"ghb" gekocht, bleek 1,4 butaandiol

Ghbeertje

Newbie
Goedenavond forumgenoten,

Ondertussen ongeveer zo'n twee maanden geleden heb ik bij een adres waar ik in het verleden gewoon goede g heb gekocht, opnieuw g besteld. De buit was binnen en in het daaropvolgende weekend zou ik het gaan gebruiken. Het viel me voor gebruik al op dat de vloeistof wel héél viskeus was (aanzienlijk veel dikker dan g nog) en ik het lastig opgetrokken kreeg in mijn doseerspuitje. Mijn eerste gedachte was "oei, misschien wel sterker dan normaal, even oppassen met dosering." Toen ik eraan rook en even later een voorzichtige dosering innam en daarmee proefde, begon ik echter sterk te twijfelen over de (kwaliteit van de) g, aangezien de geur en smaak enorm afweken van wat ik gewend was. Het gewenste effect bleef uit en ook met een hogere dosering geen resultaat, wat mij in eerste instantie deed vermoeden dat de g niet goed was gemaakt en ik misschien een bestandsdeel/grondstof proefde. Het leek me in ieder geval niet geschikt voor gebruik en het ging terug in de kast.

Ik deed navraag bij mijn adresje en hij vertelde me dat de smaak inderdaad anders was, maar dat hij verder nog geen klachten had van anderen. Wel had ik gelijk en hoorde het niet zo dik te zijn, dat was bij anderen volgens hem niet. Als ik wilde kon ik het omruilen, maar dat kon dan pas als hij weer voorraad had (en dat heeft ie uiteraard nog steeds niet). In de tussentijd won mijn nieuwsgierigheid en wilde ik toch weten wat er aan de hand was met de g, ondanks dat ik toch niet van plan was het nog te gaan gebruiken. Zodoende dus een buisje ingeleverd bij het testcentrum en een week later belde ik voor de uitslag. De man aan de andere kant van de lijn vertelde me dat het nogal een bijzondere uitslag was: in eerste instantie was er geen ghb aangetroffen in het monster, maar uiteindelijk toch wel (?). Het ging om 25 mg ghb per ml, dus misschien dat het in eerste instantie niet aangetroffen was omdat het zo'n lage concentratie was? In ieder geval: het bevatte dus véél minder ghb dan zou moeten (daar het gemiddelde rond de 400 mg per ml ligt), maar het bijzondere van de uitslag was volgens de man het aantreffen van 1,4 butaandiol. Hij vroeg of ik daar bekend mee was en ik antwoordde naar waarheid dat ik geen flauw idee had. Hij zei vervolgens enkel dat het een grondstof was, dus ik vroeg uiteraard waarvoor. Was het een grondstof voor ghb? ik had er nog nooit van gehoord. Zijn antwoord was dat het voor veel dingen een grondstof was, wederom zonder verdere toelichting, dus ik nam me voor om het later maar gewoon te googlen. De man zei dat het lab geen opmerkingen had geplaatst over het afraden van gebruik of iets dergelijks, maar dat hij dat toch graag zelf wel wilde doen. Ik zei dat ik het niet van plan was, aangezien het me weinig nuttig leek om iets te consumeren waar nauwelijks de gewenste stof in zit, maar wel een onbekende "grondstof". Ik bedankte hem en hing op.

Als eerste heb ik mijn "adresje" geappt dat zijn ghb nauwelijks ghb bevat, maar wel "grondstoffen", met nogmaals de vraag of hij al een idee heeft wanneer hij weer voorraad heeft, want ik wil het inruilen. "Wsl binnenkort man", zonder in te gaan op de kwaliteit van zijn product. Vervolgens deed ik wat ik eigenlijk eerst had moeten doen: het goedje googlen. Ik kwam er achter dat het niet zomaar een grondstof is, maar in het lichaam wordt omgezet in ghb en zodoende een vergelijkbare uitwerking zou moeten hebben. Ik vind het bijzonder dat de man aan de telefoon van het testcentrum dit niet heeft benoemd, maar goed. Ten eerste weet die dealer dus vast hartstikke goed dat hij geen g heeft verkocht, maar 1,4 butaandiol, vast ivm schaarste en in de hoop dat niemand zou klagen.. Ten tweede vraag ik me af waarom er dan wel een kleine hoeveelheid ghb is aangetroffen in mijn monster.. waarom zo'n kleine hoeveelheid toevoegen als je toch uitgaat van de werking van de 1,4 butaandiol? Als laatste vraag ik me af of het wel "pure" 1,4 butaandiol is, of dat het misschien nog gemengd is met andere "goedjes". Waarom zou ik anders niet tot nauwelijks iets merken van de 1,4 butaandiol, als het inderdaad omgezet wordt naar ghb in het lichaam?

Ten eerste is mijn vraag of iemand antwoorden op deze vragen, of ervaringen omtrent 1,4 butaandiol heeft. Is bijvoorbeeld bekend of dit schadelijk(er dan ghb) is? is de dosering gewoon hoger voor hetzelfde effect? duurt het langer voor het opkomt? ik betwijfel of mijn adresje nog van plan is het inderdaad in te ruilen en ik heb ook niks gelezen over een niet tevreden, geld terug policy helaas, maar ik sta ook niet echt te springen om dit goedje verder te proberen.

Daarnaast zou je dit misschien als waarschuwing kunnen zien, want het zal vast nog vaker voor (gaan) komen.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Is bijvoorbeeld bekend of dit schadelijk(er dan ghb) is? is de dosering gewoon hoger voor hetzelfde effect? duurt het langer voor het opkomt?
Onder het kopje 'Harm and toxicity potential' op de Psychonautwikipagina van 1,4-butaandiol wordt er meteen gesproken over/verwezen naar GHB, aangezien 1,4-butaandiol dus op zichzelf niet psychoactief is en het gewoon een chemische reactie kickstart om de stof om te zetten in GHB, dus ik heb het idee dat 1,4-butaandiol niet schadelijker is dan GHB (of dat de schadelijkheid niet significant groter is dan wanneer je direct GHB in je systeem krijgt).

Verder staat er ook dat 1,4-butaandiol minder potent is dan GBL en GHB, dus je hebt inderdaad meer nodig voor hetzelfde effect en er staat ook dat het langer doorwerkt.

https://m.psychonautwiki.org/wiki/1,4-Butanediol

FerdFatoehaus

Badass junkie
Goedenavond forumgenoten,

Ondertussen ongeveer zo'n twee maanden geleden heb ik bij een adres waar ik in het verleden gewoon goede g heb gekocht, opnieuw g besteld. De buit was binnen en in het daaropvolgende weekend zou ik het gaan gebruiken. Het viel me voor gebruik al op dat de vloeistof wel héél viskeus was (aanzienlijk veel dikker dan g nog) en ik het lastig opgetrokken kreeg in mijn doseerspuitje. Mijn eerste gedachte was "oei, misschien wel sterker dan normaal, even oppassen met dosering." Toen ik eraan rook en even later een voorzichtige dosering innam en daarmee proefde, begon ik echter sterk te twijfelen over de (kwaliteit van de) g, aangezien de geur en smaak enorm afweken van wat ik gewend was. Het gewenste effect bleef uit en ook met een hogere dosering geen resultaat, wat mij in eerste instantie deed vermoeden dat de g niet goed was gemaakt en ik misschien een bestandsdeel/grondstof proefde. Het leek me in ieder geval niet geschikt voor gebruik en het ging terug in de kast.

Ik deed navraag bij mijn adresje en hij vertelde me dat de smaak inderdaad anders was, maar dat hij verder nog geen klachten had van anderen. Wel had ik gelijk en hoorde het niet zo dik te zijn, dat was bij anderen volgens hem niet. Als ik wilde kon ik het omruilen, maar dat kon dan pas als hij weer voorraad had (en dat heeft ie uiteraard nog steeds niet). In de tussentijd won mijn nieuwsgierigheid en wilde ik toch weten wat er aan de hand was met de g, ondanks dat ik toch niet van plan was het nog te gaan gebruiken. Zodoende dus een buisje ingeleverd bij het testcentrum en een week later belde ik voor de uitslag. De man aan de andere kant van de lijn vertelde me dat het nogal een bijzondere uitslag was: in eerste instantie was er geen ghb aangetroffen in het monster, maar uiteindelijk toch wel (?). Het ging om 25 mg ghb per ml, dus misschien dat het in eerste instantie niet aangetroffen was omdat het zo'n lage concentratie was? In ieder geval: het bevatte dus véél minder ghb dan zou moeten (daar het gemiddelde rond de 400 mg per ml ligt), maar het bijzondere van de uitslag was volgens de man het aantreffen van 1,4 butaandiol. Hij vroeg of ik daar bekend mee was en ik antwoordde naar waarheid dat ik geen flauw idee had. Hij zei vervolgens enkel dat het een grondstof was, dus ik vroeg uiteraard waarvoor. Was het een grondstof voor ghb? ik had er nog nooit van gehoord. Zijn antwoord was dat het voor veel dingen een grondstof was, wederom zonder verdere toelichting, dus ik nam me voor om het later maar gewoon te googlen. De man zei dat het lab geen opmerkingen had geplaatst over het afraden van gebruik of iets dergelijks, maar dat hij dat toch graag zelf wel wilde doen. Ik zei dat ik het niet van plan was, aangezien het me weinig nuttig leek om iets te consumeren waar nauwelijks de gewenste stof in zit, maar wel een onbekende "grondstof". Ik bedankte hem en hing op.

Als eerste heb ik mijn "adresje" geappt dat zijn ghb nauwelijks ghb bevat, maar wel "grondstoffen", met nogmaals de vraag of hij al een idee heeft wanneer hij weer voorraad heeft, want ik wil het inruilen. "Wsl binnenkort man", zonder in te gaan op de kwaliteit van zijn product. Vervolgens deed ik wat ik eigenlijk eerst had moeten doen: het goedje googlen. Ik kwam er achter dat het niet zomaar een grondstof is, maar in het lichaam wordt omgezet in ghb en zodoende een vergelijkbare uitwerking zou moeten hebben. Ik vind het bijzonder dat de man aan de telefoon van het testcentrum dit niet heeft benoemd, maar goed. Ten eerste weet die dealer dus vast hartstikke goed dat hij geen g heeft verkocht, maar 1,4 butaandiol, vast ivm schaarste en in de hoop dat niemand zou klagen.. Ten tweede vraag ik me af waarom er dan wel een kleine hoeveelheid ghb is aangetroffen in mijn monster.. waarom zo'n kleine hoeveelheid toevoegen als je toch uitgaat van de werking van de 1,4 butaandiol? Als laatste vraag ik me af of het wel "pure" 1,4 butaandiol is, of dat het misschien nog gemengd is met andere "goedjes". Waarom zou ik anders niet tot nauwelijks iets merken van de 1,4 butaandiol, als het inderdaad omgezet wordt naar ghb in het lichaam?

Ten eerste is mijn vraag of iemand antwoorden op deze vragen, of ervaringen omtrent 1,4 butaandiol heeft. Is bijvoorbeeld bekend of dit schadelijk(er dan ghb) is? is de dosering gewoon hoger voor hetzelfde effect? duurt het langer voor het opkomt? ik betwijfel of mijn adresje nog van plan is het inderdaad in te ruilen en ik heb ook niks gelezen over een niet tevreden, geld terug policy helaas, maar ik sta ook niet echt te springen om dit goedje verder te proberen.

Daarnaast zou je dit misschien als waarschuwing kunnen zien, want het zal vast nog vaker voor (gaan) komen.
Ik zou daar niks meer halen als ik jou was. Die lui weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

De Zandman

DF-koning
Mee eens. Dit is imo geen goed adres! Je krijgt immers niet de stof die je hebben wilt, en dat omruilen moet ik ook met achterdocht bezien, de verkoper is er kennelijk niet zo happig op.

Ghbeertje

Newbie
Onder het kopje 'Harm and toxicity potential' op de Psychonautwikipagina van 1,4-butaandiol wordt er meteen gesproken over/verwezen naar GHB, aangezien 1,4-butaandiol dus op zichzelf niet psychoactief is en het gewoon een chemische reactie kickstart om de stof om te zetten in GHB, dus ik heb het idee dat 1,4-butaandiol niet schadelijker is dan GHB (of dat de schadelijkheid niet significant groter is dan wanneer je direct GHB in je systeem krijgt).

Verder staat er ook dat 1,4-butaandiol minder potent is dan GBL en GHB, dus je hebt inderdaad meer nodig voor hetzelfde effect en er staat ook dat het langer doorwerkt.

https://m.psychonautwiki.org/wiki/1,4-Butanediol
Ah, dat stukje over hoe potent het is heb ik overheen gelezen.. Had verder niet echt een heel prettig gevoel na gebruik, voelde erg "chemisch". Hogere hartslag, terwijl het kalme juist uitbleef (vooral half uur/drie kwartier na inname, wat misschien te maken heeft met omzetten?). Anders in ieder geval dan bij ghb en ook daarom geneigd het niet meer te gebruiken. En inderdaad mee eens over de verkoper, ben bang dat ik in deze maar gewoon mijn verlies moet nemen dan. Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat ging vorig jaar wel ontzettend hard moet ik zeggen met GBL. Ik ben nog nooit zo hard gegaan, en uiteindelijk ging het enorm mis. Wist niks meer, geheugen was weg, en de hele woonkamer was kapot overal glas, bloed, telefoons kapot, hardware kapot muren beschadigd. Eigen schuld maar ik had geen controle meer. Dat effect van extreem geheugenverlies begon overigens pas na dagen/weken van bijna aaneenschakeling van gebruik van pure GBL.

Nu vraag ik me wel af kan ik gewoon gootsteenontstopper bestellen? Haha. 8 maanden droog staan is wel heel erg lang, ik moet 1 rush hebben

Laatst bewerkt:
Snap er echt geen bal van, moet je hiervoor scheikundig onderlegd zijn? Als ik dit bestel NATRIUM HYDROXIDE, Waar bij staat vermeld dat het poedervorm is. "
Precursor voor drugs of explosieven.
Verdachte transacties zijn wij verplicht te melden". Hoe maak ik dat vloeibaar en kan ik het doseren, ik heb ervaring met GBL maar niet van de bouwmarkt haha. Op de kanalen/adressen waar ik voorheen GHB en GBL bestelde is het ontzettend duur en zeldzaam geworden. Praktisch bijna niet waard als je ziet wat dit kost in verhouding tot een jaar geleden. Bizar toch? Vooral in EU regio.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Snap er echt geen bal van, moet je hiervoor scheikundig onderlegd zijn? Als ik dit bestel NATRIUM HYDROXIDE, Waar bij staat vermeld dat het poedervorm is. "
Verdachte transacties zijn wij verplicht te melden". Hoe maak ik dat vloeibaar en kan ik het doseren, ik heb ervaring met GBL maar niet van de bouwmarkt haha. Op de kanalen/adressen waar ik voorheen GHB en GBL bestelde is het ontzettend duur en zeldzaam geworden. Praktisch bijna niet waard als je ziet wat dit kost in verhouding tot een jaar geleden. Bizar toch? Vooral in EU regio.
Vragen naar of tips geven over productieprocessen is niet toegestaan. Zie forumregel 1. Screenshot_2022-11-22-11-51-15-874-edit_com.android.chrome.jpg
Je krijgt nu een heel stevige waarschuwing, een volgende keer met ook maar één teen over de grens ben je de sjaak.

Hoezo zou je 8 maanden clean van ghb ook willen weggooien? Je weet zelf dat het niet bij 1x blijft. Beter ga je met de drang en overige verslavingen (ik las iets over elke dag grote hoeveelheden wijn bijvoorbeeld) aan de slag.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Wat denk je nou zelf amigo? Beter blijf je er vanaf, je kan er duidelijk niet mee omgaan. En dat is geen schande.

Wat denk je nou zelf amigo? Beter blijf je er vanaf, je kan er duidelijk niet mee omgaan. En dat is geen schande.
Bedankt, maar ik kan het wel aan, het enige probleem als ik teveel in huis heb. Nouja dat is dan ook meteen de uitdaging. De keren dat ik maar een 100 ML of iets dergelijks had was het meestal na 2 nachten ook klaar omdat ik simpelweg niets meer had.
Vragen naar of tips geven over productieprocessen is niet toegestaan. Zie forumregel 1. Bekijk bijlage 47443
Je krijgt nu een heel stevige waarschuwing, een volgende keer met ook maar één teen over de grens ben je de sjaak.

Hoezo zou je 8 maanden clean van ghb ook willen weggooien? Je weet zelf dat het niet bij 1x blijft. Beter ga je met de drang en overige verslavingen (ik las iets over elke dag grote hoeveelheden wijn bijvoorbeeld) aan de slag.
Sorry wist ik niet. 8 maanden clean nouja, voor mij is de kater van een ghb/gbl rush niet heel veel extremer dan die van speed of coke. Even 2 daagjes trillen en misselijk, daarna is het weer redelijk ok. De zin erin blijft echter wel (ik denk dat dat er nooit helemaal uitgaat als je het gevoel gekend hebt). Grote hoeveelheden wijn dat is wel als vervanging van harddrugs erin gekomen klopt. Ik ondervind er tot nog toe niet veel fysieke of mentale problemen mee. Het is het een vervanging, maar wel leefbaarder dan cocaine, speed of ghb, op het moment althans.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bedankt, maar ik kan het wel aan, het enige probleem als ik teveel in huis heb. Nouja dat is dan ook meteen de uitdaging. De keren dat ik maar een 100 ML of iets dergelijks had was het meestal na 2 nachten ook klaar omdat ik simpelweg niets meer had.

Sorry wist ik niet. 8 maanden clean nouja, voor mij is de kater van een ghb/gbl rush niet heel veel extremer dan die van speed of coke. Even 2 daagjes trillen en misselijk, daarna is het weer redelijk ok. De zin erin blijft echter wel (ik denk dat dat er nooit helemaal uitgaat als je het gevoel gekend hebt). Grote hoeveelheden wijn dat is wel als vervanging van harddrugs erin gekomen klopt. Ik ondervind er tot nog toe niet veel fysieke of mentale problemen mee. Het is het een vervanging, maar wel leefbaarder dan cocaine, speed of ghb, op het moment althans.
Dus het is pas klaar als het op is. Pas er nou mee op man, je bent al 8 maand van die zooi af. En je weet hoe het met verslaving en terugvallen gaat, elke terugval gaat het weer ietsje gekker en wordt de grens verlegd.

De Zandman

DF-koning
Zoals al gezegd is; blijf eraf!
8 maanden clean van die zooi is al een verdomd goede zaak, daar ga je toch geen risico voor lopen om dat resultaat alsnog via een onnodige terugval teniet te doen?
Je bent hardstikke goed bezig!
Nogmaals, niet meer aan beginnen!

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Vorig jaar ook een keer ghb gekregen "gemaakt van andere grondstof"
Ik vermoed zelf dat het via butaandiol>gbl>ghb is gegaan.

Het was wel ghb en dosering was het zelfde maar ook heel stroef dat spuitje optrekken en het rook naar terpentine. pH was 7

Theundertaker

Experimenterende gebruiker
maar dat hij verder nog geen klachten had van anderen
Die ken ik! Dat zeggen die gasten die troep verkopen allemaal.

Het is troep. Het duurt dus heel lang soms voor je lichaam het kan omzetten tot ghb.
Dus dat maakt doseren onmogelijk
Ik zie dat dit gepost is een paar maanden geleden.
Er was in 2022 weinig goede ghb te krijgen en ik heb ook te maken gehad met BDO en het voelde echt niet het zelfde als het effect van GHB, ook niet als het eenmaal is omgezet in je lichaam, maar een naar en vervelend gevoel.
Ik wil daarbij wel zeggen de mensen die altijd goede ghb hadden er ook niet aan konden komen en dus ook deze gemengde troep hadden vaak.
De prijs was ook verdubbeld en nu zijn de prijzen weer normaal dus er is weer goede te krijgen.

Nu heeft mijn vaste dealer, na een jaar geen ghb te hebben gehad, omdat hij geen troep wilt verkopen, weer de beste ghb die je kan krijgen.
Daar zijn we erg blij mee en heb weer mijn leuke ghb bings.
Het blijft de lekkerste drugs die er is.

Hier ruim 4 jaar van de g af. Troep is t van de bovenste plank.
Sorry hoor gap maar als je er niet mee kan omgaan dan is het zeker troep. Maar als je dat wel kan is het de lekkerste drugs die er is.
Ik zit net te lezen dat je idoot veel benzo's slikt en blijkbaar kan jij met geen een drugs goed omgaan.
Dan zit het probleem echt bij jou!
Elke drugs is troep van de bovenste plank als je er niet mee kan omgaan...
Ik gebruik al 10 jaar ghb met plezier, omdat ik wel weet hoe ik met drugs om moet gaan gebruik ik al 25 jaar lang drugs met plezier.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Die ken ik! Dat zeggen die gasten die troep verkopen allemaal.

Het is troep. Het duurt dus heel lang soms voor je lichaam het kan omzetten tot ghb.
Dus dat maakt doseren onmogelijk
Ik zie dat dit gepost is een paar maanden geleden.
Er was in 2022 weinig goede ghb te krijgen en ik heb ook te maken gehad met BDO en het voelde echt niet het zelfde als het effect van GHB, ook niet als het eenmaal is omgezet in je lichaam, maar een naar en vervelend gevoel.
Ik wil daarbij wel zeggen de mensen die altijd goede ghb hadden er ook niet aan konden komen en dus ook deze gemengde troep hadden vaak.
De prijs was ook verdubbeld en nu zijn de prijzen weer normaal dus er is weer goede te krijgen.

Nu heeft mijn vaste dealer, na een jaar geen ghb te hebben gehad, omdat hij geen troep wilt verkopen, weer de beste ghb die je kan krijgen.
Daar zijn we erg blij mee en heb weer mijn leuke ghb bings.
Het blijft de lekkerste drugs die er is.

Sorry hoor gap maar als je er niet mee kan omgaan dan is het zeker troep. Maar als je dat wel kan is het de lekkerste drugs die er is.
Ik zit net te lezen dat je idoot veel benzo's slikt en blijkbaar kan jij met geen een drugs goed omgaan.
Ik gebruik al 10 jaar ghb met plezier, omdat ik wel weet hoe ik met drugs om moet gaan gebruik ik al 25 jaar lang drugs met plezier.
Hoi Iklulmaarwat/rebell/revolution. Weer lekker aan de g op DF aan het trollen?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat jij er toevallig goed mee weet om te gaan wil niet zeggen dat je het perse de hemel in moet prijzen want er gaan veel mensen wel aan deze drug ten onder. Dus daarvoor blijven waarschuwen zou je sieren! Wat je ook zou sieren is iets minderen in je toon en niet meteen zo persoonlijk de aanval in gaan.

Daarbij is "de lekkerste drug die er is" natuurlijk geen feit maar jou mening. Want ik vind legio andere middelen vele malen lekkerder die ook nog eens minder risico kennen.

GHB is gewoon toch voor veel mensen lastig mee om te gaan gemiddeld genomen en dat mag je best iets meer benadrukken ondanks jij het wel kan.

Buiten dat, je bent net terug van een ban en zie je alweer in twee topics confrontaties opzoeken:
blijkbaar kan jij met geen een drugs goed omgaan.
Dus ik ben bezig om mee te denken aan dit probleem als jij eens meer aan oplossingen zou proberen te denken dan te strijden met mensen op dit forum zou je nog iig een toegevoegde waarde hebben.
Net als hier:
Een afkick van de meeste drugs word gedaan met een andere drugs. Dus waar heb je het over?
Of heb je er geen verstand van?
Benzos en phenibut worden beide ingezet bij afkicken van drugs ter informatie speciaal voor jou, wat je zou moeten weten als je sinds 2019 lid bent lol 😂
Hoe denk je dat mensen van de benzo's afkomen dan bijvoorbeeeld?

Dus probeer even wat vriendelijker te zijn als je zou willen. Voor je weer vele tegen je krijgt en wij als mods daarop moeten reageeren.

Thanks en een fijne nacht!

Theundertaker

GHB is gewoon toch voor veel mensen lastig mee om te gaan gemiddeld genomen en dat mag je best iets meer benadrukken ondanks jij het wel kan.

Ik snap als je op dit forum kijkt dat ghb alleen een probleem lijkt te zijn maar ook bij veel andere drugs zie ik veel problemen, in principe is mdma helemaal uit de 'mode' om het zo maar te zeggen en gebruiken echt de meeste mensen waar ik ga ghb en de problemen vallen wel mee in real life onder de mensen die ik ken en ik geef feestjes en bezoek veel feestjes en ben op heel veel afters.. Ik ben weer echt een feestbeest.

Elke drugs heeft zijn problemen bij misbruik. De mensen waar het meestal het meest slecht mee gaat zijn de cocaine gebruikers merken wij in onze vriendengroep op. Het is duur en mensen worden er niet leuker van. Krijgen financiele problemen en die afters hebben mensen vaak te maken met mensen met agressie. En daarnaast is bij het cocaine gebruikers veel drank in het spel en dat bevorderd de sfeer al helemaal niet.
Echt een kut verslaving die levensverwoestend is op vele gebieden, meer dan andere drugs.

Ik belicht gewoon een andere kant van ghb die er gewoon bestaat.
En ik praat echt over veel mensen die gewoon een goede baan hebben of een goede opleiding en geen enkele probleem hebben in het leven.

Dat jij er toevallig goed mee weet om te gaan wil niet zeggen dat je het perse de hemel in moet prijzen want er gaan veel mensen wel aan deze drug ten onder. Dus daarvoor blijven waarschuwen zou je sieren!

Uiteraard is voorzichtigheid belangenrijk en heeft ghb ook een handleiding.
Ik zie op dit forum dat pep veel de hemel in word geprezen maar daar komt er nooit zo een reactie uit voort van moderaters van dit forum.
Terwijl ik juist mensen ken die pep hebben misbruikt en daar geestelijk veel erger aan toe zijn dan mensen die een langere tijd ghb gebruiken.
De depressie die zij hebben en hun denkwijze zijn beschadigd voor het leven. Altijd zijn deze mensen zwaar aan de antidepressie middelen.

Dus wat ik hier mee wil vertellen is dat wij ( een grote groep mensen ) feestvrienden ghb wel zien als een van de fijnste drugs als je er normaal mee omgaat en inzien dat veel andere drugs die we hadden gebruikt een veel grotere schade oplevert lichamelijk en geestelijk, ook bij normaal gebruik.
En bij sommige drugs dat het ook vaak financieel fataal is wat dus bij ghb dus helemaal geen rol speelt.

De conclusie is gewoon je moet geen een drugs misbruiken en dat is natuurlijk duidelijk voor iedereen, op dit forum worden ook de leuke kanten van drugs besproken vaak in tripreports en dat soort dingen. Ik vertel dus ook verhalen waar duizenden mensen een leuke tijd hebben met ghb moet daar dan elke keer een waarschuwing achter? Nee zo werkt dat niet en dat gaat ook niet gebeuren in elke tripreport en andere leuke verhalen over andere drugs gebruik die ook net zo gevaarlijk zijn bij misbruik.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit ghb gehad en ben het ook niet van plan.

Maar ik heb jaren geleden een docu gezien dat het heel erg verslavend is en dat velen daardoor in de problemen raken. En het is heel moeilijk om van af te kicken. Misschien wel moeilijker dan van heroine. En toen was er ook nog geen behandeling voor.
De valkuil van ghb is (dacht ik) dat je geen rebound hebt, in tegenstelling tot speed en xtc. Want door die rebound kijken de meesten wel uit om door de weeks wat te nemen.
En daarom vind ik de ouderwetse houseparty drugs, (methyleendioxymetamphetamine) globaal gezien de veiligste drugs en uiteindelijk komen er minder problemen van.

@Theundertaker, hoe zorg jij er dan voor dat je het goed doseert, en dat je niet out gaat?
Gebeurd jou dat wel eens?

En nog iets anders van GHB, waar je nooit iets over hoort of ziet, is dat je er zo heel raar uit gaat zien. Het hele gezicht gaat hangen, dat is zon raar gezicht.
Hoe kan dat en hoeveel moet je daarvoor nemen?

Ik ken trouwens wel iemand die er verslaafd aan was, maar hij is natuurlijk weer zon uitzondering die er van de 1 op de andere dag mee is gestopt zonder problemen.

Theundertaker

Maar ik heb jaren geleden een docu gezien dat het heel erg verslavend is en dat velen daardoor in de problemen raken.

Ja dat leg ik dus uit als je een docu ziet van Tygo dan krijg je alleen maar gruwel verhalen te horen met de meest belachelijke redenering die er zijn.
Mensen op dit forum weten nog beter hoe je moet stoppen dan de grootste klinieken in Nederland die je vol stoppen met benzo's, gaat helemaal nergens over. Afkicken van ghb is helemaal niet moeilijk iets daar heb je phenibut voor.
Dus wat jij nu allemaal vraagt leg ik dus uit hierboven voor mensen die dus onbekend zijn met ghb die hebben ook de ergste verhalen voor je alsof er elke dag iemand sterft aan de ghb. Wat 99% onzin is meestal omdat ze zelf bang zijn voor de drugs. Zo heb je er ook een paar hier op dit forum altijd bemoeien in topics van ghb terwijl ze geen enkele ervaring hebben met ghb en totaal niet weten hoe het werkt of in een wereldje zitten waar heel veel ghb word gebruikt.

Zeehond

Badass junkie
Zo heb je er ook een paar hier op dit forum altijd bemoeien in topics van ghb terwijl ze geen enkele ervaring hebben met ghb en totaal niet weten hoe het werkt of in een wereldje zitten waar heel veel ghb word gebruikt.
Please, stop hier nou eens mee!
Wat zijn dit voor ongefundeerde beschuldigingen.
Ik herken niet wat je schrijft.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Verspil je moeite niet aan dit heerschap. Ik vermoed dat dit iemand is die al meerdere accounts heeft gehad en telkens met iedereen ruzie kreeg. Daarnaast ook meerdere accounts tegelijk had om elkaars getrol te ondersteunen haha.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Theundertaker denkt alle wijsheid in pacht te hebben, en iedereen die dat in twijfel trekt is incapabel. Dat snap je toch wel lieve @Zeehond?

Er gaat zo even een andere mod meekijken, maar we zijn op dit moment allemaal even heel druk. :)
Verspil je moeite niet aan dit heerschap. Ik vermoed dat dit iemand is die al meerdere accounts heeft gehad en telkens met iedereen ruzie kreeg. Daarnaast ook meerdere accounts tegelijk had om elkaars getrol te ondersteunen haha.
Hiernaar dus ook.

@Theundertaker zie je echt je eigen aandeel niet in het feit dat je onmiddellijk mensen tegen je hebt? Je word niet voor niets meteen na je ban weer aangesproken door meerdere leden en een mod. Kap eens met de boel verzieken joh. En maak het ons anders eens makkelijk: wat waren je vorige accounts?

Laatst bewerkt:

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Wat 99% onzin is
Ik geef je wel gelijk dat er veel spookverhalen over ghb rond gaan, en het in vergelijking met veel andere drugs ook echt wel positieve kanten heeft.

Maar ik vind ook dat je de gevaren van overdosering niet moet bagatelliseren.

Wie heeft er onderhand niet mensen op een brancard afgevoerd zien worden op feesten omdat ze een paar ml teveel namen. Nu zijn die mensen meestal echt niet in levensgevaar maar het is voor niemand een leuke ervaring.

En daarnaast is het wel degelijk een echte gluiperd waarvan je net als met speed, benzos of opiaten een hardnekkige verslaving in kan lopen, zonder dat echt te beseffen want het lijkt in de eerste fasen allemaal totaal onschuldig.
Maar van op feestje gebruiken, naar af en toe thuis, naar elke avond, naar op school/werk gebruiken is zo gebeurt omdat je het een ideale drug is die je verborgen kan gebruiken en er geen kater aan zit

Raver

Badass junkie

Ik kan er inderdaad niet mee omgaan. Maar je kunt de risico's van GHB niet ontkennen. Ik ken ook talloze mensen die er goed mee om kunnen gaan. Maar veel meer mensen die er problemen mee krijgen.

Alleen ik ben gewoon 'n addict. Die er dus niet mee kan omgaan. En dan is GHB troep van de bovenste plank. Period.

Oja thnx nog voor het woord "idoot" veel benzos. Zoals ik zei, ik ben 'n addict. Maar ik pak die verantwoordelijk wel gewoon. Het zijn inderdaad idioot hoge doseringen die ik heb geslikt de afgelopen maanden. Maar verslaving is gewoon heel sterk. Ben lang clean geweest. 4,5 jaar lang. Maar door heel veel ellende uiteindelijk terug gevallen. Eenmaal teruggevallen is er geen rem meer ofzo. Hatelijk gewoon.

Raver

Badass junkie
En daarnaast is het wel degelijk een echte gluiperd waarvan je net als met speed, benzos of opiaten een hardnekkige verslaving in kan lopen, zonder dat echt te beseffen want het lijkt in de eerste fasen allemaal totaal onschuldig.
Maar van op feestje gebruiken, naar af en toe thuis, naar elke avond, naar op school/werk gebruiken is zo gebeurt omdat je het een ideale drug is die je verborgen kan gebruiken en er geen kater aan zit

Precies dit gewoon. Zo is het ook bij mij begonnen!

Zo sneaky.

Bovenaan