hasj roken zonder tabak

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal, mss een tip die al best bekend is maar wou hem toch even hier delen. Rook even geen wiet meer en met hasj werd de tabak mij te smerig.
Na wat zoekwerk uitgekomen bij hasj met een beker te roken. Rookte 1g pure joints maar ben daar nog nooit zo stoned van geworden als met deze methode

Benodigheden: glazen beker, stukje karton, naald, aansteker, hasj.

Instructies:
1. Maak een wormpje met hasj, verhit een mes en duw deze erop als de hasj wat te hard is.
2. Duw de naald door het midden van een vierkanten stukje karton dat de beker volledig bedekt.
3. Duw de hasj op de naald en hou het uiteinde onder je aansteker.
4. Zodra je denkt dat het uiteinde goed smeult blaas je de vlam uit en hou het stuk karton met de hasjnaald onder de beker.
5. De beker zal zich vullen met rook, neem zeer rustig en hijsje door het karton een beetje naar boven te duwen. Na de hijs terug dicht.

Veel rookplezier!

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik rook weleens hasj als ik alleen een aansteker bij me heb door een sliertje te maken van hasj en deze aan één puntje te laten gloeien. Dan hou ik dat sliertje bij mijn mond en zuig de rook naar binnen.

Daar heb je wel een windstille plek voor nodig. Het allerlaatste stukje hou je natuurlijk tussen je vingers en kan je niet oproken.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Ik rook weleens hasj als ik alleen een aansteker bij me heb door een sliertje te maken van hasj en deze aan één puntje te laten gloeien. Dan hou ik dat sliertje bij mijn mond en zuig de rook naar binnen.

Daar heb je wel een windstille plek voor nodig. Het allerlaatste stukje hou je natuurlijk tussen je vingers en kan je niet oproken.
Heb zelfs mensen thc zien snuiven dus ben niet verbaasd 🤣🤣

Proxima

Badass junkie
Hoi allemaal, mss een tip die al best bekend is maar wou hem toch even hier delen. Rook even geen wiet meer en met hasj werd de tabak mij te smerig.
Na wat zoekwerk uitgekomen bij hasj met een beker te roken. Rookte 1g pure joints maar ben daar nog nooit zo stoned van geworden als met deze methode
Waarom niet gewoon een goede vaporizer kopen?

Die zijn over het algemeen veel efficiënter waardoor je de initiële aankoop snel weer hebt terugverdiend. En het is ook nog eens een stuk simpeler en betrouwbaarder in gebruik.

OtherShore

Badass junkie
Waarom niet gewoon een goede vaporizer kopen?
Maar hash kun je toch niet roken in een vaporizer? Met mijn toch wel vrij dure Mighty Vaporizer kon ik geen hash roken. En ik wil toch echt hash roken, want dan krijg je de natuurlijke balans tussen THC en CBD, omdat hash nog overwegend geproduceerd wordt in landen waar cannabis dicht bij de natuur staat. Onze opgefokte nederwietjes bevatten vrijwel uitsluitend THC en zo heeft God het niet bedoeld 😉

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar hash kun je toch niet roken in een vaporizer? Met mijn toch wel vrij dure Mighty Vaporizer kon ik geen hash roken. En ik wil toch echt hash roken, want dan krijg je de natuurlijke balans tussen THC en CBD, omdat hash nog overwegend geproduceerd wordt in landen waar cannabis dicht bij de natuur staat. Onze opgefokte Nederwietjes bevatten vrijwel uitsluitend THC en zo heeft God het niet bedoeld 😉
Met mijn Crafty destijds ook niet.

Zijn er geen wietsoorten te vinden met een goede balans?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk van niet. Of dat zou dan zeldzaam zijn. Volgens het Trimbos bevat wiet die verkocht wordt in Nederland nauwelijks meer CBD (bron).

Voor het maken van hash worden ook steeds vaker nederwietachtige planten gebruikt, dus hash is ook niet meer helemaal betrouwbaar.
En zelf kweken dan? Of zijn er ook geen zaden met een goede balans te krijgen? (niet echt verstand van)

In de shop wordt het aandeel THC vaak wel enorm hoog vergeleken bij de CBD ja. Had soms bijna psychedelische ervaringen met sommige soorten. Aan de ene kant zocht ik dat juist op omdat ik daar van hou, maar door die onbalans krijg je veel eerder paranoia. Je kunt toch sowieso beter psychedelische ervaringen met echte psychedelica hebben.

Manu76

Badass junkie
Ik denk van niet. Of dat zou dan zeldzaam zijn. Volgens het Trimbos bevat wiet die verkocht wordt in Nederland nauwelijks meer CBD (bron).

Voor het maken van hash worden ook steeds vaker nederwietachtige planten gebruikt, dus hash is ook niet meer helemaal betrouwbaar.
Wat je van een dealer of de meeste coffeeshops krijgt is waarschijnlijk wat de mensen voornamelijk stoned maakt, maar als je zelf je plantjes groeit kun je best kiezen voor voornamelijk CBD of 50% CBD 50% THC of alle verhoudingen die je maar wilt bestaan wel volgens mij.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik rook normaal gesproken bijna altijd hasj i.p.v. wiet. Ik heb daarbij een voorkeur voor traditionele hasjiesj, zoals die door @OtherShore wordt bedoeld.

Afghaanse, Marokkaanse, Libanese, Pakistaanse of Indiase hasjiesj waar je normaal high van wordt. Al wordt tegenwoordig ook sommige maroc van moderne veredelde planten gemaakt.

Het kan in de vaporisator worden verdampt, maar dat werkt met wiet beter dan met hasj.

Als ik zelf planten laat groeien kies ik voornamelijk traditionele rassen, zoals Hindu Kush of andere 100% indica's. De wiet daarvan geeft ook een evenwichtige high.

OtherShore

Badass junkie
Daarvoor heb je zogenaamde "liquid pad", die zuigt dan op temperatuur de vloeibare hash op.
Ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk. Met wat extra moeite kun je hash idd vapen, zelfs met mijn Mighty Vaporizer, maar het is minder efficiënt dan wiet vapen.

Manu76

Badass junkie
Ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk. Met wat extra moeite kun je hash idd vapen, zelfs met mijn Mighty Vaporizer, maar het is minder efficiënt dan wiet vapen.
Zelfs met de Mighty Vaper noem je dat? Vooral met die vaper lijkt me. Gewoon de beste Vaper die er bestaat! Misschien kun je gewoon mixen? Beetje wiet in de capsule en een traantje platgedrukte hasj erop :).
Maar ik ga hier voorlopig door met een Break!

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Zelf met de Mighty Vaper noem je dat?
Ik had moeten zeggen ‘ook met mijn Mighty Vaporizer’ 😉 De Storz & Bickel vaporizers zijn ook de eerste keus van de schrijver van het artikel.

Maar ik ga hier voorlopig door met een Break!
Succes daarmee! Het gaat hartstikke goed geloof ik.

Ik gebruik maar heel af en toe cannabis, echt maar een paar keer per jaar. Het is iets waar ik goed mate mee kan houden. Ik gebruik hash eigenlijk altijd oraal (als hash boter), maar ik ga binnenkort de methode van @JanDeBrandweerman eens proberen.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Ook ik probeer de THC vrije periode nog wat langer vol te houden.
Toch door de mand gevallen vandaag en 4g cali gehaald omdat er een aanbieding was.
Gaat mij denk ik pas lukken om te stoppen als ik weer met mijn vriendin woon ... dan heb je geen constant afleiding nodig en is in elkaars armen liggen het enige wat je nog wilt doen voor het slapen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Toch door de mand gevallen vandaag en 4g cali gehaald omdat er een aanbieding was.
Gaat mij denk ik pas lukken om te stoppen als ik weer met mijn vriendin woon ... dan heb je geen constant afleiding nodig en is in elkaars armen liggen het enige wat je nog wilt doen voor het slapen.
Probeer er dan maar zoveel mogelijk van te genieten en niet zonder aandacht automatisch door te blijven blowen.

Manu76

Badass junkie
Gaat mij denk ik pas lukken om te stoppen als ik weer met mijn vriendin woon ...
Ik vind het juist makkelijker om te stoppen zonder aanwezigheid van mijn vriendin. Dan voel ik me minder gedwongen om me positief te voelen.. En wiet in huis hebben helpt me bij het stoppen omdat ik gewoon 1 probleem minder aan mijn kop heb. Ik hoef niet aan scoren van wiet te denken.
Blowt je vriendin niet @JanDeBrandweerman ?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Blowt je vriendin niet @JanDeBrandweerman ?
Nee, ze hield wel van een fles wijn zo nu en dan maar alleen als ik het koop.
Drugs zijn totaal niet haar ding, heb heel wat geprobeerd maar ze krijgt van bijna alles een paniekaanval, manie of valt gewoon helemaal stil.

Denk ook dat heel wat dames niet zo snel iets zullen proberen dat verboden is wanneer ze het bij drank kunnen houden, wie houdt er niet van blackouts, overgeven en drama 🥰

Brakka Mang

Badass junkie
Of gewoon opeten, cake bakken
Nee, ze hield wel van een fles wijn zo nu en dan maar alleen als ik het koop.
Drugs zijn totaal niet haar ding, heb heel wat geprobeerd maar ze krijgt van bijna alles een paniekaanval, manie of valt gewoon helemaal stil.

Denk ook dat heel wat dames niet zo snel iets zullen proberen dat verboden is wanneer ze het bij drank kunnen houden, wie houdt er niet van blackouts, overgeven en drama 🥰
Klink alsof ze het allemaal niet geheem vrijwilliger doet 🤣

ronja

Experimenterende gebruiker

Benodigheden: glazen beker, stukje karton, naald, aansteker, hasj.

Instructies:
1. Maak een wormpje met hasj, verhit een mes en duw deze erop als de hasj wat te hard is.
2. Duw de naald door het midden van een vierkanten stukje karton dat de beker volledig bedekt.
3. Duw de hasj op de naald en hou het uiteinde onder je aansteker.
4. Zodra je denkt dat het uiteinde goed smeult blaas je de vlam uit en hou het stuk karton met de hasjnaald onder de beker.
5. De beker zal zich vullen met rook, neem zeer rustig en hijsje door het karton een beetje naar boven te duwen. Na de hijs terug dicht.

Veel rookplezier!
Wow, super late reactie van mij. Maar het riep wel herinneringen op.

Na mijn eindexamen mavo, lang geleden, heb ik van een vriend 15 gram hash overgenomen. (Hij dealde, maar dat lukt niet echt. Dus ik kon het overnemen tegen kostprijs.) Die hash heb ik allemaal op deze manier opgerookt. Steeds klein stukje tegelijk. Dat werkte wel prima, als ik me goed herinner.

Bovenaan