Hoe lang doen jullie met 5g wiet

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Bij mij verschilt het elke keer. De ene keer kan ik daar 5-7 dagen mee doen, sommige dagen heb ik een "pafdag" en dan gaat het wel veel sneller op.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Toen ik nog veel blowde kon ik dat wel in één dag oproken. Ik had geen rem. En het ergste was dat ik niets tot nauwelijks iets merkte door mijn tolerantie en omdat ik geen tabak erin rook, dus puur ook altijd. De eerste 3 hijsen merkte ik iets, maar in verhouding met toen ik 1 jaar blowde is het helemaal niets. Gewoon geld weggegooid al die tijd. Blij dat ik nu nauwelijks meer blow.

Ik denk dat ik gemiddeld 3/4 gram per dag rookte. Ik haalde altijd 3 gr maar vaak nog bij halen in de late avond. Zo blij dat ik dat niet meer hoef te doen!

Hippie Langwaus

DF-koning
Als ik geen hasjiesj zou hebben dan doe ik misschien een klein weekje met 5 gram goede wiet. Puur uit een pijpje uiteraard.

De eerste pijp van de dag is van 0 naar skyhigh. De rest van de dag is het blijven roken niet veel anders dan proberen om de landing uit te stellen tot je gaat slapen.

Dirkdirk

DF-koning
Volgens mij is dat ook zo kansloos, je doet dat voor de smaak ofzo.
Meer dan 1 GR per dag, neemt je lichaam aan onze coffeeshop cannabis echt niet op. Je blowt wel door maar je wordt echt niet 5x keer zo stoned, meer iets als 1,5 x zo stoned.

Dat zie ik voortaan graag bij mij gedeponeert worden, dan zorg ik dat het weer zinvol terecht komt.
Bij blowen is er iets merkwaardigs aan de hand. De effecten veranderen na verloop van tijd aan de hand van gewenning. Iemand zonder tolerantie word fantasierijk, high, creatief, euforisch en lacherig, maar met veel tolerantie wordt iemand sloom, zwaar, afgestompt en moe. De effecten waar cannabis innitieel voor worden gebruikt verdwijnen naar mate je meer gaat gebruiken. Als je meer dan een gram per dag rookt zul je alleen nog maar duf, moe en slaperig worden. Alle positieve effecten, dat wat cannabis in mijn ogen de moeite waard maken (maar ik doe het niet meer) krijg je niet als je teveel blowt. Er is een limiet. No such thing as a free meal.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Sinds ik alleen maar in het weekend blow red ik het meestal wel met een tientje aan wiet. Das minder dan een gram. Dus met 5 gram wel langer dan een maand.

• Like
Waarderingen: ljuv

reDStone

Bewuste gebruiker
Bij blowen is er iets merkwaardigs aan de hand. De effecten veranderen na verloop van tijd aan de hand van gewenning. Iemand zonder tolerantie word fantasierijk, high, creatief, euforisch en lacherig, maar met veel tolerantie wordt iemand sloom, zwaar, afgestompt en moe. De effecten waar cannabis innitieel voor worden gebruikt verdwijnen naar mate je meer gaat gebruiken. Als je meer dan een gram per dag rookt zul je alleen nog maar duf, moe en slaperig worden. Alle positieve effecten, dat wat cannabis in mijn ogen de moeite waard maken (maar ik doe het niet meer) krijg je niet als je teveel blowt. Er is een limiet. No such thing as a free meal.

Yeah TANSTAAFL

Maar er zitten nog steeds positieve kanten aan hoor, het maakt je duffer, maar het maakt je ook een beetje onverschillig. En dat is wel okee.

Ben beetje zoals hydra. Ik deed een tijd 100g p maand. De hele dag. Thans zit ik op 7-10 joints per dag. Dus 5 gram: 1-2 dagen. Dat is niet abnormaal na een tijdje is je tolernatie gwn ziek hoog. En de nicotine geeft je een rookneiging, en waarom zou je een sigaret roken als je ook een joint kan roken ? :P

Bij mij help weed ook best wel met me focus dus dat bonus.

GRoet

SG

Wil overstapen naar de vaporizer heb zo een duur kreng van storz en bickel. Dan schaadt het je longen tenminste niet en ben je af van de tabak. Plus je haalt veel meer thc uit je weed. Maar goed... das toekomsttmuziek. Vooralsnog beetje verrookt na 13 jaar nonstop dagelijks. Dus wordt tijd.... om de longen te laten helen.

Eignelijk is bij drugs less meestal more. Het bijzondere is er inmiddels wel af ig. Het is gwn normaal om high te zijn. Mild humoristisch: kwam een keer nuchter op werk en toen zei iedereen van oh -insert name-, wat zie je er slaperig uit, gaat het wel of ben je beetje ziek ? Ik was gwn zwaar toe aan me joint haha en hadden me nog nooit nuchter gezien. Zou het ook nooit aan me zien. Geeft gwn een lekker filtertje voor alle prikkels. Maar ja, het less is more principe hier wel beetje uit de deur. Dus misschien doelen maar in cocnrete plannen maken. Ben wel aan het afbouwen met benzos nu ook. Toegeeflijk pas 2 dagen. Dus dat niet heel veel waard. Maar het is iets. xD.

Laatst bewerkt:

reDStone

Bewuste gebruiker
Ben beetje zoals hydra. Ik deed een tijd 100g p maand. De hele dag. Thans zit ik op 7-10 joints per dag. Dus 5 gram: 1-2 dagen. Dat is niet abnormaal na een tijdje is je tolernatie gwn ziek hoog. En de nicotine geeft je een rookneiging, en waarom zou je een sigaret roken als je ook een joint kan roken ? :P

GRoet

SG

Wil overstapen naar de vaporizer heb zo een duur kreng van storz en bickel. Dan schaadt het je longen tenminste niet en ben je af van de tabak. Plus je haalt veel meer thc uit je weed. Maar goed... das toekomsttmuziek. Vooralsnog beetje verrookt na 13 jaar nonstop dagelijks. Dus wordt tijd.... om de longen te laten helen.

Eignelijk is bij drugs less meestal more. Het bijzondere is er inmiddels wel af ig. Het is gwn normaal om high te zijn. Mild humoristisch: kwam een keer nuchter op werk en toen zei iedereen van oh -insert name-, wat zie je er slaperig uit, gaat het wel of ben je beetje ziek ? Ik was gwn zwaar toe aan me joint haha en hadden me nog nooit nuchter gezien. Zou het ook nooit aan me zien. Geeft gwn een lekker filtertje voor alle prikkels. Maar ja, het less is more principe hier wel beetje uit de deur. Dus misschien doelen maar in cocnrete plannen maken. Ben wel aan het afbouwen met benzos nu ook. Toegeeflijk pas 2 dagen. Dus dat niet heel veel waard. Maar het is iets. xD.
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.
Het werkt, het werkt echt.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.

Manu76

Badass junkie
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.
Dat is jou ervaring. Ik heb de Mighty van Storz en Bickel gebruikt en heeft minder grote vulruimte en die hoeft niet aan het stroom. Heeft me geholpen te stoppen met tabak. 2 gram per dag ongeveer met soms sterke en some minder sterke wiet. Ongeveer 10x per dag bijvullen. Geniet op 175 en 190 graden. Een beetje alsof ik 20x per dag aan mijn trekken kwam. Hielp me enorm om tabak uit mijn systeem te krijgen. En dan is de stap naar leven zonder wiet ook veel makkelijker.
Echt een life-changer voor mij.

Laatst bewerkt:

reDStone

Bewuste gebruiker
Dat is jou ervaring. Ik heb de Mighty van Storz en Nickel gebruikt en heeft minder grote vulruimte en die hoeft niet aan het stroom. Heeft me geholpen te stoppen met tabak. 2 gram per dag ongeveer met soms sterke en some minder sterke wiet. Ongeveer 10x per dag bijvullen. Geniet op 175 en 190 graden. Een beetje alsof ik 20x per dag aan mijn trekken kwam. Hielp me enorm om tabak uit mijn systeem te krijgen. En dan is de stap naar leven zonder wiet ook veel makkelijker.
Echt een life-changer voor mij.
Ik heb hem ook gekocht om van de tabak af te komen, maar het lukt niet. Ik ben er de laatste keer bij gaan liquids vapen. M'n longen waren blij met de combinatie Plenty en E-liquids met nicotine. En hield het zo vol en, alles werd ook minder. Maar door stress ging ik weer terug naar Joints.

Ik koop tegenwoordig wel allanger, tippies met teerfilters.
Deze bevalt het beste

Manu76

Badass junkie
Ik heb hem ook gekocht om van de tabak af te komen, maar het lukt niet. Ik ben er de laatste keer bij gaan liquids vapen. M'n longen waren blij met de combinatie Plenty en E-liquids met nicotine. En hield het zo vol en, alles werd ook minder. Maar door stress ging ik weer terug naar Joints.

Ik koop tegenwoordig wel allanger, tippies met teerfilters.
Deze bevalt het beste

Ja ik weet heel goed wat je bedoelt. Echt zo vreemd die nicotine verslaving. Maar ik kon mijn koppie zover krijgen dat ik bereid was maanden pijn te accepteren. En na het blowen van een mega Joint van peuk met 0,5 gram wiet, en mijn toenmalige splinternieuwe Mighty, ben ik fulltime gaan vapen. 3 dagen zware nicotine ontwenningsverschijnselen en zeker 3 maanden aanleren van nieuwe gewoonte. En zeker in het eerste jaar nog wel eens trieste gevoelens gehad. Maar door al die THC die ik binnen bleef krijgen, was het best wel een mooie tijd.
Maar na een jaar weer een paar joints (zonder tabak wel) genomen en het lukte me echt niet zomaar om weer alleen de vaper te gebruiken. Het helemaal kappen met wiet lukt me bijna makkelijker lijkt. Dag 57 ondertussen en wel veel respect tonen voor koffie moet ik erbij melden.
Succes!

Blaatschaap

Bewuste gebruiker

De kruidenkamer van de plenty is inderdaad veel te groot voor een solo sessie (tenzij je echt een monster tolerantie hebt). In de doos zit een metalen 'spons' waarmee je de kamer kan opvullen, hiermee is hij geschikter voor een solo sessie.

Ik heb de kleinere kamer voor de plenty gekocht maar ben niet wild enthousiast, doordat er een opening zit tussen het bovenste gaasje en de kleine kamer kan er wiet in de buitenste ring van de kamer terecht komen, waar geen warme lucht flow is. (hoop dat ik het een beetje goed beschrijf zo :tongueout:) het metalen sponsje vind ik beter werken.

Mijn persoonlijke voorkeur voor solo gebruik gaat toch uit naar de Mighty, die er al jaren aan trouwe dienst op heeft zitten ^^

Wat betreft wiet, op werkdagen zo'n 5/10 euro, dus een halve/hele gram ongeveer afhankelijk van het soortje.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, maar die resultaten zijn een beetje wisselend de laatste tijd :tongueout:

Edit: in het weekend is 20 euro/dag wel goed te doen, maar ik probeer wel zoveel mogelijk voor 'less is more' te gaan.

reDStone

Bewuste gebruiker
De kruidenkamer van de plenty is inderdaad veel te groot voor een solo sessie (tenzij je echt een monster tolerantie hebt). In de doos zit een metalen 'spons' waarmee je de kamer kan opvullen, hiermee is hij geschikter voor een solo sessie.

Ik heb de kleinere kamer voor de plenty gekocht maar ben niet wild enthousiast, doordat er een opening zit tussen het bovenste gaasje en de kleine kamer kan er wiet in de buitenste ring van de kamer terecht komen, waar geen warme lucht flow is. (hoop dat ik het een beetje goed beschrijf zo :tongueout:) het metalen sponsje vind ik beter werken.

Mijn persoonlijke voorkeur voor solo gebruik gaat toch uit naar de Mighty, die er al jaren aan trouwe dienst op heeft zitten ^^

Wat betreft wiet, op werkdagen zo'n 5/10 euro, dus een halve/hele gram ongeveer afhankelijk van het soortje.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, maar die resultaten zijn een beetje wisselend de laatste tijd :tongueout:

Edit: in het weekend is 20 euro/dag wel goed te doen, maar ik probeer wel zoveel mogelijk voor 'less is more' te gaan.
Idd met cannabis kan je wel weer makkelijk zakken in gebruik, zonder enge dingen. Ik weet het, maar ja, lui. Maar die fckin smaak, ik vind het echt lekker. Ik kan nou niet echt zeggen dat het stinkt ofzo, ik kan heel goed ruiken en het ruikt zalig. :smiley:
En tabak ook. Als het aan mij zou liggen zou ik de hele dag dikke sigaren roken. Maarja, je longen enzo.:weary:

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik zal maar even vertellen en uitleggen, hoe je zakt in gebruik en hoe je kan stoppen als je wil. De truuk is uitstellen van je gebruik naar een iets later moment op de dag. Maar dan moet je wel je drug als medicijn gaan zien en op die manier mee omgaan. Met regelmaat en vaste doseringen.

Je moet dan eerst een regelmaat in je dagelijks gebruik gaan aanhouden. En dan elke dag steeds iets later gaan beginnen met gebruik, maar wel hetzelfde slaap patroon proberen aan te houden. En dan een heel maar dan ook heel klein beetje zakken in gebruik. Zeker niet te hard, want dan ga je een te sterke craving krijgen, waardoor je je motivatie verliest.

Zo schuif je steeds, je nuchtere periode op een dag. Naar steeds later op de avond. En kan je zonder al teveel onthoudingsverschijnselen, je gebruik terug brengen. Naar een niveau, dat je ook de laatste stap kan zetten.

Maar je mag niet smokkelen, je moet een afbouw aanhouden. En niet tussendoor even weer naar het oude niveau.

Bij alcohol, doe je dan 1 glas per dag minder, echt niet meer. En schuif je het gebruik langzaam op naar later op de avond, door steeds een uurtje later te beginnen.

blah blah blah

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Yeah TANSTAAFL

Maar er zitten nog steeds positieve kanten aan hoor, het maakt je duffer, maar het maakt je ook een beetje onverschillig. En dat is wel okee.
Ik word er nog steeds goed lacherig van. En creatief. Maar ook onverschillig en dat vind ik chill want ik ben vrij kritisch van mezelf.

Hydra

Newbie

GRoet

SG

Precies hetzelfde had ik ook. Als je elke dag 3 gram wegrookt voor een lange tijd dan weet je op gegeven moment niet anders.. En met sigaretten had ik precies hetzelfde, sigaretten rookte ik eigenlijk alleen op me werk en ook minimaal, de rest rest van de dag waren het joints of blunts.

Moet zeggen toen ik 3 maanden clean was van alles, wiet en tabak vonden mensen me niet meer zo chill😅.. Al zag ik er gezonder uit volgens hun.

Veel success met afbouwen van benzos! Ik gebruik ze nu ook soms en moet eerlijk zeggen na me 2de keer gebruik Rc benzo pyrazolam wist ik gelijk waarom mensen het hier op forum afraden. Is heel link en makkelijk spul, geeft je rust en euforie en dat wil je het liefste constant ervaren. Maar goed let us know hoe het afbouwen verloopt!

Ja! die heb ik ook, en zo een Mighty. Het werkt echt bestr wel goed.Maar tis anders. Een sessie ipv chill af en toe een pof fff neerleggen etc. . Maar he, als het gezonder is. Ben zeker van plan om over te stappen en anders stop ik gewoon. Zoals vermeld: het bijzondere wel een beetje weg na 13 jaar.

Groet,

SG

Raver

Badass junkie
5 gram wiet zo'n 3 a 4 dagen.
5 gram hasj zo'n week a 9 dagen.

Hangt puur van de kwaliteit af verder. 5 gram OG Kush doe ik veel langer mee dan 5 gram PP of WW ofzo.

Hetzelfde voor Hasj.

TheSadCat

Newbie
Hallo ik vraag dit om dat ik simpel gezegd erg benieuwd ben, naar hoe lang andere daar mee doen ik zelf ongeveer 4 dagen
Een paar maanden terug had ik er kunnen zeggen dat ik er ruim anderhalve maand mee had kunnen doen. Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk ongeveer een week tot anderhalve week er mee doen.

Ik gebruikte normaal gesproken 5-10 gram op vrije dagen en 2-5 op dagen dat ik werkte etc, dit kwam uit rond de 25-40 gram per week, (ik deed dit maanden had achterlijk veel tolerantie) ik combineerde dit ook altijd met alcohol en xtc voor een sterker effect anders gebruikte ik nog iets meer, nu gebruik ik rond de 1-3 gram per week ben wat geminderd

Bovenaan