gloeilamp als vaperizer?

Moker

Bewuste gebruiker
goedendag!!
ik wou even vragen of een gloeilamp nou eigenlijk wel goed als (goedkope) vaperizer kan worden gebruikt? Ik heb dit nog maar 2 keer geprobeert maar dit ging niet helemaal goed, want hij bleek nog vochtig te zijn aan de binnen kant dus kreeg ik alleen maar waterdamp. Maar de tweede keer toen werd alle wiet aan de onder kant ( tegen het glas aan) helemaal zwart en meer niet. Maar nu wou ik dus weten of dit gewoon de nadelen zijn van een gloeilamp of doe ik iets verkeerd?
\groeten moker

jcp

Bewuste gebruiker
Met een gloeilamp zelf gefabriceerd of met de smoking bubble ed moet je de vlam er onder houden en dan de lamp een klein beetje heen en weer schudden.

Het is idd de kunst het niet zwart te laten worden, want dan ben je dus gewoon aan het roken ipv het vaporizen...

Persoonlijk vind ik het niet echt goed werken, zeker niet als je al eens een echte vaporizer geprobeerd hebt...

Moker

Bewuste gebruiker
bedankt, ik denk dat het zo wel zou moeten lukken ja (helaas heb ik met wiet net op gerookt :stoned: , even wachten dus maar). Maar ik geloof graag dat een echte stukken beter is maar die zijn mij iets aan de dure kant zeg maar :grin:

Moker

Bewuste gebruiker
ja jointjes blijf lekker, maar ik had wel eens zin om echt high te worden van de wiet, hasj roken is ook een optie maar ik dacht laat ik dit eens proberen :beer:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb een reageerbuisje, uit het lab. die gebruik ik er voor, twee glazen rietjes door een rubberen stop heen, sluit ie mooi af. aanstekertje eronder, en zuigen maar :grin:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb het vroeger ook zo gedaan met een gloeilamp. Het geeft idd wel meer high dan stoned, maar het is ook wel veel werk. Je moet er constant op letten dat je je wiet niet verbrandt.

Waarschijnlijk werkt een echte vaporizer 10x beter, maar ik heb er nooit het geld voor over gehad om eerlijk te zijn :tongueout:. Ben niet een echte wietroker :wave:

Hype

Bewuste gebruiker
je kan ook gewoon een puur jointje draaien, draait wat minder chill en 't rookt wat moeilijker (gaat sneller uit) maar je kan wel echt vliegen dan =D

Purple haze

Bewuste gebruiker
Hype zei:
je kan ook gewoon een puur jointje draaien, draait wat minder chill en 't rookt wat moeilijker (gaat sneller uit) maar je kan wel echt vliegen dan =D

Alleen verspil je een hoop weed omdat niet alle THC uit de rook kan worden opgenomen die uit een pure weed joint komt. Mijn mening is dat pure joint zonde van je geld is.

pieter-b

Wijs gebruiker
Purple haze zei:
Hype zei:

Alleen verspil je een hoop weed omdat niet alle THC uit de rook kan worden opgenomen die uit een pure weed joint komt. Mijn mening is dat pure joint zonde van je geld is.
...een gloeilamp ook..

Moker

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
Purple haze zei:
Hype zei:

...een gloeilamp ook..

toch verspil je denk ik met een pure joint meer van je wiet dan als je het in een gloeilamp gebruikt aangezien de enige uitweg voor de rook door de longen is.

jcp

Bewuste gebruiker
Als je je wiet in een gloeilamp vaporized en je doet het goed, dus zonder iets te verbranden, of als je een goede vaporizer koopt zal je altijd efficienter je wiet gebruiken.

Niet zozeer omdat met een joint roken veel rook niet in je longen terecht komt, maar meer omdat je niks verbrand met vaporizen.
Als je een joint aansteekt verbranden er bij het roken veel van de actieve stoffen, bij vaporizen niet.

Zoals de handleiding van mijn vaporizer zegt: Hoe rook ik mijn wiet, maar verbrand ik het niet :grin:

Bovenaan