Help me terug te smoken

Tmm

Newbie
Hey iedereen, dank je wel dat jullie tijd nemen dit te lezen

Ik heb 6 jaar gesmoked, maar in april heb ik 1x truffels gedaan ben heel heeeel slecht gegaan waardoor ik elke keer ik een sativatje rookte ik paniekaanvallen kreeg en mezelf begon gek te maken dat ik terug in zo een trip kwam..
Nu ben ik meteen gestopt! Zeker al 1 maand nu, en wil graag af en toe zoals vroeger voor de tv eentje roken zonder dat ik mezelf para maak.. de vraag is hoe doe ik dat? Zou ik beter een indicatje halen? En zo ja welke soort zou best zijn voor mijn situatie nu?

Thanks voor je reactie en je tijd!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je kunt je afvragen: is het doel om simpelweg weer lekker stoned te kunnen worden? Of liet de truffeltrip je iets zien dat de moeite waard is om te onderzoeken?

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op ald-52 (lsd zeg maar) i.c.m. wiet. Destijds ben ik hier erg van geschrokken en kwam die paniek (in lichtere mate) steeds weer terug met wiet vapen. Nu inmiddels zo'n halfjaar later kan ik prima weer wiet vapen zonder die horror weer te voelen. Maar in de tussentijd heb ik een boel soul searching gedaan, een hoop gemediteerd en mijn angsten bewust opgezocht.

Ik hoor het overal: mensen zitten al jaren aan de wiet en ineens gaan ze vreselijk bad. Of ze nemen eens psychedelica en gaan daar vreselijk bad op. Ik denk dat de instelling van veel mensen verkeerd, of tenminste lui is. Ze willen het lekkere gevoel, maar niet het harde werk. Maar dat kan maar zolang goed gaan. Op een dag slaat plezier om naar zijn keerzijde van pijn.

Als je ervaart dat als je wiet rookt het voelt alsof je op een dun touwtje balanceert en dat zolang je erop blijft het fijn voelt en daaronder angst/paniek/hel ligt te wachten tot je eraf valt, dan is dat imo een teken dat je eerst van de wiet af moet blijven. Zoek uit waarom die angst er is en confronteer jezelf er (nuchter) mee. Simpelweg aan de indica gaan is geen echte oplossing. Ja, je hebt minder kans op bad gaan, maar je werkt jezelf zo steeds meer in een hoekje van verdoving. En wil je niet juist die inzichten die je (vooral in het begin) met sativa kreeg?

Als je per se wiet wilt gebruiken, dan is indica nu een veiligere optie ja. Maar ik zou je truffel ervaring niet afdoen als alleen maar slecht. Je kunt er ook lering uit trekken. Het is een teken dat er iets "mis" zit. Dat onder de oppervlakte bepaalde angsten schuilgaan. Dit is normaal, maar ga je ze verbergen onder een wiet roes, of ga je kijken wat er scheelt?

Indica is veiliger op dit moment, maar je hebt natuurlijk nooit garantie op niet bad gaan.

Tmm

Newbie
Je kunt je afvragen: is het doel om simpelweg weer lekker stoned te kunnen worden? Of liet de truffeltrip je iets zien dat de moeite waard is om te onderzoeken?

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op ald-52 (lsd zeg maar) i.c.m. wiet. Destijds ben ik hier erg van geschrokken en kwam die paniek (in lichtere mate) steeds weer terug met wiet vapen. Nu inmiddels zo'n halfjaar later kan ik prima weer wiet vapen zonder die horror weer te voelen. Maar in de tussentijd heb ik een boel soul searching gedaan, een hoop gemediteerd en mijn angsten bewust opgezocht.

Ik hoor het overal: mensen zitten al jaren aan de wiet en ineens gaan ze vreselijk bad. Of ze nemen eens psychedelica en gaan daar vreselijk bad op. Ik denk dat de instelling van veel mensen verkeerd, of tenminste lui is. Ze willen het lekkere gevoel, maar niet het harde werk. Maar dat kan maar zolang goed gaan. Op een dag slaat plezier om naar zijn keerzijde van pijn.

Als je ervaart dat als je wiet rookt het voelt alsof je op een dun touwtje balanceert en dat zolang je erop blijft het fijn voelt en daaronder angst/paniek/hel ligt te wachten tot je eraf valt, dan is dat imo een teken dat je eerst van de wiet af moet blijven. Zoek uit waarom die angst er is en confronteer jezelf er (nuchter) mee. Simpelweg aan de indica gaan is geen echte oplossing. Ja, je hebt minder kans op bad gaan, maar je werkt jezelf zo steeds meer in een hoekje van verdoving. En wil je niet juist die inzichten die je (vooral in het begin) met sativa kreeg?

Als je per se wiet wilt gebruiken, dan is indica nu een veiligere optie ja. Maar ik zou je truffel ervaring niet afdoen als alleen maar slecht. Je kunt er ook lering uit trekken. Het is een teken dat er iets "mis" zit. Dat onder de oppervlakte bepaalde angsten schuilgaan. Dit is normaal, maar ga je ze verbergen onder een wiet roes, of ga je kijken wat er scheelt?

Indica is veiliger op dit moment, maar je hebt natuurlijk nooit garantie op niet bad gaan.

Thanks for je reactie!
Heb het inderdaad niet alleen als bad ervaren de trip.. heeft me wel veel doen merken en inzien, maar ik had het ook niet gepakt om te trippen echt ik dacht ik ga een 3gram in mijn theetje doen om beetje te kunnen filosoferen, maar bij nader inzien was dat niet zo slim want in die thee kwamen pas alle stoffen vrij..

Ik heb een heftige maand gehad na die ervaring zelf dat wel.. ineens voelen dat ik best zou stoppen, maar voor iemand die 6 jaar dag in dag uit rookt is dat moeilijk te accepteren dat je zo moet stoppen.. Dus wou ik echt gewoon nog eens een leuke ervaring eraan hebben , En ben gisteren een indicatje gaan halen het heeft echt goed gedaan.. Ben nu wel blij dat ik het eens "normaal" heb kunnen ervaren na alles..

Ik mediteerde ook, maar zonder wiet heb ik minder concentratie ook wat betreft studeren..
ik voel me gewoon minder verbonden met alles , ik bedoel daarom niet dat ik heel stoned moet zitten, maar nog altikd voelt het alsof een klein beetje wiet me helpt tot mezelf te komen..

Bedankt dat je jou ervaring met me wou delen, heeft me heel erg geholpen gisteren. Ook heel mooi verwoord!

daoist

Experimenterende gebruiker
Mijn ervaring met wiet is dat je lichaam er aan went. Als je een tijdje ben gestopt zal het sowieso al iets harder inslaan.
Maar je hoeft niet altijd gelijk de zwaarste Amnesia te halen bij de shop.

Ik denk dat je het rustig aan moet opbouwen maar garanties zijn er niet. Ik ben vroeger wel eens bijna out gegaan na twee trekjes van een voorgedraaide joint. Weet jij veel wat ze er instoppen. Misschien komt het wel gewoon door bestrijdingsmiddelen in de wiet waardoor je para wordt. Maar na twee trekjes voelde ik me ineens raar, de muren begonnen te bewegen en het hele cafe zag eruit of ik door zo een kijkgaatje in de deur keek en alles zag er vervormt uit, inclusief gezichten. Na 1 poging om te kotsen en frisse lucht was ik na 10 minuten weer oke. Maar leuk was het niet.

Ik doe nu af en toe wiet. Het geef me soms goede ideetjes en inzichten over het leven.
Door de wiet ga ik nu proberen vegetarisch te worden en 8 kilo af te vallen en gezonder te eten.
Je krijgt er dus soms echt goede ideetjes van maar als je paniek aanvallen krijgt dat is de andere kant van de medaille.

Misschien moet je ipv roken de wiet eens vapen, of waterpijp ofzo.

Bovenaan