Hallucinatie

Anoniem1997

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen

ik heb donderdag xtc genomen (iets minder dan 1 pil, kleine hoeveelheden per keer). Het was de vierde keer ooit in mijn leven en ook wel de leukste keer ooit, voelde me echt super... maar ik had wel iets vreemds voor. Bij de toiletten kwam een magere, wel lieve vrouw met ons praten. En ik keek naar haar hand en zag dat ze een spuit vasthad (althans, dat dacht ik). Dus ik schrok wel (niet om hypocriet te doen maar vind spuiten toch wel eng) en zei zo subtiel aan een vriendin van kijk dan wat ze vastheeft maar die reageerde maar niet. En achteraf bleek dus dat die vrouw helemaal geen spuit vasthad... het was dus een hallucinatie.. moet ik me zorgen maken? Ik weet dat xtc wel hallucinogeen is maar toch.. ben een beetje bang..

Misfit

Belezen gebruiker
Dat soort hallucinaties zijn niet vreemd als je gevoelig bent voor XTC of als je overgedoseerd hebt. Je geeft aan iets minder dan 1 pil genomen te hebben en ik ga er van uit dat de pil niet getest is. Je weet dus niet precies hoeveel MDMA je nu genomen hebt.

De hallucinaties ontstaan doordat MDMA in je lichaam wordt omgezet in MDA. MDA zorgt voor hallucinaties vanaf een bepaalde dosis. Nu is het zo dat mensen in verschillende snelheden de MDMA omzetten in MDA (metabolisme). Zo kan iemand van hetzelfde lichaamsgewicht sneller gaan hallucineren op dezelfde dosis als iemand anders met hetzelfde lichaamsgewicht.
Echter is het, meestal, niet het geval dat je op een gebruikelijke dosis (1,5 mg x kg lichaamsgewicht) gaat hallucineren, dus ik zou zeggen dat je iets teveel gebruikt hebt.
Mijn tip is om je pillen te laten testen en dan aan de hand daarvan veilig te doseren. Als je niet precies weet hoe en wat raad ik je aan om de handleiding even door te lezen; https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Heb je enkele dagen na je xtc avond nog last gehad van een dip?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Van MDMA kun je soms levensechte hallucinaties krijgen. Bekende voorbeelden zijn statafels die in de weg staan of zonnebrillen op mensen hun hoofd. Vaak lossen de hallucinaties in het niets op als je erop let.

De hallucinaties komen vooral voor bij een hoge dosis en bij langdurig slaaptekort. Als je 80 - 120 milligram MDMA neemt en niet te lang wakker blijft dan zul je er minder last van hebben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De hallucinaties ontstaan doordat MDMA in je lichaam wordt omgezet in MDA. MDA zorgt voor hallucinaties vanaf een bepaalde dosis.

Er wordt maar een klein deel van de MDMA gemetaboliseerd tot MDA. Dat deel is zo weinig, dat de hoeveelheid MDA niet boven de threshold dose komt. De kans dat dat meespeelt in het effect is dus klein.

MDMA is zelf een aselectieve serotonine-agonist. En een specifieke subtype van serotonine (5HT2a) wordt geassocieerd met psychedelische effecten. Daarom is het ook niet onlogisch ervan uit te gaan dat MDMA zelf gewoon psychedelische effecten heeft.

Sowieso is MDA niet een dermate sterk tripmiddel dat het hallucinaties zou verklaren in lage doseringen. Je krijgt er gewoon een klein beetje versterkte kleuren van en hier en daar een voorzichtig bewegend schaduwrandje. Je moet echt zoeken naar de visuele effecten. Ik kan het weten want ik heb zelf wel eens MDA genomen.

Misfit

Belezen gebruiker
Er wordt maar een klein deel van de MDMA gemetaboliseerd tot MDA. Dat deel is zo weinig, dat de hoeveelheid MDA niet boven de threshold dose komt. De kans dat dat meespeelt in het effect is dus klein.

MDMA is zelf een aselectieve serotonine-agonist. En een specifieke subtype van serotonine (5HT2a) wordt geassocieerd met psychedelische effecten. Daarom is het ook niet onlogisch ervan uit te gaan dat MDMA zelf gewoon psychedelische effecten heeft.

Sowieso is MDA niet een dermate sterk tripmiddel dat het hallucinaties zou verklaren in lage doseringen. Je krijgt er gewoon een klein beetje versterkte kleuren van en hier en daar een voorzichtig bewegend schaduwrandje. Je moet echt zoeken naar de visuele effecten. Ik kan het weten want ik heb zelf wel eens MDA genomen.
Aha, ik dacht dat ik het bij het goede eind had maar wat jij zegt klinkt erg logisch. Heb ik ook weer wat geleerd. :)

Bovenaan