van misbruik (nooit in hoeveelheid, wel iets te weinig pauzes).
Cocaine: op mijn 19de verjaardag. Cocaine eind 2019, begin 2020 een tijdje misbruikt. Op feestjes heb ik even verkocht aan vrienden/kennissen en dan zit je al snel aan je eigen spul. Donkere periode in mijn leven waar ik gelukkig uit ben en niets meer mee te maken wil hebben.
Amfetamine: 18, weet niet meer hoe of waar exact.
LSD: 19, liquicity festival 2019. 😍
Vermoedelijk 4F(M)A: 19, onbewust verkocht als xtc.
Paddos: volwaardige trip op 19, kerstperiode 2019
Hoewel ik ook al eens het jaar ervoor een kleine hoeveelheid paddos gecombineerd had met xtc tijdens het uitgaan. Zeer prettige ervaring. Maar het paddo effect was uiteraard mild. Wel een leuke combo.
3MMC en 4MMC: 20, bij vrienden die er redelijk aan verslaafd waren eenmalig geprobeerd. Wat een rommel. Ik dacht dat coke al slecht was voor het hart. Dit is nog 100 keer zo erg. Al has ik het wel verwacht.
Dit was het dan denk ik.
Misschien dat er me nog dingen te binnen schieten, maar ik betwijfel het.
Ik ben nu 21 en op een punt gekomen waar ik veel rustiger omga met drugs. Heb voor mezelf de afspraak gemaakt om max 1 keer in de 2-3 maanden een drug te doen en max 1 keer per maand te zuipen. We hebben maar 1 lichaam en daar moeten we zorg voor dragen.