Hoe houdt ik truffels binnen?

ActiveKoala

Newbie
Van de week kwam mijn bestelling binnen waar onder andere Mexicana truffels bijzaten. Ik zag dat het nog redelijk vroeg op de dag was en het was ook nog eens prachtig weer. Ik knip de verpakking van 15gr open en neem de helft (op het oog). Ik heb nog nooit eerder truffels gehad maar ik was zeer nieuwsgierig en ik had gelezen dat het verstandig was om met 7,5gr te beginnen. Ik vond de smaak overigens behoorlijk meevallen. Ik maakte me dus niet zoveel zorgen want hoewel ik angststoornissen heb, zijn ze op het moment goed onder controle m.b.v. antidepressiva.
Ik ging lekker met de hond wandelen in het zonnetje maar ik was de straat nog niet uit of ik voelde me wat misselijk worden. Deze misselijkheid werd in een paar minuten zo erg dat mijn hart tekeer ging en mijn handpalmen begonnen te zweten. Ik was niet per se angstig want ik wist dat truffels voor misselijkheid konden zorgen. Ik had me netjes aan de regels gehouden door niet van tevoren te eten dus ik dacht dat komt wel goed. Maar halverwege mijn rondje wist ik dat ik ging overgeven dus ik keek om me heen; niemand te zien. Als het nu gebeurt sta ik in ieder geval niet voor gek. :tongueout: En ja hoor, ik ging hard over mijn nek, zo'n 10 minuten tot een kwartier na inname.

Eenmaal thuis ging ik ontspannen liggen in de hoop dat ik nog enigszins ging trippen. Echter bleek ik alles te hebben uit gespuugd want ik merkte helemaal niks van de truffels. Kortom vond ik het erg jammer dat ik me voor niks zo beroerd heb gevoeld.

Ik heb nu de andere helft in een gesloten zakje in de koelkast liggen en vroeg me af wat voor stappen ik kan ondernemen om de truffels wel binnen te houden en ervan te kunnen genieten? Ik las dat je er ook thee van kan maken maar dankzij mijn ervaring walg ik nu van de geur van de truffels dus ik wou even om advies vragen. Wie weet zit er de gouden tip bij.

Ik moet er wel even bij zeggen dat mijn antidepressiva ervoor zorgen dat ik sneller misselijk wordt dan voorheen. Ik heb hier Omeprazol voor gekregen en dat helpt voor een groot deel.

EDIT: Excuus voor de grammaticale fout in de titel, ik heb een paar biertjes gehad :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi! Vervelend dat je niets hebt gemerkt van de truffels. 7.5 gram is ook wel een zodanig lage dosis dat ik me kan voorstellen dat er weinig tot niets overblijft als je dan ook nog eens een deel uitspuugt. Truffels kunnen qua sterkte ook nogal verschillen per batch, dus het kan ook zijn dat je daarmee wat pech hebt gehad.

Thee zetten van truffels kan zeker! Ik heb het zelf nooit gedaan maar op dit forum wordt het regelmatig geadviseerd voor mensen die erg misselijk ervan worden en het schijnt de werking van de psilo nauwelijks te beïnvloeden als je het goed doet (truffels pas toevoegen als het water niet meer kookt, tijdje laten trekken etc.). Dus dat is een idee voor je.

Ik heb nog nooit overgegeven van truffels maar word er wel misselijk van. Wat ikzelf altijd doe om dit te verminderen - en ik heb een gruwelijke hekel aan de smaak en geur van truffels - is een cup-a-soupje tomaat maken, de truffels heel fijn prakken met een vork en hierin doen, goed roeren en je proeft ze bijna niet meer. Wat ik voordelig vind aan deze methode is dat je 100% zeker alles binnen krijgt, en direct iets kleins binnen hebt en dat kan net wat prettiger zijn dan volledig nuchter, vind ik. Het nadeel is dat ik in het dagelijkse leven geen cup-a-soup tomaat meer lust omdat ik de smaak toch onbewust gaan associëren met truffels. :wink: Maar daar valt mee te leven.

Verder kun je, als je geen aversie hebt voor gember, verse gemberthee zetten en dat drinken in de come up. Het is een natuurlijk middel tegen misselijkheid.

Ik denk persoonlijk ook dat je je dosis misschien wel iets zou kunnen verhogen. Het is verstandig om laag te starten maar 7.5 gram is wel echt weinig. Ik zou 10 gram aanraden voor een eerste keer. Maar goed, iedereen reageert anders en als je liever voorzichtig aftast, dan moet je vooral doen wat voor jouzelf goed voelt. Better safe than sorry.

Hopelijk volgende keer beter! :) De ervaring is het waard.

Bee

Belezen gebruiker
Ik word in de eerste instantie vaak ook even misselijk, niet heel erg maar ik moet wel even blijven zitten/liggen.
Wat bij mij het beste helpt is lekker buiten zitten op een stoel (bij voorkeur met een dekentje, want comfortabel :) ). Wiet roken helpt ook tegen de misselijkheid.

Het eten doe ik overigens met een suikerwafel (luikse wafel), dan proef je de truffels niet goed en heb je nog wat meer in je maag zitten. Je stopt ze gewoon in die vierkantjes en werkt het zo weg. Ik heb zelf nog geen negatief effect gehad van de suikers die erin zitten, zolang je daarvoor maar niet al teveel eet en erna liever ook niet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
I love the taste of psilocybine when i'm trippin'

dus gewoon zo opvreten, beetje bij beetje en heel erg goed kauwen. Van misselijkheid heb ik nauwelijks last en als ik dat wel ben dan kan ik de kotsneigingen altijd wel onderderukken.

@Bee
Niet al te veel eten voor het trippen? Trippen dient te gebeuren op een geheel lege maag, dus niks eten 6 uur, en eigenlijk liever 12 uur voor het trippen.

Bee

Belezen gebruiker
Ik trip zelf meestal 's avonds, en dan is het laatste wat ik heb gegeten lunch (rond 12.00 dus :) ), 12 uur word ik hangry van.
Zelf nog geen verminderd effect van gehad in ieder geval, maar dat is voor iedereen verschillend vermoed ik. Mijn laatste truffeltrip hield in ieder geval dik 6 uur aan :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@ActiveKoala Misschien een gek idee maar is het niet een idee om 'Suprimal ' van de Kruidvat te proberen. Werkt tegen reisziekte als voor en auto. Zit een middel in dat normaal alleen met recept te krijgen. Werkt prima tegen misselijkheid.

Bovenaan