Halicuneren door MDMA.

Krackkid

Experimenterende gebruiker
Is het nou echt 'normaal' dat je gaat hallucineren van de MDMA? Vrienden van mij hebben er geen last van , maar als ik aan de pillen ga of pure M, begin ik na een tijd gewoon te hallucineren. Beginnen kleding stukken, tijgers te worden, of kabels slangen - lopende mensen zie ik dan als kerstmannen etc. :P Hebben meerdere mensen hier last van en is daar iets tegen te doen? Alles wat ik neem ik goed, en getest btw.

Freeway

waarschijnlijk doseer je meerdere keren op een avond en/of je neemt te hoge doseringen. Dan ga je namelijk vrijwel altijd wat hallucineren is mijn ervaring. ook heb ik het idee dat slaaptekort ook hallucinaties bevordert. probeer eens een normale dosering (1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht) en neem niet bij. Dit verkleint de kans op hallucinaties heel erg.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Is het nou echt 'normaal' dat je gaat hallucineren van de MDMA? Vrienden van mij hebben er geen last van , maar als ik aan de pillen ga of pure M, begin ik na een tijd gewoon te hallucineren. Beginnen kleding stukken, tijgers te worden, of kabels slangen - lopende mensen zie ik dan als kerstmannen etc. :P Hebben meerdere mensen hier last van en is daar iets tegen te doen? Alles wat ik neem ik goed, en getest btw.

Het komt niet zoveel voor, maar is ook niet ongehoord. Zelf heb ik ook altijd lichte hallucinaties bij MDMA-gebruik.
Een van de meest voor de hand liggende redenen is je dosering: 1,5mg à 2mg per kg lichaamsgewicht is eigenlijk je maximale dosis voor een avond. Gebruik je meer dan dat? Dan ligt het waarschijnlijk daaraan.

Waarom sommige mensen hallucineren van MDMA is voor zover ik weet nog niet vastgesteld. Een veelgehoorde theorie is dat MDMA voor een deel wordt omgezet in MDA, dat hallucinogene eigenschappen heeft. (Zelf heb ik een zeer snelle stofwisseling - misschien dat mijn lever daarom neer van de MDMA om kan zetten in MDA?)
Daarnaast werkt MDMA op je 5-HT2A-receptoren, dezelfde die psychoactieve stoffen zoals LSD stimuleren. Misschien dat daar een verband tussen bestaat.
Maar dit zijn dus alleen theorieën.

Ervaar jij het trouwens als iets negatiefs? Ik vind het altijd juist leuk, een roll én een tripje extra :hearteyes:

Het is naar mijn weten redelijk normaal. Sommige mensen hallucineren meer als anderen, terwijl andere juist nooit hallucineren. Ik hallucineer ALTIJD op MDMA. Soms relatief heftig, maar in de meeste gevallen vrij mild.

De enigste ervaring die ik heb met psychedelica is een eenmalige 2cb dosis van 30mg. Dit was beduidend anders dan het hallucineren wat ik ervaar op MDMA, heftiger en constanter, maar ook anders in vorm en gradatie.

Bij MDMA is het vaak heel plotseling waarbij het op het moment niet als hallucinatie lijkt. Denk aan dranghekken, stoelen en tafels, mensen in de verte, brillen/snorren/baarden op gezichten, duivels-oortjes, verdikte wenkbrauwen, kobolden-achtige gezichten etc.

Het aparte vind ik bij MDMA i.t.t. mijn ervaring met 2cb dat de hallucinaties plotseling opkomen, poef, maar er pas achteraf bij realiseert dat het een hallucinatie was. Het voelt allemaal een beetje creepy bij mij. Ik heb zo vaak over straat gelopen s'nachts waarbij ik door een paar dranghekken moest manouvreren, en achteraf dacht "er waren helemaal geen dranghekken".

MDMA voor een deel wordt omgezet in MDA

Dit wordt vaak gedacht maar het gaat hier om veel te kleine hoeveelheden om iets van te merken.

Bas

Wijs gebruiker
Een veelgehoorde theorie is dat MDMA voor een deel wordt omgezet in MDA
Er zijn pillen in de omloop zonder MDMA, maar juist met andere stoffen met een gelijk effect als MDMA of sterker. Dit zal dan denk ik MDA zijn? Of MCCP, die stof heb ik hier in een pil zitten en ik kreeg van degene te horen die het eens gebruikte dat hij er echt zeer hard op ging, met positieve afloop, maar wel met hallucinaties.

Krackkid

Ja , dan zal het vast wel komen dat ik te veel neem. Maarja , je gaa ter al vaak te snel overheen op feesten etc. :P Irritant vind ik het niet , het is meer van; 'oh.. ik hallucineer weer..' en feest dan gewoon weer door. :P

Gabbertje

Wijs gebruiker
Bij MDMA is het vaak heel plotseling waarbij het op het moment niet als hallucinatie lijkt. Denk aan dranghekken, stoelen en tafels, mensen in de verte, brillen/snorren/baarden op gezichten, duivels-oortjes, verdikte wenkbrauwen, kobolden-achtige gezichten etc.
Heel herkenbaar hahaha, hoe vaak ik wel niet vol in de ankers ben gegaan of heel erg omgelopen omdat ik weer een hek of wegen die open lagen zag terwijl het er niet was:tearsofjoy:

Ont: Ik hallicuneer ook altijd van MDMA, vind het juist geweldig als ik dingen zie die er niet zijn. En al kijk ik naar mijn vrienden heeft de een het wel en de ander niet.
De heftigste hallucinaties heb ik gehad tijden me eerste keer MDMA (80 mg) dus heb het bij zowel alle dosissen.
Maar mijn mening niks raars aan, juist een leuke toevoeging

Gabbertje

Wijs gebruiker
Dat is beslist geen hoge dosis. En nog steeds hallucineren? Ik kan het niet weten, want ik heb nog nooit zo'n lage dosis genomen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik me het laatste jaar niet netjes aan de 1 - 1,5 mg x kilo "regel gehouden". Deed dat alleen toen ik begon met xtc. Als ik dat nu doe voel ik er niks van, alleen de bijwerkingen. Ik weet trouwens ook maar 59 kilo.

Laatst bewerkt:

hansje1963

Belezen gebruiker
Het is naar mijn weten redelijk normaal. Sommige mensen hallucineren meer als anderen, terwijl andere juist nooit hallucineren. Ik hallucineer ALTIJD op MDMA. Soms relatief heftig, maar in de meeste gevallen vrij mild.

De enigste ervaring die ik heb met psychedelica is een eenmalige 2cb dosis van 30mg. Dit was beduidend anders dan het hallucineren wat ik ervaar op MDMA, heftiger en constanter, maar ook anders in vorm en gradatie.

Het aparte vind ik bij MDMA i.t.t. mijn ervaring met 2cb dat de hallucinaties plotseling opkomen, poef, maar er pas achteraf bij realiseert dat het een hallucinatie was. Het voelt allemaal een beetje creepy bij mij. Ik heb zo vaak over straat gelopen s'nachts waarbij ik door een paar dranghekken moest manouvreren, en achteraf dacht "er waren helemaal geen dranghekken".

Dit wordt vaak gedacht maar het gaat hier om veel te kleine hoeveelheden om iets van te merken.

Leuk om dit te lezen! In begin 90 er jaren ging ik wel eens op stap met vrienden en wilde ook eens zo'n "ding" proberen, idd alle mensen hadden een brilletje op, lag in een deuk, ik weet niet hoe de kwaliteit momenteel is gezien ik niet meer uit ga maar in de jaren 90 waren die dingen aardig sterk volgens mij....
Na het stappen thuis een paar dikke toeters gerookt en plots begonnen er torretjes in mijn shag rond te lopen en zag ik vreemde tekens in mijn handen.Ik moest even naar toilet en kwam terug en de indeling van mijn huiskamer was geheel anders, alsof ik een ander huis binnen kwam, vissen kwamen uit de muur, allemaal hartstikke leip en wat ik me er nog van herinner is dat mijn mond enorm aan het klapperen was, zal wel herkenbaar zijn neem ik aan.Maar goed, enorme leuke tijd gehad met deze materialen, wist niet dat je ook van mdma kon trippen, met name als je er flink bij blowt, is de kwaliteit nu nog zo goed of wordt daar inmiddels ook veel mee gerotzooid ?

Mdmaotic

Newbie
Tot nu toe heb ik elke keer hallucinaties gehad bij het gebruik van XTC.
Het kan verschillen tussen dingetjes zien vliegen tot een achtbaan door de zaal.
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn dosering niet helemaal juist is. (200mg getest op 65 kilo :rolleyes:)

Bovenaan