Hallucinerende drugs

maico123

Newbie
Beste mensen,

Ik heb tijdens een feest één keer meegemaakt dat ik ging hallucineren van XTC. Nu vind ik het onverantwoord om nogmaals zoveel mdma te gebruiken, dus vroeg ik me af met welke drugs ik vergelijkbare hallucinaties krijgt. Ik weet dat ik deze hallucinaties kreeg van de stof mda, alleen is hier moeilijk aan te komen. Verder heb ik nog geen ervaring met psychedelische drugs.

Zou 2cb vergelijkbare hallucinaties geven, of is dit niet te vergelijken?

Joopiejo

Bewuste gebruiker
2cb vond ik een beetje op paddo's lijken. Paddo hallucinaties lijken niet op mdma hallucinaties, in mijn geval 2cb hallucinaties dus ook niet op mdma hallucinaties . Maar 2cb gedraagt zich heel anders bij verschillende dosissen. Ik had toen een (behoorlijk) hoge dosis genomen, namelijk ongeveer 40-50 mg.

Ik weet ook niet of je hallucinaties van mdma kan vergelijken met mda. Ik heb nog nooit mda gebruikt.

Misschien dat 5apb of 6apb ook in die richting zitten? Maar die heb ik ook nog nooit gebruikt. Of een andere 2c.. 2ci misschien?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Joopiejo zei:
Ik weet ook niet of je hallucinaties van mdma kan vergelijken met mda. Ik heb nog nooit mda gebruikt.

MDA komt voort uit MDMA. Een klein percentage van de MDMA die je binnenkrijgt wordt omgezet in MDA.

Ik weet niet of er psychedelica zijn die hetzelfde effect heeft als MDA. MDA laat je daadwerkelijk hallucineren, laat je dingen zien die er niet zijn. Met truffels, 2cb en LSD heeft het meer een vervormde werking van de realiteit. Je ziet alles in een compleet ander daglicht om het zo maar te zeggen. Qua werking is het in ieder geval wel anders als MDA.

Dimethyltryptamine

Experimenterende gebruiker
Hallu's bij een (hogere) dosis mdma/xtc ook meegemaakt :P
Werd er altijd wel blij van, ook al was de dosis indd misschien niet helemaal verantwoord.

Wat betreft 2cb, vind ik zelf een hele leuke drug om te gebruiken.
Kamers beginnen te bewegen, thuis heb ik een behang met barock motief, wordt ook heel spacey.
Gezichten van mensen veranderen lichtjes, heb zelf heel veel kunnen lachen en genieten op 2cb. Heb nog een tripreportje over 2cb staan: viewtopic.php?f=21&t=47599

Fijn spul, niet te vergelijken met mdma.
Paddo's zou ik niet weten, staan nog op de 'to do list'

Greetz

maico123

Newbie
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie.

Ik ben van plan om binnenkort een lage dosis 2cb(15mg) te gaan gebruiken. Is dit een leuke dosis voor iemand zonder psychedelische drugs ervaringen? Of kan ik beter eerst truffels proberen? Ik ben trouwens 21 jaar, 184 cm, en weeg 76kg

_SG_

maico123 zei:
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie.

Ik ben van plan om binnenkort een lage dosis 2cb(15mg) te gaan gebruiken. Is dit een leuke dosis voor iemand zonder psychedelische drugs ervaringen? Of kan ik beter eerst truffels proberen? Ik ben trouwens 21 jaar, 184 cm, en weeg 76kg

dat is wel een leuke dosis om mee te beginnen om het een keer uit te proberen, ik vind 2cb wat rustiger dan truffels.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
ik vind de hallucinaties bij een hogere xtc dosis wel vrij uniek. Denk niet dat je het ergens in een 2c stofje ofzo kan plaatsen..

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Tekzor668 zei:
ik vind de hallucinaties bij een hogere xtc dosis wel vrij uniek. Denk niet dat je het ergens in een 2c stofje ofzo kan plaatsen..

Ben ik het volledig mee eens! En dat weet ik wel zeker. Durf eigenlijk te betwijfelen of er überhaupt een middel is met vergelijkbare hallucinaties

Bobsacamano

Badass junkie
Kan iemand die hallucinaties beschrijven?

MusicIsLife zei:
Tekzor668 zei:

Ben ik het volledig mee eens! En dat weet ik wel zeker. Durf eigenlijk te betwijfelen of er überhaupt een middel is met vergelijkbare hallucinaties

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Beschrijven.. nou elke keer is weer anders.
Maar zal er eens een paar opnoemen die ik heb meegemaakt.

Maar je moet je voorstellen dat je in een heel erg lekkere MDMA rush zit :)
& je bent lekker op een feestje aan het gaan & plots heeft iedereen een petje op.

Op de autosnelweg op weg naar huis, rijd er plots een US Army tank ons voorbij met een pinguïn achter de mitrailleur :flushed:

Alle verkeersborden zijn standbeelden

Plots zien dat de snelweg afgesloten is met allemaal hekken :mrgreen:

Eigenlijk zie je gewoon dingen die er niet zijn, zonder dat de rest vervormd/veranderd :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
LoveQuality zei:
Op de autosnelweg op weg naar huis, rijd er plots een US Army tank ons voorbij met een pinguïn achter de mitrailleur

Ik mag toch hopen dat je op de bijrijdersstoel zat :openmouth:

Veelgehoorde hallucinaties bij XTC zijn dranghekken en statafels op feesten of fietsen die voorbij rijden (op een feest :P ).

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Heb een keer in een donkere hoek twee kerels met een palmboom zien lopen slepen. Best amusant, vooral als je je bedenkt dat het onzin is maar je blijft het zien

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ook wel eens mensen met bomen zien slepen, maar dat was op Lowlands en dat was wél echt :tearsofjoy:

EDIT voor de mensen die dit niet kennen:
:tearsofjoy:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
LoveQuality zei:
Op de autosnelweg op weg naar huis, rijd er plots een US Army tank ons voorbij met een pinguïn achter de mitrailleur

Ik mag toch hopen dat je op de bijrijdersstoel zat :openmouth:

Jaa zoiets, op de achterbank, fascinerend naar buiten aan het staren :flushed:

Gebruik nooit XTC als ik rij, veel te onverantwoord!!!
Met speed durf ik weleens zondigen.

@bobsacamano, van 200mg kan je ook al wel lichte hallucinaties krijgen hoor :wink:
Hangt natuurlijk af van je lichaamsgewicht

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
LoveQuality zei:
Jaa zoiets, op de achterbank, fascinerend naar buiten aan het staren

Ik weet niet wat het is maar meerijden in de auto onder invloed is altijd leuk (behalve dronken :P )

Ik wil nog eens onder invloed van keta meerijden met iemand en dan de snelweg op :rolleyes:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Hahaha exact. :tearsofjoy: zeker als je vriendin elke keer schokt als ze schakelt.. zo heeft ze toch al enkele keren mogen stoppen :grin:

Ik wil gewoon Keta :grin: maar ik ben al 1 jaar actief op zoek en nog geen enkele keer de kans gehad/tegengekomen. :(
Dusss... ik zal je oppikken, jij doet wat keta, we rijden naar de autostrade, we doen een beetje gek met men 260 paardjes.. & jij beloont me voor bewezen diensten :tearsofjoy: Neen, ik hoef geen pb's, was meer een grap

Bobsacamano

Badass junkie
Weeg 85 kg met 195 lengte Heb hoog uit dat trillende van mijn ogen als ik naar mijn mobieltje kijk soms.

LoveQuality zei:
Jaa zoiets, op de achterbank, fascinerend naar buiten aan het staren :flushed:

Gebruik nooit XTC als ik rij, veel te onverantwoord!!!
Met speed durf ik weleens zondigen.

@bobsacamano, van 200mg kan je ook al wel lichte hallucinaties krijgen hoor :wink:
Hangt natuurlijk af van je lichaamsgewicht

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ook nog nooit gehallucineerd van mdma. Zal voor een deel te maken hebben met aanleg gok ik zo, maar denk dat je er ook wel een onverantwoorde dosis voor moet nemen. Één keer heb ik het wel echt bont gemaakt met mdma maar toen zag ik niet verder dan 2 meter voor me en alles schokte als een gek, maar echt hallucineren was er toen ook niet bij. Is overigens niet voor herhaling vatbaar aangezien ik 2 uur lang non stop heb lopen kotsen...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
LoveQuality zei:
Dusss... ik zal je oppikken, jij doet wat keta, we rijden naar de autostrade, we doen een beetje gek met men 260 paardjes.. & jij beloont me voor bewezen diensten :tearsofjoy: Neen, ik hoef geen pb's, was meer een grap

Het is dat het niet mag volgens de forumregels, anders had je nu al een bericht ontvangen :wave: :P

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
bobsacamano zei:
Kan iemand die hallucinaties beschrijven?

MusicIsLife zei:
Tekzor668 zei:

Inderdaad. Ik kan het beste beschrijven als het beeld die zich hervormt maar het blijft ergens de werkelijkheid behouden. Een brug blijft een brug maar in de lengte van de brug zie ik bevoorbeeld een slang, heel wat verkeer en geloop op de brug terwijl er niemand is (schaduwen en lantaarnpalen, ledlicht in de brug ingebouwd). Ik merk ook als ik buiten loop tijdens een heftige mdma trip hoe verder ik kan zien hoe meer gekkigheid zich vorm. Als ik vanop een hoogte over uitgestrekt landschap of stadshorizon kijk dan zie ik alle lichtjes dan en veel gekkigheid in de verte. Ik zag onlangs in de wolken smorgensvroeg eerst S dan SOS geschreven dan ZOT en dan trok de lucht open. Het hallucineren is echt gemengd op MDMA, 50/50 bij ons heeft het wel of niet maar als de dosis boven de 200mg gaat begint alle gekkigheid. Eigenlijk niet aan te raden maar ik leg mijn dosis graag op 250mg.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat bij mij persoonlijk het meest opvallend is, is dat hallucinaties van de MDMA vaak indirect zijn. Met andere woorden, ik zie dingen in mijn ooghoeken en zie dingen vooral als het moeilijk zichtbaar is. Als ik dan dichterbij loop of goed kijk zie ik het niet meer. Als ik bijvoorbeeld met LSD of Paddo's ergens naar kijk, kan datgene echt heel duidelijk en direct vervormen. Met XTC heb ik het dus meer met objecten waar ik juist niet heen kijk.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
LoveQuality zei:

Het is dat het niet mag volgens de forumregels, anders had je nu al een bericht ontvangen :wave: :P

Nou ik dacht dat vragen achter drugs niet mocht :openmouth:
Of dacht je dat ik iets anders bedoelde met bewezen diensten haha :tearsofjoy:

Anders wacht ik wel op je antwoord hahaha :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh ikke niet hoor, dan was ik wel naar een datingsite gegaan :tearsofjoy: Goed we dwalen af inderdaad, waar waren we? :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Oh ikke niet hoor, dan was ik wel naar een datingsite gegaan :tearsofjoy: Goed we dwalen af inderdaad, waar waren we? :P
Nu weet je wel zeker dat je 1 interesse gemeen hebt :P

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Nu weet je wel zeker dat je 1 interesse gemeen hebt :P

Hahaha, alleen is Smartie meer voor psychedelics en ik voor oppeppende middelen :grin:
Maar ik sta open voor nieuwe grenzen te verkennen :tearsofjoy:

Zou wel graag eens willen weten wie hier een man en wie een vrouw is..
Niet voor te daten, gwn interesse :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
LoveQuality zei:
Smartie meer voor psychedelics en ik voor oppeppende middelen

Beter lezen, mijn verleden met oppeppende middelen is veel groter hoor :wink: Psychedelics vind ik te gek maar dat doe ik misschien 2x per jaar.

LoveQuality zei:
Zou wel graag eens willen weten wie hier een man en wie een vrouw is..
Niet voor te daten, gwn interesse
Tekzor668 zei:
Nieuw topic, Wie ben ik? :grin:

viewtopic.php?f=22&t=32343

bobsacamano zei:
Lekker samen trippen haha. Heb het idee dat hier wel 80% man is.
Ik denk het ook wel ja, kan het helaas nergens duidelijk zien :P

bert567

Die MDMA-hallucinaties zijn erg apart. Heb het verscheidene keren mogen meemaken. Een keer op 200 mg mdma enorm gehallucineerd: statafels, mensen denken te herkennen, stenen op dansvloer en zelfs een auditieve hallucinatie. Een andere keer was ik minder vermoeid en zag ik na 400 mg mdma alleen een bar verschijnen. Op 500 a 600 mg mdma had ik wel veel hallucinaties: brillen, kapotte gezichten, ratten, muizen, spinnen en en zelfs een omgekeerde plantenbak die op me af kwam rijden. 2cb slechts een keer gedaan (18 mg): toen enkel trillende objecten en de lucht die wat paars zag.

roll-up

sinds ik ooit ontzettend hard moest hallucineren van de xtc (wat ik nooit eerder had) gebeurt het nu vrij snel bij mij.

Eerst kon ik er nooit van genieten (Heftige/enge hallucinaties) zoals horror film figuren zien zoals it, Dat mens van the ring. the grudge enzvoort.

Als ik het nu heb vind ik het meestal wel vrij kicken ookal is de kater 4x zo kut als normaal (waarschijnelijk om dat je iets meer xtc gebruikt dan 'normaal')

Heb 3 weken terug zelfs moeten hallucineren van de 4-Fmp (waar ik nog nooit iemand eerder over gehoord heb ookal was de dosis nog niet zo heel extreem)

Ik heb vaak dat als ik in bed lig in het donker dat ik heel zachtjes dingen zie verschuiven.
mijn wekker op mijn nachtkasje zie ik dan heel zachtjes vooruit gaan.

Ook heb ik met 4-fmp wel eens gezien dat er verleng snoeren (vraag mij niet waarom) uit een gat van mijn plafon heel zachtjes naar beneden vielen.

Hallucinaties van drugs waarvan je het niet verwacht (Mdma/xtc/4fmp) zijn zeker niet ideaal maar wel intresant vind ik.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik heb in mijn directe omgeving nog nooit meegemaakt dat iemand "negatieve" hallucinaties krijgt van MDMA.

1 van de leuke die ik me net terug herinner.. superstrak naar de geluidsinstallaties van Lotto Arena liggen staren & plots kreeg je van die schokgolven die door de speakers kwamen, heeeerlijk :sunglasses:

Ik heb vaak dat als ik in bed lig in het donker dat ik heel zachtjes dingen zie verschuiven.
mijn wekker op mijn nachtkasje zie ik dan heel zachtjes vooruit gaan.
Volgens mij heb jij last van geesten thuis :wave: nene even serieus.
Ik wist niet dat je van 4-FMP echte hallucinaties kan krijgen.. meer schaduwmannen als je te lang wakker bent..

roll-up

Van 4-fmp wist ik het dus ook niet.

Ik denk dat ik gewoon een aanleg heb om vrij snel te hallucineren.
En nee hoor geen last van geesten hoor,
Gewoon dat standaard gevoel dat alles ademt dat je ook hebt met truffels.
Opzich wel leuk maar kan enorm irritant zijn aangezien als ik hallucineer dat het gelijk ook heel lang duurt.

manus

Newbie
Re: Hallucinogene drugs

Een bericht van de spellingspolitie: drugs kunnen niet hallucineren daarom spreekt men van hallucinogene drugs.

Bovenaan