Het veranderen van "Neural patways that transmit message"

R

Revolutionair

Gast
20190428_195601.jpg

Ik heb aandachtig de verschillende topics gelezen op dit forum.
De een zegt dat verslaving een ziekte is en de andere een gedragspatroon.
Hier is een duidelijk artikel met tip en triks om je gedrag te veranderen.
Het komt er ook duidelijk op neer dat het geen ziekte is.
Ik zag dat voor veel mensen onduidelijk was en denken dat je niet meer van een verslaving af komt.
Dat is niet waar lees dit goed door en je zult begrijpen hoe de hersens werken.
En dat je jezelf dingen kan leren en afleren.

https://educateinspirechange.org/sc...4UzKKirJG9G9_4bOju2oP30HzQh3RyCzobCTQ89VfWsQA

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Mooi initiatief!

Onze mind is zeer krachtig en met wilskracht en dedication kun je enorm veel bereiken!

All you need to do is believe! En positive blijven!

Negatieve mindset trekt je naar beneden, positieve mindset is de cure voor echt bijna alles! (Zie mijn placebo effect results link elders)

Zal het artikel eens lezen later.

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Alles wat er in staat klinkt wel logisch
Ik denk dat het toepassen ervan voor veel mensen een probleem is
Ik denk dat het ook met discipline en wilskracht te maken heeft...

Heb het nog niet gelezen maar wat jij zegt, discipline en wilskracht is alles wat je nodig hebt om alles aan te kunnen !

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mensen die dat moeten vragen zullen het nooit kunnen krijgen al hebben ze 100 miljoen
Je doet een beetje boos en dat mag best hoor maar dat is echt niet mijn bedoeling. Maar "ik vind" dat door te zeggen daar is alleen discipline en wilskracht voor nodig je heel veel mensen te kort doet. Er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet hebben. Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Ik heb gelukkig de wilskracht en/of discipline gehad om niet verslaafd te raken aan vele middelen. Maar dat heeft niet iedereen en dan zeggen dat die twee alles is wat je nodig hebt maak je die mensen die dit niet hebben niet gelukkiger mee.

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Je doet een beetje boos en dat mag best hoor maar dat is echt niet mijn bedoeling. Maar "ik vind" dat door te zeggen daar is alleen discipline en wilskracht voor nodig je heel veel mensen te kort doet. Er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet hebben. Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Ik heb gelukkig de wilskracht en/of discipline gehad om niet verslaafd te raken aan vele middelen. Maar dat heeft niet iedereen en dan zeggen dat die twee alles is wat je nodig hebt maak je die mensen die dit niet hebben niet gelukkiger mee.

Ik begrijp je punt. Maar de waarheid is soms hard.
Hoe kan ik de waarheid zeggen zonder sommige mensen opzettelijk te kwetsen?
De mensen die dus niet die wilskracht en discipline hebben?
Het is niet neerbuigend naar die mensen toe, ik wil hun ook niet kwetsen maar het is nu eenmaal zo.
Kijk, sommige mensen hebben misschien hulp daarbij nodig, dat kan. Is ook niets mis mee toch?
Maakt hun niets minder dan mij of jou of wie dan ook, uiteindelijk komt het wel neer op die wilskracht en discipline.
Ongeacht of dat nu met of zonder hulp is.
Niemand hoeft zich ergens voor te schamen. We zijn allemaal mensen en hebben allemaal onze sterke punten en onze zwakke punten, dat is menselijk.
Zolang je uiteindelijk, al duurt het 10 jaar, die verslaving weet te verslaan ben je succesvol en kun je trots zijn op jezelf, of dat nu met of zonder hulp is.

En inderdaad ik klonk wellicht boos, dat was ik ook maar dat komt door dat andere topic dat weet je ook wel.

EDIT :
Ho ho ho ho ho, ik lees nu eens even terug en ik zie mij nergens zeggen dat alleen wilskracht en discipline nodig is?

Ik zeg letterlijk, met wilskracht en dedication is alles te bereiken.

Ligt dit nu aan mij dat sommige iets anders lezen dan wat ik letterlijk zeg?
Of verdraaien die mensen wat ik zeg?

Als ik nu terug lees denk ik toch echt het laatste hoor.
Maar misschien ligt het aan mij.

Doe eens een copy paste en lees het dan eens. Ben benieuwd :wink:

Jullie laten mij aan mijzelf twijfelen, en dan lees ik terug en staat er toch echt iets anders dan jullie zeggen. Dat gebeurd keer op keer. Vrij frustrerend. Als ik het mis heb hoor ik het zeker graag dan kan ik daar van leren, maar doe het dan wel met de gehele copy paste erbij en niet de helft of eigen teksten maar echt mijn woorden en niets meer.

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Alles wat er in staat klinkt wel logisch
Ik denk dat het toepassen ervan voor veel mensen een probleem is
Ik denk dat het ook met discipline en wilskracht te maken heeft...

Dat klopt wel.
Als je wilt afvallen of een sterker lichaam wilt hebben zou je toch de discipline moeten hebben om naar de sportschool te gaan met regelmaat.
En ook je voeding moeten aanpassen.
Maar dat komt op het zelfde neer met wat er in het artikel staat.
Jezelf een nieuwe gewoonte aanleren.
Dus ik denk dat het daar toch begint.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zie nu dat ik dit heb gezegd.
Mijn oprechte excuses.

Ben het er desondanks nog wel 100% mee eens.
Ik werk te veel! Geen excuus maar wel waarheid. Zorry.
Excuus aanvaard en natuurlijk ben ik het er ook mee eens.
Het is alleen soms zo makkelijk gezegd door sommige. Daarom maakte ik gewoon een grap van " kan je dat kopen".

Denk verder om je zelf want je zo opwinden is niet goed. Leven bestaat niet uit hard werken he want ook dat kan een verslaving of vluchtgedrag zijn/worden. Wat dan gelukkig weer een beetje op dit topic slaat :wink:.
Velen vluchten voor hun gevoel door zich volledig op hun werk te focussen of veel te werken. Is eigenlijk (in sommige gevallen) ook een vorm van drugs en/of escapisme.

De Zandman

DF-koning
Kan je dat kopen, las ik.
Mijn vraag is in dit kader dan als volgt.
Kann je dat kopen, zo ja, waar dan!
Ik kan nog wel wat gebruiken, en wat reserve op de plank van mijn kast is nog wel wat ruimte over...
Neemt niet weg, dat idd Sommige mensen over een enorme wilskracht kunnen beschikken, en idd anderen hebben wat minder potentioneel...
Ik denk even terug aan mijn vader.
Over wilskracht gesproken.

25 jaar 4 pakjes sigaretten per dag gerookt.
Van de ene dag op de andere gestopt, en nooit meer een sigaret aangeraakt.Dronk ooit 3 flessen whisky per week.
Van de ene dag op de andere gestopt.
Ook hij heeft in de tweede wereldoorlog enkele jaren meegeknokt , in het Verzet, en na de overgave van de Duitsers, nog naar Nederlands Indië gereisd, aldaar een commando opleiding gevolgd die ook zeer zwaar was, bijvoorbeeld een mars met 40 pond bepakking van 80 kilometers die in maximaal 24 uur gelopen moest zijn.
Van de 1000 man, die deelnamen, .kwam hij als derde man over de finish.
Hij heeft deelgenomen aan de politionele acties daar, en heeft nooit willen zeggen wat hij daar beleefd heeft. (net zoals ik dus )
Als laatste man vertrokken en op weg naar deelname aan de oorlog tegen de Japanners. Daarvoor kwam hij net iets te laat....Japan had gecapituleerd.

Ik heb enorm tegen mijn vader opgezien.
Nog meer, nadat ik zelf mijn eerste militaire opleiding had afgesloten in het Legioen.
Wilskracht is heel belangrijk als je als verslaafd zijnde, dit wilt stoppen.
Ja. Zin der meer, maar, alléén met wilskracht alleen, dat is heel moeilijk.
Een goede begeleiding is net zo belangrijk vind ik.

De Zandman

DF-koning
Dat weet ik niet meer, maar wat ik mij ervan kan herinneren was hij een...kettingroker.
De ene sigaret met de andere aansteken.
Dat moet ook wel.
Anders haal je de 4 pakjes niet per dag...
Het is heel lang geleden allemaal, ik was een jaar of 6 a 7 toen dit kettingroken speelde.
En dan nog het gegeven, dat je, als je zó ontiegelijk veel rookt, je er meestal aan doodgaat.
Ooit heeft een arts mij verteld, dat statistieken aangeven, dat 15 jaar 1 pakje sigaretten per dag de grens is om er longziekten van op te lopen.
Ik ken drie gevallen waar dit idd aan de orde was.
Alleen geloof ik niet in deze zgn. Statistieken .
Het ene lichaam is gevoeliger, dan het andere ook wat tabaksrook betreft, ook vwb drugs effecten.
Een kei hard statement lijkt mij in deze kwestie erg moeilijk om te bewijzen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik denk wel dat iedereen wilskracht / discipline kan trainen, hoe slecht je er ook in bent. Natuurlijk zul je niet een natuur talent zijn als sommige, maar ik denk niet dat je het "nooit" kan hebben. Ik denk trouwens dat intelligentie ook echt een rol speelt. Bijvoorbeeld: (even iets wat voor mij persoonlijk dichtbij licht) sinds ik een tijdje ben gesopt met wiet, weet ik (redeneer ik) dat ik het gewoon leuker vind om af en toe te blowen. Hoewel ik niet heel veel discipline heb, weet ik dat ik er toch voor wil gaan omdat ik mij gewoon besef hoe ik er het beste van kan genieten, en met dat kleine beetje discipline dat ik heb, probeer ik dat waar te maken en dat lukt op het moment goed!

Nu ga ik het artikel lezen.

De Zandman

DF-koning
Toen de militaire dienstplicht nog werd uitgevoerd, (in mijn geval later dus het legioen) , was discipline juist één van de onderdelen daarvan, die aan iedere aanwezige, aangeleerd werd. En dit soms best wel op een minder plezierige manier.
En juist discipline is één van de grootste mankementen waar de jeugd mee opgroeit.
Tijdens oefeningen was het ooit wel zeer boeiend om te zien, hoe een groep van 12 jonge kerels, uit alle lagen van de bevolking, reageerde, als zij hongerig waren, en tot hun opperste v klippen.konijnen.verbazing een voedsel pakket kregen, wat een samenstelling had voor....10 mensen. Géén 12, dus.
Of, een soort voedselkonvooi moeten overvallen, toen dat dan gelukt was, de zeilen of de achterklep losmaken natuurkijk.
En wat troffen wij dan aan?
dat voedsel bleek te bestaan uit een lading kratten met levende konijnen. Of levende kippen!
En daar sta je dan. Moe, hongerig, en dan een lading levende dieren...
Zeeer leerzaam.
Discipline!
Onontbeerlijk. Des te meer voor mensen, die vechten om te kunnen stoppen met (hard) drugs.....

En nee. die kan je nergens kopen!

Laatst bewerkt:
Bovenaan