hands off ?

onderbroek

Experimenterende gebruiker
goedendag, ik kom even voor advies aangezien jullie meer weten dan mn herzenloze hoofd,

ik heb de laatste tijd (2 a 3) maanden veel drugs gebruikt, party drugs voor al xtc maar ook psychidelica zoals paddo's etc.
nu heb ik een beetje het idee gekregen dat ik in deze maanden mijn school en thuis situatie erg verwaarloosd heb, ik ben 17 en ben dan nog een het puberen maar voor mijn gevoel heb ik alle ''problemen'' zoals ruzie hebben met ouders over van alles, bijv. geld en uitgaan op het ''puberen'' gewezen, ook mijn school heb ik hellemaal verneukt, naja nog niet hellemaal ik heb nog 1 kans en die kans ga ik grijpen ook, maar nu is mijn vraag, heb ik dit allemaal te danken aan de drugs? ben zelfs bijna het huis uit geschopt, maar aan de andere kant, mijn laatste xtc trip heeft mij dit laten inzien heb ik het gevoel, nu is de vraag want het is voor mij allemaal heel vaag, is dit door de drugs gekomen en of een combinatie hier van ? en heeft de xtc mij mischien wel geholpen mij hier ook weer uit te helpen? en moet ik nu ook een tijde van de drugs aflblijfen en eerst dingen doen zoals school of kan het wel gewoon 1 a 2 keer in de maand? ik hoop dat jullie kunnen helpen

groeten

Detroit303

Bewuste gebruiker
Dat kunnen wij niet weten aan wat het ligt. Maar het lijkt mij het beste dat je ff lay-lowt met drugs en je focust op je school.

DreamWeaver

Badass junkie
Geef de drugs nooit de schuld, jij maakt zelf de keuze om het te gebruiken. Neem je verantwoordelijkheid en maak werk van je school, anders eindig je zoals een aantal anderen hier. Weet dat er veel mensen zijn die in jouw schoenen zouden willen staan, jij hebt nog kansen, gebruik ze!

azgaza

Badass junkie
Ga eens goed voor jezelf na, kwamen de problemen vóór dat je aan drugs begon of er na pas? Als ze duidelijk er na hun intrede namen kan het wat meespelen, als het al begon voor die tijd is dat wat onwaarschijnlijker. Verder is het eigen verantwoordelijk hoe je er mee om gaat, als je met mate in het weekend of minder vaak gebruikt hoeft het je school helemaal niet in de weg te zitten, en andere dingen ook niet.
Maar.. het zijn vragen die je alleen zelf kan beantwoorden.

nutsss

Wijs gebruiker
Drugs obsessief gebruiken is altijd een uitvlucht voor de onderliggende problemen, angsten of verantwoordelijkheden...

Denk eens goed na over wat je ontwijkt en neem daar eerst de tijd voor om er serieus mee om te gaan. Zie je drugs als een incidentele 'beloning' tijdens uitgaan of zo maar maak het geen dagelijkse uitvlucht of uitstelmiddel voor andere, belangrijkere dingen.

Je kan het best zonder, nu even hard zijn voor jezelf en je bent er doorheen, laat je het gaan dan heb je steeds meer in te halen en wordt het nog moeilijker.

Succes!

:smoke:

Allolalie

Bewuste gebruiker
Jij doet wat jij doet, niet iets of iemand anders.Ook geef je het antwoord op al je vragen al, waar heb je dit voor nodig? :openmouth:

Drientje

DF-koning
Klinkt wel redelijk als mijn situatie. Ik was al van school toen ik drugs ging gebruiken maar woonde nog wel thuis. Situsite thuis was al gespannen vanwege mijn ADHD zus, maar mijn drugs gebruik heeft mijn ouders werkelijk tot het randje gebracht.

Wees verantwoordelijk voor wat je doet, je bent 17 en ondertussen wijs genoeg om in te zien dat elke actie een reactie teweeg brengt.

X

riflexz

Bewuste gebruiker
Vroeger had ik mijn gebruik totaal niet in controle, en was ik een agressief persoon, die enkel maar aan zich eigen dacht, en hierdoor kwam ik in problemen met politie, mijn ouders, m'n vriendin, me vrienden...

Nu gebruik ik met "mate", controle, en dat gaat veel beter.

Moeilijk uit te leggen in woorden eigenlijk

Supervlieg

Wijs gebruiker
Gewoon van de drugs afblijven zolang je nog niet in staat bent levensbepalende keuzes te maken. Je gaf zelf aan nog maar een pubertje te zijn. Geloof mij, je moet nog beginnen met je ontwikkeling. Beter hou je het tot die tijd gewoon lekker bij wat biertjes tijdens het stappen.

Bovenaan