Hasjolie 10% thc harddrugs?

Jixx

Bewuste gebruiker
Klopt het dat hasjolie met 10% thc vroeger op de harddrugs lijst is geplaatst in Nederland. Zo ja, hoe komt het dan dat tegenwoordig bijvoorbeeld wiet met 22% thc onder softdrugs verkocht mag worden?

MeejheM

Badass junkie
Jixx zei:
Klopt het dat hasjolie met 10% thc vroeger op de harddrugs lijst is geplaatst in Nederland. Zo ja, hoe komt het dan dat tegenwoordig bijvoorbeeld wiet met 22% thc onder softdrugs verkocht mag worden?

BHO kan veel meer thc bevatten hoor.

hasjolie(naphta) gemaakt van nederlandse mediwiet is ooit op 60% uitgekomen volgens wikipedia. 10-30% is normaal en +-47% is het hoogste wat verder ooit gemeten is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hasj olie is een bewerkt product waardoor het niet meer als softdrugs gezien wordt. Echter is hasj olie vaak 50%+ thc. Hasj olie van maar 10% thc zou echt waardeloze hasj olie zijn, want alle nederwiet is al gouw 15%+ thc. Perfect gemaakte hasj olie kan trouwens wel tot ongeveer 90% thc bevatten, in de praktijk zal het wel wat lager liggen.

Overigens is eigenlijk alle hasj in theorie geen soft drugs meer aangezien het een bewerkt product is, lang leven de kromme Nederlandse wetgeving laten we maar zeggen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Hasj olie is een bewerkt product waardoor het niet meer als softdrugs gezien wordt. Echter is hasj olie vaak 50%+ thc. Hasj olie van maar 10% thc zou echt waardeloze hasj olie zijn, want alle nederwiet is al gouw 15%+ thc. Perfect gemaakte hasj olie kan trouwens wel tot ongeveer 90% thc bevatten, in de praktijk zal het wel wat lager liggen.

Overigens is eigenlijk alle hasj in theorie geen soft drugs meer aangezien het een bewerkt product is, lang leven de kromme Nederlandse wetgeving laten we maar zeggen.

Ik had deze info van mijn vorige huisarts. Vandaar dat ik de vraag hier eens wilde stellen.
Hasjolie met 10% thc , ik kan me ook niet voorstellen dat je daar echt veel van merkt.
Ik weet alleen niet hoe het in de hippie tijd zat. Stel dat de wiet toen maar 4% thc bevatte? Ik kom niet uit die tijd, dus ik zou echt niet weten hoe sterk de wiet toen was? 4% lijkt me erg laag, maar ik weet dat cbd crew zaden verkoopt met 4-6% thc, en een super hoog cbd gehalte.

Cbd door fokken daar kan ik me nog iets bij voorstellen, net zoals dat met thc kan. Maar ik vraag me eigen dan af hoe ze thc gehalte weer terug hebben kunnen brengen tot 4-6% thc? Dit zou alleen maar kunnen als er wietplanten zijn met een erg laag thc gehalte? Of zijn daar andere methodes voor?

Eigenlijk vraag ik me sowieso af hoe ze het thc percentage steeds hoger kunnen krijgen, en het cbd gehalte steeds lager, en vice versa? Ik geloof namelijk niet dat ze steeds sterkere planten tegenkomen in de natuur en die kruizen voor een hoger thc gehalte. Ik ben hier echt een noob in. :rolleyes:

Ik heb natuurlijk zelf wel eens plantjes gekweekt,, maar ik ben geen breeder of zo.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Eigenlijk vraag ik me sowieso af hoe ze het thc percentage steeds hoger kunnen krijgen, en het cbd gehalte steeds lager, en vice versa? Ik geloof namelijk niet dat ze steeds sterkere planten tegenkomen in de natuur en die kruizen voor een hoger thc gehalte. Ik ben hier echt een noob in.
Vroeger werden de planten door ervaren kwekers uitgeselecteerd en dan door gekruisd. Daar zat veel handwerk en experimenteren in. Tegenwoordig kunnen ze dit op basis van genetica doen. Het is inderdaad niet zo dat ze in de natuur steeds sterkere planten tegenkomen, maar ze vinden daar wel planten met een bepaalde mix aan cannabinoiden of andere eigenschappen die interessant kunnen zijn om door te kruizen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Thnx voor de info Psychedelibee!

En deze mix aan cannabinoiden resulteren in hogere thc waardes?

Bovenaan