GHB of alcohol, wat is slechter?

dr0gz

Experimenterende gebruiker
Ik doe aan bodybuilding en ik weet dat alcohol spieren afbreekt. Maar bij ghb is dit niet het geval, het zal zelf zorgen dat je spieren beter groeien.

Nu is mijn vraag wat is slechter om wekelijks alleen in het weekend te gebruiken?
- Alcohol tot ik aangeschoten ben
- Of ghb?

En wat is de gemiddelde prijs voor een halve liter ghb?
:grin:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Ik denk dat alcohol slechter is voor je(qua spierafbraak), maar het is volgens mij nooit bewezen dat er door ghb extra groeihormonen vrijkomen...

En wat een halve liter ghb kost ligt er een beetje aan bij wie je het koopt, de kostprijs(grondstoffen,gbl,demi water enz) van een halve liter ghb is ongeveer 50 euro..

Chris Pontius

Badass junkie
Even van wiki:

Some athletes and bodybuilders also use GHB, as GHB has been shown to elevate human growth hormone in vivo. The growth hormone elevating effects of GHB are mediated through muscarinic acetylcholine receptors and can be prevented by prior administration of pirenzepine, a muscarinic acetylcholine receptor blocking agent.

As certain succinate salts have been shown to elevate growth hormone in vitro, and because GHB is metabolized into succinate some people have suggested this may play a role in the growth hormone elevations from GHB. There is however currently no evidence to show that succinate plays any role in the growth hormone elevations from GHB.

Flameon

Badass junkie
Alchohol is slechter voor je spieren, maar of ghb wekelijks gebruiken gezond is is een tweede

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Als je een echte sportman/vrouw bent gebruik je helemaal geen drugs of alcohol......,
En waarom wil je gelijk een halve liter Ghb hebben??

dr0gz

Experimenterende gebruiker
Het maakt niet uit of het zorgt dat je meer groeihormoon krijgt of niet
maar van alcohol is bekend dat het (veel) spiermassa afbreekt!

Als ik met ghb gewoon de spiermassa kan behouden :hearteyes:
En ja om elke weekend nou nuchter uit te gaan vind ik ook niks :P

Maar wekelijks ghb gebruik sloopt dat nou erg je lichaam en is het nou heel slecht voor je of?
Gr

Chris Pontius

Badass junkie
Ik denk dat de verslaving nog je grootste zorg zal zijn.
Kleine hoeveelheden GHB zijn relatief onschadelijk, maar door de gewenning in combinatie met verslaving wordt GHB vooral schadelijk.

Sylvester

Newbie
Afgezien van het bodybuilder element vind ik de vraag wel interessant, wat is slechter (geestelijk/lichamelijk)?
één avond per week G of je één avond per week goed lam zuipen? Dit afgezien van het feit dat G verslavend werkt.

Chris Pontius

Badass junkie
In dat geval denk ik alcohol, maar waarom zou je het zonder verslaving willen bekijken?
Dat is nou net een van de grootste gevaren van dit spul.

Sylvester

Newbie
Maar komt dat gevaar voor verslaving voort uit lichamelijke of geestelijke klachten na gebruik (zeg 1x per week)?
Of is het verslavend omdat je een flesje in je koelkast hebt staan en het gewoon lekker is?

Zelf heb ik weinig problemen om er vanaf te blijven als ik een flesje heb staan, maar mijn voorkeur voor een drug op een normaal avondje stappen gaat uit naar G (boven alcohol). Zorgt 1x G per week al voor tekenen van verslaving (geestelijk/lichamelijk) ?

Chris Pontius

Badass junkie
G heeft zowel 'lichamelijk' als 'geestelijk' verslavende eigenschappen.
Er zijn mensen die zonder problemen 1x in de week kunnen gebruiken, maar er zijn er ook een hoop die er in stinken. Het is voor iedereen verschillend en ik kan daar moeilijk 1 duidelijke uitspraak over doen.

Sylvester

Newbie
Ja vermoedde al zoiets, denk dan toch dat G slechter is, om de hoofdvraag van dit topic even te beantwoorden. Ik fitness zelf ook veel en het lijkt een heel aantrekkelijk alternatief maar op lange termijn denk ik dat het een stuk slechter voor je is!

Winehouse

Badass junkie
naar mijn mening is alcohol """""""""'slechter""""""""""""""""""""
alleen aan een overdosis ga je eerder dood aan ghb

Oom Klaas

Badass junkie
Sylvester zei:
Maar komt dat gevaar voor verslaving voort uit lichamelijke of geestelijke klachten na gebruik (zeg 1x per week)?
Of is het verslavend omdat je een flesje in je koelkast hebt staan en het gewoon lekker is?

Zelf heb ik weinig problemen om er vanaf te blijven als ik een flesje heb staan, maar mijn voorkeur voor een drug op een normaal avondje stappen gaat uit naar G (boven alcohol). Zorgt 1x G per week al voor tekenen van verslaving (geestelijk/lichamelijk) ?

1 keer in de week nodig hebben is ook verslaafd zijn, en dat komt met ghb echt snel.

Bovenaan