Hoe gebruik bijhouden?

BlijeChick

Belezen gebruiker
Hi allemaal!

Omdat ik nu een aantal keer xtc heb gebruikt en er toch vragen naar boven komen, besluit ik om op deze site mijn vraag te droppen :)

Namelijk! Hoe houden jullie op een avond bij hoeveel je hebt genomen? Ik heb al een tip gehad van iemand om bij elke inname een screenshot van je telefoon te nemen.. maar nu kwam ik er laatst achter dat ik dan wel weet wanneer ik heb genomen, maar niet meer hoeveel... en dat is natuurlijk niet altijd even handig...

Ben erg benieuwd wat jullie tips en tricks zijn!

Ciao! :wink:

Fool

Badass junkie
Ik laat altijd de timer op mijn telefoon houden en kan zelf nog wel onthouden wanneer ik een halfje of een kwartje genomen heb. Ik denk dat als je dat niet meer kunt onthouden, je meer dan genoeg naar binnen gegooid hebt. :grin:

Narayani

Bewuste gebruiker
Als je niet in staat bent het nog bij te houden heb je te veel op :P Niet verkeerd bedoeld maar ik snap niet wat er moeilijk aan is om bij te houden hoe veel je gebruikt. Op normale dosissen xtc ben je namelijk nog prima in staat om over zulke dingen na te denken.

Zelf houd ik altijd een vast schema aan en ik spreek vooraf de tijden en doseringen af met mezelf. Bijvoorbeeld om 23u een halfje, dan pak ik om 1u een kwartje bij. Dat schema laat ik af hangen van de set & setting.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Dat zie je toch als je bijneemt? als je nog een kwartje over heb, betekent dat, dat je 3 kwart heb genomen. mocht je niet goed zijn in wiskunde kan je het altijd nog in je notities zetten in je mobiel.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja haha dat dacht ik ook. Als je er twee meeneemt gewoon kijken wat je nog over hebt :P

kokosmakroon900 zei:
Dat zie je toch als je bijneemt? als je nog een kwartje over heb, betekent dat, dat je 3 kwart heb genomen. mocht je niet goed zijn in wiskunde kan je het altijd nog in je notities zetten in je mobiel.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Haha ja her klinkt alsof ik veel neem maar dat is echt niet zo, tenminste als ik een hele neem lijkt me dat sterk. Het is meer dat ik de laatste keren ook voor iemand anders bij me had en dan is het lastig onthouden wie wat heeft genomen. Misschien toch de volgende keer alleen voor mezelf in mn zak stoppen :tongueout: en idd notitie maken is een goeie...

Op mn deur plakken wordt lastig gezien ik alleen op feestjes neem haha :)

Thanks voor de feedback!

MeejheM

Badass junkie
Als je echt oeite hebt met bijhouden wat je inneemt moet je misschien minder gebruiken, of je geheugen eens laten testen. als je echt 10 gram mdma bijhebt kan het moeilijker zijn, dan kun je beter gewoon innemen wanneer je het nodig acht.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Als je moeite hebt met bijhouden heb je gewoon te veel op. Niet kunnen bijhouden wat je genomen hebt behoort tot wazig zijn van de MDMA en wazig betekend meestal teveel. Breek je pillen in de delen die je die avond wil nemen. 3 kwartjes bijvoorbeeld is toch makkelijk bij te houden?

Bobsacamano

Badass junkie
Nou jongens kom op. Ik vind het best een normale goeie vraag. Ook ik heb hier onlangs nog last van gehad. Ik had op dat moment echt nog niet te veel op maar was stomweg vergeten dat ik al weer een kwartje had gehad. Het probleem ligt hem bij mij dat ik nogal een vergiet ben altijd al geweest (warrige creatief zeg maar :P)

Tekzor668 zei:
Als je moeite hebt met bijhouden heb je gewoon te veel op. Niet kunnen bijhouden wat je genomen hebt behoort tot wazig zijn van de MDMA en wazig betekend meestal teveel. Breek je pillen in de delen die je die avond wil nemen. 3 kwartjes bijvoorbeeld is toch makkelijk bij te houden?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn geheugen is zelfs onder invloed vaak nog wel behoorlijk goed eigenlijk, dus ik heb dit probleem nog nooit voor handen gehad. Wat ik je sowieso kan aanraden is van te voren te bedenken hoeveel je wilt gebruiken op die avond en in hoeveel keer, etc en dan te zorgen dat je alleen dat bij je hebt. Als je het op ben je gewoon door je stash heen, klaar. Je hoeft dan niet van te voren al op de minuut af te plannen wanneer je wat gebruikt, maar het kan wel als goede richtlijn voor die avond zelf dienen. En als je het prettig vind om met tijden te werken, zorg dan dat je makkelijk te onthouden tijden aanhoud. Bij voorkeur hele of halve uren, die kun je makkelijker onthouden.

Vlindertje91

Experimenterende gebruiker
Is dat echt zo als je niet meer goed kan onthouden dat je dan teveel op hebt? Ik zelf heb sowieso al een slecht geheugen, en hoewel ik zelf nooit bijpak en dat dus an sich geen issue is voor mij, ben ik vaak wel de helft van de avond kwijt de volgende dag. Terwijl ik nu al een superlage dosis slik :') Dat zou dus betekenen dat ik nog minder moet?

Oh en ik bedenk me, als je ook voor iemand anders meeneemt: elk n eigen ziplockzakje, naam erop schrijven en evt inname-schema en dan kun je elke keer voor elke persoon zien hoeveel er al weg is. Miss is dat n idee? Met een cd marker kun je prima schrijven op een ziplockzakje namelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je geheugen normaal al niet heel goed is dan kan ik me voorstellen dat het bij gebruik van pillen niet best meer is. Zoals ik eerder aangaf heb ik gelukkig een goed geheugen en er dus nog nooit last van gehad, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat je geheugen wel echt steeds slechter wordt naarmate je meer doseert.

Wat betreft het meenemen en bewaren van de pillen voor vrienden, waarom geef je niet iedereen van te voren gewoon zijn/haar eigen pillen. Hoef jij je daar ook niet meer druk om te maken op het feest.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Ja exact. Ieder z'n eigen bij zich houden. Dat scheelt veel gedoe. En ik zal volgende keer ook alleen meenemen wat ik als max wil gebruiken. Op is op :)

Over m'n geheugen; ik ben van mezelf al lekker chaotisch dus dat ik het vergeet heeft niet te maken met wat/hoeveel ik heb gebruikt maar meer dat ik lekker geniet en er niet aan denk. :tongueout:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap uberhaupt niet hoe je niet meer kan weten hoeveel je hebt genomen. Hoeveel neem je dan wel niet mee? Ik heb meestal 2 pillen in kwartjes in een zakje meegenomen. Je kan toch tellen? :wink: Als je gewoon je eigen zakje bij je houdt moet het goed komen. Lijkt me ook sowieso veel handiger om je eigen drugs bij je te houden.

Qua de tijd: als ik op een feestje drugs ga gebruiken zorg ik altijd dat ik een horloge om heb en als ik iets ga nemen bewust even naar de tijd kijken en proberen te onthouden. Als je om half 1 iets inneemt kun je (vind ik) makkelijk onthouden dat je vanaf half 3 weer iets zou mogen. Vaak zeg ik het ook even tegen m'n vrienden, zodat ook zij weten hoe laat ik iets genomen heb.

Bovenaan