Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoel?

Jessy204

Newbie
Heeyy

Ik gebruik nu bijna 2,5 jaar xtc. De langste pauze die ik waarschijnlijk heb gehad is 10 week ofzo (en dat gebeurt ook niet vaak) dus redelijk enthousiaste gebruiker geweest. Logischerwijze is mijn xtc beleving steeds minder geworden tot op het punt dat ik nu bijna niet meer merk dat ik leip ben. (Ik gebruik alleen op feestjes trouwens.)

Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan xtc behalve 1x 2cb. Ik had toen pillen van ongeveer 15 mg. Ik weet niet meer hoeveel ik heb gehad (0,5 of 1,5), maar ik werd er even heel vrolijk van en wat leip, maar dat duurde al met al een uurtje ofzo en toen was ik weer nuchter.
Ook heb ik een keer xtc gecombineerd met een halfve pil die ik nog over had, en ik ben nog nooit zo hard gegaan (ondanks dat ik wel regelmatig xtc doe, ga ik er wel rustig mee om en ga ik nooit echt hard ofzo). Of dit aan de 2cb lag is te betwijfelen want mn vriendin ging ook hard en had dezelfde ervaring, maar zij had geen 2cb op.

Nu heb ik over 2 week een awesome feestje en wil ik graag lekker leip zijn, maar aangezien dat niet echt meer lukt met xtc, zoek ik een alternatief of een leuke combinatie met xtc.
De alternatieven waar ik op uitkom dankzij google enzo, zijn vaak dingen waarbij je je meer nuchter/scherp bent (bijvoorbeeld speed of 4fpm)
Ik zit te denken om xtc opnieuw te combineren met 2cb, maar dan met een hele pil/15 mg of benzo (zonder te combineren)

Kan iemand me helpen met een alternatief wat voor een leuk feestje zal zorgen of een leuke combinatie met xtc wat dan de ervaring weer wat versterkt ofzo.
Of advies geven over de verdeling/dosering van xtc en 2cb op een nacht (wat eerst, na hoelang het andere etc)

Alvast bedankt! (:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Het antwoord op je vraag zal je waarschijnlijk niet graag horen. Ik raad je aan een tijdje niets te nemen. Als je bijna niets meer voelt van pillen die nu de ronde doen dan wil dat zeggen dat je aardig wat schade berokkend hebt in die hersenbol van je. Mss dat een jarenlange pauze nog iets gaat helpen maar dat betwijfel ik.

Als je de raad niet in gedachte neemt drink wat biertjes of neem een lijntje pep. Combis zou ik vooral even laten voor wat het is...

Narayani

Bewuste gebruiker

Iets combineren gaat je inderdaad niet helpen. Gun je serotonine receptoren wat rust, 4fmp is ook een serotonine verbruiker dacht ik. Hoewel ik nooit pep op heb en dus niet weet of het aan te raden is zou ik nog eerder daar voor gaan of lekker wat drankjes drinken ofzo. Voordat je je eerste keer xtc gebruikte heb je het ongetwijfeld vaak zat gezellig gehad op alcohol alleen lijkt me :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker

Als je écht leip wil worden... Zou ik vooral aan de keta gaan

Bobsacamano

Badass junkie

Pep + Ket word je wel leip van hoor. Maar het wause van X krijg je niet op een andere manier. Ik zou lekker de X even laten staan.

MusicIsLife zei:
Als je écht leip wil worden... Zou ik vooral aan de keta gaan

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Tekzor668 zei:
Het antwoord op je vraag zal je waarschijnlijk niet graag horen. Ik raad je aan een tijdje niets te nemen. Als je bijna niets meer voelt van pillen die nu de ronde doen dan wil dat zeggen dat je aardig wat schade berokkend hebt in die hersenbol van je. Mss dat een jarenlange pauze nog iets gaat helpen maar dat betwijfel ik.

Als je de raad niet in gedachte neemt drink wat biertjes of neem een lijntje pep. Combis zou ik vooral even laten voor wat het is...

Ik vind dit een goed advies! Maar die pep weet ik niet hoor.

MusicIsLife

Wijs gebruiker

Pep kun je best gebruiken als je ff een xtc pauze wil inlassen. Werkt op heel andere receptoren

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Jawel. Maar ik bedoelde dat het geen vergelijkbaar gevoel is als xtc.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Dunnetjess33 zei:

Op het vergelijkbaar effect doelde ik niet. XTC/MDMA is een stofje op zich met een heel eigen effect die in geen enkele drugs terug te vinden is naar mijn mening en daarmee bedoel ik alles aan MDMA op zijn geheel...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Dunnetjess33 zei:
Pep geeft inderdaad geen vergelijkbaar effect als MDMA. Maar als je te vaak MDMA hebt gedaan en er geen fatsoenlijk effect meer uit haalt dan kun je het beste alle drugs laten liggen die ook vooral op je serotonine systeem in werken. Sowieso is het eigenlijk aan te raden die 3 maanden pauze regel toe te passen op serotonine verbruikers. Dus geen 6-APB nemen als pas een paar weken geleden MDMA hebt gedaan bijvoorbeeld.

OT Als je echt waus wilt zijn is ketamine een goed alternatief, het effect is wel echt totaal anders en alleen in hele lage doseringen geschikt voor op feestjes.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Sorry ik denk dat het verkeerd begreep. Ik dat dat TO een zelfde gevoel als xtc zocht. Dat van de verschillende werking in de hersenen wist ik hoor.

Jessy204

Newbie

Dunnetjess33 zei:
Sorry ik denk dat het verkeerd begreep. Ik dat dat TO een zelfde gevoel als xtc zocht. Dat van de verschillende werking in de hersenen wist ik hoor.

Ik sta open voor eventuele andere.. tjah hoe zeg je dat.. andere vormen van wausheid? ;p

Pep word ik niet bepaald enthousiast van. Ik wil het nog wel een keer proberen, maar niet op dit specifieke feestje. Wat mensen mij vertellen is dat pep een beetje als xtc is (energie, je wilt wel praten enzo), maar dan nuchter en dat is net wat ik niet wil, dat nuchtere gevoel. Ik hoop dat jullie me een beetje snappen :)

MeejheM

Badass junkie

ehm... gewoon veel alcohol?

of geen alcohol en een benzo of opiaat? lsd?

combinaties moet je niet op ee feestje gaan proberen.

Fool

Badass junkie

MeejheM zei:

LSD ook niet xD

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Fool zei:
MeejheM zei:

LSD ook niet xD
LSD zou ik zeker niet voor het eerst op een feestje doen, alleen als je er al ervaring mee hebt en dan in lage dosering waarvan je niet gaat trippen.

Jessy204 zei:
Ik sta open voor eventuele andere.. tjah hoe zeg je dat.. andere vormen van wausheid? ;p

Pep word ik niet bepaald enthousiast van. Ik wil het nog wel een keer proberen, maar niet op dit specifieke feestje. Wat mensen mij vertellen is dat pep een beetje als xtc is (energie, je wilt wel praten enzo), maar dan nuchter en dat is net wat ik niet wil, dat nuchtere gevoel. Ik hoop dat jullie me een beetje snappen
Ik snap dat pep niet helemaal is wat je zoekt als je waus wilt zijn, je blijft er behoorlijk helder onder inderdaad. En toch vinden velen het best leuk voor op een feest.

Als je dan opzoek naar wausheid is keta een optie maar dan wel echt hele kleine beetjes. Neem je net teveel dan wil je eigenlijk alleen maar zitten of liggen en dat is op een feestje niet zo'n strak plan. En of je keta op een feestje leuk vind is ook afwachten, want ken ook genoeg mensen die dat niks vinden.

2C-B is misschien ook wel een idee voor op een feestje, maar ook dan niet teveel.

MeejheM

Badass junkie

mdma is gewoon een klasse apart. als je tolerantie hebt opgebouwd tegen de werking zul je de effecten moeten missen. volgens mij zijn nu alle gangbare partydrugs wel de reveu gepasseerd.

misschien vind je coke leuk, of is dat ook al genoemd?

Timmie94

Bewuste gebruiker

Coketa

Ja als je echt op zoek bent naar leip worden en waus zijn zou ik voor Keta gaan haha, wel eventjes wennen op feestjes

Rowan0162

Experimenterende gebruiker

Cocaïne, alcohol en om de 3 uur 2.5 ml ghb, Speed kan ook in plaats van Coke.

De combinatie upper/downer is heel slecht voor het hart en ook niet aan te raden, maar wel leip/wausig :rockband:

MeejheM

Badass junkie

Leuk. als je de eventuele versnijmiddelen of vervuiling meerekend wel een spannende opgave.

T-Bone

2CB + Alcohol :grin: Ik ben die avond nog nooit zo scheef geweest in mijn leven :mrgreen:

Spirit Wolf

Rowan0162 zei:
Cocaïne, alcohol en om de 3 uur 2.5 ml ghb, Speed kan ook in plaats van Coke.

De combinatie upper/downer is heel slecht voor het hart en ook niet aan te raden, maar wel leip/wausig :rockband:

Mmm...ik vind het eigenlijk een vreselijke combinatie. Ik zelf heb al is flink wat Cocaïne en een enorme hoeveelheid alcohol door elkaar gemixt (je wordt natuurlijk nauwelijks dronken) en het bekende goedje cocaethylene (in het engels) wordt daardoor gemaakt. Dit zal nog schadelijker voor je moeten zijn. Cocaïne werkt al slecht op het hart, alcohol werkt al slecht op het hart en dat heb ik met een perfecte conditie ook goed gemerkt.

Maar daarboven op nog 2.5 ml ghb...pfoeee ik begrijp dat je er flink wauzig van kan worden maar ik zal het wel afraden om zoveel te combineren.

Goed dat je erbij zei dat het slecht voor je hart is maar een vraagje...ervaring mee want ben er wel benieuwd naar :grin:

MeejheM

Badass junkie

even voor de duidelijkheid, een hoeveelheid milliliters zegt niet zo heel veel over de hoeveelheid GHB die daarin is opgelost, hooguit een maximum, geen minimum.

Rowan0162

Spirit Wolf zei:
Goed dat je erbij zei dat het slecht voor je hart is maar een vraagje...ervaring mee want ben er wel benieuwd naar :grin:

Deed dat helaas wekelijks met stappen toen k er nog aan zat, met veel alcohol erbij ook. Nooit echt fout gegaan, terwijl er mensen zijn die na 1 glas bier al knock out gaan icm Ghb.

Het effect gaat met golven, je snuift om niet in slaap te vallen maar een uur later pak je een buis om het paranoïde effect van de coke te onderdrukken. Je blijft zo snel in een cirkel hangen.

Je word er impulsief van en je hebt geen remmingen meer, eigenlijk hetzelfde als cocaïne/alcohol maar dan met net een beetje extra euforie.

Niet aan te raden.

Jessy204

Newbie

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb ;p

Ik had al besloten een combi te doen van 2cb en xtc. Dit omdat bij mijn eerste keer 2cb ik er vrolijk van werd enzo, en het me een beetje het xtc gevoel gaf (wat ook hoort bij een lage dosering). Ookal was het wel maar voor ongeveer een uurtje. Ik had besloten te beginnen met 2cb om te kijken hoe het dit keer zou vallen en dan op gevoel wel/geen xtc en hoeveel.

Even een kort verslagje van mijn nacht:

Zaterdag heb ik dus het feestje gehad en heb een vrij nare/stomme nacht gehad.
Om 1 uur heb ik 3 kwart 2cb gehad, van een pil van 14-18 mg. Ik heb zo goed als niks van de effecten gemerkt maar alleen maar k*tte bodyload. Heb in het begin een goede tijd rond gelopen met een super naar gevoel in mn maag, dit werd uiteindelijk wel ietsje minder maar het is de hele nacht gebleven. Verder vond ik aanrakingen vervelend, was niet in de beste mood en bijna alles was me gewoon teveel moeite en overall was het gewoon ughhh.
Ik heb een uur na de 2cb een halve xtc pil geslikt in de hoop dat dit misschien zou helpen. Een uur later nog een kwartje er bij. Uiteindelijk is dit nooit echt ingekickt (voelde er niks van en had niet eens grotere pupillen)
Ik heb me de hele nacht eigenlijk hetzelfde gevoeld.

2cb is duidelijk niet de drug voor mij. 2, eigenlijk 3x gebruikt en nooit heeft het gewerkt.

Ik had ook al besloten dat dit voorlopig mijn laatste keer xtc zou zijn. Ik ga kijken hoe lang ik een pauze zonder drugs die op je serotonine vol ga houden en ga een keertje pep proberen.

Thanks voor jullie hulp, en zal de tips in m'n achterhoofd houden :)

MDMAmazing1

Ik (en mede forumleden zullen het wss met me eens zijn) vinden dat je te vaak achter elkaar xtc gebruikt, aangezien je langste pauze 10 weken was en je zegt dat je bijna tot geen effect ervaart, laat het ff 6-12 maanden links liggen en probeer het dan nog eens. Dat je zo weinig effect ervaart betekent dat je je serotonine axonen flink naar de klote helpt. Zelf heb ik xtc ook n tijdje misbruikt. Begon optijd te merken dat het effect 'korter/minder' werkte en toen een pauze van 5 maanden gehad en het was niet eens lastig! Gewoon op feestjes wat anders gebruiken joh! Zit nu op 3 maanden en ga pas op qlimax weer, dus weer 5 maanden, geloof me het werkt. Hoe langer je wacht. Hoe wauzer en lekkerder je gaat :)

Ik heb mn mdma effect inmiddels zo goed als helemaal terug dus ik ben het levende bewijs, aangezien jij best ver bent gegaan hoop ik voor jou het zelfde: een goed herstel zonder "the loss of magic" voor altijd, maar dat ligt volledig in jouwn handen.

Roll responsible bro!

-MDMAmazing1

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Minstens drie maanden pauze houden.

Mocht je dat advies in de wind slaan en toch iets willen gebruiken dat enigszins op MDMA lijkt: 4-Fluoramfetamine.

Edit: Ik zie nu pas dat je 't toch gedaan hebt. Laat maar dan.

Bovenaan