Raver
Badass junkie
10mg 3-ho-pcp met 6mg bromazolam
Verkeerd topic Tijdloos.
10mg 3-ho-pcp met 6mg bromazolam
Verkeerd topic Tijdloos.
Gaat het wel goed met je?Oeps ik het net kan dit nig verwijdert worden?🤐🙈
Ja hoor, maar deze nacht was ik wat wazig 🤦 toch bedankt voor jou bezorgdheid 🤗Gaat het wel goed met je?
Dagelijks gebruik? Ik was zelf 3 jaar verslaafd, maar nu heb ik een kind en wil ik elke dag het beste er van maken, sober. Wiet maakte mij een zombie die elke dag de uren aftelde tot het weer avond was zodat ik kon roken gepaard met ongezond eten, gamen, fappen, onzinfilmpjes kijken, etc. Echt rotzooi, beste keuze van mijn leven.Los van de korte termijn negatieve effecten en mijn langer durende wiet verslaving (inmiddels 4 jaar compleet vanaf), besef ik me dat drugs mij vooral tegen hielden in mijn ontwikkeling door me in comfort zones te houden
Niet dagelijks.Dagelijks gebruik? Ik was zelf 3 jaar verslaafd, maar nu heb ik een kind en wil ik elke dag het beste er van maken, sober. Wiet maakte mij een zombie die elke dag de uren aftelde tot het weer avond was zodat ik kon roken gepaard met ongezond eten, gamen, fappen, onzinfilmpjes kijken, etc. Echt rotzooi, beste keuze van mijn leven.
Maar met wiet is het zo dat het je subtiel nog lang wazig en ongemotiveerd achterlaat, lang na gebruik.
Het lijkt allemaal zo onschuldig tijdens en zelfs kort na gebruik, maar als je langere tijd bent gestopt zie je hoe het je hele leven heeft gesaboteerd. Het houdt je compleet tegen in je groei en het is heel makkelijk te gaan geloven dat het een soort medicijn is dat je geneest.
Het is echt geen medicijn in de zin van een geneesmiddel dat je beter maakt. Het maakt niets beter, maar geeft je alleen even tijdelijk dat gevoel en kan je heel sneaky middels je eigen gedachten overtuigen dat het je beter maakt. Het is simpelweg jezelf even verdoven zodat je je problemen niet écht hoeft te voelen en aan te pakken. Wiet gebruiken = terug in je comfortzone. Terwijl uit je comfortzone gaan de sleutel is tot persoonlijke groei. Helder al die gevoelens en pijn ondergaan is de weg.
Ja, het enge eraan is dat het je gedachten veranderd en dat je denkt dat dit jouw gedachten zijn.Precies dit kan ik ook beamen. Toen ik nog blowde vond ik het allemaal super onschuldig. Ik had ook allerlei redenen om die onschuld te onderbouwen.
Van dat het slechts een plant is tot aan sommige wetenschappelijke onderzoeken die iets onderbouwden die mijn eigen motieven ondersteunden. Van onderzoeken die weerwoord gaven, hoefde ik niets te weten 🤣
Ik heb periodes heilig geloofd dat wiet niet verslavend was en dat ik prima kon stoppen. Ik heb periodes heilig geloofd dat ik vele malen beter auto reed wanneer ik stoned was, dan nuchter. Wanneer ik nuchter was, was ik gejaagder, haastiger en dus ging ik asocialer rijden. Dat was de gedachtegang. Dat laatste was misschien ook wel waar, maar om nu te zeggen dat ik er beter van ging rijden 😅
En ondertussen had ik het gevoel dat ik begon achterlopen op het leven. Qua ontwikkeling in emotionele connecties. Qua liefdesrelaties. Qua verantwoordelijkheden thuis of met geldzaken. Anderen leken dit veel beter te doen dan ik.
Pas achteraf kon ik zien dat ik geen vooruitgang boekte omdat ik altijd in die comfortzone bleef. Wiet knoopte een soort van touwtjes aan me vast die me telkens terugtrokken in diezelfde plek. En destijds vond ik dat prima en was ik er compleet blind voor. Maar ik voelde wel dat ik achter ging lopen. Ik begreep alleen niet waarom.
Emotioneel heb ik gewoon stil gestaan vanaf m'n 15/16e levensjaar.
Wiet maakte mij een zombie die elke dag de uren aftelde tot het weer avond was zodat ik kon roken gepaard met ongezond eten, gamen, fappen, onzinfilmpjes kijken, etc. Echt rotzooi, beste keuze van mijn leven.
mij dus ook niet. het heeft me juist een beter mens fgemaaktNiet.
Maar het geneest helemaal niets. Het is het tegenovergestelde: het houdt natuurlijke genezing tegen. Genezing komt door nuchtere heldere zelfreflectie, zelfontplooiing, openen naar jezelf en naar anderen toe, eerlijk voelen van gevoelens, uittreden van comfort zones.
Dat is super.Ben ik het niet (helemaal) mee eens. Ik maak wel eens een moordkuil van mijn hart en als ik dan ging blowen kon ik het probleem opeens van de andere kant bekijken en toen ontstond er begrip en kon ik het loslaten.
Ben ik het niet (helemaal) mee eens. Ik maak wel eens een moordkuil van mijn hart en als ik dan ging blowen kon ik het probleem opeens van de andere kant bekijken en toen ontstond er begrip en kon ik het loslaten.
Herkenbaar. Maar de kunst is om dan niet teveel te gebruiken of drinken.
Een paar goede glazen alcohol kan mij rustig maken en daardoor vaak een stuk helder nadenken.
Maar teveel, en ik denk dat dat met wiet ook was/is, laat mij juist piekeren. Denk dat hoeveelheid en de rem goed blijven bedienen de clou is.
En belangrijkste; niet te vaak, geen gewoonte van maken als oplossing
Een paar goede glazen alcohol kan mij rustig maken en daardoor vaak een stuk helder nadenken.
Maar op een kater kan ik wel veel dieper filosoferen.
Yes... Dit.Drugs zijn zoals de meeste tools; de middelen op zich zijn het kwaad niet, maar hoe we er ons in verliezen weer wel.
Dit is precies mijn ervaring.Ik zie ook in hoe mijn destijds te vaak gebruiken van psychedelica mijn geest verslapte en hoe ik erdoor nog meer vatbaar was om alles erg negatief te gaan bekijken, zonder er echt iets aan te doen. Wanneer ik uiteindelijk "manned up" en beslissingen nam die mijn leven een andere richting gaven, wel toen waren de drugs plots niet meer in het vizier, omdat ik de smaak van het alledaagse weer te pakken had. En dat is nu waar ik me volledig op richt!
Erg herkenbaar dit, doet me ook denken aan iets wat je es schreef, ik dacht van Carl Jung; "beware of unearned truths". Informatie wordt pas werkelijk geïntegreerd wanneer we eraan toe zijn, en dat proces verloopt voor iedereen op een ander tempo. Da's deel van de tragi-comedie van ons leventjeHet was absoluut noodzakelijk om me meer in het gewone dagelijkse leven te storten en idd: to man the f* up: Concrete doelen stellen, een nieuwe missie in het leven roepen en die daadwerkelijk realiseren. Helaas moest ik om op dat punt te komen eerst door de verschrikkelijkste periode van mijn leven gaan, maar achteraf zie ik dat dat (voor mij) nodig was. Het leven heeft me precies dat gegeven wat ik nodig had om weer stappen vooruit te gaan maken.
Ja, hoevaak ik wel niet na een trip dacht hét gevonden te hebben maar gewoon in de afterglow van een trip te zitten.Erg herkenbaar dit, doet me ook denken aan iets wat je es schreef, ik dacht van Carl Jung; "beware of unearned truths". Informatie wordt pas werkelijk geïntegreerd wanneer we eraan toe zijn, en dat proces verloopt voor iedereen op een ander tempo. Da's deel van de tragi-comedie van ons leventje![]()
I'm just a vagabond, vagabond
I've seen the summit
But it's the goal to climb the mountain or to become it
Dat gedeelte van de berg beklimmen (na eerder de piek tijdens trips en dergelijke gezien te hebben) probeerde ik te skippen.
Maar je moet klimmen. And guess what: de klim zelf (en zelfs het zo nu en dan vallen) geeft het nog zoveel meer betekenis.
Ik zie dit hetzelfde als deze metafoor:Is die 'berg' niet gewoon net zoiets als de horizon?
Ergens waar je -als zodanig- nooit aankomt, omdat het in werkelijkheid een voortzetting van het bekende is, maar van ver waargenomen?
Shit lol , Was beetje dronken excuses zal beter opletten. 😉10mg 3-ho-pcp met 6mg bromazolam
Het heb mij zo negatief beïnvloed dat ik zelf flink ging dealen.
Met de nodige ellende erbij ,geweld ,verslaving en afrekeningen.
Shit lol , Was beetje dronken excuses zal beter opletten. 😉
Die goeie ouwe tijd, toen drugs nog leuk en spannend was. Dat is het nu nog steeds natuurlijk, alleen in andere gebieden. Leuk om weer eens zorgeloos te zijn en spannend blijft het altijd als je nuchter wordt en je gaba nog schaarder is dan het toiletpapier in de 1e covid lockdown.Niet. Ben alleen maar beter op geworden. Allemaal aan de drugs jongens
Er is nuchter niet écht een barrière in het doorvoelen van je gevoelens. Er is eerder de gewoonte om wanneer een gedachte zegt "dit is teveel, dit kan ik niet aan, ik heb iets nodig" te geloven en op te volgen.Dat is hoe drugs mij negatief heeft gebrandmerkt. Als 16 jarige blowende puber, omringt door alfa mannetjes waar ik het niet tegenop durfde te nemen, heeft me pa me aan de kant gezet omdat die zich misbruikt voelde door mij(financieel). Dat leek mij het perfect moment om eens xtc te proberen, onbewust van de depressie waar ik in zat. Dat beviel natuurlijk zo goed, ik had ineens levenslust, was super sociaal, zelfverzekerd en assettief echt de tijd van mn leven. Nu 15 jaar later lijkt de enige optie om met emotioneel zwaar beladen situaties te dealen nog steeds drugsgebruik. Ookal ben ik emotioneel in balans, ik schaam me niet voor mijn emoties en krop ze ook niet op. Toch blijf ik dan nog met een grote drang zitten om drugs te gebruiken waardoor ik die emoties nog intenser beleef daarna kan ik ze pas echt loslaten