Hasj in je lichaam

mrwrong

Newbie
Goeieavond mensen!

Ik ben nieuw hier en ik had even vragen over hasj.

Ik rook dagelijks 1 tot max. 2 jointjes.

Hoelang blijft dit zichtbaar in je urine?
En hoelang is dit dan zichtbaar in je wangslijm?

Daarnaast zijn tips om je lichaam te reinigingen van THC (naast stoppen met blowen)
ook van harte welkom.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik de komende 3 maanden, gecontroleerd ga worden op hasj gebruik. Het is een lang verhaal om allemaal uit te leggen over waarom enzo maar het is nou eenmaal zo.

Thnx voor degenen die reageren!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Van alle drugs is cannabis (hasj of wiet) het langst in het lichaam terug te vinden. Hasj en wiet zijn 5 dagen tot 3 weken in de urine aantoonbaar, afhankelijk van de hoeveelheid die iemand heeft gebruikt. De urine wordt dan getest op afbraakstoffen van cannabis. Zitten die afbraakstoffen in de urine dan weet de tester dat er cannabis is gebruikt.
Bron

Als je al weken dagelijks dat rookt zal het echter maanden nog zichtbaar zijn. Na 2-3 maanden stoppen is het compleet uit je systeem zover ik weet.

En als ze haar testen van je kunnen ze het soms van jaren lang terug nog vinden, maar die test krijg je vast niet :)

Tufnut

Badass junkie
Hoe lang een middel aantoonbaar is in je bloed of urine hangt af van een aantal factoren. Van invloed is hoe vaak en hoe veel je gebruikt en je persoonlijke metabolisme (de snelheid waarmee de afbraakstoffen van een middel worden afgebroken door met name je lever). Drugs zijn langer aantoonbaar in je urine dan in je bloed.

Cannabis is van 1 - 3 dagen (bij incidenteel gebruik), tot 2 tot 3 weken (bij chronisch intensief gebruik) in de urine aantoonbaar.
De afbraak van cannabis verloopt, in tegenstelling tot de afbraak van de meeste andere drugs, uiterst langzaam. Dit heeft ermee te maken dat THC, de belangrijkste werkzame stof, zich opslaat in je vetweefsel en niet direct wordt afgebroken door de lever (zoals bij XTC, speed en coke bijvoorbeeld). Langzaam wordt de THC weer vrijgegeven uit het vetweefsel en afgebroken. Het zijn dus twee stappen:

1. Afgifte door bloed aan het vetweefsel
2. Afgifte van het vetweefsel aan het bloed.
Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog lang in je urine aantoonbaar. Bij zwaar gebruik is THC in de urine nog zo'n 2 tot 3 weken aantoonbaar. Het is niet zo dat je daar ook nog wat van voelt. De effecten zijn maximaal 4 tot 6 uur merkbaar en je merkt dus niets van de THC die later door je vetweefstel nog langszaam afgegeven wordt.

Bron: www.Unity.nl

Bovenaan