Ik denk dat je behoorlijk weinig mist aan 3-MMC. Ik vind het heel af en toe wel eens relaxt om te doen, maar ik vergeet dan ook weer voor lange tijd volledig dat ik het nog heb liggen, want (voor mij) is het effect gewoon vrij flauwig. Chill, maar niet bijzonder. Het heeft wel wat weg van coke (die vergelijking kun jij geloof ik niet maken, maar aan coke mis je dus ook niks), alleen is het minder scherp en iets waziger, en dat ietsiepietsie wause (vooral net na inkick merkbaar) is de serotoninerand, die geeft ook het milde maar prettige entactogene sausje.
Ik vind dat achtergrond-vaagheidje wat 3-MMC heeft wel geinig, geeft er wat warmte aan, waardoor ik het eigenlijk verkies boven coke, zeker omdat het prijsverschil zo bizar is én het ook nog eens langer duurt, maar dat is heel persoonlijk. Heb het een tijd terug eens samen gedaan met een vriendin die overall meer coke-fan is dan ik, en die vond dat wazige onderlaagje juist minder aan 3-MMC, zij verkoos het scherpere van coke.
Maar wat jij zegt, het werkt toch wel gewoon op serotonine dus je als je strikt bent verspeel je je drie-maanden-regel. Ik heb de keren dat ik ooit 3-MMC nam niet meegeteld voor die regel, omdat ik de dosering altijd (wel bewust dus ook) zo laag heb gehouden dat ik geen merkbare serotoninekater kreeg. Je kunt het objectief gezien niet 1-op-1 zo afstemmen natuurlijk, maar als dat specifieke type kater niet voelbaar aanwezig is, is dat voor mij toch wel een indicatie dat er weinig serotonine verbruikt is. Een dopamine-kater(tje) voelt namelijk in de basis echt anders aan.
Waarschijnlijk wordt 3-MMC wel nog een stuk(je) entactogener als je hoger/hoog doseert. Maar ja, als ik dan toch m’n serotonine al ga verneuken en m’n drie-maanden-moment inlever dan doe ik dat dus inderdaad net zo lief meteen met het ‘echte werk’: een full-on seroslurper, 6-APB.
3-MMC is i.m.o. een beetje alsof je honger hebt en je krijgt iets lekkers voorgeschoteld waar je dan maar een een paar hapjes van mag nemen, en dan wordt het weer weggenomen, haha. Dat is beter dan niks, maar er zit ook een hele kleine ‘ja hallo, smaakt naar meer’-frustratie onder (en smaakt naar meer = voor mij dan niet perse 3-MMC bijnemen, maar echt iets volwaardigers zoals 6-APB of XTC, of gewoon pep want dat duurt tenminste nog lang).
Ik zou zelf wel echt nog benieuwd zijn naar 4-MMC. Bee beschreef dat ooit als de leukste stimulant waar hij zelf mee geëxperimenteerd had (los van de craving) en dat is me toch een beetje bijgebleven.
Maar ik vind het eigenlijk net zo prima om het bij af en toe 6-APB of speed te houden, zonder RC-tussenvormen die ergens halverwege het spectrum bungelen. Heb al heel lang 4-FMA liggen, omdat ik benieuwd ben naar het verschil met 3-MMC, maar nog nooit echt uitgeprobeerd wegens angst m’n seroslurp-vrijbrief te verspillen. 😂
* Edit: voor de TS,
@Litwick, sorry voor het lange off-topic-bericht. Goede alternatieven kan ik je niet aanraden omdat ik 3-MMC zelf dus al wat te mild vind, voor mij heeft het dan geen zin om varianten te gaan uitproberen waarvan over het algemeen wordt beweerd dat ze nog zwakker zijn. Als je toch iets vindt wat (minimaal) even sterk is, ben ik wel benieuwd om het te horen. Maar heb je 4-FMA bijvoorbeeld al geprobeerd?