Groot probleem door Dipidolor

Beste rudolf,

Hopelijk gaat het met je. Zonder mijn mening te willen opdringen is het mijn professionele opinie dat het beslist aan te raden is u effectief een periode te laten opnemen. Wanneer je reeds zo afhankelijk bent van dipi om naar eigen gevoel enige pijnstilling te krijgen, zijn de vooruitzichten voor u en uw familie eerder negatief zeker wanneer je op dezelfde wijze doorgaat. En uit je berichten merk ik dat je dat zelf ook beseft. Om tot een oplossing te komen is het m.i. noodzakelijk van je dipi verslaving af te kicken en vevolgens de pijn te evalueren zonder analgetica en van daaruit hopelijk een definitieve behandeling op te starten eventueel gecombineerd met een analgeticatherapie die goed door de artsen opgevolgd word.

ps: Ik snap dat je om allerlei redenen dat niet ziet zitten maar ikkan me niet voorstellen dat verschillende artsen niet iets gelijkaardig voorstelden. Beterschap gaat er pas komen met overtuigingskracht, uithoudingsvermogen en hopelijk zo weinig mogelijk pijn.

Je eerste stap is aanvaarding...

mvg

rudolf

Bewuste gebruiker
Aanvaard heb ik het zeker.
Opname gaat niet gebeuren.

Gelukkig ben ik samen met hulp van me gezin al aan het minderen en dat gaat goed.
Gaat langzaam maar het gaat.

rudolf

Bewuste gebruiker
Misschien een rare vraag maar is er iemand die mij kan leren spuiten?
Er is iemand op het forum die mij dat zou leren , maar onverwachts gaat het heel slecht met haar.

De redenen hou ik voor me.Dat is te prive.
Wij hebben het wel besproken , maar dat is tussen haar en mij.

Zij is heroineverslaafd en weet dus heel goed hoe ze moet spuiten.
Alleen omdat het slecht gaat met haar wil ik haar nu niet vragen of ze mij kan helpen.

Alleen kan ik de vraag hier wel stellen natuurlijk.
Ik wil geen drugs aangeboden krijgen en dat soort dingen.
Ik wil alleen hulp qua spuiten.Ik heb hier in de regio al alle dingen gedaan die ik kon.Er zijn dermate weinig verslaafde dat die me niet kunnen/willen helpen.

Vandaar hier de vraag.
Mocht deze vraag niet gesteld worden , hoor ik dat graag van een moderator.Dan verwijder ik me post direct.

Alvast bedankt.

Leren 'spuiten' is niet zo moeilijk aan te leren. Jezelf inspuiten daarentegen...
Bovendien zijn complicaties te voorzien wanneer men dagelijks dergelijke hoeveelheden probeert in te spuiten zonder doorgedreven medische kennis en materiaal.
De intraveneuze zelftoediening is al helemaal af te raden om zoveel verschillende redenen.

Een diep intramuscullaire injectie lijkt mij dan nog het meeste aangewezen wanneer subcutaan niet meer lukt. Dit kan op vele verschillende plaatsen maar moet "lege artis" uitgevoerd worden om veilig te zijn.

Hoeveel dipi gebruik je nu dagelijks en hoeveel pijn heb je over heel de dag?

Welke andere geneesmidellen heb je reeds geprobeerd? Ik neem aan dat je van nederland bent want daar gebruiken ze meer dipi.

rudolf

Bewuste gebruiker
dirkcoorens zei:
Leren 'spuiten' is niet zo moeilijk aan te leren. Jezelf inspuiten daarentegen...
Bovendien zijn complicaties te voorzien wanneer men dagelijks dergelijke hoeveelheden probeert in te spuiten zonder doorgedreven medische kennis en materiaal.
De intraveneuze zelftoediening is al helemaal af te raden om zoveel verschillende redenen.

Een diep intramuscullaire injectie lijkt mij dan nog het meeste aangewezen wanneer subcutaan niet meer lukt. Dit kan op vele verschillende plaatsen maar moet "lege artis" uitgevoerd worden om veilig te zijn.

Hoeveel dipi gebruik je nu dagelijks en hoeveel pijn heb je over heel de dag?

Welke andere geneesmidellen heb je reeds geprobeerd? Ik neem aan dat je van nederland bent want daar gebruiken ze meer dipi.

Lees me verhaal even door.Daar staat het allemaal in.
Vooral over het spuiten.

Ik gebruik momenteel 133 ampullen per dag.
Ik had er 140 maar heb er 1 per dag afgehaald omdat ikzelf wil gaan minderen.

Mocht het spuiten beter gaan ,zal de medicatie ook een heel stuk beter gaan.

Ik zit idd in Nl maar daar is het allemaal niet zo makkelijk als mensen denken.
Andere medicatie heb ik al veel gebruikt maar slikken en dergelijke kan niet vanwege me maagverkleining en dergelijke.

Je moet/wilt dus dagelijk 280 ml vloeistof proberen in te spuiten??
Ik kan geloven dat dit niet goed lukt...

En ik kan u al onmiddelijk zeggen dat zelf deze hoeveelheid iv'en onmogelijk zal zijn in uw situatie. Hiervoor is meer nodig dan een spuit en wat naalden om dat langere tijden te doen zonder zeer nare complicaties op te lopen. Misch is een port a cath zelfs aangewezen.

De situatie is als volgt als ik het goed begrijp:

1) je lijdt aan een abdominaal pijnsyndroom na een chirurgische ingreep.
2) medicatie per os wordt niet getolereerd door u.
3) Er is sprake van een zeer sterke opiaat tolerantie,
4) sterke geestelijke en lichaamlijke afhankelijkheid aan dipi
5) het grote volume blijkt moelijk in te spuiten

Aan de hand van heel het topic kan ik afleiden dat je in ongeveer een half jaar van dagelijks 10 ampullen naar 140 gegaan bent. En nu zeer geleidelijk probeert te minderen.
Ik denk dat je zelf hieruit kan afleiden wat dit eigenlijk betekent en wat de gevolgen zijn.

Door het langdurige gebruik is je lichaam zo gewend aan de stof dat deze nooit meer kan voldoen in een adequate pijnstilling. Een trage geleidelijke vermindering zal een langdurende pijnlijke hopeloze strijd worden. Ik kan maar 1 ding zeggen laat u helpen, je met stoppen met dipi. definitief. En dat gaat moeilik zijn zonder medische hulp en opname .

Geef bv fentanyl pleisters nog eens een serieuze kans. Zo goed als dipi zal het voor u nooit voelen maar een aanvaardbare pijnstilling waarschijnlijk wel. Andere oplossingen zijn er met hopen maar je moet beseffen dat je zo ver bent dat het alleen met doorgedreven medische begeleiding gaat lukken en veilig zijn.

En met aanvaarden bedoelde ik het feit dat je dipi verslaving een groter risico en belasting is voor jezelf en je gezin dan de oorzaak van alle ellende, de mislukte operatie en de pijn.

Mijn excuses als ik vrij cru overkwam.

rudolf

Bewuste gebruiker
Zoals ik al zei. Lees alles eens door.

Pleisters heb ik gehad,de vleoistof spuit ik zo veel omdat het niet in me lichaam komt.
Spuit ik in me aderen heb ik aan 3 a4 ampullen zat.
Spuit ik het in me spieren loopt het er weer uit.
en je komt niet cru over,je praat heel interesant en doet of je veel verstand hebt van zaken, maar je leest niet eens alles.

Doe dat eerst en kom dan met voorbeelden en dergelijke.
3 van de 5 pagina's staat vol met hetzelfde.

Dus voor iedereen,kom je met advies of tips. Lees eerst alles door.
Sorry als ik cru over maar ik vraag om hulp en dat is dit niet.
ik zoek iemand die me kan helpen spuiten meer niet

heb het topic grotendeels doorgenomen. U wil iv'en en dat lukt niet.
Anderzijds lees je mijn reactie ook niet grondig door.

Nog een laatste maal:

Geen enkele arts, hoe ruimdenkend ook, zal u leren in de thuissituatie dipidolor intraveneus toe te dienen. Mijns inziens maakt uw arts al een ernstige fout door u dergelijke hoeveelheden te verstrekken zonder meer. Ik weet niet hoe het allemaal geregeld is in Nederland maar het is toch niet onmogelijk om een verpleegkundige dagelijks te laten komen voor het toedienen van medicatie? Uiteraard onder strikte doktersbegeleiding en met ernstig afbouwschema.

Dipidolor is bedoeld voor de behandeling van korte episodes van zeer ernstige pijn. Zowel het gebruik thuis als het gebruik bij abdominaal pijnsyndroom zijn gecontraindiceerd.

Ik weet niet of je het beseft maar een echte intraveneuze inspuiting (met naald) wordt nog maar zelden uitgevoerd. Voor dagelijks gebruik is het al helemaal af te raden.

Er is heel wat meer materiaal en kennis nodig dan je zelf ter beschikking hebt. Het probleem zit eerder in het feit dat een arts deontologisch niet kan meegaan in het ondersteunen van uw dipidolor gebruik. U HEBT EEN VEEL TE GROTE TOLERANTIE EN AFHANKELIjKHEID AAN DIPI!!!!

U wijst resoluut alle andere pijnmedicatie af en probeert dagelijks meer als 100 ampullen dipi in te spuiten en je enige probleem is dat je niet kan iv'en. :(

Ik vrees dat er zoals te vaak eerst iets ernstig moet gebeuren voor je hopelijk echt geholpen kunt worden. Ik wens je het beste toe maar denk toch eens na over deze post...

rudolf

Bewuste gebruiker
Je hebt niet alles doorgelezen want er staat duidelijk in wat ik allemaal al wel en niet heb gebruikt.
Je bent iemand die net op dit forum is gekomen en zijn gelijk wilt halen.

Iemand die informatie op internet vind en denkt alles te weten.

Post gewoon ergens anders beterweter.
Ik heb duidelijk een vraag gesteld en daar blijft het bij.

Wat jij wilt , doet er niet toe.
Zelfs je teksten kloppen niet met je 100 ampullen per dag.

Graag ontopic weer!

rudolf

Bewuste gebruiker
Sorry als mijn vorige post hard overkomt maar mensen die beterweten en alles goed uit kunnenleggen,hoor ik al 2jaar.

Een oplossing komt er niet.
kom anders langs en kijk wat er is.
geef dan een reactie

Ik zal mij onthouden van verdere reacties op dit onderwerp. Ik wou gewoon proberen uit te leggen waarom alle artsen weigeren u hiermee te helpen. Ach zij zullen hun kennis wellicht ook vanop internet hebben.

Toch nog een laatste keer in het kader van harm reduction:

Het intraveneus toedienen van piritramide is ten zeerste afgeraden buiten het hospitaal. Zeker wanneer er reeds een tolerantie bestaat is het interval tussen een effectieve dosis en een overdosis moeilijk te onderscheiden. Iedereen die buiten de voorwaarden van de wet BIG deze voorbehouden handeling uitvoert of aanleert kan juridisch en burgerlijk aansprakelijk gesteld worden voor de eventuele gevolgen.

Als je concrete vragen heb mag je ze steeds stellen (ook via pb) verder zal ik u gerust laten.
Wens je toch veel beterschap.
mvg
dirk coorens

rudolf

Bewuste gebruiker
Als je de medicatie zo goed kent moet je de bijsluiter eens lezen.
wat staat daar over IV? Juistem

Daarbij heb je alles gelezen? Me arts raad het zelfs aan.

Alleen mag/wil hij het niet leren.
en hun hebben de kennis van internet? Hahahaha

School heet zoiets

Allemaal rechtstreeks uit de bijsluiter:

"Wegens de ademhalingsdepressieve werking, eigen aan alle morphinomimetica,
wordt de I.V.-toepassing van Dipidolor voorbehouden voor
anesthesiedoeleinden"

"Belangrijk: Om lichamelijke en psychische afhankelijkheid te voorkomen, moet
men trachten de behandelingsduur zo kort mogelijk te houden."

"Dipidolor kan aanleiding geven tot lichamelijke en psychische afhankelijkheid
(respectievelijk addictie en toxicomanie). Ook stelt men vast dat in de loop van
de tijd voor een zelfde analgetisch effect meer van het medicament nodig is
(gewenning of tolerantie). De addictie neemt meestal toe met de duur en de
toegediende dosis. Bij het afbreken van de medicatie, het vervangen door een
minder krachtig morphinomimeticum of het toedienen van een antagonist kan
een abstinentiesyndroom ontstaan."

qed

rudolf

Bewuste gebruiker
Klopt allemaal , maar lees het stukje nu eens over de toediening.

Elke medicijn heeft "bijwerkingen".

Zelfs paracetamol kun je ademhalingsproblemen mee krijgen.

CFH-Advies
Gezien het indicatiegebied zal het gebruik van piritramide in het algemeen beperkt blijven tot de (poli)kliniek.

Eigenschappen
Opiaatagonist met sterk analgetische werking. Werking: i.v. binnen 1-2 min.; i.m./s.c. na 5-15 min., max. na 15 min. Werkingsduur: 4-6 uur. Dit preparaat valt onder de bepalingen van de Opiumwet in zijn volle omvang.

Kinetische gegevens
Metabolisering: in de lever. Eliminatie: via de lever. T1/2el = 2-12 uur.

Indicaties
Hevige pre-, per- en postoperatieve pijn. Als analgeticum in premedicatie.

Contra-indicaties
Acute ademhalingsdepressie. Astma en chronisch obstructieve longziekten, cyanose. Hersentrauma, verhoogde intracraniële druk. Delirium tremens. Coma, convulsieve aandoeningen. Ileusverschijnselen, galkolieken na galwegoperaties. Terughoudendheid is geboden bij cardiovasculaire aandoeningen, toxische psychose, verminderde ademreserve zoals bij emfyseem, kyfoscoliose en bij overmatige slijmvorming in de luchtwegen.

Zwangerschap/Lactatie
Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens en over de effecten in de dierproef bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te kunnen beoordelen. Op grond van de farmacologische werkzaamheid is schadelijkheid bij gebruik tijdens zwangerschap mogelijk. Wanneer het tijdens de baring aan de moeder wordt toegediend, kan het depressie van de ademhaling bij de pasgeborene veroorzaken.

Bijwerkingen
Meest frequent: sedering, obstipatie, misselijkheid en braken, duizeligheid, (orthostatische) hypotensie. Verder: stemmingsveranderingen, hallucinaties, nachtmerries, zweten, droge mond, visusstoornissen (miosis, dubbelzien), urineretentie en oligurie, spasmen van de galwegen, huidreacties zoals urticaria en pruritus. Ademhalingsdepressie kan optreden. Lokale huidirritatie na i.m. of s.c. injectie.

Interacties
Gelijktijdig gebruik van alcohol, andere centraal depressieve stoffen (zoals anaesthetica, antipsychotica, anxiolytica, hypnotica en sedativa) kan de depressieve werking op het centrale zenuwstelsel versterken (verhoogde kans op ademhalingsdepressie, versterkte sedering).

Waarschuwingen en voorzorgen
Dit preparaat is niet geschikt voor intrathecale of epidurale toediening. Bij ernstige lever- en nierfunctiestoornissen, prostaathyperplasie, hypothyroïdie, onbehandeld myxoedeem, shock en bij ouderen en kinderen moet de dosering worden aangepast. Het gebruik kan leiden tot gewenning en afhankelijkheid. Bij patiënten die gevoelig zijn voor verslavingsziekten is voorzichtigheid geboden. Het gebruik kan leiden tot verminderd reactie- en concentratievermogen. Vele dagelijkse bezigheden (bv. autorijden) kunnen daarvan hinder ondervinden. Als voorzorg kan een wachttijd van ten minste 24 uur in acht worden genomen. Het gelijktijdig of korter dan 2 weken tevoren gebruiken van MAO-remmers moet worden vermeden. Bij postoperatieve ademhalingsdepressie kan op geleide van de reactie 0,1-0,2 mg naloxon i.v. worden toegediend; zo nodig na 2-3 min. herhalen tot gewenst effect intreedt. Deze dosering kan na 45-90 min. worden herhaald.

Overdosering
Symptomen: depressie van het centrale zenuwstelsel (van stupor tot coma), hypothermie, bradycardie, hypotensie en shock. Ernstige ademhalingsdepressie kan optreden bij 60-80 mg piritramide bij voorheen onbehandelde volwassenen en 1 mg/kg bij kinderen.
Therapie: i.v. 0,4 mg naloxon, zo nodig na 2-3 min. herhalen; kinderen: 10 microg/kg lichaamsgewicht. Een spierrelaxans kan nodig zijn als spierrigiditeit optreedt.

Dosering
Piritramide kan i.m., s.c. of i.v. worden toegediend. Wegens ademhalingsdepressie is het noodzakelijk de i.v. toediening te reserveren voor de inductie en het onderhouden van anesthesie en slechts onder beademing toe te passen.
Door de mogelijkheid van tolerantie kan de maximale dagdosering variëren. Bij niet-tolerante patiënten bedraagt de maximale dosering 80 mg/dag, verdeeld over 4 doses.
Premedicatie: i.m.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht (voor volwassenen gemiddeld 20 mg).
Inductie: i.v.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht.
Peroperatief: Afhankelijk van het anesthesietype en de vereiste analgesie wordt per keer 0,1-0,4 mg/kg lichaamsgewicht bijgespoten.
Postoperatief: i.m.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht (voor volwassenen gemiddeld 20 mg). Kinderen vanaf 5 jaar: 0,25 mg/kg lichaamsgewicht. Bij ouderen of bij patiënten in slechte algemene toestand kan het wenselijk zijn de dosis tot 10 mg per keer te beperken.

Dr. Berg

Newbie
Beste Rudolf,

Heb je verhaal eens goed doorgelezen en men/sommige vat(ten) het verkeerd op lijkt het, misschien kan ik je helpen wees vrij om een personal bericht te sturen. Er zijn vele die met soortgelijke problemen hebben te kampen.. Als sommige het niet willen snappen is hun keus.

Ik wens je veel sterkte en hoor het wel als je nog hulp nodig hebt!
Wees voorzichtig ondertussen het is geen speelgoed maar dat hoef ik je niet te vertellen.
Laat je humeur niet zomaar verpesten!

rudolf

Bewuste gebruiker
Dr. Berg zei:
Beste Rudolf,

Heb je verhaal eens goed doorgelezen en men/sommige vat(ten) het verkeerd op lijkt het, misschien kan ik je helpen wees vrij om een personal bericht te sturen. Er zijn vele die met soortgelijke problemen hebben te kampen.. Als sommige het niet willen snappen is hun keus.

Ik wens je veel sterkte en hoor het wel als je nog hulp nodig hebt!
Wees voorzichtig ondertussen het is geen speelgoed maar dat hoef ik je niet te vertellen.
Laat je humeur niet zomaar verpesten!

U heeft een PM ontvangen van mij

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ff een paar posts aangepast hier.
vanaf nou geen negativiteit/schelden/irriteren hier.

De eerste die toch nog blijft doorzeiken krijgt een gepaste sanctie.

grts

rudolf

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Heb ff een paar posts aangepast hier.
vanaf nou geen negativiteit/schelden/irriteren hier.

De eerste die toch nog blijft doorzeiken krijgt een gepaste sanctie.

grts

Dank je wel.
Nu hopen dat we het netjes kunnen houden.

Ga me vraag toch nogmaals posten zodat het duidelijk is.

Is er iemand die me kan leren IV spuiten?In de aderen dus.
Ik heb daar veel moeite mee en doe mezelf meer zeer dan dat het goed gaat.

Het is niet me bedoeling om alles IV toe te dienen.Als het wel lukt scheelt het een heel stuk qua gebruik.

Ik ga dan van 19 naar max 4 a 5 per dag.

NarMaya

Newbie
Rudolf, ik weet als dipidilor gebruiker was het is om de vloeistof rechtstreeks in je aders te krijgen en echt dit wil je niet meemaken.
Helemaal niet met de hoeveel heden die jij neemt, echt het risico voor je lichaam is te groot.
Indien ik "mis" spuit en het dus in een ader terecht komt, staat mijn prive op tilt en word ik super in de gaten gehouden of er wel of niet 112 gebelt moet worden.

In thuissituatie zoveel in je aders spuiten zonder dat er een medisch persoon aanwezig is, raad ik je echt af. Doe dit niet.
De verantwoordelijkheid dat het geheel mis gaat, dat wil je je gezin niet aandoen.
Wees aub verstandig en laat je via een opname verder helpen indien gewenst kan ik je wel een naam geven van een pijnbestrijder die je vast en zeker verder wilt helpen (opnemen).

rudolf

Bewuste gebruiker
Een opname doe ik niet.
Klinkt misschien eigewijs maar dat zit er gewoon niet in.

Zo ie zo wil ik niet verslaafd raken aan de metadone en daar weer vanaf moeten kicken.

Ik ben zelf al aan het afbouwen en dat gaat vrij goed

gastondm

Experimenterende gebruiker
Hey rudolf, ik heb heel de topic gelezen (veel leeswerk :) )
Hoe zit het nu verder met het inspuiten van Dipidolor? Lukt dit nu al of nog altijd niet?
Ik kan je gemakelijk zeggen hoe je het moet doen maar daar ga je nog niet mee geholpen zijn,
Moest ik in nederland wonen ik zou je met plezier komen helpen, maar ik versta niet dat er zoveel mensen dit lezen (die afkomstig zijn van NL) die wss ook spuiten en u niet kunnen helpen,
Iemand leren spuiten is natuurlijk niet leuk, maar als ik zo heel je verhaal lees dan zou ik het toch doen.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor u, uw vrouw en uwe zoon,
Want zo leven kan echt niet aangenaam zijn,
Ikzelf ben al 10j verslaafd aan de heroine, heb een lange tijd met naalden bezig geweest nu gelukkig ben ik daar al mee geminderd.
Hopelijk komt er goed nieuws voor jou uit de bus via de dokters ofzo..
Veel sterkte.
Grtz

rudolf

Bewuste gebruiker
gastondm zei:
Hey rudolf, ik heb heel de topic gelezen (veel leeswerk :) )
Hoe zit het nu verder met het inspuiten van Dipidolor? Lukt dit nu al of nog altijd niet?
Ik kan je gemakelijk zeggen hoe je het moet doen maar daar ga je nog niet mee geholpen zijn,
Moest ik in nederland wonen ik zou je met plezier komen helpen, maar ik versta niet dat er zoveel mensen dit lezen (die afkomstig zijn van NL) die wss ook spuiten en u niet kunnen helpen,
Iemand leren spuiten is natuurlijk niet leuk, maar als ik zo heel je verhaal lees dan zou ik het toch doen.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor u, uw vrouw en uwe zoon,
Want zo leven kan echt niet aangenaam zijn,
Ikzelf ben al 10j verslaafd aan de heroine, heb een lange tijd met naalden bezig geweest nu gelukkig ben ik daar al mee geminderd.
Hopelijk komt er goed nieuws voor jou uit de bus via de dokters ofzo..
Veel sterkte.
Grtz

Het spuiten gaat nog steeds moeilijk.
Echter ben ik al druk aan het afbouwen.

Ik zou alleen dus nog willen leren spuiten omdat het afbouwen nog sneller gaat.
Als ik in aderen kan spuiten , gebruik ik er 4 a 5 per dag.

Nu 19!!!
Dat is een HEEL groot verschil.

Mocht je dus willen helpen hoor ik het graag.

gastondm

rudolf zei:
Het spuiten gaat nog steeds moeilijk.
Echter ben ik al druk aan het afbouwen.

Ik zou alleen dus nog willen leren spuiten omdat het afbouwen nog sneller gaat.
Als ik in aderen kan spuiten , gebruik ik er 4 a 5 per dag.

Nu 19!!!
Dat is een HEEL groot verschil.

Mocht je dus willen helpen hoor ik het graag.

Ik ben blij te lezen dat je al veel verminderd ben, en voel je u dan beter ofzo?
Helpen wil ik zeker doen, maar hoe? Van hier in belgie naar den bosch... Is een heel eindje van hier ongeveer een 180kilometer heb ik op google maps gezien

rudolf

Bewuste gebruiker
Dat is idd een stuk rijden.
Ik spreek je wel even via een PM.

Ik ben momenteel geminderd naar 18 per dag.
Ik wil alleen nog veel minder.
Liefst 0

PabloPipaddo

rudolf zei:
Dat is idd een stuk rijden.
Ik spreek je wel even via een PM.

Ik ben momenteel geminderd naar 18 per dag.
Ik wil alleen nog veel minder.
Liefst 0

Hallo Rudolf,

Ik heb je topic van begin tot eind doorgelezen.
Wat een ellende zeg, ik vind het knap van je dat je zo je best blijft doen ondanks alle tegenslagen!

Ik kan het me geheel voorstellen dat je weinig vertrouwen meer hebt in het medische circuit. Je gebruikt abnormale hoeveelheden anesthetica, dit zonder begeleiding, zonder kennis (anders dan opgedaan uit ervaring) en zonder ook maar één arts die hier volledig achter staat. Ze willen je niet voor niets niet leren om rechtsstreeks in je bloedbaan te injecteren, maar ze willen je ook niet laten verrekken van de pijn. Daarom schrijven ze je maar voor wat ze nog net kunnen en mogen doen.

Je bent al zo lang bezig met al deze ellende, krijgt steeds dezelfde antwoorden en je wilt het dan zelf maar oplossen. Begrijpelijk, dat zeker, en ik geloof je direct wanneer je praat over problemen in je gezin door je situatie. Ik vraag me alleen één ding af:

Waarom laat je je niet in godsnaam opnemen?! Dit klinkt misschien bot, maar ga voor jezelf eens na wat je al allemaal geprobeerd hebt, en wat dit heeft opgeleverd... Het is natuurlijk niet leuk om lang van huis te zijn, maar je was eerst zó dichtbij een daadwerkelijke kans!
Nogmaals: je reacties zijn echt begrijpelijk (heb je vertrouwen in een arts, krijg in ineens een andere), maar denk er eens serieus over na.
Zeg je over het eigenwijze heen, en neem de gok.
Wat heb je te verliezen? Afbouwen met pijnstillers waarvoor je al een gigantische tolerantie hebt opgebouwd gaat sneller dan het verminderen van deze tolerantie (als deze al ooit significant zal afnemen). Met andere woorden: je komt langzaam maar zeker dichter bij ergere pijn. Dan heb je maanden je best gedaan om af te bouwen, zonder dat de klachten waar het ineerste instantie om draaien minder worden.

Zou je bij een opname geen dingen kunnen afspreken met je vrouw en kind? Dat ze zo veel mogelijk bij je zullen zijn, dat je je kind dagelijks uitgebreid kan spreken via de telefoon wanneer een bezoek er niet inzit, etc. ?

Ik zeg niet dat een opname léuk is, maar ik ben er van overtuigd dat het je meer goeds kán brengen dan de manier waarop je nu zelf aan de slag bent gegaan.
En voor de laatste keer: ik begrijp je reacties volkomen, en ik heb erg veel respect voor je inzet en moeite, en vind het ontzettend zuur voor je dat alles je zo tegenzit.
Steeds weglopen en terugtrekken wanneer er een opname wordt voorgesteld helpt je niet, en bevorderd je verdere kansen bij de ziekenhuizen ook niet. Waarom probeer je het niet eens? Dwing jezelf om bijvoorbeeld 4 weken écht vol te houden en door te bijten, en maak dan een nieuwe afweging.
Dit speelt nu al zó lang, dat die 4 weken er ook nog wel bij kunnen, toch?

Give it a try...

rudolf

Bewuste gebruiker
Het punt van weigering opname is:

- ik mag geen bezoek ontvangen
- ik ga niet van een verslaving vervangen door een andere.Afkicken van methadon is ook niet makkelijk

Maar ik minder zelf al en dat gaat erg goed
Alleen het spuiten nog minder.

PabloPipaddo

rudolf zei:

- ik ga niet van een verslaving vervangen door een andere.Afkicken van methadon is ook niet makkelijk

Mag je totaal geen bezoek ontvangen?
Ook niet tijdens bepaalde tijden?

rudolf

Bewuste gebruiker
PabloPipaddo zei:
rudolf zei:

Mag je totaal geen bezoek ontvangen?
Ook niet tijdens bepaalde tijden?

Nee het was een gesloten opname.
Ik dacht in het begin ook dat ik het mis had begrepen , maar we zijn een 2e gesprek aan gegaan waar me vrouw bij was en toen melde ze het weer.

Ik moet van die troep af , maar ik zit niet in een gevangenis.

Daarbij moet ik ook nog van de pijn af.
Ben al wat stappen aan het doorlopen om een arts te spreken en dergelijke buiten het Nederlandse zorgsysteem om.

rudolf

Bewuste gebruiker
Er is hier maar 1 instantie die het doet en die kunnen me alleen dit aanbieden.

Maar ik bouw zelf al af en dat gaat erg goed.
Om de paar weken een ampul per dag eraf.
Dat zijn er 7 per week.

Zit nu al op 14 minder!!

Haha

Newbie
Beste rudolf,

Heftig verhaal.

Mijn vrouw heeft ivm chronische ziekte en veel pijn ook een paar keer af moeten bouwen van lange periodes dipi gebruik.

Zij gebruikt bij het afbouwen clonidine en heeft daarmee minder last van ontwennig. Wellicht dat dit jou ook helpt bij het minderen. Zeker voor het laatste stuk.

In een eerdere reactie van iemand, waar jij niet zo blij was met de toon. Gaf iemand een tip, waar je wellicht over heen hebt gelezen. Namelijk een porte a cath. Hiermee kun je veiliger en zonder veel schade aan te doen in dieperliggende aders inspuiten. Wellicht dat je arts of een pijnteam je hier mee kan helpen. Bij mijn vrouw is dit nog niet gelukt om te regelen.

Uiteraard is zonder beter, maar soms kan het niet anders.

Hoop dat hier wat aan hebt.

Groeten en Succes

rudolf

Bewuste gebruiker
Haha zei:
Beste rudolf,

Heftig verhaal.

Mijn vrouw heeft ivm chronische ziekte en veel pijn ook een paar keer af moeten bouwen van lange periodes dipi gebruik.

Zij gebruikt bij het afbouwen clonidine en heeft daarmee minder last van ontwennig. Wellicht dat dit jou ook helpt bij het minderen. Zeker voor het laatste stuk.

In een eerdere reactie van iemand, waar jij niet zo blij was met de toon. Gaf iemand een tip, waar je wellicht over heen hebt gelezen. Namelijk een porte a cath. Hiermee kun je veiliger en zonder veel schade aan te doen in dieperliggende aders inspuiten. Wellicht dat je arts of een pijnteam je hier mee kan helpen. Bij mijn vrouw is dit nog niet gelukt om te regelen.

Uiteraard is zonder beter, maar soms kan het niet anders.

Hoop dat hier wat aan hebt.

Groeten en Succes

Ik heb dat wel gelezen en ben er ook mee bezig geweest.
Alleen zit ik met hetzelfde probleem als jou vrouw.

Ze geven die niet snel uit en zullen hem niet snel plaatsen , helaas.
Het zal een stuk zorg weg nemen.

Zoiets bedoel ik:

Dat zou bij mij perfect helpen.Hoef ik zelf niet meer te spuiten.Krijg de gehele dag geleidelijk morfine binnen in plaats van ineens een hoeveelheid.

Maar die geven ze niet zo maar helaas.
Echter ben ik nu stappen aan het doorlopen om in het buitenland me te laten onderzoeken en kijken of ze daar de oorzaak kunnen vinden zodat ik bij me advocaat nog sterker sta.

rudolf

Bewuste gebruiker
Even een update vanuit mijn kant.

Tot heden zit ik al op 14 ampullen per week minder.
Langzaam aan steeds minder en minder.

Maandag ga ik waarschijnlijk naar weer 7 per week minder (1 per dag dus) , maar dat ligt aan het weekend.

Dat gaat dus SUPER!!!!!
Einde 2012 wil ik geheel van de medicatie af zijn.Dit zonder hulp van een instantie en vervangende spullen zoals methadon.

Verder is het spuiten me nog niet gelukt , maar ik heb me erbij neer gelegd dat het me niet gaat lukken en ik niet iemand kan vinden die me serieus kan helpen.
Gaston is iemand die het zo ie zo wil proberen maar daar moet ik bijna 400km voor rijden , dus dat ik vrijwel niet te doen.

Degene die me verder "geprobeerd" hebben te helpen , jammer!!!
Vele hebben afgezegd en andere heb ik niets meer van gehoord.

Degene die hier is geweest om me te helpen is niet gelukt.Ook zij kon geen aderen vinden.
Echter zouden we daarna nog contact hebben.Dat is helaas niet gebeurt.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het gaat de goede kant op met je lees ik zo, leuk te horen! :wink:

Veel steun en positivisme aan jou, grts

rudolf

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Het gaat de goede kant op met je lees ik zo, leuk te horen! :wink:

Veel steun en positivisme aan jou, grts

Dank je wel.
Het gaat beetje bij beetje de goede kant op en heb mezelf een ultimatum gesteld en die wil ik halen ook.

rudolf

Bewuste gebruiker
En deze week zijn we weer met minder ampullen de week door gekomen!!
Het gaat heel erg de goede kant op.

Aan de andere kant is er een persoon vanuit hier bij mij thuis geweest en is me komen "helpen" met spuiten.
Dit is echter niet gelukt en is ze huis gekeerd.

Maar het punt dat ik weer minder medicijnen gebruik vind ik al positief zat dat ik hier niet eens meer aan denk.

Op naar nog meer minder!!

Bovenaan