hartslag cannabis

mvematthaus

Belezen gebruiker
hey wat ik me al steeds afvraag ?

is een versnelde hartslag van wiet net zo schadelijk als dat van amfetamine / cocaïne e.d.

aangezien je toch vaak hoort dat stimulantia een grote schade (kan) geven aan je hart / spieren hieromheen.

?

Narayani

Bewuste gebruiker
http://sensiseeds.com/nl/blog/cannabis-en-hoge-bloeddruk/

Wat ik uit dit artikel begrijp en zelf vermoed is dat in principe je hartslag juist verlaagd zou raken van wiet tenzij je er niet tegen kan, vervuilde wiet hebt of overdoseert wat kan resulteren in hartkloppingen

Of een versnelde hartslag schadelijk is voor je lichaam hangt denk ik trouwens van heel veel meer factoren af dan puur de stof zelf, bijvoorbeeld andere effecten van de stof zullen ook van invloed zijn, jouw fysieke gesteldheid, aanwezigheid van stress etc.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Volgens mij verhoogd cannabis je hartslag gewoon hoor. Ik lees ook nergens in dat artikel van sensiseeds dat het je hartslag verlaagd:
Sensiseeds zei:
Uit een onderzoek naar het hypotensieve effect van THC op katten is gebleken dat intraveneuze toediening van 2 mg/kg leidde tot “een duidelijke afname in bloeddruk en hartslag, die zich geleidelijk ontwikkelde en lang aanhield”. Het is echter bewezen dat THC hartkloppingen (hogere hartslag) kan veroorzaken bij mensen, wat vermoeden dat hier verschillende mechanismen aan het werk zijn. Daarom is meer onderzoek bij mensen nodig.

Erowid zei:
Increased Heart Rate. Cannabis use causes an increase in heart rate in many users, usually lasting for the period of intoxication and slowing back down as the cognitive effects wane.

Hoe groot het effect op je hartslag is van cannabis durf ik niet te zeggen, vermoed wel een stuk minder groot dan dat van bijvoorbeeld speed of coke. Ik vermoed dat het daardoor ook een stuk minder schadelijk is, maar ook dat weet ik niet precies helaas.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Als ervaren blower kan ik zeggen dat er nog nooit een stijging merkbaar is geweest met hart/polsslag. Ik heb het dan wel enkel over wietgebruik. Als je wiet gaat combineren met bv coke is het andere koek. Dan gaat wiet je hart meer belasten door de combo. Zoals geweten maakt wiet intenser. Als je depri bent gaat wiet dat versterken terwijl je zou denken dat het net jou gelukkiger zou maken. Ik denk dat dit hetzelfde is met wiet en hartslag. In ruststand gaat wiet volgens mij je hartslag niet versnellen. Zelf toch nog niets van gemerkt en ik hou de score regelmatig bij :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat ik uit bovengenoemde bronnen opmaak is dat cannabis vaak voor een verhoging van de hartslag zorgt, maar dus niet perse bij iedereen.

Ikzelf ben ook ervaren blower, maar heb toch wel altijd het idee dat mijn hartslag iets verhoogd is door cannabis. Echter is het redelijk subtiel in verhouding tot speed, coke, etc. Je moet er dus echt op letten om het op te vallen denk ik. En wellicht heeft dus niet iedereen het. Cannabis is sowieso wel een gekke drug in de zin dat het op verschillende mensen nogal verschillend kan uitwerken.

Mijn theorie over dat cannabis dingen intenser maakt is trouwens dat cannabis zo'n grote variatie aan verschillende effecten heeft dat het met vrijwel elke drug ergens wel een raakvlak heeft waarop het dat effect intenser maakt. Is puur mijn persoonlijke theorie hoor, dus neem dit vooral niet als waarheid aan.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Wat ik uit bovengenoemde bronnen opmaak is dat cannabis vaak voor een verhoging van de hartslag zorgt, maar dus niet perse bij iedereen.

Ikzelf ben ook ervaren blower, maar heb toch wel altijd het idee dat mijn hartslag iets verhoogd is door cannabis. Echter is het redelijk subtiel in verhouding tot speed, coke, etc. Je moet er dus echt op letten om het op te vallen denk ik. En wellicht heeft dus niet iedereen het. Cannabis is sowieso wel een gekke drug in de zin dat het op verschillende mensen nogal verschillend kan uitwerken.

Mijn theorie over dat cannabis dingen intenser maakt is trouwens dat cannabis zo'n grote variatie aan verschillende effecten heeft dat het met vrijwel elke drug ergens wel een raakvlak heeft waarop het dat effect intenser maakt. Is puur mijn persoonlijke theorie hoor, dus neem dit vooral niet als waarheid aan.

Correct. Ik als ervaren blower krijg geluklig zelden tot nooit een verhoogde hartslag. Terwijl een vriend van mij wel regelmatig praat over een verhoogde hartslag.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ontzettend bedankt voor jullie reacties allemaal !

Ik heb ook nooit last van erg snelle hartslag van wiet, wel van coke/e.d.

Ik smoke de laatste tijd ook meer dan dat ik snuif e.d.

Thanks !

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Van coke is dat zeker begrijpbaar. Van alle cathinones krijg ik een versnelde hartslag en druk op de borst waar ik dit dan bij X en pep volledig niet merk...

jam

Bewuste gebruiker
Het is wel mogelijk dat je paniekerig reageert op wiet en dit je hartslag verhoogt.
Dit heb ik zelf enkele keren meegemaakt. Je hart gaat dan heel hard kloppen.

Bovenaan