Grootste fout qua dosering MDMA?

Rowan0162

Experimenterende gebruiker
Wie van jullie heeft het wel eens zo begaaid met MDMA dat je je telefoon niet meer kan lezen? Denk bij iedereen wel :xtc:

Maar zijn er ook gevallen geweest waarbij je maar net op het randje aan de dood ontsnapt bent?

Mijn ''record'' niet dat ik er trots op ben is 4 pillen 110 mg op Sensation black 2007. Ik weet dat dat bij sommige mensen een gebruikelijke dosering is maar ben er nogal gevoelig voor.

In mijn vriendengroep komt het voor dat mensen tot wel 8/9 tikkels per feest slikken.

Hoe is dat bij jullie? en wat is jullie domste fout qua overdosering ?

Skirre

Bewuste gebruiker
3 pillen (rond de 200 mg) meenemen voor 3 personen (ik en 2 vrienden). Ik had me voorgenomen om driekwart pil te gebruiken die avond maar omdat één van de drie toch maar pep deed ipv xtc was de verleiding op dat moment te groot en heb ik met een vriend van me samen de 3 pillen verdeeld over de avond. Resultaat was inderdaad dat ik mijn mobiel niet meer kon lezen :rolleyes:

Ik heb er van geleerd en het zal ook nooit meer voorkomen dat ik meer meeneem dan ik wil gebruiken op een avond. 8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:

Fool

Badass junkie
Ik doe niet aan fouten bij het doseren van MDMA, nergens voor nodig. Mijn hoogste dosering is nog geen 150 milligram(3/4e van een pil met spreiding van 140-20:sunglasses: geweest. :)

Veel MDMA is mij gewoon te link voor het koppie. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat ik mijn telefoon amper nog kan lezen heb ik al snel met MDMA, al vanaf 120 mg tot 150 mg denk ik. En aangezien ik ruim over de 100 kilo weeg is dat voor mij nog een bescheiden dosering.

Mijn ergste fout qua dosering is inmiddels jaren geleden toen ik het net ontdekte. Ik zat toen al op 200mg en voelde me heerlijk, vervolgens nam ik er nog 80mg bij en toen die insloeg kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn. Destijds woog ik nog 90 kilo en was er echt een stuk gevoeliger voor als nu. Ik kan je zeggen dat dat echt mijn mooie avond verpest heeft. Sindsdien doseer ik een stuk voorzichtiger, dan heb ik er gewoon veel meer lol van en het is minder schadelijk.

Rowan0162

Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.

Rowan0162

Skirre zei:
8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:

Haha ja gaat ook echt nergens over idd, ze wisten het zeker! Maar werden overmoedig omdat ze zo lekker gingen.

Denk dat FOOL de verstandigste is als k t zo lees.

Fool

Badass junkie
:')

Naar mijn idee is het spul ook gewoon veel fijner als je dosering wat lager liggen. Het lijkt me echt vet saai om met belachelijk veel MDMA in je mik rond te zwalken als idioot. Buiten het feit dat het gewoon behoorlijk slecht is. :P

Rowan0162

Fool zei:
:')

Naar mijn idee is het spul ook gewoon veel fijner als je dosering wat lager liggen.

Heb je gelijk in, maar dan kom k vaak op t randje terecht. Zon gevoel van je voelt het wel, maar hij slaat niet lekker in. En asj dan bijdoseert, moet je na een uur weer vragen of iemand anders je smsje even voor je voorleest.

K vind het zoiezo heel lastig om perfect te doseren

Fool

Badass junkie
Hoe doseer je dan?

(En gelijk maar, hoe frequent gebruik je met welke hoeveelheden?) :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.
Van wat ik beschreef was de knallende koppijn nog het minst erg, ik was gewoon echt zwaar beroerd en van de kaart die keer. Ik hoop dat je dat niet helemaal begrepen hebt, want als dat voor jou het normale MDMA gevoel is dan moet je echt minder nemen. Ik beschrijf hier duidelijk een overdosering en dat is geen lolletje kan ik je vertellen. Dat heb ik daarna ook nooit meer opgezocht.

Bobsacamano

Badass junkie
Mijn hoogste dosering was bij elkaar 220mg op een avond. Ik voelde me verder goed. Ik had eerst een halfje gepakt en daarna nog twee kwartjes van een pil die 220 was getest. Had nergens last van ook neit van mijn mobiel niet kunnen lezen of iets dergelijks. Ik knars ook nooit kauw nooit en heb amper een droge mond.

Rowan0162

Fool zei:
Hoe doseer je dan?

(En gelijk maar, hoe frequent gebruik je met welke hoeveelheden?) :)

Ik begin altijd met een lage dosis, een halve pil zeg maar 50/60 mg. Daarna doseer k bij met kwartjes. Ligt er wel aan natuurlijk hoeveel mg erin zit. Maar aan het einde van de nacht weet k meestal niet eens hoeveel ik nou precies bij gedoseerd heb.

Vroeger deed ik het bijna wekelijks, nu is 2 keer per jaar al veel.

Rowan0162

Psychedelibee zei:
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:

Van wat ik beschreef was de knallende koppijn nog het minst erg, ik was gewoon echt zwaar beroerd en van de kaart die keer. Ik hoop dat je dat niet helemaal begrepen hebt, want als dat voor jou het normale MDMA gevoel is dan moet je echt minder nemen. Ik beschrijf hier duidelijk een overdosering en dat is geen lolletje kan ik je vertellen. Dat heb ik daarna ook nooit meer opgezocht.

Haha nee zo erg heb k het nog nooit meegemaakt, wel kotsen op het begin bij de inslag en spanningshoofdpijn achteraf. Dacht je dat je dood ging?

Fool

Badass junkie
Rowan0162 zei:
Ik begin altijd met een lage dosis, een halve pil zeg maar 50/60 mg. Daarna doseer k bij met kwartjes. Ligt er wel aan natuurlijk hoeveel mg erin zit. Maar aan het einde van de nacht weet k meestal niet eens hoeveel ik nou precies bij gedoseerd heb.

Vroeger deed ik het bijna wekelijks, nu is 2 keer per jaar al veel.
Nouja, bij het wekelijkse gebruik zorg je er natuurlijk wel voor dat het XTC-gevoel een stukje minder speciaal/intens wordt, ook na een langere pauze.

Ik weet niet hoeveel je weegt, maar misschien kun je beter je startdosering iets verhogen en wat minder lang bijnemen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rowan0162 zei:
Haha nee zo erg heb k het nog nooit meegemaakt, wel kotsen op het begin bij de inslag en spanningshoofdpijn achteraf. Dacht je dat je dood ging?
Kotsen bij de inslag is een redelijk gebruikelijk fenomeen, had ik vroeger ook nog wel eens last van. Die ene keer dat ik teveel op had toen heb ik bijna 2 uur lang continu heftig moeten kotsen, kwam geen einde aan.

Het gekke is dat ik me denk ik nog nooit zo beroerd heb gevoeld als die ene keer, maar kan me niet herinneren dat ik dacht dood te gaan. Ik moest het gewoon uitzitten zat er in mijn hoofd, maar vrienden waren wel een stuk ongeruster toen. Die hebben mij op een tribune gezet en zijn naar de ehbo gegaan waar ze mijn situatie beschreven. De ehbo zei toen eigenlijk precies wat ik ook dacht, gewoon uitzitten.

Helenas

Bewuste gebruiker
Een van mijn eerste keren was thuis met mijn vriend. We hadden allebei blauwe supermans. Ik had er in totaal 2 en een kwart op. Weet niet hoeveel mg er in zat. Mega fijne avond/nacht gehad met op het einde kleine hallicunaties. We werden er alleen wel erg vaag van. Had toen nog geen idee hoe ik er mee om moest gaan.. :tongueout:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb nooit fouten gemaakt. Hoogste was 2 pillen van 180/190 maar dat was verspreid over 24 uur. Ik neem tegenwoordig wel minder dan vroeger. Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.

Heb wel een keer te veel 6apb gehad, ging veul te hard. Eén pil van 125mg bleek net iets te veel voor me. De keren erna heb ik altijd wat minder genomen en dat ging dan goed.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijn grootste fout was de tweede keer dat ik gebruikte. Ik nam ineens een hele pil met 160mg. Resultaat was zweten, te veel drinken, Weinig meer kunnen zien en verlies van coördinatie. Uit eindelijk over m'n nek gegaan in de zaal en door m'n vrienden even naar de chill gebracht met een ijsje. Toen ging het wel weer prima.

Daarna eigenlijk geen fouten meer gemaakt... Van je fouten hoor je te leren :wink:

Timmie94

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..

Rowan0162

Timmie94 zei:
ZERO- zei:

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mijngrootste fout qua dosering was denk ik een jaar of 6 geleden op Een festival. Ik had toen pas 2 jaar daar voor xtc "ontdekt". Daar voor had ik geen vrienden die drugs gebruikte. Het was mijn 3e keer ooit. Ik was toen voor het eerst met een andere vriendengroep mee dan waar ik de 1e 2 keren samen mee heb gebruikt. Ik had een halfje op en na 1,5 uur voelde ik niets. Dus ik mijn beste vriendin ge-appt of ik nog een halve kon nemen. Ze zei wacht nog maar een uurtje of 1,5 anders is het te snel. Ik wilde zo graag dat ik haar tijdsadvies halveerde en nog een halfje nam. 1,5 uur later, nog niks... Dus een 3e halve der in (stom) dus binnen 3 uren 3 halfjes van denk ieder 80 mg per halve. Uur later moest ik toch kotsen!! Daarna voelde ik me niet ziek maar de hele dag dat rare "net niet" gevoel gehad. Dus ik gaf die "kutpillen" de schuld. Wist ik veel, had me er niet genoeg in verdiept toen.
Paar maanden later ben ik met die beste vriendin gezellig bij mij thuis aan het kleppen en filmpie kijken. Zegt ze: "heb je die dingen nog? Nemen we ieder een halvie, ik blijf toch slapen."
Ik zei: "best, ze doen toch niks joh".
Nou klein uurtje later.... Woopsie, als de bramdweer hahaha! Heerlijke pillen! :hearteyes:
Ik denk dat ik op dat festival toen er zo mee bezig was en zo graag het wilde, dat ik teveel wachtte en het daarom niet kwam.
Dat was mijn max ooit.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Rowan0162 zei:
Timmie94 zei:
ZERO- zei:

dit is helemaal waar.

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ja een potje risk is wel iets minder gevaarlijk

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?

Met vager doelde ik niet eens zozeer op hallucineren, daar heb ik namelijk pas 1x "last" van gehad. Voel me eerder levenloos, dom, snap/versta niks..

Het verschilt per persoon maar er wordt 7 tot 13% omgezet ja.

Vikingdancer

Tering ik heb ooit een keer 1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. Merkwaardig genoeg heb ik daar nooit last van gehad. Toen maar besloten dat mijn zelfdestructieve gedrag niet samen gaat met recreatief drugsgebruik. Sindsdien raak ik niks meer aan.

Geen blijvende problemen eraan overgehouden trouwens. Ik heb er wel spijt van dat ik dat toen gedaan heb. \

Ik voel me echt een sukkel tussen jullie verstandige mensen hahahahaha.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Meeste wat ik naar binnen heb getikt is zo'n 900 mg tijdens een festival en de afterparty erna. Ik had toen zo'n gare kop dat ik toen heb besloten noooooit meer zo'n dosis te gebruiken. Het was ook echt niet chill want ik had zeg maar dat mijn mondhoeken zo verschrikkelijk naar beneden gingen en daarbij kon ik mn mond geen seconde stil houden. Zelfs niet als ik dag wilde. Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
MusicIsLife zei:
Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.

Dat heb ik ook eens gehad maar ik had toen niet teveel op. Ik had wel de hele, echt de hele, dag gelopen, gedanst, gelopen, gedanst en toen ik thuis was voelde t als wanneer je voet heeft geslapen en dan weer wakker word. Dat wat pijnlijke getintel. Wel veel minder als dat maar zo voelde het. En ik kon ze echt niet stil houden, moest ze steeds anders leggen op de bank. Misschien oververmoeidheid?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Was al weer een tijd geleden dus wist niet meer precies wat het was maar nu je het zegt, idd het tintelen. Maar die tintel die ik had was wel heftig.

Ik weet niet, denk niet dat het oververmoeidheid is want ik heb wel feestjes gehad waar ik veel meer heb gesprongen en gelopen maar dat gevoel heb ik alleen toen gehad.

Benen niet kunnen stilhouden heb ik wel vaker

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Nu ik al hogere fouten zie ben ik er niet meer verlegen om die van mij te plaatsen.

Heel eind geleden minimaal 1,2 gram MDMA in snoepvorm (100/120 mg), einddosis kan ik moeilijk zeggen omdat ik me het laatste van die dag/avond niet meer in het hoofd tevoorschijn krijg. Ik heb het altijd geschat op een einddosis tussen 1,5 en 1,6 gram MDMA over een tijdspanne van 16/20 uren.

Toen wist ik niets over drugs, had nooit gehoord over een dosis, wist louter wat mijn pilletje bevatte enkel dat het XTC was.

LEG NOOIT JE DOSIS BELACHELIJK HOOG ZOALS IK DA OOIT GEDAAN HEB :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vind het vooral goed dat je het hebt opgemerkt. En dat je niks meer aanraakt. Veel idioten die dit heel vaak doen. Nog erger omdat ze het stoer vinden of lekker willen hallucineren :confused:

Vikingdancer zei:
Tering ik heb ooit een keer 1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. Merkwaardig genoeg heb ik daar nooit last van gehad. Toen maar besloten dat mijn zelfdestructieve gedrag niet samen gaat met recreatief drugsgebruik. Sindsdien raak ik niks meer aan.

Geen blijvende problemen eraan overgehouden trouwens. Ik heb er wel spijt van dat ik dat toen gedaan heb. \

Ik voel me echt een sukkel tussen jullie verstandige mensen hahahahaha.

ooscaar

Wijs gebruiker
500-600 mg ongeveer verspreid over zo'n zes uur tussen eerste en laatste inname. Ik heb er geen spijt van omdat dit een extreem goede nacht was, maar ik ga zoiets nooit meer doen. Gelukkig heb ik wel fatsoenlijke pauzes gehouden maar zoiets is natuurlijk vreselijk slecht voor je hersens.

Vikingdancer

bobsacamano zei:
Ik vind het vooral goed dat je het hebt opgemerkt. En dat je niks meer aanraakt. Veel idioten die dit heel vaak doen. Nog erger omdat ze het stoer vinden of lekker willen hallucineren :confused:

Tja dat is waar Bob! Dit heeft er dan ook toe geleid dat ik in totaal dertig pilletjes heb geconsumeerd. Op die ene achterlijke hoge hoeveelheid na valt het dus wel mee. Dit heeft mogelijk een hoop nare gevolgen voorkomen.

Ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die MDMA hevig misbruiken. Toch liggen de beweegreden om dit te doen iets genuanceerder. Dergelijk gedrag kan ook ontstaan door persoonlijke problemen en niet alleen omdat het stoer is denk ik.

@MusicIsLife, Nee hoor ik ben er helemaal niet trots op. Als ik het kon terugdraaien zou ik dat doen, maar ik schaam me er ook niet voor ofzo.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Vikingdancer zei:
Dergelijk gedrag kan ook ontstaan door persoonlijke problemen en niet alleen omdat het stoer is denk ik.

Dit is zeker waar. Ik heb vorig najaar een tijdje niet zo lekker in mn vel gezeten en toen merkte ik dat mijn gebruik echt veel heftiger werd. Toen ik het merkte heb ik een pauze voor mezelf ingelast en ben ik weer veel rustiger aan gaan doen. Ik ben er dus achter gekomen dat als het bij mij in mn koppie allemaal niet zo lekker gaat, dat ik dan snel naar alcohol en drugs grijp. Wel goed om dat te weten want zo kan ik er rekening mee houden.

Timmie94

Bewuste gebruiker
MusicIsLife zei:
Vikingdancer zei:
Dergelijk gedrag kan ook ontstaan door persoonlijke problemen en niet alleen omdat het stoer is denk ik.

Dit is zeker waar. Ik heb vorig najaar een tijdje niet zo lekker in mn vel gezeten en toen merkte ik dat mijn gebruik echt veel heftiger werd. Toen ik het merkte heb ik een pauze voor mezelf ingelast en ben ik weer veel rustiger aan gaan doen.

klinkt herkenbaar :flushed:

Vikingdancer

MusicIsLife zei:
Vikingdancer zei:

Dit is zeker waar. Ik heb vorig najaar een tijdje niet zo lekker in mn vel gezeten en toen merkte ik dat mijn gebruik echt veel heftiger werd. Toen ik het merkte heb ik een pauze voor mezelf ingelast en ben ik weer veel rustiger aan gaan doen. Ik ben er dus achter gekomen dat als het bij mij in mn koppie allemaal niet zo lekker gaat, dat ik dan snel naar alcohol en drugs grijp. Wel goed om dat te weten want zo kan ik er rekening mee houden.

Inderdaad herkenbaar vluchtgedrag. Dat is ook de reden waarom ik me er niet voor schaam. Niemand weet hoe mijn leven eruit zag in die tijd. Puur afgaande op de hoogte van mijn dosis kun je me een "idioot" of "dom" noemen. Doe je dit nog steeds als je weet hoe mijn leven er toen uitzag, dan heb je geen flauw idee waar je het over hebt. Tegenwoordig gaat het leventje allemaal meer dan goed trouwens :hearteyes:.

roll-up

Ik schaam me er heel erg voor maar in een nacht tussen 21:00 en 06:00 7 pillen van 180mg op.
Nu sla ik mezelf voor mijn hoofd en schaam ik me er eigenlijk wel voor dat het is gebeurt.
Ik had toen bijna geen mdma kennis (ook de 3 maanden regel kende ik niet) en dacht dat de pillen gewoon heel slecht waren (had toen 2 weken daarvoor ookal xtc genomen)
Nu weet ik wel beter en voor ik een drug gebruik bereid ik mij altijd erg goed voor en lees de weken daarvoor de nodige info.

Ik heb ovegrens mijn lesje wel geleerd want de hallucinaties waren heel kut.
Ook de reacties van vrienden die wel verstand hadden van xtc hadden mij behoorlijk afgeschikt.
ben eigenlijk ook wel blij dat die tijden voorbij zijn want dat was sowieso een tijd van veel roekeloos drugs gebruik.

Rowan0162

MusicIsLife zei:
Nouja.... Niet echt iets om trots op te zijn of wel? Volgens mij is Vikingdancer dat ook niet

Nee zeker niet iets om trots op te zijn, geloof ook niet dat hij er blij mee is. Was ook maar een slechte opmerking van mij, maar hij blijft wel de ''recordhouder''.

Dus dat hallucineren hoort eigenlijk niet bij Xtc? Heb jarenlang gedacht dat dat normaal was.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Eigenlijk heb je dan net iets te veel gehad ja. Ik zelf zoek wel altijd dat randje op (soms iets verder dan dat randje) omdat ik het uiterst amusant vind. Gelukkig vinden de meeste mensen dit niet en zoeken ze dit dus ook niet aangezien je wel je hersenen er een beetje mee verkracht.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Rond de 600 mg denk ik, zou ik nu weer gebruiken zal ik het denk ik bij 400 laten, mits ik de week erop geen verplichtingen heb. Voelt ook wel eens goed om niet het extreemst met doseringen te zijn hier. :beer:

Bovenaan