Herbal XTC/smartdrugs voor festival (icm borstvoeding)

Kittez

Newbie
Hoi!

Aankomend weekend ga ik naar DTRH (eerste weekend festival sinds 2019 dus heel veel zin in!) maar het zal anders zijn als voorheen gezien ik borstvoeding geef en dus geen synthetische drugs kan gebruiken. Ik was hiervoor recreatief mdma gebruiker op festival en genoot daar ontzettend van. Daarom ben ik nu aan het kijken of er toch een alternatief is wat mij enigzins wat energie geeft en misschien net het idee iets anders op te hebben dan alleen maar een biertje. Heb afgelopen maand voor het eerst een feestje gehad met alcohol sinds de bevalling en het was zeker leuk, maar je merkt dat je toch de energie mist om lang door te gaan zeker als je al je andere vrienden in hogere sferen ziet.

De verhalen van herbal xtc zijn nogal wisselend en er is vrij veel op de markt, iemand een goede ervaring met een bepaald merk of type? Ik verwacht absoluut geen ervaring te hebben als met XTC, maar als het mij al wat meer energie geeft om de dag door te komen en evt net wat extra, ben ik al blij!

Ik moet sowieso daar kolven en weggooien, plus icm alcohol zal ik haar ook pas een dag na thuiskomst weer voor het eerst aanleggen. De evt hoge dosis caffeine is dan ook uit mijn systeem.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor evt smartdrugs die leuk zijn op een festival, let me know! Of het wel of niet kan met borstvoeding zoek ik uiteraard zelf even uit.

Alvast dank en benieuwd naar jullie ervaringen, mochten er nog meer moeders zijn die tegen hetzelfde aanlopen, ik klets graag met jullie! Liefs

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Kittez Super goed dat je die verantwoording neemt, spreekt voor zich maar mag toch gezegd worden :). Om antwoord te geven op jouw vraag zou je eerst eens moeten kijken, wat bevatten die herbal mixes nou? Het gaat om een mix van meerdere stoffen met afzonderlijke effecten, pas als we de inhoud weten kunnen we hier wat over zeggen.

Er bestaan verschillende blends en lang niet alle producenten en vendors zijn hier transparant over, dus dat maakt het wat lastiger. Zelf gebruik ik het niet, omdat de effecten te vaak tegenvallen of minimaal zijn. Een ordinaire sterke bak koffie met een biertje kan in jou geval misschien nog het beste volstaan.

Als je eventueel een bepaalde mix of herbal XTC op het oog hebt kun je die misschien even delen, en dan wil ik je wel helpen uitzoeken wat daar inzit en wat het precies doet. Let op, je mag het product wel delen, maar niet het verkooppunt.

Groetjes:)

Kittez

Newbie
Hi @Geneesmiddel ,

Dank voor je reactie! Wat ik vooral lees is inderdaad dat het verwachte effect vaak tegenvalt, als ik de keus had gehad zou ik ook absoluut voor het echte spul gaan. Voor nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden of het wat meer kan helpen dan alleen een goede bak koffie voor een energiedip na een middagje alcohol en ga ik er zonder al te veel verwachtingen in.

Heel fijn dat je mee wil kijken naar de ingredienten! Want er is inderdaad nogal wat op de markt. Ik zal vanavond even als ik ongestoord achter de pc kan zitten een paar merk/productnamen sturen die ik op het oog heb.

Groetjes!

_shikantaza

Badass junkie

Kittez

Newbie
@Geneesmiddel

Dance-e
Ingredienten:
Creatine 395mg, Ashwagandha 200mg, Panax Ginseng Extract 200mg, Ginkgo Biloba 70mg, Centella Asiatica 67mg, Choline 53mg, Vitamine C 37mg, Druivenpit Extract 35mg, Guarana (30% cafeïne) 35mg, Rhodiola rosea 35mg, Kurkuma 35mg, Bacopa monnieri 33mg, Piper nigrum Extract 2mg, Vitamine B6 0,47mg.

Klinkt een beetje als een pre-workout die je neemt voor de sportschool als ik zo de ingredienten zie

FerdFatoehaus

Badass junkie
@Geneesmiddel

Dance-e
Ingredienten:
Creatine 395mg, Ashwagandha 200mg, Panax Ginseng Extract 200mg, Ginkgo Biloba 70mg, Centella Asiatica 67mg, Choline 53mg, Vitamine C 37mg, Druivenpit Extract 35mg, Guarana (30% cafeïne) 35mg, Rhodiola rosea 35mg, Kurkuma 35mg, Bacopa monnieri 33mg, Piper nigrum Extract 2mg, Vitamine B6 0,47mg.

Klinkt een beetje als een pre-workout die je neemt voor de sportschool als ik zo de ingredienten zie
Kopje koffie, druivensuiker en een sinaasappel doet hetzelfde grof gezegd.

Kittez

Newbie
@Kittez wat goed dat je hier zo bewust mee bezig bent. Dat zien we graag hier 👍

Als ik de info van https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/drugs/xtc-mdma/seks-zwangerschap/ even doordenk, zou het beter zijn om helemaal niks te nemen. Voor mij een merkwaardig argument dat baby’s na een week aan de fles niet meer aan de borst willen, maar gezien het belang van borstvoeding voor de gezondheid van jouw kind denk ik zeer het overwegen waard.
Klopt, omdat er zo weinig onderzoek naar is gedaan wil ik ook geen echte xtc/mdma gebruiken, is het risico niet waard. Het argument dat baby's dan mogelijk niet meer aan de borst willen is dat ze het kunnen verleren of niet meer goed weten hoe ze het moeten doen als je lang niet 'live' voedt

Torchic

Badass junkie
@Geneesmiddel

Dance-e
Ingredienten:

Correct me if i’m wrong maar creatine dient beter niet gebruikt te worden als je zwanger bent of borstvoeding geeft. Maar je gaat afkolven dus dat scheelt. Maar ik durf niet te zeggen hoe lang het in je lichaam blijft zitten en of het lang daarna nog problemen kan veroorzaken met borstvoeding.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Klopt, omdat er zo weinig onderzoek naar is gedaan wil ik ook geen echte xtc/mdma gebruiken, is het risico niet waard. Het argument dat baby's dan mogelijk niet meer aan de borst willen is dat ze het kunnen verleren of niet meer goed weten hoe ze het moeten doen als je lang niet 'live' voedt
Als ik jou was zou ik lekker nuchter blijven. Kun je doorgaan met borstvoeding, geen kater, je kunt evt BOBen. Ga je volgend jaar lekker helemaal uit je dak met echte drugs.

ljuv

DF-koningin
Als ik jou was zou ik lekker nuchter blijven. Kun je doorgaan met borstvoeding, geen kater, je kunt evt BOBen. Ga je volgend jaar lekker helemaal uit je dak met echte drugs.
Of toch 8 dagen een flesje... Ik weet niet hoe oud het kind van @Kittez is, maar volgens mij komt zuigverwarring vooral bij heel jonge baby's voor. Dus echt die eerste weken. En als je wel aan veel huidcontact blijft doen worden de risico's daarop ook kleiner.

Ik heb ook beetje zitten te googlen naar alternatieven maar er is echt BAR weinig te vinden zeg. Ik zou zelf denk ik het risico niet durven te nemen.

reDStone

Bewuste gebruiker
@Geneesmiddel

Dance-e
Ingredienten:

Dit gaat natuurlijk in geen enkel opzicht ook maar iets lijken, ook niet een heel klein beetje, op een normale drug. Een smartshop in Nl, verkoopt allang geen smartdrugs meer.
Ze verkopen nog wel Kratom, dat doet nog iets. Maar ook niet veel.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Kittez Zoals anderen al hebben aangegeven zitten er echt geen stimulerende middelen in, behalve cafeïne. En daarnaast zie ik ook dat het doorgaan met borstvoeding geven ter discussie wordt gesteld, maar daar kan ik niet zoveel over zeggen. Veruit de meest bekende en effectieve milde stimulant is cafeine. Helaas bestaat er niet veel gelijkends. Veel plezier op je festival en als je verder vragen hebt kun je ze altijd stellen.

Susu

Newbie
Hoihoi!
Nou, wat grappig, zit in hetzelfde schuitje dus zal je wellicht al kolvend tegenkomen bij de ehbo post haha.
Ik heb wel nog even verder onderzoek gedaan en ik ben op het volgende artikel gekomen via pubmed: Xtc en borstvoeding
Samengevat zegt het het volgende: er is weinig onderzoek gedaan omdat het niet gebruikelijk is dat borstvoedende vrouwen drugs gebruiken. Wel gaan ze ervan uit dat Xtc na 72 uur uit je lichaam is. Indien je een negatieve urinetest hebt, kun je 24 uur erna weer borstvoeding geven.
Er wordt geadviseerd om 100 uur na gebruik de borstvoeding te hervatten voor de zekerheid.
Ik heb nog niet 100 procent besloten want het blijft een moreel dilemma maar ik heb wel alvast 3 testen gekocht zodat ik eventueel deze methode zou kunnen toepassen als ik het wel ga doen. Ik ga het dan alleen op deze vrijdag doen en de rest van het weekend gematigd aan de alcohol.
Ja, een hoop gedoe I know. Maar ik keek er zo naar uit en had niet verwacht dat de BV zo goed zou gaan dat ik het nu nog zou doen. Maar ik ben ook van mening dat je best mag genieten. En laten we wel wezen, over alcohol doen we allemaal normaal terwijl allang bewezen is dat dat veel schadelijker/verslavender etc. is

Bovenaan