Heftige bad trip

naomi2000

Newbie
Ha iedereen,

Zoals de titel al zegt heb ik een heftige bad trip gehad door wiet. Ik blow al zeker 6 jaar elke dag meerdere keren, maar wat er gister gebeurde was echt bizar.

Ik heb overgeven, ben flauwgevallen, ik dacht echt dat ik dood ging. Op een gegeven moment voelde ik iets vast zitten in me keel en kreeg ik geen lucht meer, dit was zo erg dat ik zelf even twijfelde om 112 te bellen. Ik was trouwens gewoon thuis, met mijn vriend. We hebben niet extreem veel gedaan in de joint en ik had maar een paar haaltjes genomen.

Maar goed, nu komt het volgende: ik durf gewoon niet meer te blowen, terwijl ik harstikke zin heb ik een lekker jointje. Heeft iemand ervaringen hiermee? Hoe kan ik weer relaxed gaan blowen?

Thanks alvastttt

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Aan de ene kant zeg ik wees blij.
Nu kan je ermee stoppen . (Als je dit wilt tenminste)
Aan de andere kant: voor zo een "donderslag" hoef je niet direct bang te zijn.
Even een beetje minder. Een beetje THC minder in je lijf.
Kan geen kwaad.
Met cannabis trippen? Is mij nooit gelukt...
Bij een teveel viel ik altijd in slaap...

naomi2000

Newbie
Aan de ene kant zeg ik wees blij.
Nu kan je ermee stoppen . (Als je dit wilt tenminste)
Aan de andere kant: voor zo een "donderslag" hoef je niet direct bang te zijn.
Even een beetje minder. Een beetje THC minder in je lijf.
Kan geen kwaad.

Ja stoppen zou ik niet erg vinden, maar vind het ook gewoon lekker om te blowen. Het is echt een routine geworden, voor het slapen gaan enz. Ik heb al aardig wat tripjes door cannabis achter de rug, maar deze was echt heel heavy.

De Zandman

DF-koning
Dat zogenaamde avondritueel, ik had dit óók. Jarenlang.
Dat je per se moet blowen om te kunnen slapen, is niet de waarheid.
Het lijkt zo..ma aar het is een van de leugens, die deze drug met zich meebrengt.
Stoppen, als je partner dóórgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs.

Kortom, kijk eerst eens, wat je écht wilt.
Neem dan daarna de beslissing .

naomi2000

Newbie
Ja idd, "het avond ritueel" slaat nergens op, maar toch doen we het. Vooral ook het feit dat mijn vriend naast me lekker zit te blowen helpt niet. Wat ik wel raar vind is dat ik nu steeds een soort "terug val" heb naar mijn bad trip. Ik dacht dat dit helemaal niet kon met cannabis. Ben er echt een beetje door getraumatiseerd haha. In ieder geval bedankt voor je advies!
Dat zogenaamde avondritueel, ik had dit óók. Jarenlang.
Dat je per se moet blowen om te kunnen slapen, is niet de waarheid.
Het lijkt zo..ma aar het is een van de leugens, die deze drug met zich meebrengt.
Stoppen, als je partner dóórgaat , is heel, heel erg moeilijk. Haast onmogelijk zelfs.

Kortom, kijk eerst eens, wat je écht wilt.
Neem dan daarna de beslissing .

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat kan ik me goed voorstellen ja...

Is mogelijk... Maar zeker niet voor de hand liggend en de wil moet sterk zijn... Daarbij hoelang je zelf al rookt en de redenen waarom zullen sterk meebepalen of het zeer moeilijk wordt of niet...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Is mogelijk... Maar zeker niet voor de hand liggend en de wil moet sterk zijn... Daarbij hoelang je zelf al rookt en de redenen waarom zullen sterk meebepalen of het zeer moeilijk wordt of niet...
Je kunt je partner natuurlijk niet dwingen om ook te stoppen, maar het maakt het denk ik wel een stuk lastiger dan het hoeft te zijn zo.

Cerberus

Wijs gebruiker
Als je kunt trippen van cannabis, kun je ook bad trippen. "only good trip" drugs bestaan volgens mij niet. Misschien als je er verantwoord mee omgaat, en slechts sporadisch eens aan de psychoactieve stoffen gaat, dat je een bad trip 99% zeker kunt vermijden. Maar 2x per dag blowen is misschien een beetje veel. Statistisch gezien gaat het dan zeker eens fout. Misschien ook door de tol op je lichaam of geest dat het zo veel is?

Was er trouwens iets anders dan anders eergisteren? Of had je veel alcohol ofzo op?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trippen op cannabis, aangezien het slechts redelijk recent is dat cannabis op die manier op me werkt, maar een patroon die ik in die paar keer al gemerkt heb is dat hoe meer alcohol ik opheb, hoe meer mijn trip in de richting van bad ging. Echt bad trippen heb ik nog niet gedaan, omdat de hoeveelheid die ik neem zo laag is. Overigens kan ik het niet echt bad trippen noemen, eerder... duister trippen (kan het niet bad noemen omdat ik nog volledig vat heb op de situatie en zelfs de duistere aard soort van genietbaar is).

Om op jouw vraag te antwoorden: mijn intuïtie zegt dat als je even een pauze neemt van de cannabis, niet meer zo veel doet, zorgt dat je het enkel doet als je amper tot geen alcohol gedronken hebt, en verder geen verplichtingen en je gewoon lichamelijk en geestelijk goed voelt, je ok zou moeten zijn.

naomi2000

Newbie
Als je kunt trippen van cannabis, kun je ook bad trippen. "only good trip" drugs bestaan volgens mij niet. Misschien als je er verantwoord mee omgaat, en slechts sporadisch eens aan de psychoactieve stoffen gaat, dat je een bad trip 99% zeker kunt vermijden. Maar 2x per dag blowen is misschien een beetje veel. Statistisch gezien gaat het dan zeker eens fout. Misschien ook door de tol op je lichaam of geest dat het zo veel is?

Was er trouwens iets anders dan anders eergisteren? Of had je veel alcohol ofzo op?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trippen op cannabis, aangezien het slechts redelijk recent is dat cannabis op die manier op me werkt, maar een patroon die ik in die paar keer al gemerkt heb is dat hoe meer alcohol ik opheb, hoe meer mijn trip in de richting van bad ging. Echt bad trippen heb ik nog niet gedaan, omdat de hoeveelheid die ik neem zo laag is. Overigens kan ik het niet echt bad trippen noemen, eerder... duister trippen (kan het niet bad noemen omdat ik nog volledig vat heb op de situatie en zelfs de duistere aard soort van genietbaar is).

Om op jouw vraag te antwoorden: mijn intuïtie zegt dat als je even een pauze neemt van de cannabis, niet meer zo veel doet, zorgt dat je het enkel doet als je amper tot geen alcohol gedronken hebt, en verder geen verplichtingen en je gewoon lichamelijk en geestelijk goed voelt, je ok zou moeten zijn.
Ik had geen alchohol op, het was gewoon een normale vrijdag avond. Lekker thuis op de bank voor de tv met mijn vriend. Ik ga er zeker een pauze van nemen, heb niks meer gerookt sinds de bad trip.

Ik heb gister en vandaag al meerde paniek aanvallen gehad, ik kom in een soort herbelving terecht het is echt bizar. Ik word weer misselijk, me hart gaat snel kloppen, ik raak de rode draad van de realiteit kwijt etc. Ik ben bang dat ik blijvende schade heb opgelopen.. denk dat ik morgen even langs de huisarts ga.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb overgeven, ben flauwgevallen, ik dacht echt dat ik dood ging. Op een gegeven moment voelde ik iets vast zitten in me keel en kreeg ik geen lucht meer, dit was zo erg dat ik zelf even twijfelde om 112 te bellen. Ik was trouwens gewoon thuis, met mijn vriend. We hebben niet extreem veel gedaan in de joint en ik had maar een paar haaltjes genomen.
Dit komt toch nog meer voor dan je zou denken hoor. En dan juist bij mensen die het al jaren dagelijks zonder probleem gebruiken. Ineens valt het dan heel verkeerd.

Mijn persoonlijke theorie (en dit is wat ik denk hoor, ik claim niet dat dit zo is), is dat je met dagelijks gebruik van wiet je emoties onderdrukt. Na elke (eventuele erg stressvolle) dag neem je wiet om te ontspannen. Maar deze emoties blijven dus wel in je onderbewuste. Ze worden nooit echt verwerkt, maar bedwelmd onder een wiet roes. Uiteindelijk 'barst de bom' dan als het ware.

Daarnaast is je kwaliteit van slaap (dit is wel echt bewezen) minder na gebruik van wiet. Je valt wel in slaap, maar de wiet zorgt er voor dat de REM fase van je slaap verminderd wordt. Welke cruciaal is voor regeneratie van geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Hoe kan ik weer relaxed gaan blowen?
Ik denk een tijd wachten en dan voorzichtig weer eens proberen met een heel klein beetje en dan het beste met wiet met een niet al te hoog thc gehalte. En dan duidelijke regels met jezelf afspreken. Bijvoorbeeld alleen in het weekend of zo. Maar je neemt sowieso het risico dat het weer terugkomt. En met wiet is het voor velen ook moeilijk om zulke afspraken na te leven. Je zult daar wellicht grote discipline in moeten tonen om niet "terug te vallen" in dagelijks gebruik.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Daarnaast is je kwaliteit van slaap (dit is wel echt bewezen) minder na gebruik van wiet. Je valt wel in slaap, maar de wiet zorgt er voor dat de REM fase van je slaap verminderd wordt. Welke cruciaal is voor regeneratie van geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Dit klopt zeker. Ik heb al meerdere malen moeten “afkicken” van wiet. Na een week ongeveer sliep ik zoooo diep en zooo lang! Wel inclusief een enge droom soms maar ik sliep echt anders en eigenlijk mega lekker. Langer ook en je word meer uitgerust wakker.
Het in slaap vallen voelt wel anders zonder wiet. In het begin mis je het dromerige gevoel voor je in slaap valt maar dat went heel snel als je merkt hoe goed je nuchter slaapt.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit klopt zeker. Ik heb al meerdere malen moeten “afkicken” van wiet. Na een week ongeveer sliep ik zoooo diep en zooo lang! Wel inclusief een enge droom soms maar ik sliep echt anders en eigenlijk mega lekker. Langer ook en je word meer uitgerust wakker.
Het in slaap vallen voelt wel anders zo der wiet. In het begin mis je het dromerige gevoel voor je in slaap valt maar dat went heel snel als je merkt hoe goed je nuchter slaapt.
Ik heb ook vaak dat ik na een tijdje veel wiet gebruiken en dan stoppen eerst een paar nachten nare dromen heb. Geeft denk ik toch wel aan dat je dan geestelijk dus nog wat te verwerken hebt.

Maar daarna is het slapen echt een stuk beter. Dat echte uitgerust zijn gevoel krijg ik dan (tenminste, als ik niet teveel last heb van mijn chronische neus verstopping). Eerlijk gezegd heb ik dat echte goed uitgeruste gevoel nooit de dag na wiet gebruik.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb ook vaak dat ik na een tijdje veel wiet gebruiken en dan stoppen eerst een paar nachten nare dromen heb. Geeft denk ik toch wel aan dat je dan geestelijk dus nog wat te verwerken hebt.

Maar daarna is het slapen echt een stuk beter. Dat echte uitgerust zijn gevoel krijg ik dan (tenminste, als ik niet teveel last heb van mijn chronische neus verstopping). Eerlijk gezegd heb ik dat echte goed uitgeruste gevoel nooit de dag na wiet gebruik.
Idem! Een nuchtere slaap (al langer nuchter dus) is echt zoooo lekker als je gewend was niet nuchter te slapen! Pas dan merk je eigenlijk hoe je je lijf “uitput” met wiet of andere drugs.
Mijn huisarts noemde slapen na wiet, alcohol of andere drugs (incl slaapmiddelen) een false sleep.

De Zandman

DF-koning
Ik nam enige tijd een tweetal bekerglazen met snevel alvorens te gaan slapen.
Nou, slapen doe je.
Alleen ontbreekt daar het gedeelte REM slaap aan.
Ergo: je wordt wakker in de morgen, maar je bent nog steeds doodmoe.
Dit werkte dus echt ...
Niet!

Misfit

Belezen gebruiker
Hey Naomi,

Ik heb onlangs (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ik blow ongeveer 2 jaar, waarvan een hele lange periode van ruim 3/4 jaar elke dag. Zeker voor het slapen gaan, anders lag ik de hele nacht wakker en te pijnzen.

Uiteindelijk kreeg ik door dat wiet mij overdag minder actief maakte en ik eigenlijk gewoon stoned was. Toen ben ik deze zomervakantie circa 1,5 maand helemaal gestopt. Omdat ik deze zomer nogal last kreeg van stress ben ik in de weekenden weer gaan blowen. Ditmaal alleen wiet gezien dit voor mij minder 'spacend' was en ik gewoon nog kon functioneren.
Dit ging lange tijd goed totdat ik echt begon te trippen op wiet gezien mijn tolerantie weg was. Ik zag dingen met een enorme frame drop (alsof je een game speelt en de beelden gaan haperen), stemmen kwamen veel anders binnen, alsof iemand in een gang stond waar alles galmde, en soms leek mijn beeld sneller te gaan of juist langzamer. Hier werd ik enorm paranoïde van en besloot wiet weer even links te laten liggen.

Ik ging over op CBD wiet omdat ik verwachtte daar minder hard van te spacen en omdat het je lichaam alleen rustig maakt. Van een CBD jointje wordt je dus wel gewoon stoned, het duurt alleen minder lang en je blijft helder van geest. Dit ging een tijd lang goed totdat ik een avond een amnesia wiet jointje had gerookt.
Ik lag na het roken van die joint op bed en werd helemaal paranoïde. Ik kreeg zeer negatieve gedachtes over mijzelf en zei steeds tegen mijzelf dat ik de 30 niet zou halen gezien ik mijn lichaam had verpest aan sigaretten en jointjes roken. Vervolgens zag ik mijzelf onder een brug liggen met een naald in mn arm. Deze gedachtes gingen van kwaad naar erger en ik belandde in een soort mini-psychose. Hierdoor kreeg ik ook last van een paniekaanval. Mijn hart begon te racen, hyperventilatie kwam erbij kijken en ik dacht echt dat ik op dat moment dood aan het gaan was. Dat was letterlijk het engste wat ik in mijn hele leven heb meegemaakt.

De dag erna was ik weer nuchter, maar nog wel in lichte paniek. Zo stom als dat ik was had ik de avond erna een CBD jointje gerookt in de veronderstelling dat ik daar niet paranoïde van zou worden. Dat was dus wel het geval en ik voelde het opkomen nadat ik hem gerookt had. Om nog een paniekaanval te voorkomen heb ik die avond een rondje gelopen met wat muziek op. Dit hielp.

Dit is inmiddels 2 weken geleden en ik ben ernstig achteruit gegaan. Ik heb nog een paar paniekaanvallen gehad en zit overspannen thuis. Ik ben 8 jaar terug ook overspannen geweest en voel me nu weer precies hetzelfde. Gelukkig weet ik enigszins hoe ik hieruit kan komen en ben ik positief over de toekomst. Ik heb hulp van alle kanten inclusief een psycholoog waar ik veel steun aan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en denk dat ik met wat rust er hopelijk snel bovenop ben. Blowen stop ik voortaan mee. Ook met roken ben ik gestopt.

Ik heb een paar tips voor je. Waarschijnlijk ben je op dit moment bang om de deur uit te gaan omdat je heel snel overprikkeld bent en bang bent te gaan overgeven of een paniekaanval krijgt. Dit komt voort uit angsten die je hebt en je moet proberen te begrijpen en overwinnen. Zodra je de eerste drempel over bent zullen de volgende drempels makkelijker zijn. Begin wel met kleine stapjes.
Als je echt heel veel last van paniek hebt kun je een benzodiazepine nemen. Ik heb gisteren zelf oxazepam gebruikt en dat hielp aanzienlijk.
Probeer ook de oorzaak van je angsten te ontdekken. Leer deze een plek te geven en ze te accepteren. Tip om hier mee om te gaan is praten met een psycholoog.

Veel sterkte en onthoud dat zoals jij je nu voelt niet de rest van je leven zo zal zijn. Ik geloof erg in pieken en dalen. Op dit moment zit je in een groot dal, maar dat betekend dat de piek die hierna komt erg groot zal zijn! :)

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Oxazepam?!?
Pas daar goed mee op!
Zeer verslavend, de afbouw is zeer, zeer onplezierig.
Met deze middelen verruil je de ene verslaving met een andere.
Seresta, temesta en valium zijn de drie meest voorgeschreven benzo's van de hele familie ervan.
In het begin helpt dit goedje erg goed.
En daarom waren dit de benzo's die zovaak tot moeilijkheden achteraf hebben geleid, dat ervoor een bijdrage betaald moest worden.
Kenmerkend Voor deze drie is dit.
Na twee weken zit je er al aan vast .

Misfit

Belezen gebruiker
Oxazepam?!?
Pas daar goed mee op!
Zeer verslavend, de afbouw is zeer, zeer onplezierig.
Met deze middelen verruil je de ene verslaving met een andere.
Seresta, temesta en valium zijn de drie meest voorgeschreven benzo's van de hele familie ervan.
In het begin helpt dit goedje erg goed.
En daarom waren dit de benzo's die zovaak tot moeilijkheden achteraf hebben geleid, dat ervoor een bijdrage betaald moest worden.
Kenmerkend Voor deze drie is dit.
Na twee weken zit je er al aan vast .
Hier ben ik mij heel bewust van. Ik wilde het in eerste instantie niet eens nemen, maar de angstgevoelens en spanningen die ik had waren ondragelijk voor mij. Ik heb het alleen gisteren gebruikt en ben het van plan niet meer dan eens per week te gebruiken, en alleen in geval van noodsituaties.
Seresta is overigens oxazepam.

naomi2000

Newbie
Hi,

Wat jij nu beschrijft heb ik ook, ik voel me niet meer mezelf. Ik ben gister wezen shoppen voor wat afleiding en dat ging helemaal de vekeerde kant op. Ik raakte in paniek en voelde me zo raar. Ik heb nog steeds niet geblowed sinds vrijdag en dat hou ik voorlopig ook zo. Ik herken me heel erg in je verhaal, bedankt voor de tips.

Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik snap nog steeds niet hoe ik na 1 jointje zo'n ervaring kan hebben, ik ben totaal een ander persoon.. Ik hoop dat ik er weer boven op kom. Ik hoop ook dat jij je snel beter gaat voelen, fijn dat de medicatie werkt en je steun hebt aan je psycholoog.

Die bad trip die je beschrijft, was exact hoe ik het ook ervaarde. Het is zo eng want ik heb een heel sterk gevoel dat ik hier nooit meer uit kom.
Hey Naomi,

Ik heb onlangs (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ik blow ongeveer 2 jaar, waarvan een hele lange periode van ruim 3/4 jaar elke dag. Zeker voor het slapen gaan, anders lag ik de hele nacht wakker en te pijnzen.

Uiteindelijk kreeg ik door dat wiet mij overdag minder actief maakte en ik eigenlijk gewoon stoned was. Toen ben ik deze zomervakantie circa 1,5 maand helemaal gestopt. Omdat ik deze zomer nogal last kreeg van stress ben ik in de weekenden weer gaan blowen. Ditmaal alleen wiet gezien dit voor mij minder 'spacend' was en ik gewoon nog kon functioneren.
Dit ging lange tijd goed totdat ik echt begon te trippen op wiet gezien mijn tolerantie weg was. Ik zag dingen met een enorme frame drop (alsof je een game speelt en de beelden gaan haperen), stemmen kwamen veel anders binnen, alsof iemand in een gang stond waar alles galmde, en soms leek mijn beeld sneller te gaan of juist langzamer. Hier werd ik enorm paranoïde van en besloot wiet weer even links te laten liggen.

Ik ging over op CBD wiet omdat ik verwachtte daar minder hard van te spacen en omdat het je lichaam alleen rustig maakt. Van een CBD jointje wordt je dus wel gewoon stoned, het duurt alleen minder lang en je blijft helder van geest. Dit ging een tijd lang goed totdat ik een avond een amnesia wiet jointje had gerookt.
Ik lag na het roken van die joint op bed en werd helemaal paranoïde. Ik kreeg zeer negatieve gedachtes over mijzelf en zei steeds tegen mijzelf dat ik de 30 niet zou halen gezien ik mijn lichaam had verpest aan sigaretten en jointjes roken. Vervolgens zag ik mijzelf onder een brug liggen met een naald in mn arm. Deze gedachtes gingen van kwaad naar erger en ik belandde in een soort mini-psychose. Hierdoor kreeg ik ook last van een paniekaanval. Mijn hart begon te racen, hyperventilatie kwam erbij kijken en ik dacht echt dat ik op dat moment dood aan het gaan was. Dat was letterlijk het engste wat ik in mijn hele leven heb meegemaakt.

De dag erna was ik weer nuchter, maar nog wel in lichte paniek. Zo stom als dat ik was had ik de avond erna een CBD jointje gerookt in de veronderstelling dat ik daar niet paranoïde van zou worden. Dat was dus wel het geval en ik voelde het opkomen nadat ik hem gerookt had. Om nog een paniekaanval te voorkomen heb ik die avond een rondje gelopen met wat muziek op. Dit hielp.

Dit is inmiddels 2 weken geleden en ik ben ernstig achteruit gegaan. Ik heb nog een paar paniekaanvallen gehad en zit overspannen thuis. Ik ben 8 jaar terug ook overspannen geweest en voel me nu weer precies hetzelfde. Gelukkig weet ik enigszins hoe ik hieruit kan komen en ben ik positief over de toekomst. Ik heb hulp van alle kanten inclusief een psycholoog waar ik veel steun aan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en denk dat ik met wat rust er hopelijk snel bovenop ben. Blowen stop ik voortaan mee. Ook met roken ben ik gestopt.

Ik heb een paar tips voor je. Waarschijnlijk ben je op dit moment bang om de deur uit te gaan omdat je heel snel overprikkeld bent en bang bent te gaan overgeven of een paniekaanval krijgt. Dit komt voort uit angsten die je hebt en je moet proberen te begrijpen en overwinnen. Zodra je de eerste drempel over bent zullen de volgende drempels makkelijker zijn. Begin wel met kleine stapjes.
Als je echt heel veel last van paniek hebt kun je een benzodiazepine nemen. Ik heb gisteren zelf oxazepam gebruikt en dat hielp aanzienlijk.
Probeer ook de oorzaak van je angsten te ontdekken. Leer deze een plek te geven en ze te accepteren. Tip om hier mee om te gaan is praten met een psycholoog.

Veel sterkte en onthoud dat zoals jij je nu voelt niet de rest van je leven zo zal zijn. Ik geloof erg in pieken en dalen. Op dit moment zit je in een groot dal, maar dat betekend dat de piek die hierna komt erg groot zal zijn! :)

Misfit

Belezen gebruiker
Hi,

Wat jij nu beschrijft heb ik ook, ik voel me niet meer mezelf. Ik ben gister wezen shoppen voor wat afleiding en dat ging helemaal de vekeerde kant op. Ik raakte in paniek en voelde me zo raar. Ik heb nog steeds niet geblowed sinds vrijdag en dat hou ik voorlopig ook zo. Ik herken me heel erg in je verhaal, bedankt voor de tips.

Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik snap nog steeds niet hoe ik na 1 jointje zo'n ervaring kan hebben, ik ben totaal een ander persoon.. Ik hoop dat ik er weer boven op kom. Ik hoop ook dat jij je snel beter gaat voelen, fijn dat de medicatie werkt en je steun hebt aan je psycholoog.

Die bad trip die je beschrijft, was exact hoe ik het ook ervaarde. Het is zo eng want ik heb een heel sterk gevoel dat ik hier nooit meer uit kom.

Wat je vrijdag hebt meegemaakt noemde mijn psycholoog een mini-psychose. Je bent op dat moment zo enorm paranoïde geworden dat je lichaam pure angst ervoer wat zich vertaalde in een paniekaanval. Zo'n paniek aanval is zo enorm eng dat je het idee hebt een hartaanval te krijgen. Hierdoor wordt adrenaline vrijgemaakt in je lichaam wat je nog meer gestresst maakt. Je hebt op zo'n moment enorm veel energie maar weet het nergens in om te zetten.
Deze ervaring is voor jou traumatisch geweest. Elke keer dat je nu op je ademhaling of hartslag gaat letten krijg je een flashback naar afgelopen vrijdag, wat automatisch weer voor een paniekaanval zorgt.

Het is echt niet vreemd dat dit na 1 jointje kan komen. Wiet werkt op een hele mysterieuze wijze en werkt voor iedereen weer anders. Het is niet voor niets een lichte psychedelica, wat het dus verwant maakt aan drugs zoals truffels en LSD. Weliswaar is wiet lang niet zo intens, maar is wel berucht om de 'cannabis paranoïa' die jij dus heftig hebt meegemaakt.
Je geeft aan elke dag geblowd te hebben in de afgelopen periode om te kunnen slapen. Dat zijn echt een hele hoop jointjes die je dan gerookt hebt. De kans dat je dan een keer bad gaat is aanzienlijk groter dan dat je het een keer per week doet.

Om je een beetje gerust te stellen kan ik je vertellen dat je op dit moment nog THC en andere actieve bestandsdelen van wiet in je bloed hebt. Zeker als je een regelmatig gebruiker bent kan dit nog wel een paar weken in je bloed blijven. De kans is aanwezig dat dit je nog steeds beïnvloed qua paranoïa. Rust goed uit en hopelijk is het na een paar weken aanzienlijk minder.

Je geeft overigens ook aan dat je gisteren was wezen shoppen. Dat is niet heel verstandig geweest. Je bent op dit moment overgevoelig voor prikkels. Een drukke winkel maakt je dus helemaal gek en wekt die paniekaanval kei hard op. Probeer uitstapjes te maken naar rustige omgevingen. Denk aan het huis van een goede vriend of vriendin, een rondje lopen door het bos/park etc. Als je dat eenmaal een paar keer gedaan hebt en je je er comfortabel bij voelt leg je de lat wat hoger.
Probeer er vaak een vertrouwenspersoon bij te hebben. Iemand bij wie je 100% jezelf kan zijn en je je niet hoeft te schamen voor wat je nu doorstaat. Het is echt fijn om er op het moment dat je zo'n aanval voelt opkomen er niet alleen voor te staan. Ook heb je dan wat meer afleiding en ben je niet bij je eigen gedachtes.

Je zal hier niet eeuwig in vast blijven zitten. Ik heb 8 jaar terug in dezelfde situatie gezeten. Ik was op dat moment 11 jaar en ging naar de brugklas. Hier kreeg ik echter last van veel stress en ben toen ziek naar huis gegaan. Vanaf dat moment werd ik binnen een week overspannen en durfde ik het huis niet meer uit.
Omdat ik op dat moment niet wist wat stress precies was kon ik de artsen ook niet vertellen dat het om overspanning ging. Ik heb vele onderzoeken gehad, vele medicijnen genomen, meerdere psychologen gehad, maar allemaal tevergeefs. Niemand kon precies zeggen wat er met me aan de hand was en geen enkel medicijn deed zijn werk.
Ik ging steeds sneller achteruit, viel enorm veel af en heb zo'n 2 maanden thuis gezeten. Zelfs en klein rondje lopen buiten de deur maakte mij angstig. Uiteindelijk waren mijn ouders er zo klaar mee dat ze me op een dag de deur uit getrokken hebben en in de auto hebben gezet met het kinderslot erop (want ik was een keer eerder uit de auto gesprongen) en zijn we vertrokken, weet niet meer precies waar naartoe maar het was wel een openbare plek. Het was hun plan om mij langzamerhand weer een beetje naar buiten te krijgen en me over mijn angsten heen te krijgen. Echter waren ze genoodzaakt om het op deze manier te doen gezien ik zelf mentaal niet sterk genoeg was om me over mijn angsten heen te zetten.
Na 2 maanden dacht ik ook dat het nooit meer over zou gaan. Na die 2 maanden heb ik geoefend met uitstapjes buiten de deur, afspreken met een maat van me (ik had echt geen vrienden op dat moment op een na) en langzamerhand ook met familie uit eten etc. Dat heeft gok ik nog een maand geduurd en vervolgens ben ik school weer gaan oppakken. Sindsdien wel stress ervaren maar tot deze week eigenlijk nooit meer overspannen geweest en heb alles weer aangedurfd.

Nu ik dit voor de tweede keer meemaak ben ik meteen actie gaan ondernemen. Ik durfde eergisteren ook het huis niet meer uit, maar heb me uiteindelijk over mijn angst heen gezet en ben met mn zus in de auto gestapt om bij haar avond te gaan eten. Ik heb in de auto enorme stress ervaren maar eenmaal aangekomen viel het allemaal weer mee. Alle stress was bijna weg en ik voelde me weer prima.
Gisteren moest ik 's morgens met mijn zus mee naar haar psycholoog om mn verhaal te doen en mogelijk hulp te krijgen, en ook hier zag ik tegenop. Ik heb me weer over mijn angsten heen gezet en ben op de fiets gestapt richting de psycholoog. Heb daar trillend van stress gezeten en mijn verhaal gedaan. Toen ik weer thuis was voelde ik me een stuk beter. Ben die avond zelfs nog naar een maat van me gegaan om even te gaan gamen.
Op dit moment ervaar ik zoveel minder stress dat ik positief ben over de toekomst. De truc om hier over heen te komen is echt je angsten leren te overwinnen, maar alles op zijn tijd. Kleine stapjes nemen. De eerste drempel is sowieso het moeilijkst, maar als je die eenmaal over bent worden de volgenden steeds minder hoog.

daoist

Experimenterende gebruiker
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.

R

Revolutionair

Gast

Daar sluit ik mij bij aan.
Toch ken ik een jongen die in een zware psychose zit door wiet.
Hij was al gevoelig natuurlijk maar wiet heeft hem erin gezogen en hij is nooit meer de oude geworden.
Heb het nu vaker gehoord en gelezen.. Volgensmij ook op dit forum.

Dus hou er rekening mee dat wiet iets kan triggeren bij mensen. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met wat jij hebt meegemaakt. Maar hou het in je achterhoofd.

En ga geen wiet roken en dan een benzo slikken om de klachten van het wiet roken te verhelpen dan ben je echt goed fout bezig!

Je vriend rookt, ik snap het de verleiding is groot!
Maar stel jezelf 1 vraag waarom zou je iets gaan gebruiken waar je naar van word?
Dat werkt voor een groot deel bij mij..
Het klinkt heel logisch en dat is het ook.
Denk er over na.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Die shit die psychiaters voorschrijven is echt vergif. ggz instellingen daar kan je beter helemaal bij vandaan blijven.
Die verneuken mensen nog meer door express verkeerde diagnoses te stellen want dan verdienen ze meer omdat je dan terug kan blijven komen met nog meer problemen en nog meer chemische medicatie. Dat is gewoon standaard beleid daar.

Als je naar een psychiater gaat doe het dan bij een ziekenhuis of een onafhankelijke praktijk.

Je hebt hier ervaring mee of bewijs voor?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Bull shit.

R

Revolutionair

Gast

Dat is gewoon onzin! Ze gaan niet expres een verkeerde diagnose stellen.
Hoe ze soms aan een diagnose komen door iedereen de zelfde vragen te stellen en daaruit voor iedereen de zelfde conclussie te stellen is een ander verhaal.
Iedereen interpreteert dingen anders en iemand kan vandaag anders in zijn vel zitten dan volgende maand. En dan kan de uitslag totaal weer anders zijn.

Je hebt hier ervaring mee of bewijs voor?

Waar dit verhaal vandaan komt en wat daoist het over heeft is dat de farmaceutische industrie opleidingen en uitjes betaald aan psychiaters en dokters. Zodat er bepaalde duurdere medicijnen worden uitgeschreven of verkeerde medicijnen bij een diagnose door dus lezingen te geven op bepaalde tripjes en opleidingen die worden aangeboden.
De farmaceutische industrie is een miljarden business en gaat dus niet altijd over wat het beste is voor een patiënt en gaat vaak over geld.
Dat betekent niet dat alles onzin is want veel dingen kloppen weer wel en zijn we best wel ver in de wetenschap.

Maar dat heeft niet te maken met een diagnose stellen van een patiënt.
Dat gaat vaak via tekstboek.
Waar ik het vaak ook niet mee eens ben.
Wat ook weer niet allemaal onzin is want sommige dingen staan gewoon vast.
Alleen denk ik dat heel veel diagnoses verkeerd zijn gesteld omdat ze vaak met vaste vragen lijsten werken.
En het menselijke brein te gecompliceerd is om bij iedereen de zelfde vragen te stellen en dan de zelfde diagnose te geven.

Laatst bewerkt door een moderator:

daoist

Ik zou er maar niet op rekenen dat de ggz het beste met je voor heeft. De ggz mag dingen die al sinds de tweede wereld oorlog zijn afgeschaft en verboden. En ze werken ook samen met politie en gemeentes en geven alles door aan elkaar. NWO praktijken. Blijf er vandaan. ga er niet heen. Het kabinet heeft het zo geregeld dat de ggz alles mag en kan.
Sommige dingen zijn zelfs gewoon keihard in strijd met de rechten van de mens.

Maar als jullie het niet willen geloven ga gewoon toch lekker wel naar de ggz als je denkt dat het helpt. Wat maakt mij dat nou uit. Is gewoon een goed bedoelde waarschuwing.

Maar ik zou toch maar eens googlen en reviews van ggz instellingen lezen. je schrikt je werkelijk het lazerus.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ik zou er maar niet op rekenen dat de ggz het beste met je voor heeft. De ggz mag dingen die al sinds de tweede wereld oorlog zijn afgeschaft en verboden. En ze werken ook samen met politie en gemeentes en geven alles door aan elkaar. NWO praktijken. Blijf er vandaan. ga er niet heen. Het kabinet heeft het zo geregeld dat de ggz alles mag en kan.
Sommige dingen zijn zelfs gewoon keihard in strijd met de rechten van de mens.

Maar als jullie het niet willen geloven ga gewoon toch lekker wel naar de ggz als je denkt dat het helpt. Wat maakt mij dat nou uit. Is gewoon een goed bedoelde waarschuwing.

Maar ik zou toch maar eens googlen en reviews van ggz instellingen lezen. je schrikt je werkelijk het lazerus.

Maak driehoek met beide handen.

En je bewijs en/of ervaring is dus; Google maar of lees reviews?

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
De derde lijns psychiatrie heeft mij ontzettend veel geholpen met een boel problemen. Daardoor kan ik nu weer studeren en mijn leven oppakken. Hiervoor ben ik erg dankbaar.

Fiets

De Zandman

DF-koning
Hier staan nu een aantal uitspraken waar van ik zeg....deze lijken mij toch wel erg "bruin gebakken"
Zoals" ze mogen alles"
Ze geven alles door aan elkaar"
Zo is het beslist niet.
Er geldt absoluut een medisch beroepsgeheim.
Dat je ze moet bezien als misdadigers, dat is nogal wat omdat zomaar te zeggen.
Nee
Deze uitspraken gaan te ver.

daoist

mmm. ik zeg het niet zomaar. Er bestaan gewoon gore truukjes in de wet die dat beroepsgeheim in bepaalde gevallen buiten spel kunnen zetten. Overheid wil grip en controle op de burger. Dus maken ze wetten die tegen de rechten van de mens in druisen. NWO. Is geen aluhoedje verhaal. Is nu aan de gang. ggz wordt bestuurt vanuit de overheid. kunnen ze verwarde of ongehoorzame mensen in de gaten houden.

Laatst bewerkt:

*.exe2.0

Wijs gebruiker
mmm. ik zeg het niet zomaar. Er bestaan gewoon gore truukjes in de wet die dat beroepsgeheim in bepaalde gevallen buiten spel kunnen zetten. Overheid wil grip en controle op de burger. Dus maken ze wetten die tegen de rechten van de mens in druisen. NWO. Is geen aluhoedje verhaal. Is nu aan de gang. ggz wordt bestuurt vanuit de overheid. kunnen ze verwarde of ongehoorzame mensen in de gaten houden.

Laatste keer dat ik het je verzoek. Lever eens wat bewijs bij je aantijgingen om aan te tonen aan de onwetenden en non-believers 'dat het zo is'. Of een ervaringsverhaal natuurlijk.

*.exe2.0

Wijs gebruiker

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
ykkyii

Jordan Peterson is een andere mening toegedaan en hij is een of andere intelligente "psycho-dude"

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Dat is gewoon onzin! Ze gaan niet expres een verkeerde diagnose stellen.
Hoe ze soms aan een diagnose komen door iedereen de zelfde vragen te stellen en daaruit voor iedereen de zelfde conclussie te stellen is een ander verhaal.
Iedereen interpreteert dingen anders en iemand kan vandaag anders in zijn vel zitten dan volgende maand. En dan kan de uitslag totaal weer anders zijn.

Waar dit verhaal vandaan komt en wat daoist het over heeft is dat de farmaceutische industrie opleidingen en uitjes betaald aan psychiaters en dokters. Zodat er bepaalde duurdere medicijnen worden uitgeschreven of verkeerde medicijnen bij een diagnose door dus lezingen te geven op bepaalde tripjes en opleidingen die worden aangeboden.
De farmaceutische industrie is een miljarden business en gaat dus niet altijd over wat het beste is voor een patiënt en gaat vaak over geld.
Dat betekent niet dat alles onzin is want veel dingen kloppen weer wel en zijn we best wel ver in de wetenschap.

Maar dat heeft niet te maken met een diagnose stellen van een patiënt.
Dat gaat vaak via tekstboek.
Waar ik het vaak ook niet mee eens ben.
Wat ook weer niet allemaal onzin is want sommige dingen staan gewoon vast.
Alleen denk ik dat heel veel diagnoses verkeerd zijn gesteld omdat ze vaak met vaste vragen lijsten werken.
En het menselijke brein te gecompliceerd is om bij iedereen de zelfde vragen te stellen en dan de zelfde diagnose te geven.

Ja, ik ken die verhalen over artsen die 'omgekocht worden'. Miljardenindustrie met als doel winst en niet het helen van mensen. Zit ook een kern van waarheid in, denk ik. Dat behandelaren dan bewust zowat alleen maar verkeerd bezig zijn, nee. Dat gaat er bij mij niet in. Zeker als je onderbouwing bestaat uit een verwijzing naar Google en iemand op zijn blauwe ogen moeten geloven aangevuld met een lijst recensies van mensen met psychische klachten. Iets minder blowen en YouTube kijken helpt daarbij is mijn eigen ervaring.

Of we ver zijn in de wetenschap betwijfel ik dan weer. Maar dat is een heel ander verhaal :)

henkie2

Bewuste gebruiker
De combinatie wiet+tabak is sowieso een slecht idee. Tabak is kankerverwekkend en verslavend. En het stinkt.

Mijn advies zou zijn om gewoon een lange THC break te nemen (tenminste een maand), vervolgens weer langzaam opbouwen (liefst met een bong en een "milde" soort zoals White Widow), en voortaan afblijven van die vieze bruine troep! Succes :smiley:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De combinatie wiet+tabak is sowieso een slecht idee. Tabak is kankerverwekkend en verslavend. En het stinkt.

Mijn advies zou zijn om gewoon een lange THC break te nemen (tenminste een maand), vervolgens weer langzaam opbouwen (liefst met een bong en een "milde" soort zoals White Widow), en voortaan afblijven van die vieze bruine troep! Succes :smiley:
Het roken van cannabis is zelfs slechter als tabak. Meer schadelijke stoffen. Vroeger dacht men dat puur roken minder slecht is maar nu weten we wel beter. Bij verbranding komen er meer kankerverwekkende stoffen in je lijf als bij bv een shaggie.
Vapen is velen malen minder schadelijk dan echt roken.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Wat te denken van alle illegale bestrijdingsmiddelen die je inhaleert... Ik heb een vermoeden, want dit is tot voor kort in ieder geval nooit onderzocht, dat dit ook wel eens kan bijdragen aan 'het slecht gaan op wiet'.

Bovenaan