hangogen vs opengesperde ogen bij xtc

uncoolbeatle

Experimenterende gebruiker
Paar weken geleden kwam er iemand naar me toe op een feest.
"Wat heb jij gehad? Speed? Je doet je ogen zo wijd open"
Ik antwoord met: "nee, dit is xtc"
Komt die persoon weer: "maar van xtc gaan je ogen toch hangen?"
Ik: "uhm nee :grin:"

Hoe zit dat nu? Want ik zie inderdaad tijdens het uitgaan vaak van die hangogen (wat ik een stuk lelijker vind als opengesperde ogen) , maar mijn vrienden en ik hebben dus echt nooit hangogen ofzo en onze pillen zijn zuiver mdma, zeker geen speed pillen.
Hoe zit dat nu? Had die gast het nu helemaal verkeerd? Of verschilt wat je met je ogen doet bij xtc van persoon tot persoon?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zou ook zomaar eens doserings-gerelateerd kunnen zijn. Bij grotere hoeveelheden MDMA gaan de bijwerkingen overheersen, waardoor ook allerlei 'speed trekjes' naar voren komen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Huh? Mensen met hangogen hebben toch vaak veel te veel gehad? Meestal als ik mensen met hangogen zie, vertonen die mensen ook andere verschijnselen die erop duiden dat ze (veel) te veel hebben genomen. Ik denk dat je met een verantwoordelijke dosis helemaal niet per se opengesperde ogen hebt (heb ik zelf ook niet echt met speed). Met een hogere dosis heb je eerder opengesperde dosis en met een te hoge dosis MDMA kun je hangogen krijgen. Naar mijn idee zit het zo maar misschien werkt het anders bij anderen (aangezien jij het tegenovergestelde zegt, Psychedelibee)?

Fool

Badass junkie
De mensen die ik met hangogen zie hebben vaak veel te veel naar binnen gewerkt. Al zal de één er best eerder last van krijgen dan een ander. :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hmm ja blijft lastig. Jullie hebben wel een punt, want mensen met hangogen zien er vaak wel behoorlijk vaag uit. Maar mensen met opengesperde ogen hebben naar mijn beeld vaak ook wel redelijk veel gebruikt. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.

uncoolbeatle

Psychedelibee zei:
Hmm ja blijft lastig. Jullie hebben wel een punt, want mensen met hangogen zien er vaak wel behoorlijk vaag uit. Maar mensen met opengesperde ogen hebben naar mijn beeld vaak ook wel redelijk veel gebruikt. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.

Ik denk persoonlijk niet dat de mensen die hun ogen opensperren degene zijn met teveel, eerder de hangogen :tongueout:
Maar zoals je zegt, misschien hangt het van persoon tot persoon af :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zeker wel eens mensen gezien met opengesperde ogen die duidelijk teveel mdma op hadden. Dat was dan vooral te zien aan het enorme kaakschaatsen en weg draaiende ogen.

uncoolbeatle

Psychedelibee zei:
Ik heb zeker wel eens mensen gezien met opengesperde ogen die duidelijk teveel mdma op hadden. Dat was dan vooral te zien aan het enorme kaakschaatsen en weg draaiende ogen.

Mensen met opengesperde ogen zijn niet per se mensen met te veel op ben ik van mening.
Maar inderdaad, mensen met teveel op kúnnen opengesperde ogen hebben :)
Ik neem aan dat jij dit ook bedoelt :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
uncoolbeatle zei:
Psychedelibee zei:

Mensen met opengesperde ogen zijn niet per se mensen met te veel op ben ik van mening.
Maar inderdaad, mensen met teveel op kúnnen opengesperde ogen hebben :)
Ik neem aan dat jij dit ook bedoelt :wink:
Ik bedoelde dat laatste inderdaad.

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Dit vroeg ik mij ook al een tijdje af, en het lijkt inderdaad zo te zijn dat opengesperde ogen bij iedereen voor kunnen komen, en dat "hangogen" uitsluitend voorkomen bij mensen die (te) veel hebben gebruikt. Maar er zijn ook genoeg mensen die het allebei niet hebben, waaronder ikzelf.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Tja, XTC betekent eigenlijk altijd dikke doppen. Iemand met hangende ogen ben ik slechts één keer tegengekomen, die had inderdaad een stuk of vier achter te kiezen. Ik ken trouwens ook iemand die helemaal geen verandering van de ogen heeft, dat is pas vaag.

Vikingdancer

Misschien heb ik HET antwoord mensen. Ik heb het namelijk allebei. Oorzaak hiervan bij mij is dat één oog sowieso altijd al iets meer hangt. In nuchtere toestand zie je het verschil alleen als je er op let. Maar zodra ik XTC op had of dronken was dan ging dit oog altijd net iets meer hangen waardoor het wel opviel.

Mijn oog ging dus al vrij snel hangen, dus ook bij een lichte dosis.

Groet.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Vikingdancer zei:
Misschien heb ik HET antwoord mensen. Ik heb het namelijk allebei. Oorzaak hiervan bij mij is dat één oog sowieso altijd al iets meer hangt. In nuchtere toestand zie je het verschil alleen als je er op let. Maar zodra ik XTC op had of dronken was dan ging dit oog altijd net iets meer hangen waardoor het wel opviel.

Mijn oog ging dus al vrij snel hangen, dus ook bij een lichte dosis.

Groet.

Dus wat is nu HET antwoord?

Vikingdancer

Hahaha ow ik dacht dat dat wel uit mijn verhaaltje viel op te maken. Degene die hangogen krijgen hebben in nuchtere toestand ook al een hangoog.

Bovenaan