hallucineren

J0rrit

Badass junkie
wat is hallucineren precies bij nijv. een paddotrip? Ik bedoel is het echt iets zien wat er niet is, bijv vallend sneeuw voor een vallende ruit aanzien en aanhoren? ( wat ik maar een paar keer per trip heb ) of is het ook gwn dinge groter zien dat ze eig zijn en dinge zien heen en weer bewegen en op je af kome nshit?

ik d8 namelijk dat je veel vaker per trip zou hallucineren ma is ma af n toe fftjes en ook in een flits allemaal en dan is t weer weg?

EDIT: hoort denk k bij natuurlijke ampathogenen d8 dat k daar zat
EDIT: het gaat hierover hallucinaties in het algemeen, nie alleen die van xtc, vroeg me af wat nou precies tot hallucineren wprdt gerekend en wat niet?

MDMA19

Newbie
DarkScope zei:
wat is hallucineren precies bij nijv. een paddotrip? Ik bedoel is het echt iets zien wat er niet is, bijv vallend sneeuw voor een vallende ruit aanzien en aanhoren? ( wat ik maar een paar keer per trip heb ) of is het ook gwn dinge groter zien dat ze eig zijn en dinge zien heen en weer bewegen en op je af kome nshit?

ik d8 namelijk dat je veel vaker per trip zou hallucineren ma is ma af n toe fftjes en ook in een flits allemaal en dan is t weer weg?

EDIT: hoort denk k bij natuurlijke ampathogenen d8 dat k daar zat

TOen ik een keer hallucineerde van de XTC wist ik zeker dat het er was wat ik zag, in 't kort: iemand had een bril op (wist het zeker) maar da was echt niet!

Maar ik zag het echt duidelijk en toen ik het wou pakken ging het weg, maar ik ken verhalen dat het zo sterk kan zijn dat je het gewoon kan pakken enzo!

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik vind xtc hallucinaties veeeeel zwaarder en echter, bij paddestoelen veranderen de kleuren en word het waas en zo maar bij xtc/mdma kun je echt dingen zien zoals een bril, zulke dingen zul je nooit bij paddestoelen hebben, niet dat de hallucinaties van paddestoelen slecht zijn, verre van :wink:

cunt

Wijs gebruiker
ja ik zag bij mijn 1e avond xtc + coke ook bij iedereen daar brillen en hun werden echt gek van me .. maar ik zag het echt! was echt een geweldige nacht :grin:

Deranged

Badass junkie
Best raar dat die bril iets is wat bijna elke xtc gebruiker wel eens ziet. Ik heb avonden gehad dat we allemaal bij elkaar brillen zagen.

MDMA19

Newbie
Bij mij was dat met 2,5 groene rakketjes en een halve paarse druppel... Marja dat zegt niet altijd iets he :wink:

Jeller

Badass junkie
Deranged zei:
Best raar dat die bril iets is wat bijna elke xtc gebruiker wel eens ziet. Ik heb avonden gehad dat we allemaal bij elkaar brillen zagen.

idd ik ken nog al mensne ide dat gezien hebben.. ik niet kheb wel soms da ik personen niet goed herken of verwar..en zeker ook dat ik sommige voorverpen van ene paar meter echt niet goed kan identiferen

Bollie

Bewuste gebruiker
Het is raar en moeilijk uit te leggen.
Kheb al vershillende soorten hallicunaties meegemaakt...

Op xtc: Ik kijk bevoorbeeld naar een muur met stipjes op, en na een tijdje te blijven kijken beginnen de stipjes te fonkelen, en op te lichten. Als ik steeds blijf verderkijken kan ik er figuren uit maken. Ik kan dan een sterretje vormen met die stipjes, en deze dan echt naar voor laten komen en deze uit de muur halen en van dichterbij bekijken...

Heb ook al para hallicunaties gehad. Ik dacht dat iedereen naar me keek en dat elke boom een politie agent was... Niet aangenaam als je naar huis moet rijden met de scooter :tongueout:

Op paddo's: Dit is nog moeilijker uit te leggen. Vorige hallicunatie dat ik me herinner op 30 gram hawaiaanse paddo's was m'n vuur op m'n kamer ( deze bevat gloeilampen die rood zijn, met daarachter een spiegelwand.
Op deze wand waren stofdeeltjes, die door de lampen opgloeiden. Ik kon deze laten bewegen zoals ik wou, en deze laten dansen op de muziek die in m'n kamer speelde...

Kheb ook al paar keer gehad dat het lijkt alsof dat de vloer onder me wegschuift. Ik moet dan gaan zitten, of gegarandeerd val ik...
Soms lijkt het ook dat de platfond op me afkomt, net alsof ik geplet zou worden.

Heb al meegemaakt dat ik een 6e vinger had op m'n hand, en dat m'n vrienden een hoofd hadden in de vorm van een ballon. Ik zag die hoofden net zoals ze getekend waren, als in een vette cartoon...

http://www.nos.nl/nieuws/Images/spotpre ... 123175.jpg

Beetje vergelijkbaar met dit hier, maar nog net iets extreemer :tongueout:

Weird shit, die paddo's...

Ketamine: Het leek alsof er overal in m'n kamer putten waren. Waar ik ook stapte struikelde ik en leek het alsof m'n voet omsloeg.
Ik heb ook een poos op de grond gelegen en dacht in de grootste put aller tijden te vallen. Ik beef maar vallen in een zwart gat ( terwijl ik dit deed, maakte ik de domste bewegingen :grin: )
Het kriebelde echt in m'n buik net alsof het echt was, maar was tergelijkertijd ook doodsbang uiteindelijk een bodem te zullen bereiken...

Kheb meer dan 2 uur liggen vallen. Ik weet niet of jullie dit een trip kunnen noemen, maar ja :tongueout:

Nooit geen keta meer voor mij :openmouth:

jizzle

Newbie
k heb 1 x paddo's gedaan en al vaak genoeg xtc
van die paddo's heb k helemaal nix gezien:confused: wat me toch een beetje tegenviel en van xtc heb k naast een paar kleine dingetjes ook nog nooit echt heel erg gehalicuneert

Frisko

Badass junkie
jizzle zei:
van die paddo's heb k helemaal nix gezien:confused: wat me toch een beetje tegenviel en van xtc heb k naast een paar kleine dingetjes ook nog nooit echt heel erg gehalicuneert
dan heb je volgens mij te weinig gehad ofwel hebben ze je prul verkocht :)

matthijs

Badass junkie
Frisko zei:
jizzle zei:
dan heb je volgens mij te weinig gehad ofwel hebben ze je prul verkocht :)

Of jij reageert er heel erg heftig op :wink:

Jeller

Badass junkie
Bollie zei:
Ketamine: Het leek alsof er overal in m'n kamer putten waren. Waar ik ook stapte struikelde ik en leek het alsof m'n voet omsloeg.
Ik heb ook een poos op de grond gelegen en dacht in de grootste put aller tijden te vallen. Ik beef maar vallen in een zwart gat ( terwijl ik dit deed, maakte ik de domste bewegingen :grin: )
Het kriebelde echt in m'n buik net alsof het echt was, maar was tergelijkertijd ook doodsbang uiteindelijk een bodem te zullen bereiken...

Kheb meer dan 2 uur liggen vallen. Ik weet niet of jullie dit een trip kunnen noemen, maar ja :tongueout:

Nooit geen keta meer voor mij :openmouth:
je hebt dus een k-hole gehad, gebeurt vaker bij ketamine, vooral als je wat te veel binnenhebt dacht ik

caatje

Badass junkie
mn zwager heeft heftig gehallucineerd op lsd, zodra het oopkwam werd de kamer waar hij in zat kleiner. Hij moest dus naar buiten om niet verpletterd te worden. Buiten gekomen kwam de donkere lucht op hem af, de wereld werd steeds kleiner. Het was voor hem eens maar nooit weer.

Bal0n

Badass junkie
Voor was de zon overal, ik zag stralen van liefde en voelde me gelukzalig en 1 met het universium.

Oftewel, iedereen is anders :).

flash kieke

Wijs gebruiker
Heb is iet vies meegemaakt.

Was zo heel moe,kwam juist van een feestje,ik kroop in mijn bed en zag innees allemaal zwarte beestjes over mij kruipen en zow.

Formshift

Belezen gebruiker
Het was aan het regende buiten...

En precies tegen het raam aan staat een leren stoel... en ik zag de regendruppels op die stoel vallen.. en zag die druppels uit elkaar spatten..

Dat was echt kick!!

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
ik heb wel is op een feest een uitgang gezien als een glijbaan?!?!?!?!

ook had een vriend van me een petje op van een andere vriend, het gekke was dat ik die andere vriend zag wanneer hij dat petje op had.. heel vaag

J0rrit

Badass junkie
baarsjesbewoner zei:

ook had een vriend van me een petje op van een andere vriend, het gekke was dat ik die andere vriend zag wanneer hij dat petje op had.. heel vaag
ja omdat je hersene et zo gewend zijn omdat ie altijd t petje op heeft

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
baarsjesbewoner zei:

ja omdat je hersene et zo gewend zijn omdat ie altijd t petje op heeft
ja is in principe logisch, maar ik stond wel even te kijken toen hij zich omdraaide en hij het was. Het leek zo echt

Qocaïne

Badass junkie
Dus je kan echt gaan hallucineren van :xtc: dat is echt wel wreed!
Ik heb vanalles geprobeerd... alleen pilletje nog nooit :rolleyes:

Nu ik al die verhalen hoor heb ik er weer een nieuwe drug bij op me verlanglijssie :P

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Ik hallucineer ook wel, maar je moet het je eigen niet te extreem voorstellen. Want veel mensen die het nog nooit hebben meegemaakt zijn geneigd te denken dat het extreme hallucinaties zijn van dansende clowns tot sprekende kaboutertjes.
Met paddo's had ik enkel maar dat kleuren wat gloeiden en lichte beeldveranderingen. Met kleuren die gloeien bedoel ik niet kleuren die uit het niets verschijnen maar gewoon als je naar een stoplicht kijkt dat het rode licht wat gloeit en zeker als je je er echt op begint te focussen.
En als ik teveel XTC genomen heb dan heb ik wat zwaardere hallucinaties. Namelijk mensen hun gezichten die verandere op alle manieren mogenlijk. En zelfs objecten waarvan ik niet echt kan uitmaken wat ze zijn tot ik ze eens echt goed bekeken heb. Dacht bevoorbeeld eens dat een bloempot een klein beeldje was met een hoofdje en een lichaam. Wel een beetje weird. Maar dat komt waarschijnlijk doordat je pupillen zo open staan zelfs in donker want dan heb ik meestal die hallucinaties.

A

Anonymous

Gast
Ik heb vaak als ik thuis ga douche tijdens het spacen dat de patronen van de tegels veranderen, ziet er vet leip uit altijd vind ik wel dope :hearteyes:

Mac...

Badass junkie
Nja je kan zeker gaan halucineren van XTC, maar meestal zijn dat van die vage halo's die eigk voortkomen uit het te hard gaan of te para zijn. Het wordt normaal niet gebruikt voor de halo's, mja kan wel lachen zijn, je weet iig dat je goeie schijven te pakken hebt als het wel gebeurt :P

A

Anonymous

Gast
Mac... zei:
Nja je kan zeker gaan halucineren van XTC, maar meestal zijn dat van die vage halo's die eigk voortkomen uit het te hard gaan of te para zijn. Het wordt normaal niet gebruikt voor de halo's, mja kan wel lachen zijn, je weet iig dat je goeie schijven te pakken hebt als het wel gebeurt :P

Vaak halucineer ik dingen in zwarte dingen, zoals in bosjes, lange afstanden enzo, de patronen op de tegels zijn namelijk ook zwart.

Denk tijdens het spacen maar eens aan 'kleuren' en je ziet ze allemaal, doe ik vaak is leuk om te zien.

SpringPack

Wat ik me afvraag, zijn het hallucinaties of illusies?

Deze vraag omdat ik vaak op xtc (wanneer ik lekker thuis op de bank hang met mijn maatjes) ook wel dingen zie die er niet zijn maar dit is vaak wel weer terug te plaasten in de omgeving.

Ik denk ook dat het heeft te maken met je ogen, en natuurlijk het overschot aan serotonine. Bij mij is het effect dat xtc heeft op mijn ogen (nystagmus), vaak de aanleiding tot.

Ik zie vaak objecten, licht, enzovoort voor andere zaken aan.
Ik kan het opwekken door me op objecten te concentreren, maar zo weer loslaten.

Veel voorkomende illusies bij mij(ik noem ze maar even zo):

- Vogeltjes (geel of blauw) in de ogen van de persoon die aankijk.

- Blauwe bolletjes rondom planten, lampen, enz..(springen er dan letterlijk af)

- Vervorming van bijvoorbeeld het plafond of de muren, gaat bij mij altijd golven.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Met X heb je over het algemeen altijd erg graag contact met mensen, en wil je gewoon gaan praten met ze.... er waren weinig mensen op straat (ik alleen met me vrienden) maar omdat ik de hele tijd zo graag mensen wou zien leek het of er telkens in de verte een goeie vriend, of bekende mensen stonden en al ging ik er op af was het gewoon een lantaarnpaal of een prullebak, :rolleyes: dan denk je echt wel eff WTF ze stonden net nog hier :P :P :grin: :grin:

caatje

Badass junkie
hallucinatie: zinsbegoochelings, het waarnemen van in de werkelijkheid niet voorkomende verschijnselen

illusie:droombeeld, hersenschim, meestal jezelf iets voorspiegelen dat niet verwezelijkt kan worden.

ik heb daar nog nooit zo over nagedacht. Ik vind het hallucinatie. omdat illusie toch meer een voornemen is dat je niet kunt waarmaken. Ik denk dat hallucineren niet iets is waar je van te voren over hebt nagedacht.

SpringPack

caatje zei:
Ik vind het hallucinatie. omdat illusie toch meer een voornemen is dat je niet kunt waarmaken. Ik denk dat hallucineren niet iets is waar je van te voren over hebt nagedacht.

Ik ben het wel met je eens op dit punt.
Misschien is illusie niet het goede woord, maar ik wilde graag weten of bij andere personen het effect ook beïnvloedbaar is, en in hoeverre je het ook weer kan loslaten, ik heb bijv. bij paddo's veel minder controle over de effecten.

Maar ik denk wel dat hallucinaties ook al aanwezig zijn, in jezelf, onbewust!, want een hallucinatie is een product van de geest, en komt ook vanuit jou als persoon, en is niet letterlijk aanwezig in de omgeving.

Terwijl ik op xtc de 'hallucinaties' veel bewuster meemaak, naar mijn gevoel dan!

SpringPack

flash kieke zei:
Heb is iet vies meegemaakt.

Was zo heel moe,kwam juist van een feestje,ik kroop in mijn bed en zag innees allemaal zwarte beestjes over mij kruipen en zow.

Dat kan ook zijn omdat je heel moe was!
Vooral als je loom wordt op xtc.

Op het moment dat je te moe wordt kan je in de eerste fase van je slaap komen(je begint dan al met dromen). Dit in combinatie met een uitwerkende xtc pil kan vervelende momenten opleveren.

fun

Bewuste gebruiker
ik heb meerdere keren paddo's gehad, maar nooit echt heel erg visueel of gehallicueerd, wat "geadem" van objecten (ze bewegen rustig op en neer, schommelen) fellere kleuren etc.

Wel een keertje in een dicotheek wat paddos gegeten, hele lichte portie dacht ik...
Ik ging naar de wc en voelde me grappig, ieder moment kon ik gaan lachen ik stond op springen haha.
Dus ik ben aan t pissen en kijk zo naar die tegeltjes voor mn neus, beginnen die opeens gek te doen, ze begonnen te ademen en kwamen wat naar voren dus ik schiet als een gek in de lach ahhaha!

Die andere gasten op het toilet voelde ik kijken, zo van "wtf is die aan t doen in zn eentje?" dus ik probeer met al mn kracht mn lach in te houden, en kijk maar naar de grond "PFGR>>>GIIIHH PFGGGGRIII HHIH PGR" en beginnen die tegels daar op de grond OOK nog!

Hahaha toen hield ik het niet meer en ben als een waanzinnig figuur vol lachend door naar buiten gelopen hahahaha wat zullen die gedacht hebben :mrgreen:

Pillen staan al lang op mn verlanglijstje, en het ziet er naar uit dat ik ze eindelijk volgende week maandag ga pakken.
Als je wilt spacen met pillen, zorg dat je er hebt met veel MDA, die stof zorgt voor de hallicinuaties!

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
daar kan ik dus echt niet tegen met paddo's op in een disco :confused: dan voel ik me alleen maar benauwd en niet lekker in me vel :openmouth: maarja dat verscheelt per persoon natuurlijk :wink:

rubbie

Newbie
Ik kan er ook niet tegen om in drukke plaatsen te zijn met paddos.
Had wel een keer met noten dat ik mn telefoonscherm niet meer kon lezen omdat er allemaal chineese tekens in stonden IPV letters. En alle lampen krijgen bij mij de vorm van fakkels en vlammen.

Jeller

Badass junkie
haha grappig verhaal fun

kpeis da da wel nog leuk moe zijn in de uitgang, maar dan moet ge wss wel wa tripervaring hebben

flash kieke

Wijs gebruiker
Heb nog zoiet meegemaakt me xtc.
Had echt ni normaal veel pillen op,was toen nog in mijn drugs misbruik fase(15pillen).
En zat voor een kast,ik kreeg schokken door mijn lichaam,en in die kast(een vierkant vak voor mij)zag ik een pc en in da scherm zat ik dan op msn,en zat met mijn linker hand mijn muis van de computer de besturen,en toen iemand een vraag stelde naar mij,kreeg ik een harde schok door mij en schrok zwaar.

Maar was wel lachen. :wave:

J0rrit

Badass junkie
ma wat is hallucineren precies? het geldt toch voor alle zintuigen dus ook gevoel? Bijv. als ik space van wiet of xtc en ik lig in bed ofzo dan lijkt t egt alsof ik door de ruimte vlieg en alle kante op ga. Dit is dus eig ook hallucineren want ik voel het wel terwijl t niet zo is?

Bovenaan