Het ijkpunt ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Hallo beste trippers,

Na een interne discussie met een andere tripper wou ik het hebben over het ijkp[unt ?

Iedereen inclusief de dealer beweert altijd te weten wat er op hun LSD blotters of papertrips zit zonder het ooit getest te hebben. Waar haalt zo iemand dan zijn ijkpunt vandaan ?

Heel goed gezien uit zijn fantasie niet meer, het is dus eigenlijk een halluciniatie. De persoon neemt een Albert Hoffman 2000 er werdt bijverteld dat die 350 is ...

Dus vanaf dat moment denkt de tripper een ijkpunt te hebben.
De volgende trip is dan een bijvoorbeeld Maya waarvan werdt gezegd dat ie 400 mics is.

Een maand later krijgt deze persoon een geteste Daffie Duck van 200 mics en realiseert deze tripper plots dat de vorige 2 trips dus niet 350 of 400 waren maar niet verder reikte dan 200 'echte' mics.

Grappig om even te vermelden dat de pillentikkers ook vaak denken te weten hoe een pil van 180 mg aanvoelt. Ten eerste worden ze zelden gemaakt en ten 2de ligt het landelijke gemiddelde altijd nog op 100-120 mg.

Dus LSD testen is niet alleen om de waarde te bepalen maar ook om een ijkpunt te ervaren.

Hoe voelen 100 echte mics nou precies aan ?

Lekker, goed voelbaar, stevig golvend....

:mrgreen:

Groetjes Stonie

Delirium

Badass junkie
Interesting, ik had er ook even met je over gekletst :)

Ik heb ook maar één ijkpunt: Hofmanns die 200 ug zouden zijn.
Of die zegels nou echt 200 waren krijg ik morgen iets meer duidelijkheid in; aangezien ik morgen waarschijnlijk voor een eerlijke 300 ga. (Dit zou dus 1.5 keer sterker moeten zijn dan mijn vorige Hofmann trip!)

Wish me luck :hearteyes:

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik weet niet bijzonder veel van LSD sterkte, ik weet wel dat die maya gevallen me goed van de wereld trappen^^

erwin krol

Bewuste gebruiker
aangezien het ook nog eens te maken heeft met opslag, licht etc maakt het allemaal enorm weinig uit wat er gezegd wordt over wat een paper bevat. Ze werken goed of ze werken minder goed. Who cares? Ik heb nog nooit geteste acid gehad, testservice bestond vroeger nog niet...
En toch waren ze altijd OK!

azgaza

Badass junkie
Als 100 ug goed voelbaar en golvend aanvoelt zullen hofmanns inderdaad rond de 200 ug liggen, van een halve heb ik flinke visuals met glans, beweging, patronen, felle kleuren en tracers, en een hele is geweldig.
Ik geloof wel dat er vellen met 200 ug hofmanns zijn; het wordt vaak genoemd en het voelde zo. Ik heb een keer 60 ug gehad of iets in die richting en dat was ook prima voelbaar, maar toch duidelijk minder sterk dan 100-200.

Maar het maakt me niet zo veel uit hoe veel er op zit, als ik goede sterke visuals heb en een lange trip van 10-12 uur vind ik het wel best.

Delirium

Badass junkie
Niet dat het uiterlijk veel zegt, maar mijn supposed 200 ug blotters zagen er zo uit:

En hoeveel LSD zou men hier aanraden voor:
1) Iemand die nog nooit een tripmiddel heeft gebruikt?
2) Iemand die al een paar keer op paddo's getript heeft?

Deranged

Badass junkie
Ik had er maandag 5 van die. Ging wel iets te hard toen maar bij 2 merkte ik niet zo heel erg veel. Ze waren al flink verouderd denk ik.

erwin krol

Bewuste gebruiker
dus nogmaals, het zegt allemaal zo fucking weinig hoe het eruit ziet. Als iemand ze per ongeluk op de kachel gelegd heeft of in regen of in een broekzak gehad heeft op een feestje.......

DreamWeaver

Badass junkie
Delirium zei:
En hoeveel LSD zou men hier aanraden voor:
1) Iemand die nog nooit een tripmiddel heeft gebruikt?
2) Iemand die al een paar keer op paddo's getript heeft?

1. Tussen de 50 en 100 ug, afhankelijk van lichaamsgewicht en geestelijke gesteldheid.
2. 75 tot 150 ug, zelfde criteria.

Delirium

Badass junkie
Dankje, DreamWeaver.

Ik en een vriend gaan vandaag met twee andere vrienden trippen die nog nooit LSD gedaan hebben, vandaar dat ik het vroeg :) Ik had zelf ook al ongeveer zulke hoeveelheden in gedachten, nu weet ik wat ik hen ongeveer kan voorstellen om te nemen.

DreamWeaver

Badass junkie
Delirium zei:
Dankje, DreamWeaver.

Ik en een vriend gaan vandaag met twee andere vrienden trippen die nog nooit LSD gedaan hebben, vandaar dat ik het vroeg :) Ik had zelf ook al ongeveer zulke hoeveelheden in gedachten, nu weet ik wat ik hen ongeveer kan voorstellen om te nemen.

Het hangt heel erg af met welke instelling je gaat trippen. Supervlieg's 2e lsd trip was met mij, en we gingen trippen met de bedoeling om lol te hebben. Anderhalve maya erin geflikkerd, compleet van de wereld, en allerlei dingen van buitenaf die ons bad hadden moeten laten gaan. Maar doordat we allebei zo'n positieve instelling hadden, hebben we toch ontzettende lol gehad.

Succes met de firsttimers :)

Bovenaan