Het risico van Bloeddrukverhoging in beeld gebracht

Snowblind

Belezen gebruiker
Lekker hoor, high as a rocket door ruimte en tijd schieten. Tot je je been openstoot aan een splinter van je bedomlijsting. Hoef jullie niet uit te leggen wat voor een gevolg dit heeft als je een zwak bloedvat in je hoofd of elders hebt zitten. Tsja, 3 gr pure coca was wel wat te veel van het goede so better take it easy. :sunglasses:
Het bloed spoot er uit alsof er een tuinslang openstond. Stevig afbinden met een badjasriem bood gelukkig soelaas. En dan toch een paar dagen later weer beginnen met dat spul. :flushed:

[youtube]MrpFAgpjhqg&mode=NORMAL[/youtube]

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Lijkt wel alsof er een moord is gepleegd.. Was je niet bang dat je doodging?

Maar. Het filmpje is anderhalf jaar geleden gepost, heb je nu nog steeds veel bloedverlies en slechte heling wanneer je je openhaalt ??

Snowblind

Belezen gebruiker
Heb de dood al te vaak onder omstandigheden in de ogen gekeken om hem nog te vrezen.

Gelukkig heb ik me niet meer opengehaald. Wel soms flinke bloeduitstortingen als ik te snel weer zwaar ga krachtsporten.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ga niet kijken, lijkt me triggerend.

Waarom ben je die avond niet naar de ehbo gegaan of de dag erop?

Snowblind

Belezen gebruiker
ZERO- zei:
Waarom ben je die avond niet naar de ehbo gegaan of de dag erop?

Was te ver van het padje om de straat op te gaan, wilde mijn drugsgebruik geheim houden voor de medische wereld en had al de nodige ervaring in oorlogsomstandigheden opgedaan om dit soort problemen op te lossen.

MeejheM

Badass junkie
bbloeddonoren geven ook per keer ongeveer een halve liter bloed. als je dat uitsmeerd zul je iets vergelijkbaars tegenkomen.

het is wel makkelijk als je de punten voor drukverbanden van je aders weet om drukverbanden aan te leggen. overigens heb je tegenwoordig geniale compressen zoals die van quick clot(of hoe je het schrijft).

die heb ik er altijd wel minimaal 1 bij in 10x16cm snelbandage. als je het daarmee niet kan oplossen weet ik verder niet genoeg om het wel te fixen, en je kan beter een te groot bandage gebruiken dan niks.

wat wil je eigenlijk vertellen door dit filmpje te posten?

Snowblind

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
wat wil je eigenlijk vertellen door dit filmpje te posten?

Dat het levensgevaarijk kan zijn je bloeddruk tot een dusdanig niveau op te jagen en dat het ondanks nare ervaringen bij velen zo werkt dat ze daarna toch weer door gaan met hun linke hobby.

MeejheM

Badass junkie
Dat was uit je eerste post op mij niet echt overgekomen. zin om tips te geven hoe je je bloeddruk binnen de perken houd?

Snowblind

Belezen gebruiker
Het zal ongetwijfeld schelen wanneer je met mate cocaïne of speed gebruikt. Door geen alcohol erbij te drinken zal de bloeddruk ook wel minder hoog worden.
Verstandig gebruik dus, op tijd de snuifspiegel opbergen ipv een etmaal of langer bingen. Dat is echter dikwijls gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Helemaal stoppen met deze Russische roulette lijkt mij voor losgeslagen figuren zoals ik het beste.

Verder is er volgens mij geen optie. Door de inname van betablokkers krijgt het hart tegengestelde signalen wat de kans op een attack of stilstand vrij groot maakt.

Bovenaan