Goede RC analoog van LSD

Lysergine

Bewuste gebruiker
Hey iedereen,

Ik zou graag eens experimenteren met een research chemical waarvan de effecten analoog zijn aan die van LSD. De meest gangbare lysergamide derivaten heb ik in onderstaand lijstje opgesomd:
1P-LSD,
ALD-52,
AL-LAD,
1P-ETH-LAD,
ETH-LAD.

Om beter te kunnen beslissen welk RC lysergamide het meest geschikt is, probeer ik meer inzicht te krijgen in de onderlinge verschillen tussen deze RCs en de verschillen hiervan met LSD. Een eigen zoektocht levert op dat (1P)-ETH-LAD een grotere kans geeft op angst, bad trips en "thought loops" dan andere lysergamides. Het zou meer visueel zijn en meer fysieke bijwerkingen geven. AL-LAD zou korter werken, minder angst uitlokken en minder introspectief vermogen geven. Ook is dit middel meer visueel.

Ik zou hierover graag het volgende vragen:
1) Welk(e) middel(len) uit de bovenstaande lijst vinden jullie het meest op LSD lijken?
2) Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een RC die aan de volgende vier criteria voldoet: het geeft euforie, sterke visuele effecten, weinig angst en weinig misselijkheid. Vooral het laatste punt vind ik belangrijk. Welk(e) middel(len) lijkt(en) het meest geschikt gelet op de vier criteria?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zelf tot nog toe enkel ervaring met AL-LAD van dit lijstje.

Maar de consensus op internet is dat 1P-LSD en ALD-52 het meest op LSD lijken, sommige kunnen ze niet eens onderscheiden.

Voor wat betreft jouw voorkeur is AL-LAD denk ik het meest geschikt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ervaring met Al-lad en ALD-52 van dat lijstje.

Al-lad was inderdaad visueel best indrukwekkend, al had het wel een kickstart met wiet nodig bij mij en dan is het natuurlijk moeilijk te zeggen wat van de Al-lad kwam en wat van de wiet. Met wiet alleen heb ik namelijk ook al (lichte) visuals. Wel was het zo dat de visuals ver voorbij dat wat ik normaal ervaar met alleen wiet gingen. Ze waren zeer complex en heel anders dan die van LSD voor mij. Helaas was de trip (heb maar 1x getript op Al-lad) puur en alleen visuals en geen echte diepgang. Ook geen euforie. Het voelde allemaal heel kil aan vergeleken met LSD. Volgens mij had ik geen last van misselijkheid en zo.

ALD-52 nu geloof ik 5 keer gedaan en dit is voor mij dus niet te onderscheiden van LSD. Zeer diepgaand (qua inzichten en als hulpmiddel bij meditatie/geen gedachten), prachtige visuals, euforisch, sterk verhoogde werking van zintuigen en dan voornamelijk gehoor (ook voor muziekbeleving). Misselijkheid heb ik nooit gehad met ALD-52 (ook niet met LSD of truffels of paddo's trouwens). Wel een redelijk zware bodyload in de zin dat ik een dikke energy overload heb. Maar daar valt mee te leven als je ofwel lichamelijk een beetje actief blijft, ofwel gaat mediteren om de energie door te kunnen laten stromen.

Ik kan je Al-lad met mijn ervaring eigenlijk niet aanraden. ALD-52 echter raad ik iedereen aan die ook maar een beetje interesse heeft in psychedelica.

1P-LSD heb ik ook nog liggen, maar moet ik nog steeds proberen.

dacide

Experimenterende gebruiker
Hier nog een ALD-52 fan....
1x mee getript, en diverse keren ge-microdosed.

Er gaan nog vele ervaringen met ald-52 volgen, geloof me dat maar :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
dacide zei:
Hier nog een ALD-52 fan....
1x mee getript, en diverse keren ge-microdosed.

Er gaan nog vele ervaringen met ald-52 volgen, geloof me dat maar :)

Jup hier nog een fan, vind het ook bijzonder veel op LSD lijken. Micro dosing ga ik er ook eens mee doen maar nu even niet te veel afspraken waar ik goed helder moet zijn. Werd je er creatiever van net als LSD microdosing?

Over een maandje heb ik misschien wel de gelegenheid :)

dacide

Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal inzake LSD.
Ik kan er niet aan geraken, en had geen zin om de donkere krochten van het dealer landschap af te struinen. Vandaar dat ik bewust voor ALD-52 ging. Juist omdat het (klaarblijkelijk) zo op LSD lijkt.

Maar ALD-52, ook al had ik maar 50mcgr genomen, beviel echt super. Volgende keer gewoon een hele zegel proberen.

Voor microdosing vind ik het zeer goed bruikbaar. Juist omdat het veel langer werkt dan truffels. En het is 'makkelijker' te doseren (truffels blijft een natuurproduct). Bij truffels zat ik steeds of te hoog, of te laag.

Ik heb afgelopen ma-di-wo ge'microdoseerd met ald-52 (de volgende keer houd ik me netjes aan de 3 dagen regel). Maandag en dinsdag een 1/8e blotter (12,5mcgr). En gisteren een dubbele dosis ivm tolerantie.

Ik merk met name dat ik een veel sterkere drive krijg om iets te doen. Ik heb zelf geen bewuste creatieve processen gehad op die dagen (ben marketeer). Gewoon aftik werk, en dat ging heel goed. Wel merk ik aan het einde vd middag een dipje in concentratie... Zo vanaf een uur of 16.00u. (ik neem het steeds in de ochtend rond 9.30/10.00u). Dus kan best dat de piek er dan echt vanaf is, en je in de 'coming down' terecht komt (of kun je daar niet over spreken bij microdoseringen?)

Lysergine

Bewuste gebruiker
Dacide zei:
Ik kan er niet aan geraken, en had geen zin om de donkere krochten van het dealer landschap af te struinen. Vandaar dat ik bewust voor ALD-52 ging. Juist omdat het (klaarblijkelijk) zo op LSD lijkt.
Dat is ook exact mijn motivatie om me meer met RC`s bezig te houden. Zo jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb! Ik blijf echter doorzoeken naar LSD.

Dank voor de antwoorden!

De consensus lijkt te zijn dat (1P)-ETH-LAD als "onvriendelijke" versie van LSD wordt ondervonden en dat AL-LAD vriendelijker zou zijn. Op reddit wordt vaak geschreven dat 1P-LSD en ALD-52 het meest analoog aan LSD zijn, hoewel anderen uitspreken dat zij (duidelijk) verschil ervaren.

Mijn voorkeur gaat momenteel vooral uit naar 1P-LSD of ALD-52 omdat deze volgens de algemene opinie het meest authentiek zijn. Het lichtere AL-LAD kan ik voor later bewaren.

Mindless zei:
Misselijkheid heb ik nooit gehad met ALD-52
Goed om te lezen dat je daar nooit last van hebt gehad. Hoe hebben anderen misselijkheid bij 1P-LSD en/of ALD-52 ervaren? Zijn er mensen met ervaring met 1P-LSD?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Had nergens last van met ALD 52 , sterker nog kreeg enorme trek na paar uur net zoals ik bij LSD ook vaak heb :wink:
Heb geen ervaring met de andere analogon helaas.

dacide

Hier ook totaal geen misselijkheid bij ald-52.
Sterker nog, ook ik krijg er echt wel lekkere trek van... Zowel bij micro- als bij reguliere dosering.

Sowieso amper tot geen bodyload/bodyhigh. Iets wat ik bij Psilo's wel heb. Over Ayahuasca al niet te spreken. daar is de bodyload behoorlijk stevig (totdat je een ego-dood ondergaat, en in de kosmos zit, niet wetende waar je lichaam is).

Fool

Badass junkie
Ik heb van deze middelen enkel ervaring met ALD-52, en ik zou het oprecht niet kunnen onderscheiden van LSD.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties, iedereen!

Het kiezen tussen 1P-LSD en ALD-52 was een behoorlijk dilemma, maar uiteindelijk heb ik voor de laatst genoemde gekozen. :grin:

Als alles meezit, kan ik ALD-52 over ongeveer een maand in een thuissetting proberen. Ik dacht aan 100 µg voor de eerste keer en zal dit alleen doen. Het gebeurt niet vaak dat ik het huis voor mezelf heb, dus ik kan de dosering niet langzaam op geleide van het effect opbouwen.

Heeft iemand nog tips om mezelf te vermaken tijdens 100 µg ALD-52? Welk voedsel is geschikt? Wat werkt goed tegen misselijkheid, mocht dat opkomen?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bedankt voor de reacties, iedereen!

Het kiezen tussen 1P-LSD en ALD-52 was een behoorlijk dilemma, maar uiteindelijk heb ik voor de laatst genoemde gekozen. :grin:

Als alles meezit, kan ik ALD-52 over ongeveer een maand in een thuissetting proberen. Ik dacht aan 100 µg voor de eerste keer en zal dit alleen doen. Het gebeurt niet vaak dat ik het huis voor mezelf heb, dus ik kan de dosering niet langzaam op geleide van het effect opbouwen.

Heeft iemand nog tips om mezelf te vermaken tijdens 100 µg ALD-52? Welk voedsel is geschikt? Wat werkt goed tegen misselijkheid, mocht dat opkomen?
Voedsel wat je lekker vindt , en tegen misselijkheid is niet veel te doen zonder naar medicatie te grijpen ervoor. Melk helpt je maagzuur te neutraliseren.

Tips voor vermaak:
  • Natuur / wandelen
  • Tekenen en of schrijven
  • Muziek
  • Meditatie
  • Vrolijke luchtige films
  • Dagdromen
Hoop dat je hier al iets mee kan. Een goede voorbereiding van eten en playlists is absoluut aan te raden.

Geniet ervan als het zover is!

Lysergine

Bewuste gebruiker
Voedsel wat je lekker vindt
Top, dan zal ik zowel gezond als minder gezond voedsel klaarzetten. Op die manier kan ik zelf kijken waar mijn voorkeur op dat moment het meest naar uitgaat. Ik had eigenlijk verwacht dat iemand tijdens een LSD trip een grote voorkeur voor gezond en natuurlijk voedsel zoals fruit zou hebben en juist een afkeer van alles dat kunstmatig is.
Als ik het verder zo lees hoef ik bij 100 µg niet tot nauwelijks noemenswaardige misselijkheid te verwachten.

Moet je dat zegeltje eigenlijk op of onder je tong leggen en voor hoelang moet je het daar houden? Wat doe je achteraf met het zegeltje: doorslikken of uitspugen?
Hoe intens zijn de visuals bij 100 µg ALD-52 en welk soort visuals kan ik verwachten?
Ik heb hier een overzicht met voorbeelden dat het misschien makkelijker maakt om de verschillende effecten te benoemen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Top, dan zal ik zowel gezond als minder gezond voedsel klaarzetten. Op die manier kan ik zelf kijken waar mijn voorkeur op dat moment het meest naar uitgaat. Ik had eigenlijk verwacht dat iemand tijdens een LSD trip een grote voorkeur voor gezond en natuurlijk voedsel zoals fruit zou hebben en juist een afkeer van alles dat kunstmatig is.
Dat is ook zo, althans bij mij wel. Ik heb geen enkele zin in junkfood tijdens een LSD trip. Voornamelijk fruit is aan te raden, maar ik zou ook iets als lekker brood (stokbrood of zo) in huis halen. Ik heb vaak enorme honger "aanvallen" en dan is fruit alleen niet genoeg, het moet ook wat vullen.

Als ik het verder zo lees hoef ik bij 100 µg niet tot nauwelijks noemenswaardige misselijkheid te verwachten.
Nooit misselijkheid ervaren met LSD en soortgelijke drugs (iets als 2C-B gaf dan wel weer lichte misselijkheid, maar daar staat het ook om bekend).

Moet je dat zegeltje eigenlijk op of onder je tong leggen en voor hoelang moet je het daar houden? Wat doe je achteraf met het zegeltje: doorslikken of uitspugen?
Maakt niet uit, als je het maar in je mond houdt. Ik hou de zegel altijd zo'n 20 minuten in m'n mond, beweeg 'm wat door m'n mond heen gedurende die periode en slik 'm dan door voor de zekerheid. Dat is makkelijk, omdat de zegel dan toch al helemaal zacht is geworden.

Hoe intens zijn de visuals bij 100 µg ALD-52 en welk soort visuals kan ik verwachten?
Ik heb hier een overzicht met voorbeelden dat het misschien makkelijker maakt om de verschillende effecten te benoemen.
Dat verschilt per persoon denk ik. Veel van die afbeeldingen waarnaar je linkt geven het wel aardig weer, al is het zelf ervaren heel erg anders omdat je niet alleen die dingen ziet, maar je er ook met totaal andere "ogen" naar kijkt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat is ook zo, althans bij mij wel. Ik heb geen enkele zin in junkfood tijdens een LSD trip. Voornamelijk fruit is aan te raden, maar ik zou ook iets als lekker brood (stokbrood of zo) in huis halen. Ik heb vaak enorme honger "aanvallen" en dan is fruit alleen niet genoeg, het moet ook wat vullen.
Voor mij geldt ook dat het gezond moet zijn en vooral natuurlijk. Fruit is heerlijk als je aan het trippen bent, maar een nootje kan ook lekker zijn, of een stukje kaas. Onnatuurlijk eten of frisdrank smaakt voor mij dan echt chemisch.

Zorg voor veel verschillende kleine hapjes, het is heerlijk om allemaal verschillende smaken te kunnen proeven namelijk. En zorg dat je voor later op de dag echt een maaltijd klaar zet die je nog alleen hoeft op te warmen.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Voor het eten zal ik wat fruit, appelsap en broodjes met kaas, komkommer, sla en eventueel zoete chilisaus klaarzetten. Is het raadzaam om een paar uur voor inname iets luchtigs te eten? Welk voedsel kan de intensiteit van de trip verminderen of versterken? Bij voorkeur heb ik namelijk liever niet dat voedsel de trip beïnvloedt.

Ervaren jullie dat de visuele effecten in een donkere omgeving anders zijn dan in een lichte omgeving?
Ik wil de visuele effecten namelijk zo goed mogelijk ervaren en probeer daarom een goed moment van inname te bedenken. Rond 18:00 uur leek mij een goed moment, omdat de ALD-52 dan gedurende de lichte avonduren, schemering en een stukje van de nacht actief is. Normaal vind ik de rust van de avond en nacht erg aantrekkelijk, maar ik kan me voorstellen dat het me onder invloed van een psychedelicum angst in kan boezemen. Hopelijk zullen de hallucinaties bij 100 µg goed waarneembaar zijn en zeker niet subtiel.

Hoe hebben jullie het verloop van een ALD-52 trip ervaren? Verloopt het min of meer constant, of in voorspelbare golven of juist arbitrair?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb met lsd en ald-52 niet echt het idee dat eten de trip erg verminderd. Soms heb ik echt enorme vreetbuien en uiteraard wordt de trip dan even wat minder intens, maar dat komt denk ik meer omdat ik dan mijn aandacht op het eten richt. Na het eten gaat de aandacht weer naar het trippen en dan zit ik er zo weer in.

Visuals zijn imo altijd beter zichtbaar 's nachts, tegen een donkere achtergrond. Toch trip ik met lsd en ald-52 voornamelijk overdag, omdat ik er zo'n energie van krijg en trips duren echt lang. Het lijkt geschikter voor overdag, dat gevoel heb ik er ook bij. Ik zou het echt niet te laat nemen. 18:00 uur is echt laat hoor. Dan kun je echt pas om 6 uur de volgende ochtend slapen. Ik neem het meestal rond 12 uur 's middags, soms nog uren eerder. Dan pak je de hele dag mee, de zonsondergang en een stuk avond. En je kunt die nacht gewoon slapen. Al zal het visuele dan 's avonds wel grotendeels weg zijn.

100 mics moet voldoende zijn voor visuals, maar let hierbij ook op je mindset. Ik ken mensen die op deze dosering geen visuals hadden omdat ze constant bezig waren met hun telefoon, praten, de televisie, enzovoort. Een goede truc om visuals op te wekken is al die dingen wegleggen en voor langere tijd ergens naar kijken (niet een scherm dus, maar de echte wereld) en dat je volle aandacht geven. Gegarandeerd succes.

Lsd en ald-52 zijn niet zo golvend van aard voor mij (zoals bijv. truffels en paddo's dat wel zijn). Het is meer dat je zelf soort van controle hebt over hoeveel je jezelf openstelt voor de trip en dat bepaalt dan voor een groot deel de beleefde intensiteit. Met echt hogere doseringen zal dat wel anders zijn denk ik.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Ik zou het echt niet te laat nemen. 18:00 uur is echt laat hoor. Dan kun je echt pas om 6 uur de volgende ochtend slapen.
Op zich is het geen groot probleem om tot laat wakker te zijn. Ik ben de dagen erna vrij en heb van mezelf een contrair slaapritme, dus ik ben het gewend. Ik hoop dat ik tegen die tijd enkele etizolam tabletten heb en anders heb ik sowieso clonazolam als mogelijk hypnoticum of sedativum. Toch lijkt het me verstandig om mijn planning even te heroverwegen en eventueel bij te stellen. Volgens het schema op psychonautwiki zijn de eerste effecten 15 tot 60 minuten na inname waarneembaar. In de daarop volgende 1 tot 2 uur bereiken de effecten de maximale intensiteit. Deze piek houdt 4 tot 7 uur aan waarna de effecten in 2 tot 4 uur wegebben. De totale ervaring vanaf inname tot soberheid zou 8 tot 14 uur duren. Dit zijn vanzelfsprekend gemiddelde waarden die van vele factoren zoals persoonlijk metabolisme, dosering etc afhankelijk zijn.

Denken jullie dat het overzicht op psychonautwiki ondanks individuele variatie de tijdsduur van de verschillende fases bij 100 µg betrouwbaar weergeeft, of ervaren jullie het significant anders?

Fool

Badass junkie
Ik denk dat de gemiddelde gebruiker van ALD-52 een wat meer ervaren tripper is en eerder een hoge dosering zal innemen, waardoor de schattingen wat hoger uitpakken.
DISCLAIMER: PW's dosage information is gathered from users and resources for educational purposes only. It is not a recommendation and should be verified with other sources for accuracy.

Daarnaast zou ik bij twijfel uit gaan van jouw eigen ervaringen met LSD. Het enige merkbare verschil was voor mij het feit dat ALD-52 zegels professioneel gedrukt waren.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de gemiddelde gebruiker van ALD-52 een wat meer ervaren tripper is en eerder een hoge dosering zal innemen, waardoor de schattingen wat hoger uitpakken.
Ik zal de lagere schattingen uit de tabel aanhouden want 100 µg is ook niet zoveel. Dan zal ik wel goed uitkomen. Uiteindelijk luistert het toch niet zo nauw natuurlijk, maar het is fijn om een idee te hebben.

Het enige merkbare verschil was voor mij het feit dat ALD-52 zegels professioneel gedrukt waren.
Dat is mooi om te horen. Ik heb er veel zin in en ben er erg nieuwsgierig naar. :grin: Het is toch iets waar ik lang op heb moeten wachten.

Bedankt iedereen voor de bijdragen!

Lysergine

Bewuste gebruiker
Over ongeveer vijf weken heb ik de mogelijkheid om een lysergamide te proberen. De vorige keer heb ik voor 100 µg ALD-52 gekozen en hoewel de ervaring me prima bevallen is, vond ik dat het middel fysiek te aanwezig was. Vooral ongewenste bijwerkingen zoals: misselijkheid, het zeer koud hebben en een tinteling/rilling die zich moeilijk laat omschrijven waren aanwezig. Om deze reden zou ik nu graag een ander analoog kiezen dat subtieler op het lichaam werkt. Ik heb de volgende middelen tot mijn beschikking:
AL-LAD,
ALD-52,
1P-LSD,
ETH-LAD.

1) Welk van de bovengenoemde middellen heeft de minste bodyload?
2) Welk secundair middel (benzo, phenibut etc) kan gebruikt worden om de fysieke bijwerkingen te verlichten en in welke dosering? Wiet gebruik ik overigens niet.
3) AL-LAD schijnt het meest visueel te zijn en het minste mentale effect te hebben. Hoeveel visueler is AL-LAD bij benadering dan ALD-52 en hoeveel minder mentaal diepgaand?
4) Zijn er verschillen in effecten bij microsdosering tussen de verschillende lysergamide analogen? Welk analoog is het meest geschikt voor microdoseren?

Bovenaan