Het gaat dan eindelijk gebeuren..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
De shop waar ik normaal koop verkoopt geen voorgedraaide hasj joints meer en de shop waar ik nu heen moet kosten ze 3,50 p/s. M'n 'het-is-zomer-en-ik-wil-blowen-in-het-park-hobby' wordt me zo dus te duur. Laatst heeft iemand me uitgelegd hoe ik moest draaien en heb ik 't een beetje geprobeerd, maar ik was wel dronken dus eeh ja, ik moet nog wel even oefenen. Ik heb in ieder geval al tip en vloei gescoord, de coffeeshop-meneer was erg enthousiast.

HEBBEN WE NOG GOUDEN TIPS?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bij mij was het leren draaien het geen tot een ruim 6 jaar durende verslaving aan cannabis heeft geleidt, dus let op dat je het niet te vaak gaat doen.

Maargoed, na het draaien van weet ik veel hoeveel joints in mijn leven wil ik je best een paar tips geven hoor. De beste manier om het te leren is het gewoon te gaan doen. Ik heb destijds met de steeds dezelfde sigaret en een heel pakje vloei steeds opnieuw een joint gedraaid, niet om te roken dus maar het gevoel een beetje in de vingers te krijgen. Begin sowieso met normaal draaien, binnnenste buiten komt wel als je het vaker gaat doen. Verder is het belangrijk om de tip qua grote af te stemmen op de gewenste dikte van de joint. Probeer ook niet direct een hele dikke of juist hele dunne joint te draaien, dat vraagt wat meer oefening. Voordat ik begin met draaien probeer ik de inhoud al enigszins te verdelen over de joint, met wat minder bij de tip en meer bij het uiteinde.
En je moet het dus echt draaien en niet dichtvouwen zoals ik veel beginners vaak zie doen.

Succes!

kingdalton

Belezen gebruiker
Ik heb ooit zo'n roller van Futurola gekregen omdat ze mijn gewenste asbak niet meer konden leveren:

Zonder red ik me ook prima, maar als ik lui of al half van de wereld ben pak ik hem er wel eens bij :stoned:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Draai met shag en niet met peuken, crush je wiet, laat de tip nooooit los, verdeel je shag goed en niet teveel tabak er in gooien, hoe meer er in je joint zit hoe moeilijker hij draait vind ik.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik draai nu een jaartje of 3, 4, met enige regelmaat (eentje voor het slapengaan) en loop nog steeds te vouwen :( Zelf heb ik er geen last van, ik corrigeer ze denk ik automatisch een beetje waardoor ze nog steeds prima zijn imo. Maar vrienden zeggen al snel, laat mij het maar doen want je zit weer origami te doen :P
Zelf draaien scheelt je inderdaad bakken met geld, bijkomend voordeel is dat je je joints zo kan maken als dat jij ze prefereert. Dik, dun, sterk of mild gekruid :stoned: Mijn jointje voor het slapengaan dat ik 's avonds op de bank rook met mijn vriend is niet zo sterk als dat ik een joint op een chillsessie draai en er 5 man aan moet lurken.
Gouden tips, tsja iedereen doet het op z'n eigen manier. Vraag vrienden of ze het voor kunnen doen en uitleggen stap voor stap. Je leert het uiteindelijk enkel door het vaak genoeg te doen.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik draai nu anderhalf jaar ongeveer. Tips op internet geven is erg moeilijk. Het is vooral veel oefenen. Je kent vast wel iemand die goed kan draaien. Nodig hem/haar een keer uit of ga op een chille plek zitten (met tafel om te draaien) en vraag of hij/zij je het kan leren. Zo leer ik in ieder geval mijn vrienden draaien.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Draaien met Javaanse Jongens Tembaco rookt 20 keer lekkerder en is ook makkelijker dan met sigaretten (en goedkoper).

Verder moet je het gewoon gaan proberen inderdaad. Het is iets wat je mettertijd steeds beter leert, dus je moet er gewoon aan beginnen en gaan klooien. Ik ben zo'n 7 jaar geleden begonnen met joints draaien en omdat niemand het kon en de eerste twee jaar waren het meestal boomstammen. Pas daarna werd het steeds beter en pas de laatste 2 jaar draai ik altijd vlekkeloos dun en binnenstebuiten.

Helaas moet je jezelf een verslaving roken wil je de kunst perfect beheersen :P Wat de rest ook zegt, overweeg of je het wel wilt leren :P

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bedankt! Gewoon kopen en gaan oefenen dus..

Nouja, ik blow normaal gezien eens in de 2 maanden, maar met lekker weer en mocht ik vrij zijn dan soms met huisgenootjes op het balkon of in het park. Ik denk dat het met die verslaving wel mee gaat vallen. Ik rook ook echt nooit hele joints want ik lig na een kwart al te giechelen. Dus dan heb ik weer zo'n halve op m'n kamer liggen verrotten en dat is ook maar zonde en vies. Kan ik beter zelf maken met iets minder erin en dan wel samen met iemand oproken.

SmartieAndMe zei:
Draaien met Javaanse Jongens Tembaco rookt 20 keer lekkerder en is ook makkelijker dan met sigaretten (en goedkoper).
Oke, dan zal ik die eens halen binnenkort!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Shag is prima om te draaien, nadeel wat ik zelf vind als je alleen af en toe voor blowen gebruikt Is dat het snel heel droog wordt en dat maakt het er ook niet lekkerder op.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Shag is prima om te draaien, nadeel wat ik zelf vind als je alleen af en toe voor blowen gebruikt Is dat het snel heel droog wordt en dat maakt het er ook niet lekkerder op.

Dat geldt voor alle tabak wel. Ik portioneer altijd een pakje shag in kleine bakjes de laatste maanden haha. Rook niet meer dus moet wat...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Joopiejo zei:
ZERO- zei:
NOG GOUDEN TIPS?
Je kunt het beste papieren tips gebruiken.
:tearsofjoy:

SmartieAndMe zei:
Dat geldt voor alle tabak wel. Ik portioneer altijd een pakje shag in kleine bakjes de laatste maanden haha. Rook niet meer dus moet wat...
Ja klopt, voordeel aan sigaretten is dat er niet veel in zitten, maar dan heb ik tegen het einde ook wel dat de tabak droog wordt. Het opdelen van je shag is dan wel een prima optie eigenlijk.

Fool

Badass junkie
Je kunt toch van die nathoudsteentje bij je tabak doen, zodat het veel langer vochtig blijft?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Je kunt toch van die nathoudsteentje bij je tabak doen, zodat het veel langer vochtig blijft?
Appelschillen schijnen ook te werken!

Maar wat wij hier thuis hebben is zo'n tupperware bak voor de shag die ligt altijd in de woonkamer en is in principe aleen bedoelt voor joints. Hij word zo echt stukken minder snel droog. En een beetje droge shag is ook niet zo heel erg om door een joint te doen toch?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Droge tabak maakt ook niet veel uit inderdaad, maar vind het wel een stuk scherper smaken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Grappig dat hij zegt dat hij de joint draai expert is en dan die roller gebruikt om een joint te maken. Maargoed ziet er best simpel uit, dus lijkt me een prima alternatief voor mensen die niet kunnen draaien.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
nat of droog maakt niet extreem veel uit. Als je een niet roker bent is de rook sowieso vies :P

Ja daarom. Ik als roker vind het zelfs niet erg om drogere shag te roken in een joint. Shaggies is dan weer een ander verhaal maar goed.

Bovenaan