Hoe krijgen methadon?

Vita

Newbie
Dag! Dit is mijn eerst bericht naar jullie forum. Ik woon in Rusland. Ik spreek een beetje Nederlands, daarom zal ik fouten maken, pardon van tevoren. Ik hoop dat jullie zullen me corrigeren.

Ik zal in de Amsterdam begin mei. In de Rusland gebruik ik ook heroine. Methadon programms we hebben niet. Ik wil het vervangingsmiddel in de Nederland proberen krijgen. Is dit realiteit?

Ik heb de volgend informatie. In de Nederland en Belgie kan ieder gebruiker methadon krijgen, waarbij zelfs zonder documenten. Drugusers-buitenlanders kunnen ook methadon krijgen. Je komt de kliniek voor druggebruikers en je pist in de pot. Ingeval zullen doktoren de opiaat in de urine vinden, ze voorschrijven jou methadon. Voor het eerst moet je daar drinken, daarna ze zullen jou bij zich geven. Is het heus waar?

De friend gaf mij twee adressen:

Amsterdam

AC-Company
STADHOUDERSKADE 159
1074 BC AMSTERDAM
TEL. ++31-20-672 11 92
FAX. ++31-20-671-96-94

Antwerpen

Free Clinic
Van Arteveldestraat 64
2060 Antwerpen
TEL. ++32 3 2011260
FAX. ++3232011299

Zijn er adressen correct?
Welke kninieken voor drugusers hebben nog in de Amsterdam?

Met respect,
Vita

natalia

Experimenterende gebruiker
hey vita

Hier in Belgie is methadon totaal geen probleem,(alé voor mij toch niet) ben al bij verscheidene dokters op visite geweest en elke keer kreeg ik methadon voorgeschreven.wel niet de vloeibare maar mephenon (pillekes)
In Nederland weet ik niet hoe het zit met methadon,maar ik denk dat een gewone doktervisite wel volstaat?!

Vita

Newbie
Ja, zal ik naar de arts komen. Alleen zal ik de dokter wat zeggen? “Ik gebruik de opiaaten en heb ik de abstinentie. Ik voel zich slecht. Ik heb methadon nodig, enz.” Zo iets? Ja, heb ik nog het probleem. Ik spreek Engels niet. Natalia, hoe denk je, indien zal ik Nederlands spreken (zo), begrijpt me de dokter?!!

Voorschrijven ze methadon gewoonlijk in de pillen of in de oplossing? Men zegt wat oplosbaar methadon bestaat uit de stof en het water (geen stroop), dus druggebruikers kunnen deze in de ader prikken (= inspuiten binnenader?) Hoe gebruiken methadon jullie? Innemen naar binnen, inspuiten in de spier of in de ader?

P.S. Waar kan ik over methadon programs (in jullie klinieken) naar Nederlands taal lezen?

natalia

hey vita,k ben ook bij de arts geweest ,niet voor mezelf maar voor mijn vriend. Ik heb de arts verteld dat ik een groot probleem heb met heroine,dat het mij verwoest,dat ik er vanaf wil geraken!!!zoiets..
De bijwerkingen kent de dokter zelf ook wel denk ik!

En jouw taal,jouw nederlands valt toch goed mee hé? maar als je schrik hebt om niet begrepen te worden door de dokter haal je talen boven,kan je engels,frans?!!Kent toch iedereen genoeg hé?!
Ik denk dat ze pillen voorschrijven (mephenon genaamd) voor een lichte gebruiker,vloeibare methadon is als je al iets verder staat met je gebruik.
Vloeibare methadon is gewoon langs de mond in te nemen,niet meer niet minder!Sommige met een speciaal programma bij de apotheek.
vb.een vriend van mij chineesde 3 gr per dag,wat :openmouth: :openmouth: amai redeijk veel is,nu volgt hij een kuur van 6 weken(afbouwend) en moet hij om de x dagen bij de apotheek zijn nodige voorzieningen gaan opdrinken.

Als je bij een arts op visite gaat,probeer dan gewoon zo eerlijk mogelijk te zijn over je gebruik!
Hou je goed hé!
x :wave:

needlefreak

Bewuste gebruiker
hey vita, methadon krijgen is in belgië (denk nederland ook) geen enkel probleem. ik ga nu naar msoc. iedereen kan daar gaan. je moet in een potje pissen en als je positief bent van smack dan krijg je direct methadon. eerst kleine dosis. volgende dag kun je al meer vragen. volgende dag nog eens en daarna krijg je een voorschrift van 1 week naar de apotheker te gaan voor methadon. bij mij is het zo gegaan de laatste keer. vroeger deed ik het met een huisdokter. gaat ook. echt geen enkel probleem.

Xof9

Newbie
Oh dat is precies wat we nodig hebben hier in Nederland en Belgie, meer heroine-verslaafden die van mijn belastinggeld methadon willen proberen.

Doe iedereen hier in nederland en jezelf een lol en BLIJF LEKKER IN RUSLAND, GEK!

needlefreak

Bewuste gebruiker
niet aantrekken vita. :mrgreen:

'k vroeg bij het msoc om m'n methadon te verhogen omdat ik smack bijgebruikt heb en nu ben ik ineens met 15 omhoog. 'k sta nu op 110. lekker veel he Xof9. :mrgreen:

needlefreak zei:

'k vroeg bij het msoc om m'n methadon te verhogen omdat ik smack bijgebruikt heb en nu ben ik ineens met 15 omhoog. 'k sta nu op 110. lekker veel he Xof9. :mrgreen:

Vind je het nog leuk ook ofzo dat je verslaafd bent aan die rommel, en dat wij er een beetje aan zitten mee te betalen?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Adminmodje zei:
needlefreak zei:

Vind je het nog leuk ook ofzo dat je verslaafd bent aan die rommel, en dat wij er een beetje aan zitten mee te betalen?

ik reageer zo omdat Xof9 zo reageert tegen vita.

speedygirl

Ok hier wil ik toch wat op zeggen.

Ten eerste, iedereen is vrij zijn mening te uiten, dat is waar maar dat wil daarom niet zeggen dat je mensen moet beginnen uitmaken. Sorry! Ik weet het, iemand die van "Rusland" komt en in het nederlands op een forum komt posten komt niet erg geloofwaardig over maar ik ga er van uit dat die persoon in de problemen zit en ECHT methadon nodig heeft. Wat voor de rest van dat verhaal waar of niet waar is kan me eigenlijk geen barst schelen!

Ten tweede zou ik willen zeggen dat "JULLIE" belastingsgeld niet alleen van jullie is, ook IK betaal! Ik vind het eigenlijk nogal dom dat je dat als argument gebruikt,als jij morgen werkloos bent betaal ik ook voor jou dus hou toch gewoon je mond. :rolleyes:

natalia

Xof9 zei:
Oh dat is precies wat we nodig hebben hier in Nederland en Belgie, meer heroine-verslaafden die van mijn belastinggeld methadon willen proberen.

Doe iedereen hier in nederland en jezelf een lol en BLIJF LEKKER IN RUSLAND, GEK!

AMAI :openmouth: :angry: toevallig betaal ik ook belastinggeld en ga ik ook gaan werken?!!!pfff zo'n bekrompen mening!!zieligaard! :angry: :angry:

Vita

Newbie
Xof9! Ik ben de gastvrije mens. Indien zult je ooit in Moskou komen, je mag op mijn belastinggeld rekenen. Ik betaal hen ook geregeld. Ik denk over methadon niet omdat deze gratis is. Ik klaar in het algemeen betalen. In Nederland heeft de mogelijkheid volgens de wet deze maken. Ons land heeft methadon buiten de wet. Dat is de hele zaak. Bovendien zal ik in kliniek alleen in het uiterste geval gaan. Ik zal beter ander al een probaat middel kopen. Zodat hebt je niets te vrezen!

Needlefreak en Natalia dank je voor support.

Vita

Newbie
Mijn vriendien was in de herfst in Belgie. Ik wil eraan vertallen. De verhaal is naar onderwerp “methadon”. Ik hoop wat deze niet schokt Xof nog meer dan me eerste post…

Mijn vriendin was onlangs in Antwerpen naar de conferentie, die wijdende van problemen de narcomanie en de schadeverlaging. Zij vond Antwerpen erg mooi en daarna dacht nog lang hem bouwstijl, goude herfst en het warm terug. Heroine bracht ze bij zich mee, omdat besloot ze wat in Europa zonder dosis (ik weet niet de slang, pardon!) niets te doen. Ze vloog in Antwerpen en direct naar de apotheek ging om spuiten van te kopen. Ze zocht 1 insulinespuit ver, omdat het pleegt te geschieden in Rusland. De apotheker zei beleefd wat ze verkopen alleen elk tien. Ze nam tien stuks en ging naar het hotel.

De half heroine is afgelopen volgende dag en ze zich heel slecht voelde. Maar ze moest in dat dag beginnen nemen aan de conferentie deel. Eerste half de dag zat ze te rillen van de kou, zwetente en snoot. Daarna hield niet ze vol en naderende tegen de aardige vrouw van kliniek voor druggebruikers. De aardige vrouw nam aan conferentie deel. De hoofdwerk haar is het voorschrijven methadon. De dame toestemmende te helpen en bracht haar in de kliniek.

De kliniek bleek een klein paradijs. De hoofdliefelijkheid bestaat er in wat mag de elke mens heen komen, zeggen wat hij de abstinentie heeft, pissen in een potje en methadon krijgen. Nog wisselt daar de spuiten op het oog. En rekent niet hoeveel je bracht.

De dokter proberende begrijpen welke dosis ze heeft. Ze zei hem: “Geeft u meer en maakt niet een fout!” Hij besloot de vertrouwen haar bieden en gaf drie plastieken potjes ongeveer uit 100 ml met het opschrift “methadon”. De potjes invullende ergens een derde.

De dokter zei haar “Dit is genoeg op drie dagen. U mag nu 1 potjes opdrinken en uw zult beter worden”. Ze deed het deksel open en nam de medicijn in. En begreep wat doelloos ze zo maakte. Methadon was geen stroop maar in de oplossing (het water + metha). En deze is mogelijk makkelijk spuiten maar drinken niet.

Ze kwam naar het hotel terug en shot zettente zich (hoe zeggen?!). Daarna maakte shot nog en nog. Ze vertellende later wat de euforie men heeft niet. De abstinentie gaat gemakkelijk en vlug ver. Methadon werkt de hele dag. Hij accumuleert zich in de organisme. Als spuit je meer, dan overdosis niet zal. Alleen zal het langer houden. Als ligt je dan slapt in, als staat je op dan fit en blij! Ze had methadon meer dan genoeg, daarom iets nog kocht niet, met uitzondering van hasj en paddo's. Maar denk ik wat dit onderwerp is voor het andere rorum…

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Ik heb het even aangezien en gelukkig gaat het weer ontopic. Hierbij het vezoek aan Xof9 en Adminmodje om zich wat vriendelijker op te stellen en standpunten betreffende de belasting eventueel uitgebreid uiteen te zetten in een nieuw topic, maar niet hier.

neenee

Newbie
Beste Vita,
Het is al een oude topic....maar ik heb een tip voor je !
In Amsterdam is een Methadonpost waar je zonder binding met Nederland,dus als buitenlandse, terecht kunt,hetzij wel maar tijdelijk....
Deze post zit aan de VALCKENIERSSTRAAT en is van de GG&GD, kan niet missen....het valt onder CENTRUM..... Hier komen bv Duitsers,Engelsen,Belgen etc etc ,de meeste zijn tijdens vakantie verslaafd geraakt of gewoon tijdens een ander tijdelijk verblijf.
Je moet een gesprek aanvragen,krijgt medisch onderzoek, urine-controle (of je wel echt heroïne in je systeem hebt) daarna wordt je ingesteld op een dosis methadon,en worden er afspraken gemaakt. De opzet is om je zo snel mogelijk te laten terugkeren naar jouw eigen land, dus verwacht niet dat je in een langdurig "traject" ,zoals de Nederlandse verslaafden ,kunt komen. Ikzelf loop al jaren op deze post, en weet dat dit zo werkt. Anders weten zij wel waar je ook terecht kunt,want niet elk geval is hetzelfde,bv heb je HIV , heb je andere ziektes, werk je in de prostitutie etc etc ......
Sucses !

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
In NL kreeg ik nu te horen dat huisartsen geen methadon mogen voorschrijven en bij de verslavingskliniek waar ik nu loop moest ik eerst een ruim aantal dagen wachten op een arts. Ik was ziek, ik wou onmiddelijk stoppen met die troep. Toch maar weer bruin dan. Een paar keer heel erg aangedrongen via de telefoon en toen hebben ze mn afspraak naar voren gezet. Ze zijn volgens mij steeds terughoudender met methadon vanwege de verslaving, het wordt veel verhandeld in het junkie circuit onderling.

Uiteindelijk heeft de arts me buprenorfine voorgeschreven wat je niet high maakt maar wel de opiaatreceptoren stimuleert. En diazepammetjes :hearteyes: .

Weet iemand of er ook methadonverstrekking zo simpel a la vorige post in Zuid-Holland / omg. Rotterdam is? Dus van meteen gesprek, potje pissen, dosis krijgen...

Ik ben nu niet meer verslaafd maar voor het geval ik terugval (heb vandaag wel weer gebruikt sinds een week... daarvoor bijna twee weken clean...) heb ik liever zo'n programma dan weer lang op een arts te wachten, terwijl ik graag wil stoppen maar bang ben voor lichamelijke ontwenningsverschijnselen want die hel heb ik al vaak meegemaakt, als ik wist dat het ook zo simpel met methadon kon...

Missert

Newbie
Die vita klinkt als mijn frans opdracht voor mijn opleiding.

Puur verneukt engels de vertaalcomputer in, en je krijgt verneukt bijna-geloofwaardig-nederlands-met-fouten ervoor terug. of mijn geval frans, haha.

Ik vind dat Rusland verhaal erg ongeloofwaardig. Daar is lijm toch zo hip, en kan je alles in de metro's krijgen?

Bovenaan