रति
Wijs gebruiker
De boomknuffelaarís ook de boom. Maar niet op het conceptuele dualistischeniveau. Niet in de illusie van tijd/ruimte/materie. Maaraangezien de illusie het enige is dat bestaat
(ノಥ益ಥ)ノ
De boomknuffelaarís ook de boom. Maar niet op het conceptuele dualistischeniveau. Niet in de illusie van tijd/ruimte/materie. Maaraangezien de illusie het enige is dat bestaat
Wat bedoel je?(ノಥ益ಥ)ノ
Het klinkt erg ‘abstract’ MindlessWat bedoel je?
Ik kan dat perspectief zeker zien van bewustzijn dat entiteiten heeft, zeer zeker.Dualiteit is dan ook de grote illusie.De boomknuffelaar ís ook de boom. Maar niet op het conceptuele dualistische niveau. Niet in de illusie van tijd/ruimte/materie. Maar aangezien de illusie het enige is dat bestaat (ik maar hier nu even onderscheid tussen 'zijn' en 'bestaan') heeft die dualiteit toch relevantie. Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen jou als dit lichaam en de vloer waarop je loopt bijvoorbeeld. Ik kan niet als (in taal) gedefinieerde entiteit één worden met de vloer, omdat 'ik' ophoudt daar waar mijn huid in aanraking komt met de "buitenwereld".
Hee dat is wel een goede verklaring.Op dezelfde manier zou een "geest" verklaard kunnen worden. Niet als een daadwerkelijke entiteit, maar als gedachte/energie die nog ergens rondhangt. Aangezien kinderen nog een meer open bewustzijn hebben, klinkt het logisch dat zij hier ontvankelijker voor zouden zijn. En voor zo'n kind is het wellicht lastiger om die gedachten los te zien van zijn/haar eigen gedachten.
Niet alle dieren. Maar sommige dieren hebben een soort ego/vrije wil denk ik ja.
Misschien eerst handig om te zeggen dat ik niet geloof dat bomen, dieren of mensen bewustzijn hebben, maar dat bewustzijn bomen, dieren, mensen, etc. heeft. Alles heeft een gezamenlijke essentie, dus vind ik het niet vreemd dat een boom reageert op zijn omgeving en op soortgenoten verderop met een zelfde of zeer vergelijkbare frequentie. Soms lijkt dit haast magisch. Maar het is niet magisch, want de boom en de grond zijn onafscheidelijk en dus 1, de boom en de lucht zijn onafscheidelijk en dus 1, de boom en het licht zijn onafscheidelijk en dus 1. En zo ook zijn alle andere bomen, planten, dieren, mensen, etc. verbonden met elkaar. Informatie tussen al deze "entiteiten" is imo dus niet vreemd.
Wij mensen hebben trouwens geen ego. We hebben de illusie van ego. De illusie los te staan van onze omgeving. Ik denk gewoon niet dat een plant of boom denkt los te staan van zijn omgeving. Zijn omgeving als anders te zien als zichzelf. De boom simpelweg 'is' samen met de rest van creatie en krijgt alles wat het nodig heeft van zijn omgeving en uiteindelijk van de bron van bestaan zelf.
Just my thoughts about it
Ander intelligent leven dat in contact met ons komt is wellicht niet interplanetair, maar interdimensionaal.
In het herinneren dat wij het zijn die licht moeten brengen in deze wereld van duisternis en dat niemand anders het gaat doen. Deze wereld is van de "duivel" en hij werkt constant op ons in om niet te herinneren dat wij het licht zijn, omdat duisternis absoluut ondergeschikt is aan licht. Het is als een spel met ultieme risk/reward, ook al speelt zich dit allemaal af in illusie.
Ja misschien wel.Het klinkt erg ‘abstract’ Mindless
Hoe paradoxaler hoe dichter bij het geheel heb ik zo ontdektJa misschien wel.Paradoxaal ook waarschijnlijk.
Het komt erop neer dat iets dat eigenlijk 1 is, door ons opgedeeld wordt in 2 (en meer). Vanuit dat dualistische perspectief waar 2 (en meer) een werkelijkheid lijkt te zijn, is het niet mogelijk om de onafscheidelijkheid van alles te zien.
Verder maakte ik onderscheid tussen 'zijn' en 'bestaan'. De illusie is dat wat bestaat: de wereld, dat wat waargenomen wordt. Maar de illusie heeft geen 'zijn'. Het leent zijn 'zijn' van dat wat echt 'is'. En datgene is niet in de wereld, maar de wereld is in dat.
Taal is een ontoereikend iets om dit soort dingen te communiceren en zal dat ook altijd blijven ben ik bang.
Ik heb voorgaande posts niet gelezen. Mijn oog viel even op deze tekst en vond het wel grappig.Ja misschien wel.Paradoxaal ook waarschijnlijk.
Het komt erop neer dat iets dat eigenlijk 1 is, door ons opgedeeld wordt in 2 (en meer). Vanuit dat dualistische perspectief waar 2 (en meer) een werkelijkheid lijkt te zijn, is het niet mogelijk om de onafscheidelijkheid van alles te zien.
Verder maakte ik onderscheid tussen 'zijn' en 'bestaan'. De illusie is dat wat bestaat: de wereld, dat wat waargenomen wordt. Maar de illusie heeft geen 'zijn'. Het leent zijn 'zijn' van dat wat echt 'is'. En datgene is niet in de wereld, maar de wereld is in dat.
Taal is een ontoereikend iets om dit soort dingen te communiceren en zal dat ook altijd blijven ben ik bang.
Zeg maar jij hoor.Ik kan dat perspectief zeker zien van bewustzijn dat entiteiten heeft, zeer zeker.
Maar dat veranderd mijn vraag niet echt...
het maakt nog steeds niet een onderscheid tussen mens en boom bvb.
Het enige wat je lijkt te stellen is dat de boom compleet in lijn is met de rest, alsook de meeste dieren en planten.. maar de mens en enkele andere dieren niet.
Ik wil niet moeilijk doen op je visie, ik tracht te begrijpen hoe je die van elkaar kan differentiëren...
Volgens mij zitten onze wortels namelijk even vast dan die van een boom, onze hersenen zijn gekoppeld aan vibraties en via draadloze wortels dus in het universum net als een boom id grond zit. Maar ons vruchtlichaam is net als dat ve boom of schimmel ‘lijkend’ los, en zo kan ik me inbeelden dat een boom voelt en ziet vanuit zijn lichaam en wel degelijk bvb wind voelt.
Vandaar de vergelijking ook; als een boom voelt dat zijn lichaam doodgegraasd wordt zal hij dat communiceren met andere bomen; dwz dat de boom voelt en dat deze voelt via een extern lichaam.
Zodoende kan die boom in dezelfde ego illusie verkeren als wij, je kan stellen basaler of minder basaal; dat weten we niet vanuit ons perspectief. Maar de boom weet wel degelijk dat hij anders is dan zijn omgeving, dat hij een aflijning heeft die stopt aan de schors. Anders zou deze communicatie niet zijn..
Dat dit geheel enorm harmonieus en synchroon gaat stelt niets over het denkpatroon erachter dat in tijd kan variëren en evenzeer niets doet als ons denken en vrije wil, het is in weze een rationalisering van wat sowieso zal gebeuren.
De mens is naar mijn mening ook enorm harmonieus, we denken enkel van niet... en zo ook de boom; we weten niet wat die denkt.
Planten ervaren stress... bizar voor harmonieuze wezens..
Anders zou de mens ook als enige in deze ‘leerschool’ zitten volgens u, maar een boom of ander dier dan enkele gelukkigen zijn hier danweer zonder enige reden..
Ik begrijp niet goed hoe deze stelling kan op gaan?
In december 2017 kwam senator Harry Reid met dit artikel: https://www.hln.be/wetenschap-plane...tte-is-blij-dat-geheim-werd-onthuld~a33f30b6/ Later kwam Luis Elizondo naar voren met drie videos van ufo'shttps://www.hln.be/wetenschap-plane...tte-is-blij-dat-geheim-werd-onthuld~a33f30b6/
Je kunt het ook beter de illusie van vrije wil noemen denk ik.
Dat bedoel ik idd. Trouwens ik zeg u, wat ga jij daar tegen doen? :PZeg maar jij hoor.
Ik denk dat wij mensen de potentie hebben om volledig in harmonie te zijn met het geheel. Dat we in die harmonie 1 "worden" (we zijn het al) met het geheel. Maar omdat we als mensen (bijna) allemaal in ego-bewustzijn zitten, wordt die harmonie meestal niet bewust ervaren. Eerst en fundamenteel is er puur bewustzijn (no-mind). Vervolgens zijn er 'minds'. Allemaal verschillende minds: menselijke minds, dierlijke minds, plantaardige minds, etc. Puur bewustzijn vernauwd zichzelf als het ware tot allerlei (gelimiteerde) minds en ervaart zo in tijd/ruimte wat het is om alleen dat te zijn. Daar zijn we het zo te lezen denk ik wel over eens. En wellicht kan dat al op een bepaalde manier afscheiding/ego genoemd worden ja. Als je dat bedoeld?
Maar ook al is de essentie hetzelfde, minds/geesten zijn imo wel allemaal verschillend. Bewustzijn heeft de geest nodig om een wereld te ervaren. De mind/geest ís die wereld.
[/quote][/QUOTE]@PsychedelicMagic
Zit je me nu in de maling te nemen?
Die senator kwam niet met dat artikel, een sensatiekrant in Belgie kwam met dat artikel lol. Dan een tweede artikel in diezelfde sensatiekrant.
Ik weet dat je een en ander ontzettend graag wil maar het spijt me zeer, er is geen bewijs. Je komt met een heel verhaal en dan met een foto van een wazig vlekje, slap ouwehoerende mensen en vage boeken en dus 2 artikelen in een Belgisch flutkrantje.
Valt me erg tegen van je, want je zei hard bewijs te hebben...
@Mindless
Dat mensen een vrije wil zouden hebben is trouwens helemaal geen feit.
https://www.geloofenwetenschap.nl/index.php/opinie/item/920-vrije-wil-een-illusie
https://www.trouw.nl/nieuws/wij-mensen-hebben-geen-vrije-wil~b913af9c/
Dat wil overigens niet zeggen dat ik denk dat een boom geen 'zijn', geen 'presence' heeft. Bomen kunnen een machtige presence hebben. Maar conceptueel denken dat hij vrije wil heeft zoals een mens dat denkt te hebben, nee daar geloof ik niet in. Maar zoals gezegd, dat is mijn mening ook maar.
Laten we niet uit het oog verliezen dat ook de mens op het meest basale niveau functioneert als een boom of plant. Onze hersenen functioneren ook samen met andere lichaamsdelen zonder dat daarover moet worden nagedacht door de hersenen of bijvoorbeeld de arm. Maar betekent dat automatisch ook dat de arm een hoger bewustzijn heeft? Ik geloof dan ook niet dat de arm illusie kent. Alhoewel ik de poëzie erachter wel kan waarderen. Heeft de arm al een bewustzijn dan is dat op het meest basale niveau- of: juist op een zo'n hoog niveau wat wij eenvoudige sloebers (= de hele mensheid) niet kunnen bevatten. Ik sluit beslist niet uit dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Maarvdan binnen het geheel van de totale kosmos. Dat wat Mindless bewustzijn noemt.En hoe zie je dan een vleesetende plant? Of simpelweg een boom of plant die bvb met anderen van zijn soort communiceert via wortelnetwerk(en netwerk v myceleum) om te waarschuwen tegen over grazing van bepaalde dieren?
Maar is de eenling niet wat het geheel op een specifieke tijd en plek doet? Zo ook zijn wij wat de kosmos doet als een lokalisering in (als) tijd/ruimte.NB2: Ik kom hier ook weer gelijk op terug. Want in de natuur is het noodzakelijk gebleken dat uitzonderingen van de regel (-eenheid) ofwel bewust ofwel per ongeluk, geleid heeft tot groei. Het is altijd de eenling die iets anders doet, waardoor groei ontstaat. Teveel eenheid leidt tot stilstand.
Het bewijs ligt hem in zijn totaliteit. En als jij er niet in wilt geloven, prima.. En het valt mij ontzettend van je tegen dat je het een flutartikel noemt, een flutboek en wat waardeloze artikelen. Of je bent mij aan het trollen, of je bent gewoon simpel. Ik reageer niet meer op jou.Valt me erg tegen van je, want je zei hard bewijs te hebben...
Verschil in persoonlijkheid... Ik denk niet dat hij je aan het trollen is.Het bewijs ligt hem in zijn totaliteit. En als jij er niet in wilt geloven, prima.. En het valt mij ontzettend van je tegen dat je het een flutartikel noemt, een flutboek en wat waardeloze artikelen. Of je bent mij aan het trollen, of je bent gewoon simpel. Ik reageer niet meer op jou.
Omdat we het niet eens zijn over of er nu wel of geen aliens in buitenaardse scheepjes door ons luchtruim vliegen? Kom op, doe eens volwassen zeg!Ik reageer niet meer op jou.
Daar zit wat in. Maar ik vraag me af of tot 'de waarheid' gekomen kan worden als mensen een compleet verschillende persoonlijkheid en daarmee benadering van iets hebben.@Mindless
Volgens mij kan je gewoon discussie voeren over dit soort dingen. Maar zodra iemand zeker meent te weten wat hij/zij geloofd, dan is er een stuk minder ruimte voor discussie jammer genoeg.
Hier kan ik niet zoveel mee. Verklaar u nader!!Maar is de eenling niet wat het geheel op een specifieke tijd en plek doet? Zo ook zijn wij wat de kosmos doet als een lokalisering in (als) tijd/ruimte.
Wat jij bent/doet, is wat het universum daar is/doet. Wat ik ben/doe, is wat het universum hier is/doet.Hier kan ik niet zoveel mee. Verklaar u nader!!
(ノಥ益ಥ)ノ
Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat 'ik' en het universum onlosmakelijk verbonden zijn. Dit wordt een discussie over causale gebeurtenissen waar binnen x=tijd = y=locatie geen touw meer aan vast te knopen gaat vallen... Read my lips...Wat jij bent/doet, is wat het universum daar is/doet. Wat ik ben/doe, is wat het universum hier is/doet.
就像中国人一样!Ik kan er nu al geen touw aan vastknopen.
Laten we niet uit het oog verliezen dat ook de mens op het meest basale niveau functioneert als een boom of plant. Onze hersenen functioneren ook samen met andere lichaamsdelen zonder dat daarover moet worden nagedacht door de hersenen of bijvoorbeeld de arm. Maar betekent dat automatisch ook dat de arm een hoger bewustzijn heeft? Ik geloof dan ook niet dat de arm illusie kent. Alhoewel ik de poëzie erachter wel kan waarderen. Heeft de arm al een bewustzijn dan is dat op het meest basale niveau- of: juist op een zo'n hoog niveau wat wij eenvoudige sloebers (= de hele mensheid) niet kunnen bevatten. Ik sluit beslist niet uit dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Maarvdan binnen het geheel van de totale kosmos. Dat wat Mindless bewustzijn noemt.
NB: Ik denk wel dat mijn arm intelligenter is dan mijn ego. Omdat mijn arm streeft naar eenheid en mijn ego naar dualiteit. Zoals eerder gezegd hierboven.
NB2: Ik kom hier ook weer gelijk op terug. Want in de natuur is het noodzakelijk gebleken dat uitzonderingen van de regel (-eenheid) ofwel bewust ofwel per ongeluk, geleid heeft tot groei. Het is altijd de eenling die iets anders doet, waardoor groei ontstaat. Teveel eenheid leidt tot stilstand.
Ja, het universum en jezelf zijn verbonden. En dat is al teveel gezegd. Hoe kan 1 ding verbonden zijn met elkaar? Hoe kun je niet "verbonden" zijn met je omgeving? Het feit dat je je omgeving ziet, voelt, hoort, etc. zijn al verbindingen op zichzelf.Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat 'ik' en het universum onlosmakelijk verbonden zijn. Dit wordt een discussie over causale gebeurtenissen waar binnen x=tijd = y=locatie geen touw meer aan vast te knopen gaat vallen... Read my lips...
Het is niet dat er geen discussies over zijn en dat je sowieso een krank bent omdat je er in geloofd. De kans is overigens immens groot dat er buitenaards leven is en ook dat dat onze planeet ooit bezocht. Wat wel raar is is dat de overheid die terecht niet te vertrouwen is hier dan nu en dan wat van zou lossen, en dat op zich danweer absoluut geen conspiracy kan zijn...Ikzelf voer nooit discussies. Vind ik ontzettend zinloos, en de mening van andere mensen interesseren mij niet. Discusseren is voor veel mensen niet om van te leren maar om de discussie te winnen, zodat hun ego weer wordt gestreeld.
Wat betreft keihard bewijs voor ufos: bijna al het keiharde bewijs (neergestorte ufos, mogelijk zelfs lichamen, zeer hoge resolutie videobeelden) wordt zeer geheim gehouden. Via Bob Lazar en wat andere mensen is er al heel wat uitgelekt. Momenteel is er metamateriaal afkomstig van UFOs vanuit overheden verstrekt aan onderzoekers van het Amerikaanse leger. Als blijkt dat dit materiaal echt buitenaards is, komt dit mogelijk in allerlei wetenschappelijke tijdschriften te staan. En dat is dan wel keihard bewijs dat wij worden bezocht door zeer intelligente buitenaardse wezens... Hopelijk gebeurt dit al in 2020. Dat zou ontzettend stoer zijn. Afgelopen jaar is er al heel veel veranderd op gebied van ufologie.
Ik begrijp het wel goed dat Amerika en andere overheden de waarheid over ufos geheim houdt. Het vormt een existentiële dreiging voor ons. We kunnen er NOG niks tegen doen.
@acht.zes heeft geen commentaar over jou geloof maar hij heeft wel commentaar, net als ik, als iemand roept dat er " harde bewijzen" zijn. Die zijn er simpelweg niet.Het bewijs ligt hem in zijn totaliteit. En als jij er niet in wilt geloven, prima.. En het valt mij ontzettend van je tegen dat je het een flutartikel noemt, een flutboek en wat waardeloze artikelen. Of je bent mij aan het trollen, of je bent gewoon simpel. Ik reageer niet meer op jou.
Waarom gaan we meteen uit van dreiging? en nogmaals als die aliens ons wat aan willen doen, dan kunnen ze dat met een poep en een scheet. Ze zijn immers ook lichtjaren onze kant opgekomen. Dan hebben ze wel wat meer dan onze flut atoombommetjes.Het vormt een existentiële dreiging voor ons.
Helemaal mee eens dat dualiteit relevantie heeft. Maar als in essentie dualiteit een illusie is, dan past incarnatie daar niet in. Eventuele reincarnatie gaat ook voorbij tijd/ruimte/materie namelijk en voorbij tijd/ruimte is alleen maar eenheid.Dualiteit is dan ook de grote illusie.De boomknuffelaar ís ook de boom. Maar niet op het conceptuele dualistische niveau. Niet in de illusie van tijd/ruimte/materie. Maar aangezien de illusie het enige is dat bestaat (ik maar hier nu even onderscheid tussen 'zijn' en 'bestaan') heeft die dualiteit toch relevantie. Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen jou als dit lichaam en de vloer waarop je loopt bijvoorbeeld. Ik kan niet als (in taal) gedefinieerde entiteit één worden met de vloer, omdat 'ik' ophoudt daar waar mijn huid in aanraking komt met de "buitenwereld".
Ach kerel breek me de bek niet open. Ik zit hier in een gesprek met mezelf, zonder gedachten, met enkel een paar cijfers en het onuitspreekbare. Top zo’n drugsforum..Ik vind het ip zich al zeer verbazingwekkend, hoe er in dit topic toch een gigantische deelneming er de laatste paar dagen plaatsvindt!!
Weten we zeker, dat er geen alien tussen zit, die het een of ander gehackt heeft, en voortdurend een enorme input aan het geven is?
Serieus nu, ik moet zeggen dat er de laatste posts er theorieën hier worden geplaatst, waar ik helaas niet " bij" kan.
M.a.w. een en ander groeit boven mijn pet.
Op het moment, dat ik lees dat bomen " denken" en " weten" , en dat er een soort van ( wiskundige) formules er aan te pas gaan komen, dan moet ik zogezegd afhaken.
Ik blijf uiteraard der zaak dit zeer interessante topic aandachtig volgen.
Ik snap je punt en ben het er ook zeker mee eens dat je nooit écht incarneert in een lichaam. In de zin van dat jij als bewustzijn of ziel 'in' een lichaam komt te zitten. Dat is allemaal nou juist de illusie denk ik: we zijn nooit ergens anders geweest, we gaan nergens anders heen en we kunnen ook nergens anders heen. We zijn eeuwig op een tijdloze, dimensie- loze "plek". Alle ervaring gaat door ons heen, in plaats van dat wij er doorheen gaan.Helemaal mee eens dat dualiteit relevantie heeft. Maar als in essentie dualiteit een illusie is, dan past incarnatie daar niet in. Eventuele reincarnatie gaat ook voorbij tijd/ruimte/materie namelijk en voorbij tijd/ruimte is alleen maar eenheid.
In mijn logica past incarnatie niet in mijn overtuiging van eenheid. Maar goed ook ik heb geen bewijs. Het is alleen maar een gedachte/filosofie.