Hoe ik het deed (diazepam)

Lizz

Belezen gebruiker
Hoi lieve Allemaal,

Heb echt heel veel aan dit forum gehad en blijf hier ook wel rond spoken.

Wilde mijn verhaal niet onder de tips zetten, want de één is de ander niet. Het kan best wel link zijn, wat mij helpt, kan een ander juist nog meer in de problemen helpen. Dus bedoel maar, niet na doen, tenzij er een echt hele diepe wilskracht is. Dan raad ik het nog af, ik zit gewoon een beetje raar in elkaar :wink:

Was erg lang diazepam verslaafd. Het was maar 20 mg per dag, maar heb het wel over jaaaaaren. Weet niet meer precies in welk jaar ik er ook nog kort een oxy probleem bij kreeg, 2017 zoiets. Heb mijn dokter vorig jaar kunnen overtuigen dat ik kortwerkende oxy 20 mg per dag nodig heb. Diazepam en Oxycodon om de 2 weken in de brievenbus, hoe fijn is dat, zou je denken.

Maar dat ben ik, die confrontatie met mezelf, alsof ik een chemobak ben. Mijn dokter wist niets van mijn plan, wist ook niet of ik wel sterk genoeg ben. Begon dus gelijk 10 mg diazepam eraf te halen. Als ik het heel moeilijk had deelde ik die 10 mg oxy in 5 mg en dit hielp aardig tegen het trillen, huilen, zweten, hartklachten enz. Valium is echt een héél gemeen middel, wist zeker daar kom ik nooit meer vanaf. Oxy ook, ik wist al heel goed hoe gevaarlijk ik bezig was. Dacht wel, ach kom, een hele oxy is toch wel lekker? Ja dat is ook lekker, maar dat ga je dus echt niet doen. Dit heb ik een hele tijd zo gedaan en had soms 10 mg oxy per dag. Best netjes. Weer 5 mg eraf en weer een tijd zo gelaten. Gewoon rustig, nam me de tijd. Toen ging ik naar 0. En idd. het begon al, 15 mg oxy. Dit vond ik wel zo link en alles bleef maar in de brievenbus vallen.

Was er 5 maand mee bezig en begon de oxy in de lengte te trekken tot ik de griep kreeg. Toch ging dit vrij snel, want de griep begon pas na 10 uur. En steeds langer en gewoon heel relaxed. Ook al was ik vrij hard, als ik de deur niet uitmoest dan maar de griep. Janken over de meest domme reclames op tv en zweten..pfff. Heel soms wel hele onrustige benen en aargh 5 mg oxy. Heb er in totaal 10 maand over gedaan, want zonder diazepam is er echt alléén nog maar één groot gapend niets. En de oxy was ook al niet om echt vrolijk van te worden, maar het heeft me wel geholpen om af en toe tenminste visite te kunnen ontvangen.

Achteraf weet ik eigenlijk niet eens zo gek veel meer. Behalve dat gezweet en bah. Ben een vrouw en zo wil ik ook ruiken en eruit zien haha..

Opeens krijg ik wel tranen, met een brede lach erbij. Ik heb het geflikt, het plan ging op, ik heb geen pil meer nodig. Geen gestress meer, geen gebedel om diazepam als de huisarts er niet was, ik ben helemaal vrij !!! Niemand en niets heeft nu nog de macht over mij, geen pil, geen arts, niets...En wat is dit een fijn gevoel ondanks de covid shit. Heb wel testen gehad, omdat ik nooit zeker was, is dit nu de oxy, de dia, een griepje of corona. Altijd negatief :)

En waar ik helemaal niet aan dacht, was het ziekenfonds. Ik heb er nooit zo op gelet, maar vanaf dat ik stopte met bestellen heb ik wel aan de 100 euro meer in de maand.. Toen ik helder was, zag ik pas dat ik het niet meer per maand kreeg, zoals altijd, maar om de 2 weken. De zelfde kosten als eerder voor een maand. Al tel ik de oxy er nu wel bij op, anders waren het 50 euro. Vraag me af of ik dit kan declareren. Wat een geld, daarvoor kan ik ja ook bij een huisdealer gaan lopen. Weet iemand dit toevallig?

Maar goed, ik ben echt zoooo blij en soms, echt soms, een halve oxy als ik niet kan slapen, maar nooit en never geen diazepam meer. Als ik daar één van neem ben ik terug bij af. En daarom heb ik deze ook niet meer in de kast liggen. Dit is mijn gedachte, zoals een droge alcoholist die nooit meer een mon cherry mag eten bijvoorbeeld.

Daarbij weet ik nu ook hoe sterk ik ben, dit is bijna niet normaal meer haha. Sorry mocht die zin een beetje arrogant over komen. Dit is niet mijn bedoeling, ik bedoel aleen, dat ik mijzelf heb overtroffen !!! 20mg diazepam per dag over jaaaaaren heen, is precies zo heftig als 160 mg oxy in een paar weken. Relatief gezien dan.

Verslaving aan de realiteit is ook best fijn..

Maar soms wil ik toch echt wel iets hebben, waar ik een beetje anders van word. LSD of zoiets...:)

Groetjes Lizz :wink:

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
Hey @Lizz
Als ik het goed begrijp, heb je de arts niet ingelicht. Dus elke keer dezelfde doseringen opgehaald.
Maar je bent zelf gaan afbouwen en hoe! Je bent niet meer verslaafd.aan oxy en dia.
Superknap van je!
Ga je nu wel de recepten stopzetten?

Wat betreft je vraag wat je met alle restmedcatie moet doen. Die kan je gewoon terugbrengen naar de apotheek.

Informatie over dealers etc of het nou om benaderen is of zelf doen ..daar mogen wij absoluut.geen antwoord opgeven! Het kan je een waarschuwing/ban opleveren.

De leden en moderators letten hierop. Ik weet niet of je de forumregels hebt gelezen, maar ook via.een pb mag daar niet over gesproken worden.

Hoe dan ook. Superknap van je!!!

• Like
Waarderingen: Lizz

Lizz

Belezen gebruiker
Hoi, dank je voor je bericht. Dat met die huisdealers was niet zo bedoelt als het hier misschien overkwam. Ik doelde alleen op het ziekenfonds en dat prijskaartje. Ik heb de diazepam bij de apotheek vol trots ingeleverd en kreeg er geen ene cent voor terug. Dit was een beetje mijn insteek, heb zoveel geld betaald en de apotheek wilde alleen mijn naam etc. dank je en fijne dag nog...

However, goed dat je dit zegt. Zou hier echt geen ban willen omdat ik misschien een beetje onduidelijk was. Moet het nog eens lezen en evt. bewerken.

Dank je....

Lizz

Belezen gebruiker
Wil je me even copieren wat je nu precies bedoelt? Zelf zie ik namelijk alleen 50 Euro, dit had 60 moeten zijn aan het ziekenfonds. ''Maar vanaf dat ik stopte met bestellen heb ik wel aan de 100 euro meer in de maand''.. Toen ik helder was, zag ik pas dat ik het NIET meer per maand kreeg, zoals altijd. En dat ik voor die prijs net zo goed bij een.....ik durf het niet meer te schrijven. Ik heb dit terug gebracht, daarom ook mijn vraag kwa declareren. Hoop het is nu duidelijk...:wink:

Laatst bewerkt:

Lizz

Belezen gebruiker
Persoonlijk vind ik dit de beste prestatie ooit. Was ooit ook een tijdje GHB verslaafd. Toen ik dit pas echt merkte, heb ik me een wiekend in huis opgesloten en bouwde enorm snel af. Had verantwoordelijkheden en destijds zelfs de diazepam er nog bij. Dat ging vrij snel en heb het nooit weer gehad, een dikke 10 jaar geleden nu. Die stunt had ik zonder dit forum, nooit en nooit gered. Wist wel hoe ik verslaafd raak, maar niet hoe ik daar vanaf af kom. Daarom ben ik geen regelmatige bezoeker hier, maar wel eeuwig dankbaar. Had zo het loodje kunnen leggen destijds zonder alle ervaringen hier te lezen. Respect dat er een forum zoals dit bestaat. Ik was een beetje te enthousiast zeg maar en dat loopt gauw uit de hand. Maar dit nu, mijn verhaal hier, echt alléén voor mij persoonlijk dan, want zoals ik al zei, de een is de ander niet. Dat was echt een stunt waarin ik nooit kon geloven. Dit mag niet fout opgevat worden, IK was een diazepam junk. Ik was...ik was..ik was...zo mooi om te herhalen....:) Weltrusten.

L

Lid 152247

Gast
Het staat er alleen niets duidelijk hoeveel en hoe vaak je dia en oxy gebruikte
Deed je van beiden bv 5 mg per week eraf, of op gevoel?
En nam je een halve oxycodon als je te snel afbouwde met je Diazepam.

Als je de methode van je afbouw hier neerzet.is dat misschien leerzaam voor.een (nieuw) lid die met dezelfde verslaving worstelt.

Verder heb ik veel bewondering voor je! Fijn te lezen dat je zelf ook die trots voelt! Heerlijk he die vrijheid......

• Like
Waarderingen: Lizz

De Zandman

DF-koning
RESPECT!!!
Dat is een vierde wereldwonder, ik vind het een topprestatie!
Heel goed gedaan dit alles!
Diazepam is ooit als een zeer goed werkende stof a masse voorgeschreven.
Het hielp zowat iedereen die dit kreeg, van alle narigheden af..
Totdat er mensen heel hoge doseringen kregen voorgeschreven, zoals 600 mg per dag, en in zombies veranderden.
En vervolgens bleek, dat er vette verslavingen waren, en afkicken was like hell.
En tegenwoordig schrijft de arts er zo mogelijk, zo weinig mogelijk van voor.
Net zoals seresta, en temesta.
Daar krijg je een heel ellendige ontwenning van...en in 2 a 3 weken zit je er aan vast..
Moet het, dan moet het.
Natuurlijk.

Packjam

Belezen gebruiker
Hoi lieve Allemaal,

Heb echt heel veel aan dit forum gehad en blijf hier ook wel rond spoken.

Wilde mijn verhaal niet onder de tips zetten, want de één is de ander niet. Het kan best wel link zijn, wat mij helpt, kan een ander juist nog meer in de problemen helpen. Dus bedoel maar, niet na doen, tenzij er een echt hele diepe wilskracht is. Dan raad ik het nog af, ik zit gewoon een beetje raar in elkaar :wink:

Was erg lang diazepam verslaafd. Het was maar 20 mg per dag, maar heb het wel over jaaaaaren. Weet niet meer precies in welk jaar ik er ook nog kort een oxy probleem bij kreeg, 2017 zoiets. Heb mijn dokter vorig jaar kunnen overtuigen dat ik kortwerkende oxy 20 mg per dag nodig heb. Diazepam en Oxycodon om de 2 weken in de brievenbus, hoe fijn is dat, zou je denken.

Maar dat ben ik, die confrontatie met mezelf, alsof ik een chemobak ben. Mijn dokter wist niets van mijn plan, wist ook niet of ik wel sterk genoeg ben. Begon dus gelijk 10 mg diazepam eraf te halen. Als ik het heel moeilijk had deelde ik die 10 mg oxy in 5 mg en dit hielp aardig tegen het trillen, huilen, zweten, hartklachten enz. Valium is echt een héél gemeen middel, wist zeker daar kom ik nooit meer vanaf. Oxy ook, ik wist al heel goed hoe gevaarlijk ik bezig was. Dacht wel, ach kom, een hele oxy is toch wel lekker? Ja dat is ook lekker, maar dat ga je dus echt niet doen. Dit heb ik een hele tijd zo gedaan en had soms 10 mg oxy per dag. Best netjes. Weer 5 mg eraf en weer een tijd zo gelaten. Gewoon rustig, nam me de tijd. Toen ging ik naar 0. En idd. het begon al, 15 mg oxy. Dit vond ik wel zo link en alles bleef maar in de brievenbus vallen.

Was er 5 maand mee bezig en begon de oxy in de lengte te trekken tot ik de griep kreeg. Toch ging dit vrij snel, want de griep begon pas na 10 uur. En steeds langer en gewoon heel relaxed. Ook al was ik vrij hard, als ik de deur niet uitmoest dan maar de griep. Janken over de meest domme reclames op tv en zweten..pfff. Heel soms wel hele onrustige benen en aargh 5 mg oxy. Heb er in totaal 10 maand over gedaan, want zonder diazepam is er echt alléén nog maar één groot gapend niets. En de oxy was ook al niet om echt vrolijk van te worden, maar het heeft me wel geholpen om af en toe tenminste visite te kunnen ontvangen.

Achteraf weet ik eigenlijk niet eens zo gek veel meer. Behalve dat gezweet en bah. Ben een vrouw en zo wil ik ook ruiken en eruit zien haha..

Opeens krijg ik wel tranen, met een brede lach erbij. Ik heb het geflikt, het plan ging op, ik heb geen pil meer nodig. Geen gestress meer, geen gebedel om diazepam als de huisarts er niet was, ik ben helemaal vrij !!! Niemand en niets heeft nu nog de macht over mij, geen pil, geen arts, niets...En wat is dit een fijn gevoel ondanks de covid shit. Heb wel testen gehad, omdat ik nooit zeker was, is dit nu de oxy, de dia, een griepje of corona. Altijd negatief :)

En waar ik helemaal niet aan dacht, was het ziekenfonds. Ik heb er nooit zo op gelet, maar vanaf dat ik stopte met bestellen heb ik wel aan de 100 euro meer in de maand.. Toen ik helder was, zag ik pas dat ik het niet meer per maand kreeg, zoals altijd, maar om de 2 weken. De zelfde kosten als eerder voor een maand. Al tel ik de oxy er nu wel bij op, anders waren het 50 euro. Vraag me af of ik dit kan declareren. Wat een geld, daarvoor kan ik ja ook bij een huisdealer gaan lopen. Weet iemand dit toevallig?

Maar goed, ik ben echt zoooo blij en soms, echt soms, een halve oxy als ik niet kan slapen, maar nooit en never geen diazepam meer. Als ik daar één van neem ben ik terug bij af. En daarom heb ik deze ook niet meer in de kast liggen. Dit is mijn gedachte, zoals een droge alcoholist die nooit meer een mon cherry mag eten bijvoorbeeld.

Daarbij weet ik nu ook hoe sterk ik ben, dit is bijna niet normaal meer haha. Sorry mocht die zin een beetje arrogant over komen. Dit is niet mijn bedoeling, ik bedoel aleen, dat ik mijzelf heb overtroffen !!! 20mg diazepam per dag over jaaaaaren heen, is precies zo heftig als 160 mg oxy in een paar weken. Relatief gezien dan.

Verslaving aan de realiteit is ook best fijn..

Maar soms wil ik toch echt wel iets hebben, waar ik een beetje anders van word. LSD of zoiets...:)

Groetjes Lizz :wink:
LSD of zoiets? dat is wel wat anders dan diazepam, probeer wat mdma is niet zo verslavend.

LunaRavi

Experimenterende gebruiker
Knap van je dat geeft de burger moed. Ben nu zelf bezig met afbouwen oxycodon . Allereerst op vaste tijden gezet nu. Krijg niets in de nacht. Maar voor het slapen gaan wel een diazepam.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Knap van je dat geeft de burger moed. Ben nu zelf bezig met afbouwen oxycodon . Allereerst op vaste tijden gezet nu. Krijg niets in de nacht. Maar voor het slapen gaan wel een diazepam.
Mag ik je PB doen?
ik neem oxy voor chronsiche pijn, en daardoor gewoon "normaal" geworden, en de huisarts schrijft wel, ik neem wel.
Toch ..,, veel onrust, werkt niet meer goed. En voel me grieperig. Maar wil niet bijnemen.
Hoe doe jij t ? Mag ik dat via PB met je bespreken? Mega respect ! Ik wil wel. Maar er is altijd wel weer een reden of situatie waardoor ik het uitstel.

LunaRavi

Mag ik je PB doen?
ik neem oxy voor chronsiche pijn, en daardoor gewoon "normaal" geworden, en de huisarts schrijft wel, ik neem wel.
Toch ..,, veel onrust, werkt niet meer goed. En voel me grieperig. Maar wil niet bijnemen.
Hoe doe jij t ? Mag ik dat via PB met je bespreken? Mega respect ! Ik wil wel. Maar er is altijd wel weer een reden of situatie waardoor ik het uitstel.
Je mag zeker pb doen...zit op dit moment in kliniek. Gebruik per dag 200 mg dus 20 tabletten van 10 mg kortwerkend ivm mijn maagverkleining. Heb nu onder toezicht buprenorphine opgebouwd ( deze zou op dezelfde receptoren moeten zitten als waar de oxy op zat. Vanaf a.s maandag dus alleen de buprenorphine we gaan t zien...

De Zandman

DF-koning
Maak je borst alvast nat...die ontwenning gaat niet zonder pijn en moeite.
Maar als de buprenorphine hoeveelheid goed berekend is en je wil er echt ( van de oxcycodon) vanaf cdan gaat dat je lukken!alle sterkte toegewenst

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Hi soms gebruik je iets al zo lang dat je het overzicht kwijt raakt wat nou veel is of weinig.
In principe is de maximale dosis per dag van diazepam 30mg per dag. Dus 20mg per dag is een flink om dat elke dag te gebruiken ook nog heel lang ook. Diazepam merk je vaak weinig van en zeker als je het vaak gebruikt maar op de achtergrond is 20mg een behoorlijke aanslag op je hersens vergeet dat even niet. Ik wou dat toch even vermelden omdat je zegt dat is niet veel. Maar dat is een flinke dosis daarom heb je ook pillen van 5mg....

LunaRavi

Maak je borst alvast nat...die ontwenning gaat niet zonder pijn en moeite.
Maar als de buprenorphine hoeveelheid goed berekend is en je wil er echt ( van de oxcycodon) vanaf cdan gaat dat je lukken!alle sterkte toegewenst
Ik wil niet als een zeur overkomen maar Zandman ik zie best op tegen a s zondag. Dat is de laatste dag dat ik 200 mg oxycodon krijg. En maandag moet ik dan verder op 8 mg buprenorfine. Jij hebt het ook over de buprenorfine dus je bent er mee bekend ? Weet je ik zou zo graag willen weten wat me staat te wachten. Maar kan nergens verhalen vinden over deze combi en hoe mensen dat ervaren. Ik kan men niet voorstellen dat ik maandag daar geen last van krijg. Terwijl hun het doen voorkomen als ws lichte klachten. Tot nu toe met opbouwen buprenorfine meer hoofdpijnklachten dat is t.

De Zandman

DF-koning
Het is moeilijk te zeggen hoe je lijf gaat reageren omdat iedereen anders reageert...
Buprenorphine was voor mij niet bepaald een succes formule....
Maar alles goed berekenend is vastgesteld dan zal het wel goedkomen.
Wat krijg je, tabletten of een pleister?

LunaRavi

Het is moeilijk te zeggen hoe je lijf gaat reageren omdat iedereen anders reageert...
Buprenorphine was voor mij niet bepaald een succes formule....
Maar alles goed berekenend is vastgesteld dan zal het wel goedkomen.
Wat krijg je, tabletten of een pleister?
Tabletten twee keer per dag 4 mg. Maar had ik tijdens de opbouw met buprenorphine dan al niet iets moeten merken. Ik merkte nu alsof ik bezopen was

Paranoize.

Badass junkie
Tabletten twee keer per dag 4 mg. Maar had ik tijdens de opbouw met buprenorphine dan al niet iets moeten merken. Ik merkte nu alsof ik bezopen was
Ze horen je pas buprenorfine te geven als je van de oxycodon af bent?
Je neemt nu bijde tegelijk neem ik aan?
Dat is niet goed hoor voel je je niet extra vd kaart bedoel je daar bezopen mee?

LunaRavi

Ze horen je pas buprenorfine te geven als je van de oxycodon af bent?
Je neemt nu bijde tegelijk neem ik aan?
Dat is niet goed hoor voel je je niet extra vd kaart bedoel je daar bezopen mee?
Ja dat bedoel ik met bezopen. De verslavingsarts heeft duidelijk uitgelegd dat deze juist wel beide moeten. Dit omdat de buprenorphine op de opiaatreceptoren gaan zitten van de oxycodon. En dat de oxycodon dus zijn werk niet meer kan doen. Zondag krijg ik om 23:00 mijn laatste gift van 4 tabl van ieder 10. En dan stopt de dagelijkse hoeveelheid van 20 tabl totaal 200 mg. Ik ga dan verder met 8 mg buprenorphine die ik nu inmiddels erbij opgebouwd heb. En die wil ik vervolgens ook af gaan bouwen in kleine stapjes. Maar dat kan zelfs per 0.2

Paranoize.

Badass junkie
Ja dat bedoel ik met bezopen. De verslavingsarts heeft duidelijk uitgelegd dat deze juist wel beide moeten. Dit omdat de buprenorphine op de opiaatreceptoren gaan zitten van de oxycodon. En dat de oxycodon dus zijn werk niet meer kan doen. Zondag krijg ik om 23:00 mijn laatste gift van 4 tabl van ieder 10. En dan stopt de dagelijkse hoeveelheid van 20 tabl totaal 200 mg. Ik ga dan verder met 8 mg buprenorphine die ik nu inmiddels erbij opgebouwd heb. En die wil ik vervolgens ook af gaan bouwen in kleine stapjes. Maar dat kan zelfs per 0.2
Klopt en daarom dat ik zeg dat ze je het niet tegelijk horen te geven omdat de buprenorfine de oxycodon wegstoot heeft buprenorfine eigenlijk alleen zin om je eerst cold turkey een dag geen oxycodon te laten gebruiken en dan op buprenorfine te zetten en direct oxycodon te staken.
Of direct op methadon overzetten zonder oxycodon ipv hoe ze het nu doen.
In wat voor instelling zit je als ik vragen mag?
Toen ik een kliniek inging gebruikte ik alleen nog tramadol en codeine maar dat wouden ze toen ook naar methadon omzetten en niet nog eens extra erbij geven (had wel lekker geweest😂)
Maar ik was tegen de methadon en vervolgens tijdens me behandeling kreeg ik methadon van een mede patiënt en combineerde t met de tramadol en codeine en diazepam die ik aant afbouwen was na 5 dagen geen slaap en overdoseerde ik en kreeg ik een spuitje naloxon om uit me 'nod' te komen

LunaRavi

Klopt en daarom dat ik zeg dat ze je het niet tegelijk horen te geven omdat de buprenorfine de oxycodon wegstoot heeft buprenorfine eigenlijk alleen zin om je eerst cold turkey een dag geen oxycodon te laten gebruiken en dan op buprenorfine te zetten en direct oxycodon te staken.
Of direct op methadon overzetten zonder oxycodon ipv hoe ze het nu doen.
In wat voor instelling zit je als ik vragen mag?
Toen ik een kliniek inging gebruikte ik alleen nog tramadol en codeine maar dat wouden ze toen ook naar methadon omzetten en niet nog eens extra erbij geven (had wel lekker geweest😂)
Maar ik was tegen de methadon en vervolgens tijdens me behandeling kreeg ik methadon van een mede patiënt en combineerde t met de tramadol en codeine en diazepam die ik aant afbouwen was na 5 dagen geen slaap en overdoseerde ik en kreeg ik een spuitje naloxon om uit me 'nod' te komen
Maar dan is het juist toch fijn dat het niet cold turkey is. Zou het dan ook kunnen dat ik straks....uhm morgen als ik stop met de oxycodon dat ik dan geen ontwenning krijg mss ?

De Zandman

DF-koning
Dat zijn geen waardepunten voor die kliniek...!
Toen ik in een kliniek zat, werd de methadon vloeibaar uitgereikt, en dit één voor één aan diegenen die dit voorgeschreven hadden gekregen...onder toezicht werden alle medicijnen per persoon uitgereikt en ingenomen...
Smokkelen was on mogelijk!

Paranoize.

Badass junkie
Dat zijn geen waardepunten voor die kliniek...!
Toen ik in een kliniek zat, werd de methadon vloeibaar uitgereikt, en dit één voor één aan diegenen die dit voorgeschreven hadden gekregen...onder toezicht werden alle medicijnen per persoon uitgereikt en ingenomen...
Smokkelen was on mogelijk!
Ja echt smokkelen was het niet ik zat met iemand die daar voor een crack en alcohol verslaving zat, en al jaren met heroine gestopt was maar nog wel methadon slikte. Maar hij had al redelijk lang zelfstandig de methadon van 80/90 naar 40mg per dag afgebouwt waar de ggd niks vanaf wist waardoor hij die restante methadon verkocht op straat wsl voor extra alcohol en crack. In de kliniek wisten ze ook niet beter dat ie 80mg per dag slikte dus had ie daar een aardig stash in ze sok bewaard🤣 niet iets om trots op te zijn maar was opzich wel een goeie vent verder.

De Zandman

DF-koning
Niet te geloven....een stash van een sok vol methadon....
Maar 70 mg methadon is erg hoog.
Kan je niet eens meer normaal een stoelgang plegen!

Bovenaan