Groentje

Hallo daar,

Zoals de titel zegt ben ik een groentje als het aankomt op drugsgebruik. Ik zag dat er al een paar gelijkaardige topics bestonden maar ik hoop dat mijn situatie apart genoeg is om een nieuw topic te verantwoorden.

Ik zal beginnen met te vertellen hoe groen ik werkelijk ben, ik ben 27 jaar en heb:
nog nooit eender welke hard drug geprobeerd. Zelfs nog nooit 1 van dichtbij gezien.
nog nooit eender welke vorm van marihuana geprobeerd.
nog nooit een sigaretje gerookt.
nog nooit een glas, of zelfs maar een druppel alcohol genuttigd. Als ik de keuze heb sla ik zelfs gerechten over waarvan ik weet dat ze met alcohol zijn klaargemaakt.
Dit alles om maar te zeggen dat ik echt wel niks gewend ben van drugs.

Nu zit ik toch met het idee om eens iets te proberen. Niet zomaar, niet ondoordacht en niet zonder me geïnformeerd te hebben. Het is namelijk zo dat mijn 'droge' levensstijl ook nadelen heeft. Dat ik altijd de enige nuchtere ben van mijn vrienden wanneer we uitgaan, vind ikzelf totaal geen probleem, ik vind het zelfs grappig. Daar ligt het probleem dus niet. Maar ik zit nu bijna twee jaar in een serieuze relatie die erg belangrijk voor me is. Mijn vriendin steunt zeker mijn onthouding van drugs en is zelf eerder tegen druggebruik behalve dan van, uiteraard, alcohol. Ze lust zelf zeker al eens een glaasje.
Nu, het is zeker niet zo dat ik een stijve sok ben, maar toch vrees ik met mijn nuchterheid een beperking op onze relatie leg, dat ik haar en ons een deel ontzeg. En, ze zegt het zelf niet, maar ik voel dat ze iets mist, dat ik haar nu niet kan geven.

Omdat ik voor mezelf alcohol heb uitgesloten ben ik concreet dus op zoek naar een andere drug die me hiermee een beetje kan helpen. De kenmerken van de drug die voor mij ideaal zouden zijn, zijn de volgende:
- stemmingsverhoging
- socialer, meer los zijn
- sterk verhoogd zelfvertrouwen
- positieve effecten op seks zijn altijd mooi meegenomen :)

- liefst een zo veilig mogelijke drug, goed te doseren
- weten wat je koopt
- liefst niet te obvious dat je gebruikt hebt
- "gemakkelijk" verkrijgbaar

Al deze kenmerken verenigd in 1 drug is onmogelijk waarschijnlijk. En ik weet dat er bij elke drug nadelen zijn.

Ik heb alle drugs hier op het forum bekeken en ik dacht zelf aan XTC of Coke. De effecten van X liggen het dichtst bij wat ik zoek, maar lijkt me te onbetrouwbaar.
Wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik als groentje zeker aan denken?

Ik hoop dat als er mensen zijn die de moeite hebben genomen om dit halve boek te lezen, ze ook de moeite zullen nemen om hun mening even te zeggen.

Alvast bedankt drugsforum!

btard

Newbie
Is er een speciale reden waarom je perse geen alcohol wilt nemen, het past namelijk precies bij de eigenschappen die jij van een drug wil.

Xtc is een hele mooie warme, en als je ze test, ook relatief veilig. Het is alleen niet subtiel. Zeker als je nog nooit enige vorn van bewustzijnsveranderingen hebt mee gemaakt kan dit
vrij heftig zijn.

Coke duurt maar heel kort en geeft je echt een mentale en fysieke boost. Maar mensen worden meestal niet vriendelijk door coke, je wordt vaak egoistisch of agressief. Daar naast is coke ook zeer verslavend en schadelijk. (Niet bij een malig gebruik).

Ketamine zou misschien wat kunnen zijn, een verdovende drug die een beetje op alcohol lijkt. Je.beweegt en praat makkelijker en het is relatief veilig.

Maar ik zou beginnen met een keer een joint roken, uiteraard niet alleen, maar met vrienden ofzo.
Wiet is denk ik een goede drug om je eerste ervaring op te doen .

Succes....

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hallo! Welkom op het forum!

Allereerst wil ik je complimenteren, want ik ken bijna niemand die zo weinig geproefd heeft van de verleidingen die er tegenwoordig zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik in mijn milieu nooit wat geprobeerd zou hebben. Daarom nogmaals, ik vind het bewonderenswaardig.

Ik heb wel eerst een vraag: Wat is de precieze reden dat je nog geen enkele vorm van drugs gebruikt heb? Komt dit door je religie, vrienden, familie? Is er bijvoorbeeld een explicite reden waarom je geen alcohol wilt drinken?

Oke, dat even ter zijde. Ik ben blij dat je het in ieder geval vraagt op het forum, dat betekend in ieder geval dat je niet zonder voldoende geïnformeerd te zijn, wilt gaan experimenteren.
Maar als ik je punten zo even af ga, dan kom je eigenlijk het snelst uit bij Coke (naar mijn mening). MAAR Coke kan best verraderlijk zijn en is zeker geen instapdrug. ( Hierbij moet ik zeggen dat ik nog nooit coke heb gebruikt, maar ik ken genoeg vrienden die dit wel gedaan hebben. Ze waren er allemaal niet zeer te spreken.) Als je hier toch over denkt, dan zal ik je aanraden even te kijken in het topic met de Handleiding over Coke. EN als je het wilt kopen, doe het dan niet vooral van een dealer die je op straat tegenkomt!

Je zegt zelf dat XTC het dichtst komt bij wat je wilt. Ik weet uit ervaring dat dit een goede instapdrug is (maar ik had toen al wel alcohol, wiet, hasj en speed gebruikt). De eerste keer is zeer intens en zal waarschijnlijk een avond worden die je niet snel zal vergeten. Je wordt heel erg spraakzaam, je hebt minder zorgen, je voelt je constant verliefd enz.
Nu is dit redelijk goed te doseren als je het in pil vorm koopt. LET WEL! Laat je aangeschafte pil TESTEN! Alleen dan kan je weten wat er in zit!! Anyway, stel je voor: je hebt een pil met 100 mg MDMA. Als je deze dan door de helft doen dan heb je 50 mg (hehe, logisch). Met deze hoeveelheid heb je jezelf nog wel onder controle, alleen is alles wat mooier en leuker en zal je meer gaan praten.

MAAR!! Seks op MDMA is voor sommige niet helemaal weggelegd. Laat ik het zo zeggen, de penis is een stuk kleiner dan normaal en je zal moeilijker een erectie krijgen.
Dit geldt niet voor iedereen zo trouwens, maar hou het wel in je gedachte, zodat je het niet gaat nemen met als hoofddoel er seks mee te gaan hebben.

NOG EEN MAAR! Als je MDMA (lees: XTC) neemt, dan zullen omstanders zeker wat aan je merken. Zeker als je nog nooit wat gebruikt hebt. Want je zal: VEEEL meer praten, de neiging krijgen te gaan knuffelen, lieve dingen zeggen, een drang krijgen om een bepaalde handeling meerdere keren te verrichten (gewoon omdat dit super fijn voelt), veel kauwen (Kauwgom is een zekere must, anders kauw je op je wang), je zal waarschijnlijk erg actief zijn en daarbij zijn je pupillen immens.

Even op een rijtje waar je aan moet denken:
- Laat je pil(len) testen
- Drink voldoende water (om uitdroging tegen te gaan als je gaat feesten)
- Heb kauwgom bij de hand
- Laat het bij het gebruik aan een vriend(in) weten, of nog beter gebruik met iemand anders. Want alleen gebruiken is A: Niet erg leuk en B: je kan het niet goed verhullen.
- Dit is nog een tip mijnerzijds: Gebruik het eerst thuis, want dit is een vertrouwde omgeving. Als je het ergens anders gebruikt kan dit iets te intens zijn, zeker in jouw geval.

Er zullen vast meer dingen zijn die ik je vergeet te vertellen, maar ik hoop dat ik aangevuld wordt. En lees voldoende over XTC!
Ik hoop dat iemand je nog iets meer kan uitleggen over eventuele andere drugs.

En oh ja! De meeste drugs zijn niet 'makkelijk' te verkrijgen. Zeker niet als je niet helemaal in het wereldje zit. Een straatdealer is in ieder geval niet aan te raden!

En dan nog mijn laatste opmerking: Ik vind het zonde als je eigenlijk deze 'rotzooi' wilt gaan gebruiken. Ik snap dat de verleiding wel groot kan zijn, maar volgens mij is clean nog altijd het beste. Maar aan de andere kant kan het ook weer wat toevoegen.
Kortom, denk er goed over na! :wink:

Veel succes!

Pejuz

Newbie
Wat mr flame zegt sluit ik me bij aan. Ik zou kiezen voor xtc, maar let er wel op dat het een vrij heftige ervaring is. Coke zou ik niet doen, redenen zijn ook al genoemd. En beginnen met een joint zou ik ook niet doen, dat is iets wat je niet zoekt, het wordt gezien als gateway drug maar dat betekend niet dat je daar moet beginnen :).

Mijn advies: Een keertje xtc doen met mensen die weten dat je het op hebt, en als het kan samen met andere mensen die ook xtc op hebben, das toch wel het leukst omdat je dan samen wat deelt. Dan kun je de dag daarna bedenken wat je met de verkregen ervaring gaat doen.

Hej bedankt voor de reacties!
Ik ben met jullie reacties al een goed stuk op weg gelopen.

De reden waarom ik geen alcohol drink is een beetje persoonlijk en ik ga jullie met de hele uitleg niet lastigvallen :wink:
Dat ik nooit een andere drug heb geprobeerd komt omdat ik altijd die jongen was die niet drinkt. Er werd mij nooit iets aangeboden en ik ging er zelf ook nooit naar op zoek. Ik had de behoefte ook helemaal niet. Hoewel dat ik wel al altijd erg nieuwsgierig ben geweest naar de ervaringen die je met drugs zou kunnen hebben.

Met wat ik in jullie reacties heb gelezen en de informatie die ik zelf ondertussen nog opgezocht heb denk ik om MDMA te proberen.
Ik ben ondertussen ook te rade gegaan bij een vriend waarvan ik weet dat hij erg ervaren is met verschillende drugs. Hij neemt af en toe MDMA en hij raadt mij ook aan om deze drug te proberen.
Hij verkrijgt ze in kristalvorm waar dan blijkbaar poeder wordt van gemaakt en dat poeder doe je dan in een capsule of oplossen in een drankje.
Volgens hem moet je rekenen op een dosering van 10 mg voor een effect van ongeveer 2 uur. (afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk)

Kan iemand dit bevestigen? Of verbeteren?

Ik lees ook een paar maal dat je de drugs moet laten testen. Waar kan je dat laten doen??

@ mrflame: effecten op seks zijn zeker niet de hoofdbedoeling :) dat is maar bijkomstig.

In ieder geval ga ik, moest ik uiteindelijk beslissen om het te proberen, de eerste keer gebruiken in bijzijn van een vriend of vrienden zodat ik een beetje in het oog gehouden kan worden.

Wat de effecten betreft: Ik had vooral schrik voor de mogelijkheid van een bad trip en dat ik pillen zou kopen waarvan ik niet weet wat er in zit. Maar dus blijkbaar zal ik dat met MDMA dus niet zo gauw voorhebben.
Het is alleen te hopen dat de effecten op mijn 'maagdelijk' lichaam :wink: niet te hard zijn. De eerst keer (of de eerste keren) dat ik probeer zal zonder mijn vriendin zijn, dus hopelijk val ik ook niet direct madly in love met 1 of ander meisje dat daar toevallig ook is :)

thx

boenkeng

Bewuste gebruiker
Hoe persoonlijk het ook mag zijn toch zou ik nog voor alcohol kiezen. dit vooral omdat de craving naar naar andere drugs veel groter is en als groentje e heel erg sterk in je schoenen moet staan om dit sit niet vaker te doen. Daarbij is alcohol veel discreter en geaccepteerder. Ik ben er zeker van dat je mdma en ghb veel vaker gaat doen en dit toch een grote ipact op je leven kan hebben. Helemaal als je het nog nooit hebt gedaan. Just my two cents :wink:

DubDub

Newbie
10 mg mdma voor twee uur? weet je zeker dat het dan mdma is ?
Aan te raden is 1- 1,5 mg per kg lichaamsgewicht ...
Verder... Je moet idd genoeg drinken; 1 à 2 glazen per uur, afhankelijk hoe intensief je je beweegt.
maar niet TE veel, kan ook schadelijk zijn. Dus niet liters in een korte tijd drinken.
Verder hoeft het niet al te opvallend zijn als je een lage dosis neemt, zeker in de avond(pupillen worden dan sws groter,verder heb je geluk als je bruine ogen hebt ) en is het niet per se 'minder leuk'.
Ligt erg aan waar en met wie je het doet. Persoonlijk vind ik het beste om het met een paar vrienden te doen, kan je rustiger praten, je aandacht voor de volle 100 procent op een ding kunnen richten, minder prikkels etc...

Bovenaan