Heeft Rithalin effect op speed

sol-one

Newbie
Ik gebruik al een jaar lang rithalin. Nu vind ik dat ik van speed geen kick meer krijg. Zou dat door rithalin kunnen komen?

Vroeger was het mijn favoriet maar nu vind ik er geen reed aan. Geen kick maar wel wakker.

Marsss

Experimenterende gebruiker
Ritalin of 'Methyfenidaat' geeft bij mij alleen in zeer hoge doseringen iets wat lijkt op speed, maar nooit de 'rust' die je als AD(H)D mens eigenlijk constant zoekt maar o zo moeilijk kan vinden.

Speed van goede kwaliteit geeft dat wel. De KICK daarna is verder afhankelijk van die kwaliteit en de hoeveelheid maar heeft weinig met ritalin te maken.

Dus ik denk dat je slechte speed of te weinig hebt genomen.

Ook werken bommetjes bij sommigen veel beter dan snuiven. :wave:

ice-cube

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb er niet veel verstand van, maar de werkzame stof in ritalin is methylphenidaat, een stof die heel erg lijkt op amfetamine (speed).
Deze stof zorgt voor meer afgifte van dopamine en noradrenaline, en blokkeert de heropname van deze neurotransmitters, net zoals speed.

Daarom denk ik dat je wel een lichte tolerantie opbouwt als je dagelijks Ritalin slikt.

Correct me if I'm not correct.

GR. Ice-cube :stoned:

dennis73

Newbie
ik denk dat je geen ritalin en pep te geijk moet nemen, ik word er zwaar opefokt van,
en betere shit zoeken, dan focus je weer super.
leipe s.o

Bovenaan