het nut van 1 biertje.

iraqio

Belezen gebruiker
wat is nou precies het nut van 1 biertje? je voelt er niks van, het is niet lekker.. ik vraag me echt af waarom je dat zou doen?

blowvaakblowveel

Experimenterende gebruiker
iraqio zei:
wat is nou precies het nut van 1 biertje? je voelt er niks van, het is niet lekker.. ik vraag me echt af waarom je dat zou doen?
Uhhhm ik en veel andere mensen vinden de smaak van bier heerlijk hoor :grin:
enne het is natuurlijk wel zo, hoe meer hoe beter :stoned:

*.exe

Belezen gebruiker
@TS: Dus jij drinkt bier terwijl je het niet lekker vind. Maar als je het drinkt, drink je er meerdere voor het effect?

Deel 1 kan ik niet begrijpen, deel 2 wel, maar niet als je het uberhaupt niet lekker vind. Neem gewoon iets ander met alcohol wat je wel lekker vind. Er is keuze te over.

Ik hou erg van bier en neem zelf nooit 1 biertje. Een bier is de start van een reeks omdat je, eenmaal de smaak te pakken (..), ook een duidelijker effect wil hebben van de alcohol. Minimaal 3-4 heb ik het dan over, liefst meer want ja, we zijn begonnen he met die ene.

En van 1 bier kan ik heus wel wat merken hoor. Lege maag /snel gedronken / valt zwaar etc.

Gemini

Badass junkie
Omdat het lekker is? Omdat je dorst hebt en er zin in hebt? Omdat sommige mensen van bier kunnen genieten zonder dat ze dronken willen worden?

Wacky

Badass junkie
Je drinkt bier omdat je het lekker vind, of omdat je niet stoer bent en er niet bij hoort als je dat niet doet. Als je drinkt voor het effect, kies dan iets wat je wel lekker vind (maarja helaas is het drinken van zoete drankjes ook niet stoer en wiskey is ook niet lekker he) en natuurlijk is bij het drinken van dat ene biertje op een zonnig terrasje niet het effect waar het om gaat.

En dat is niets persoonlijk, iedereen die nu bier of sigaretten lekker vind heeft ze ook ooit vies gevonden en gedronken / gerookt om erbij te horen. Ik ook.

paulXTC

Bewuste gebruiker
En dat is niets persoonlijk, iedereen die nu bier of sigaretten lekker vind heeft ze ook ooit vies gevonden en gedronken / gerookt om erbij te horen. Ik ook.

Hoeft niet hoor, ik deed het niet perse om er bij te horen maar wilde alles wel een keer proberen, als je het na een tijdje nog steeds vies vind dan neem je het niet

Wacky

Badass junkie
paulXTC zei:

Hoeft niet hoor, ik deed het niet perse om er bij te horen maar wilde alles wel een keer proberen, als je het na een tijdje nog steeds vies vind dan neem je het niet

Als het eerste biertje niet lekker was (en dat is bij nagenoeg iedereen zo geweest, en bij sigarenten denk ik bij 100% iedereen) waarom dan een tweede en derde etc voordat je het na de 300e eindelijk lekker gaat vinden? hardnekkig blijven proberen zullen we het maar noemen ? :grin:

Vanadesse

Wijs gebruiker
iraqio zei:
Sommige mensen hebben andere smaakpapillen dan jij en vinden een biertje daarom wél lekker

:rolleyes:

TrippyShit

Badass junkie
:tearsofjoy: Wat een verschrikkelijk domme vraag. Een biertje is afentoe gewoon lekker. Helemaal een koud biertje op een zonnige dag. Eerst luste ik het ook niet echt hoor maar je moet het ook een beetje leren drinken. Vooral een hertog-jannetje kan ik wel waarderen tegenwoordig al moet ik zeggen dat ik nog steeds liever iets van wodka ofzo drink. Als je het écht niet lekker vind, drink dan wat anders. 1biertje doe ik niet vaak omdat ik dan, zoals meerdere hier al gezegd hebben, de smaak te pakken heb en er nog wel 1tje lust :P

Eristoff

1 biertje drinken is hetzelfde als simpelweg 1 of 2 hijsjes nemen van iemand z'n joint: je voelt er niets van, maar je doet het toch gewoon voor de smaak of gezelligheid.

TrippyShit

Badass junkie
Immo zei:
Wat is het nut van 20 bier drinken?
Wat is het nut van schilderijen? Kijken naar een vel ingelijste verf :confused:

Maar dat heeft niks met een biertje te maken. vond die van Eristoff wel goed voorbeeld opzich al moet ik zeggen dat ik alleen ook wel is een biertje drink en dan is het nou niet spontaan gezelligheid opentop ofzo :P Tiss gewoon lekker afentoe, verder niet zeuren!

Oom Klaas

Badass junkie
Een kop koffie rond een uurtje of 12 doet ook niets met me, of een peuk.
Als ik effect wil voelen (bewust) dan kan ik wel een kan koffie leegdrinken, en met sigaretten kan ik me dan wel dood roken.

Ik doe het voor de smaak, en het ritueel, eigenlijk voor de verslaving dus :rolleyes:
Op zo'n manier kan ik heel goed begrijpen dat er genoeg zijn die af en toe 1 biertje drinken...

nicolai

Wijs gebruiker
Eristoff zei:
1 biertje drinken is hetzelfde als simpelweg 1 of 2 hijsjes nemen van iemand z'n joint: je voelt er niets van, maar je doet het toch gewoon voor de smaak of gezelligheid.
thc voel je direct...ook na 1 of 2 hijsjes.

weedlover

waarom zou je bier moeten drinken voor het effect.
e goei pint om een warme dag, kan zeer goed smaken
Maar tis wel iets dat je moeten leren aprecieren, bier

grtz

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het nu van 1 biertje is hetzelfde als het nut van 1 frisse cola met ijsblokjes en een schijfje citroen op een terrasje in het zonnetje.

Oom Klaas

Badass junkie
Of je zegt gewoon, op 1 been kan je ook niet lopen, dus doe er nog maar 1, of 5

BOOM!

edit:
Het boom niet als boem maar letterlijk als boom.
Om de (on)duidelijk te versterken.

Sarori

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:

BOOM!

edit:
Ik heb je posts tot dusverre altijd begrepen, maar nu snap ik er geen hol van.

Het zal er wel niet bij 1 zijn gebleven vandaag met dat mooie weer denk ik als ik je bijdrage lees :)
No offence, het was ook de eerste echt mooie terrasdag van het jaar :wink:
Het is je gegund!
Hik... :wave:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
op 5 benen lijkt me ook lastig lopen.

1 bier?

tijdens het eten, of een biertje na het eten.

Stel je bent/was alcoholist en je wilt stoppen/minderen maar vindt het toch te lekker,
zou je op deze manier toch je pilsje kunnen drinken; alhoewel de verleiding
wel erg groot is om er nog eentje te pakken.

nog een reden is om de kater op de zondagochtend te tegen te gaan.
Eerder geestelijk dan dat ie echt weg is maar goeeed.

1 bier, men moet ergens beginnen. :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

Flameon

Badass junkie
Ik drink vaak genoeg een biertje na het werk .... gewoon voor de smaak en ontspanning!
Wil ik dronken worden drink ik wel iets anders dan bier hihihi

cropp

Badass junkie
Eristoff zei:

darklord667

Ik vind het ook heerlijk om met een witbiertje op het terras te zitten, of lekker achter in de tuin. Dan drink ik ook voor de smaak. Alleen op een feestje of in het weekend drink ik meer.

Oom Klaas

Badass junkie
Sarori zei:
Oom Klaas zei:

BOOM!

edit:
Ik heb je posts tot dusverre altijd begrepen, maar nu snap ik er geen hol van.

Het zal er wel niet bij 1 zijn gebleven vandaag met dat mooie weer denk ik als ik je bijdrage lees :)
No offence, het was ook de eerste echt mooie terrasdag van het jaar :wink:
Het is je gegund!
Hik... :wave:

Een boom is een amsterdammertje.
Een maat van me en ik hebben 't een keer ergens gehoord, sindsdien lopen roepen en na een jaar roepen weten ze nu bij de stamkroeg wat we bedoelen.
Als je ooit in Schagen bent en je hoort een paar mensen op 't terras boom roepen,
dan weet je wie er tussen zit :grin:

nitro

Waarom vind iedereen het eerste biertje altijd het viest? Ik vind het juist de lekkerste. Vooral op een warme dag lekker buiten een koud biertje drinken. Genieten! En bij 1 biertje laten, jazeker, ben ik dan 1 van de weinigen die het kan? :tearsofjoy:

Bolea

Belezen gebruiker
iraqio zei:

Een kriek-biertje is toch lekker? :grin:
Ik vind het aanbod van bier groot genoeg,om ergens toch een biertje te ontdekken dat best lekker kan zijn.
Een heel koude pils kan zelfs eens best lekker zijn,vooral op een warme zomerse dag.

azgaza

Badass junkie
Ik drink vaak genoeg op een avond 1 of 2 biertjes, ik vind het wel lekker smaken. Nee je voelt er niks van maar of bier lekker is is ook een kwestie van smaak.

Chemical

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Je drinkt bier omdat je het lekker vind, of omdat je niet stoer bent en er niet bij hoort als je dat niet doet. Als je drinkt voor het effect, kies dan iets wat je wel lekker vind (maarja helaas is het drinken van zoete drankjes ook niet stoer en wiskey is ook niet lekker he) en natuurlijk is bij het drinken van dat ene biertje op een zonnig terrasje niet het effect waar het om gaat.

ik heb bv de eerste keer gerookt in m'n eentje, dat is dan helemaal om erbij te horen? Was voor mij gwn 1 experiment en heb het dan ook nooit meer gedaan, niet eens een leuk effect, het smaakt echt niet lekker, alcohol leer je drinken door als 10 jarige altij een slokje van je vader mee te drinken, daarna vind je het meestal vanzelf lekker :wink:

Bovenaan