Je doet een beetje boos en dat mag best hoor maar dat is echt niet mijn bedoeling. Maar "ik vind" dat door te zeggen daar is alleen discipline en wilskracht voor nodig je heel veel mensen te kort doet. Er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet hebben. Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Ik heb gelukkig de wilskracht en/of discipline gehad om niet verslaafd te raken aan vele middelen. Maar dat heeft niet iedereen en dan zeggen dat die twee alles is wat je nodig hebt maak je die mensen die dit niet hebben niet gelukkiger mee.
Ik begrijp je punt. Maar de waarheid is soms hard.
Hoe kan ik de waarheid zeggen zonder sommige mensen opzettelijk te kwetsen?
De mensen die dus niet die wilskracht en discipline hebben?
Het is niet neerbuigend naar die mensen toe, ik wil hun ook niet kwetsen maar het is nu eenmaal zo.
Kijk, sommige mensen hebben misschien hulp daarbij nodig, dat kan. Is ook niets mis mee toch?
Maakt hun niets minder dan mij of jou of wie dan ook, uiteindelijk komt het wel neer op die wilskracht en discipline.
Ongeacht of dat nu met of zonder hulp is.
Niemand hoeft zich ergens voor te schamen. We zijn allemaal mensen en hebben allemaal onze sterke punten en onze zwakke punten, dat is menselijk.
Zolang je uiteindelijk, al duurt het 10 jaar, die verslaving weet te verslaan ben je succesvol en kun je trots zijn op jezelf, of dat nu met of zonder hulp is.
En inderdaad ik klonk wellicht boos, dat was ik ook maar dat komt door dat andere topic dat weet je ook wel.
EDIT :
Ho ho ho ho ho, ik lees nu eens even terug en ik zie mij nergens zeggen dat alleen wilskracht en discipline nodig is?
Ik zeg letterlijk, met wilskracht en dedication is alles te bereiken.
Ligt dit nu aan mij dat sommige iets anders lezen dan wat ik letterlijk zeg?
Of verdraaien die mensen wat ik zeg?
Als ik nu terug lees denk ik toch echt het laatste hoor.
Maar misschien ligt het aan mij.
Doe eens een copy paste en lees het dan eens. Ben benieuwd
Jullie laten mij aan mijzelf twijfelen, en dan lees ik terug en staat er toch echt iets anders dan jullie zeggen. Dat gebeurd keer op keer. Vrij frustrerend. Als ik het mis heb hoor ik het zeker graag dan kan ik daar van leren, maar doe het dan wel met de gehele copy paste erbij en niet de helft of eigen teksten maar echt mijn woorden en niets meer.