Grote pupillen

boy

Bewuste gebruiker
Yo,

Je pupillen worden groot als je XTC slikt omdat:

In XTC MDMA zit; MDMA de afgifte van bepaalde neurotransmitters en stoffen een boost geeft, waaronder de neurotransmitter noradrenaline en het hormoon adrenaline. Deze stoffen werken in en op je sympaticus (sympathetic nervous system). Doordat deze stoffen een boost krijgen, doet je sympaticus meer werk en er vindt dus een soort van overactiviteit plaats. Deze overactiviteit van noradrenaline en adrenaline zet je lichaam in de flight-or-fight-status (zie ook Wikipedia). Je lichaam is in een soort staat van paraatheid. Voor deze paraatheid moet je lichaam zich natuurlijk aanpassen. Je pupillen verwijden bijvoorbeeld, omdat ze dan theoretisch gezien meer licht opvangen en je dus een beter overzicht zou moeten krijgen. In de praktijk valt dit vaak wel mee, bij speed is het beter te merken.

J0rrit

Badass junkie
boy zei:
Yo,

Je pupillen worden groot als je XTC slikt omdat:

In XTC MDMA zit; MDMA de afgifte van bepaalde neurotransmitters en stoffen een boost geeft, waaronder de neurotransmitter noradrenaline en het hormoon adrenaline. Deze stoffen werken in en op je sympaticus (sympathetic nervous system). Doordat deze stoffen een boost krijgen, doet je sympaticus meer werk en er vindt dus een soort van overactiviteit plaats. Deze overactiviteit van noradrenaline en adrenaline zet je lichaam in de flight-or-fight-status (zie ook Wikipedia). Je lichaam is in een soort staat van paraatheid. Voor deze paraatheid moet je lichaam zich natuurlijk aanpassen. Je pupillen verwijden bijvoorbeeld, omdat ze dan theoretisch gezien meer licht opvangen en je dus een beter overzicht zou moeten krijgen. In de praktijk valt dit vaak wel mee, bij speed is het beter te merken.

uik vind wel dat je op mdma heeel helder ziet, vaak helderder dan op de speed, maar tegelijkertijd ook weer wazig als je goed hard gaat.

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Om de een of andere reden heb ik als ik 's avonds of 's nachts xtc pak (daarom nog niet per sé op café/dancing, ook gewoon thuis) altijd héél grote pupillen en 's middags of vroeger ofzo verwijden ze geen mm.
Altijd al zo geweest :confused: :) raar want 1. je kan het hier niet op het licht steken en 2. verschill tussen de twee is dan wel héél groot :grin:

Nas_

Newbie
Ik heb altijd zonnebril op als ik aan de X ben :sunglasses:
ten eerste: je spacet hem beter
ten 2de: niemand kan je pupillen zien, en denken dat je ze gewoon puur uit * stijl* ophebt :grin:

Intoxicated

Wijs gebruiker
ligt eraan...
Ik heb wel eens met gasten rondgelopen door de stad midden in de nacht, en dan hadden ze allemaal een zonnebril op. Of je bent een zielige gang die vaagt loopt te doen. Of iemand die aan de drugs is. Of een malloot die voor de stijl in het donker met een zonnebril gaat lopen.

Persoonlijk zou ik de laatste het ergst vinden :wink:

no offence meant...

Nas_

Newbie
ehm nou,
zonnebril is handig,
aangezien je grote pupille hebt en heel fel licht is dan niet zo prettig, moek je eerlijk vertellen.
en dan nog,
als je een zonnebril ophebt, dan zie je al1 vaag licht,
je ziet eigenlijk al1 maar lichjes knipperen, en mensen bewegen
dus ik space m nog harder dan normaal
dus ik snap niet warom je zo negatief doet
een zonnebril is gewoon onwijs relaxt, want dan ben je echt gewoon helemaal in je eigen wereldje.
moet je `s proberen zonnebril opzetten als je aan de x ben :wink:
daarna gaan we verder praten :)

LeLo

Newbie
als je moe bent, worden ze groter als dat je erg wakker bent, je oog spieren zijn moe en onspannen zich dan meer.

Toen ik erg moe was en noodgedwongen :grin: een pilletje nam waren mijn ogen helemaal zwart, normaal of eigenlijk altijd kun je nog aardig goed blauw zien :wink:

septerrac

Newbie

dit is mijn pupil ongeveer na 2 uur..
iname was een xtc pil..

beetje slechte kwaliteit foto, maar hijs gemaakt met mn telefoon, en heb hem ff kleiner gemaakt om te posten..

^_^

Bewuste gebruiker
Valt opzich wel mee nog toch. Bij mij wordt wel helemaal zwart tot echt bijna niets meer over is aan de bovenkant. Geen strakke ogen voor de rest.

In donker valt het niet op die pupillen.
Pas in licht moet je oppassen. Dan ziet echt iedereen het die je in de ogen kijkt.

flash kieke

Wijs gebruiker
septerrac zei:

dit is mijn pupil ongeveer na 2 uur..
iname was een xtc pil..

beetje slechte kwaliteit foto, maar hijs gemaakt met mn telefoon, en heb hem ff kleiner gemaakt om te posten..

Zo groot is mijn pupil als ik nuchter ben.

flash kieke

Wijs gebruiker
Jeller zei:
flash kieke zei:
Ik kan mijn pupillen groter en kleiner laten bewegen :smoke:
ik ook door er met een lichtje in te schijnen..

trouwens keb zo ééns nagedacht over de pupillen stof..

van oppeppende drugs zoals speed en coke krijg je wijdopenstaande ogen maar niet speciaal grote pupillen..

van psychedelische dingen zoals paddo's en acid krijg je grote pupillen maar niet zo grote ogen

xtc is zowel psychedelisch als oppeppend en daar krijg je grote ogen en gorte pupillen van..

zou dit ergens kloppen of nie

Zonder dat gedoe met een lichtje in uw oog schijnen kan ik ook.
En als je dat doe geeft het een raar gevoel en begin je slecht te zien.

septerrac

Newbie
het was ook niets ernstigs die keer van die foto, was ook niet echt space meer relaxed.. maar inderdaad, mn maat zat laatst te vertellen dat het bij deze foto voor mij doen nog reuze meeviel. ik vondt het al vrij grote pupillen omdat ze normaal nog kleiner zijn bij mij..

berbe

Bewuste gebruiker
spliffsnatcher zei:
Maakt idd uit wat voor persoon je bent. en vooral hoe goed je organen werken.

Mijn pupillen staan snel vrij groot en die van men vriendin ook, maar verder zien wij er alle twee doodnormaal uit. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt om er als een zombie uit te zien. Maar ik zie ze idd ook dikwijls op feestjes.

Ik vind het bij vrouwen zelfs vrij sexy die grote pupillen :)

ja het is bewezen dat grote pupille manne aantrekt
is test geweest
2 fotos van zelfde meisje
1 met normale pupillen
1 met grote
manne voonde die met de grote pupille allemaal aantrekkelijkst

(als vrouw opgewonden is heeft ze namelijk ook grotere pupillen)
dus zal daar wel mee te make hebbe

nutsss

Wijs gebruiker
berbe zei:
spliffsnatcher zei:
Maakt idd uit wat voor persoon je bent. en vooral hoe goed je organen werken.

Mijn pupillen staan snel vrij groot en die van men vriendin ook, maar verder zien wij er alle twee doodnormaal uit. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt om er als een zombie uit te zien. Maar ik zie ze idd ook dikwijls op feestjes.

Ik vind het bij vrouwen zelfs vrij sexy die grote pupillen :)

ja het is bewezen dat grote pupille manne aantrekt
is test geweest
2 fotos van zelfde meisje
1 met normale pupillen
1 met grote
manne voonde die met de grote pupille allemaal aantrekkelijkst

(als vrouw opgewonden is heeft ze namelijk ook grotere pupillen)
dus zal daar wel mee te make hebbe

is er al onderzoek gedaan naar het aantrekkelijker zijn van mannen voor vrouwen afhankelijk van de schrijfstijl en het aantal spelfouten?

Kan je het niet, weet je het niet? Ben je Franstalig en moet je vertalen? Waarom is het zo slecht?

Bovenaan