hasj melk

Hallo

mijn vriendin en ik hebben het laatst hasj melk uitgeprobeerd. We hadden iets minder als twee tassen gemaakt en er een half gram afghaan in gedaan.
Welnu na een uur begon ik ineens mij raar te voelen en super stoned ( ik weet hoe dat gevoel is omdat ik smoor). de komende uren voelde ik mij heel raar en voelde mijn benen niet meer enzo en heb allerlei rare gedachten gehad en rare dingen gezegt.
Welnu het rare is dat mijn vriendin helemaal niks voelde ervan, of toch weinig, en zij zelf is nog nooit stoned geweest omdat ze niet rookt. Maar ik wel.
Ik vraag mij af , hoe kan dit nu? is dat effect zo zwaar? hoe kan het dat mijn vriendin dan zo weinig voelde?

cropp

Badass junkie
misschien weet jij je draai makkelijker te vinden als je high word?

misschien weet je vriendin niet waar ze op moet letten?

glamourcide

Experimenterende gebruiker
Dit heb ik dus ook meegemaakt, maar dan met brownies. met z'n 3'en en alleen ik was degene die het super erg voelde ( was ook helemaal bad gegaan enzo, en zag echt RARE shit. gewoon heel .... vaag je verwacht het niet ;] )
Misschien was de dosis niet goed verdeeld ? Die andere 2 vriendinnen van me aten niet zo heel veel omdat ze misselijk werden van de chocola, en t kan natuurlijk dat ik t deel had met heleboel hasj, maar zowiezo kan ik er helemaal niet tegen. maar ik rook en blow wel regelmatig, en die andere had 1 nog nooit gerookt of iets gedaan en de andere wel eens gerookt, maar beide voelde niks.
Ik denk dat het aan de persoon ligt maar het kan natuurlijk liggen aan dat je als je vaker blowt het gevoel eerder herkend en erop in gaat.
het is lastig..

cropp

Badass junkie
kan ook nog, slecht geportioneert, heb je 2 aparte glazen gemaakt of heb je gewoon een pan opgezet en dat in 2 glazen gegoten?

cropp zei:
kan ook nog, slecht geportioneert, heb je 2 aparte glazen gemaakt of heb je gewoon een pan opgezet en dat in 2 glazen gegoten?
dat laatste gewoon twee tassen in een potje gedaan, opgezet en laten koken dan de hasj er bij gegooit en ff laten door koken, daarna terug in de twee glazen gegoten en uitgedronken.

Arenshi

Bewuste gebruiker
Dit is eveneens met spacecake/brownies. Als je weed op deze manier consumeerd, komt het over het algemeen harder/even hard aan dan wanneer je dezelfde hoeveelheid zou roken. Hoe dit komt weet ik niet, misschien kan hier iemand op verder gaan.

Arenshi

Bewuste gebruiker
Of misschien blowt je vriendin wel elke dag zonder dat je het weet en had ze daarom zo goed als geen effect van je hashmelk. :stoned:

Soma

Bewuste gebruiker
Was het haar eerste keer? Ik heb ergens eens gelezen dat sommige mensen bij hun eerste keer wiet of hasj niets voelen. Weet niet meer hoe het precies in elkaar zit, maar had iets te maken met THC en lichaamsvet. Toen ik voor de eerste keer een joint rookte met een maat voelde hij er ook helemaal niets van terwijl ik na een uur(!) pas effect had.

mijn vriendin heeft nog nooit gesmoort , vandaar het proberen van de hasj melk want ze wou het gevoel wel kennen. Ze vertelde me wel dat zij zelf wel ff iets voelde, dat ze ineens mannekes zag in vanalles :grin: wel heftig, maar ik zat precies in een trip waar ik niet uitgeraakte :openmouth: ik heb het met blowen ook wel de eerste keer mee gemaakt dat ik rare gedachten kreeg , maar dit sloeg het toch wel, omdat ik ineens zo in men eigen werd gekeerd precies :confused:

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Dit heb ik al van vrienden gehoord (bij het smoken):

eerste keer = niks voelen
tweede keer = misselijk, droge mond, bijna flauwvallen
derde keer (of tweede al) = bingo :stoned:

Mijn eerste keer: Een vriend van me had het twee keer gedaan ofzo, ik nog nooit. Eén joint met z'n twee, amnesia haze of white widow. Na de eerste was hij een beetje misselijk, ik voelde niks. Dan maar de tweede oproken. Ik rook meer dan de helft op als beginner want mijn maat voelde zich niet goed. Ik voel nog stééds niets! Toen stapten we op onze fiets en was ik in één keer zooooooo stoned. Niet meer zo stoned geweest sinds toen!

Je lichaam verzet zich er misschien tegen? En na een paar keren lukt het daarom wél, je lichaam verzet zich niet meer? Of je geest? Geen idee. En sommigen hebben een ander soort lichaam/geest waar het sneller werkt? Of gewoon niet (ken ook zo iemand)

drunkenmonkey

ik had weedmelk gemaakt vandaag, las het gisteren op internet dusja ..
er was echt niet veel in & voelde het toch goed :grin: echt nice! had me wel verbrand aan de melk maarja xD voelde de brandwonde al niet meer toen ik stoned werd :grin:
egt handig , niemand verwacht dat het een soort mixje is ...ze denken dat het klonter melk is ofzo xD

btw, tijdens het maken , als je de weed/hasj erin doet , moet je je hoofd boven de pan houden xD

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
drunkenmonkey zei:
er was echt niet veel in & voelde het toch goed :grin: echt nice! had me wel verbrand aan de melk maarja xD voelde de brandwonde al niet meer toen ik stoned werd :grin:
egt handig , niemand verwacht dat het een soort mixje is ...ze denken dat het klonter melk is ofzo xD

btw, tijdens het maken , als je de weed/hasj erin doet , moet je je hoofd boven de pan houden xD

De mensen merken er niets van? Als ik (dan wel bijna altijd met hasj) zulke (choco)melk maak dan ruik je toch een bepaalde geur, die niet hetzelfde is als dat je het rookt maar toch wel apparte geur.

Ook proef je het heel goed, en kan me voorstellen dat bij wiet in normale melk wel beetje donkerder kleurtje krijgt.

En die klontjes? Zeef je de wiet er niet uit??

drunkenmonkey

PepTalk zei:
drunkenmonkey zei:

De mensen merken er niets van? Als ik (dan wel bijna altijd met hasj) zulke (choco)melk maak dan ruik je toch een bepaalde geur, die niet hetzelfde is als dat je het rookt maar toch wel apparte geur.

Ook proef je het heel goed, en kan me voorstellen dat bij wiet in normale melk wel beetje donkerder kleurtje krijgt.

En die klontjes? Zeef je de wiet er niet uit??
idk , ik deed het toen ik alleen was :P
en ja inderdaad, je proeft het wel , maar ik moet zeggen dat er heeeel weinig in was bij mij ^^
ik laat de weed er gewoon in en drink ze mee op :P , dan knabbel ik er nog een beetje op ..waarom weetik niet , ik heb denkik gewoon graag dingen in me bek ( niet verkeerd begrijpen ;P)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee, ja als je het liever hebt dan zou ik het niet zeven idd.

Maar ik vind dat takjes geknauw maar niks, behalve als ik zit te wachter op iemand die een jointje draait en een topje pakt en het takje weglegd. dan mag ik er ook welis op gaan knauwen aangezien ik net voor een blow liever geen sigaretje rook en dus idd het gevoel van iets in je mond wil hebben.

Desargues

Newbie
Misschien komt het omdat jij het onderste gedeelte uit de pan had en zij het bovenste. Als je dan niet goed gekookt hebt en de hasj is niet goed opgelost, kan het best zijn dat zei maar heel weinig hasj heeft gedronken.

Ik weet niet precies hoe iedereen het hier maakt, maar ik verkruimel meestal men hasj, in de melk met een klontje boter, en dan laat ik de melk een aantal keer goed koken en opkomen
(dan zie je de hasj helemaal oplossen en naar boven komen) + roeren met spatel. en dan eventueel choco erbij en kaneel en suiker maakt het extra lekker.....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Desargues zei:
Misschien komt het omdat jij het onderste gedeelte uit de pan had en zij het bovenste. Als je dan niet goed gekookt hebt en de hasj is niet goed opgelost, kan het best zijn dat zei maar heel weinig hasj heeft gedronken.

Ik weet niet precies hoe iedereen het hier maakt, maar ik verkruimel meestal men hasj, in de melk met een klontje boter, en dan laat ik de melk een aantal keer goed koken en opkomen
(dan zie je de hasj helemaal oplossen en naar boven komen) + roeren met spatel. en dan eventueel choco erbij en kaneel en suiker maakt het extra lekker.....

Is gewoon goed, werkt bij mij ook goed. Laat het zelf alleen nooit koken, doet de smaak niet tengoede en het schijnt dat er dan thc verdampt. Kan een fabeltje zijn maar zonder te koken smaakt het zowiso beter werkt gewoon goed :)

Over het meer of minder binnen krijgen, dit is idd een goede mogenlijkheid.
Hoe lang ik het ook laat staan, bijna altijd zit er van onder toch wel wat hasj nog.

Desargues

Newbie
Naar mijn mening werkt het altijd beter als ik het heb laten koken. Dat er THC verdampt betwijfel ik altijd omdat als je kijkt op welke temperaturen een vaporizer werkt, THC bij 100 graden niet echt zal verdampen...

Onderzoek heeft wel uitgewezen dat de efficiëntie van vaporizers het hoogste is rond 226°C, en maar half zo efficiënt tussen de 150 en 180°C, afhankelijk van het gebruikte plantmateriaal. De zuiverste preparaten produceerden de hoogste efficiëntie; ongeveer 54% voor pure THC tegenover 29% voor plantmateriaal (wiet) met een THC-gehalte van 12%.

Bij cannabis verdampen de aromatische bestanddelen met minimale bioactiviteit vanaf 127°C, en worden tot en met een temperatuur van 200°C de cannabinoïden met hogere bioactiviteit vrijgemaakt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Desargues zei:
Naar mijn mening werkt het altijd beter als ik het heb laten koken. Dat er THC verdampt betwijfel ik altijd omdat als je kijkt op welke temperaturen een vaporizer werkt, THC bij 100 graden niet echt zal verdampen...

Onderzoek heeft wel uitgewezen dat de efficiëntie van vaporizers het hoogste is rond 226°C, en maar half zo efficiënt tussen de 150 en 180°C, afhankelijk van het gebruikte plantmateriaal. De zuiverste preparaten produceerden de hoogste efficiëntie; ongeveer 54% voor pure THC tegenover 29% voor plantmateriaal (wiet) met een THC-gehalte van 12%.

Bij cannabis verdampen de aromatische bestanddelen met minimale bioactiviteit vanaf 127°C, en worden tot en met een temperatuur van 200°C de cannabinoïden met hogere bioactiviteit vrijgemaakt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Als ik het dus goed begrijp, word er in het laatste deel gezegt: Bij cannabis verdampen de aromatische bestanddelen met minimale bioactiviteit vanaf 127°C

Nu is het kookpunt van water 100 graden, maar misschien is die van melk of chocomelk net iets hoger? Dit weet ik zelf niet, maar als het kookpunt van melk wat hoger ligt, dan kan er dus wel thc verdampen.

Desargues

Newbie
Melk heeft geen vast kookpunt, omdat het een mengsel is. Toch denk ik dat het rond de 100 graden zal beginnen met koken omdat het voor het grootste deel bestaat uit water. Het zal iets hoger of lager zijn, maar zeker geen 127 graden.

Daarbij komt dat vanaf 127 graden de aromatische bestandsdelen met lage bioactiviteit beginnen te verdampen. Dus eerst beginnen de geurstoffen en dergelijke te verdampen en pas bij hogere temperatuur de Cannabinoiden ( THC en andere werkzamen stoffen ). Bij 200 graden verdampt het waarschijnlijk niet meer, maar verbranden de THC kristallen en worden onherstelbaar beschadigd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cannabino%C3%AFde

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
tyvm voor de info :)

Ga ik volgende keer me melk gewoon lekker beetje laten koken zodat alles goed oplost zonder dat ik me zorgen moet maken :hearteyes:

Bovenaan