Hallo,
Veel van wat ik hier lees klopt helemaal niet naar mijn ervaring.
Heroïne is, net zoals Cocaïne, een zwaar overschatte en door (volgens mij) de verhalen van enkelingen meer beangstigend bevonden dan dat het werkelijk is.
Hierbij wil ik wel graag vermelden dat ik nog nooit in mijn leven een spuit heb gezet, en dat ook nooit zal doen - dat is waar voor mij de grens ligt: dat gaat voor mij persoonlijk een brug te ver, maw kan ik mij hierover ook niet uitspreken aangaande effect, verslaving, afkick,...
Wat ik al niet begrijp, is dat zoveel mensen 'chinezen'... Waarom in godsnaam? Als je je huiswerk doet aangaande Heroïne, dan wordt duidelijk (en dat is ook uit mijn eigen ervaring gebleken) dat snuiven (buiten spuiten) de meest effectieve manier van gebruik is.
Veel mensen die gebruiken zeggen dan ook dat snuiven het meest dicht in de buurt komt van het zetten van een shot.
Verder zijn ook de negatieve effecten van Heroïne, bij slechts sporadisch gebruik (ik gebruik op een weekend een grammetje maximaal eenmaal per maand), bij mij geheel afwezig...!
Misschien heb ik gewoon geluk met de kwaliteit van mijn Heroïne?
Maar zelfs de eerste keren, toen ik het snoof, heb ik geen misselijkheid of andere negatieve effecten ervaren. Het ging om 25 euro voor een grammetje (thuis nagewogen; 0.7). Altijd haal ik bij dezelfde dealer (geen straatdealer, een kennis). Nooit laten testen.
Het effect, van zowel de eerste keer als tot op heden (na jaren van gebruik), zonder enige vorm van verslaving:
- de rush: het zalige, plotse opkomen van de 'rush' - de tintelingen, de euforie, het orgasme dat doorheen je hele lichaam stroomt, maar echter voor een half uurtje zoiets maximum...
- relaxed: het heerlijke wegzakken in de zetel, je voelt dat je ogen zware ketten zijn, al je zorgen zijn vergeten, niets kan je nog raken (of beter gezegd, je geeft nergens om) - je wil gewoon liggen en je heerlijk voelen...
- stoned: een stoned gevoel in het hoofd, sterk aanwezig in het hoofd - vaak dubbelzien, knikkebollen en na twee uurtjes vaak in slaap vallen.
Eens ik wakker word, geen enkel negatief effect: geen afkick, geen rot gevoel, geen depressie, geen craving, niets. Zo doe ik met een grammetje van vrijdag tot zondag - meestal twee lijntjes onmiddellijk na elkaar. Na zulk een weekend nog steeds geen lichamelijke afkick, geestelijk ook niet.
Twee dagen later is er wel een lichte geestelijke drang naar opnieuw gebruik, maar ik heb mijn patroon nog nooit doorbroken om meer dan eenmaal per maand te gebruiken...
Ik vind het een heerlijke drug!
Ook al is Heroïne een hard drug, en Cocaïne (officieel niet, maar volgens definitie wel) een soft-drug: toch vind ik Cocaïne veel zwaarder vallen voor het lichaam en de geest...
Grtz.