Na een uurtje op internet te hebben gezeten op deze site terecht gekomen en ben me echt te pletter geschrokken over de meningen van ghb. En de luchtige opvattingen die er over bestaan. Mensen die duidelijk veel kennis hebben over drugs Ghb en aanverwante zaken. Heb me speciaal aangemeld om even een mening te geven zonder dat er iemand iets mee hoeft te doen. Heb zelf 15 jaar ervaring met drugs gebruik en ervaring met mensen die Ghb gebruiken en alle andere drugs die in nederland te koop zijn. ALLE DRUGS onder welke naam dan ook zijn verslavend ongeacht het gebruik . Ook Ghb. Er is haast niet van af te komen en heb heel wat mensen naar de goot zien verdwijnen. Het idee dat het überhaupt goed is elke dag te gebruiken is waanzin. Wat je zelf er ook van denk,of dat je er beter van denkt te functioneren . Zelf medicatie met drugs is het begin van het einde,het is onmogelijk je zelf objectief te beoordelen omdat alle veranderingen langzaam aan gaan en je het zelf onmogelijk kan beoordelen of je er beter van word of niet. Dat kan alleen je omgeving,en eerlijk wie van de gegadigde hier verteld zijn omgeving dat hij/zij elke dag Ghb of drugs gebruiken als zelf medicatie en kan zonder in de verdediging te schieten zeggen dat ze ongelijk hebben. Je zal je zelf altijd beschermen door de schuld te leggen dat andere het niet zien zoals jij zelf en dat ze je niet begrijpen. Onzin. Als je dat soort menigen of opvattingen deelt ben je wel degelijk over een grens gegaan en zit je wel degelijk zoals vele hier in een onkennings fase. Je kunt leuk met geleerde termen strooien als of het zout is maar maar lichamelijke afhankelijkheid is een verslaving!! Een noodzaak om door te kunnen gaan met het in geslagen pad. Water is ook een noodzakelijkheid net als eten,maar omdat het niet bekent staat als slecht of schadelijk is het een basis behoefte. Dat word een geregeld gebruik van Ghb of ander drugs ook. En zo word het een verslaving. En elke drugs gebruiker kan een week stoppen,elke alcoholist kan een week stoppen. Geen probleem. Je zet je hersenen op een stand dat als ik een week stoppen kan dan ben ik niet verslaafd en als ik dat red heb ik dat bewezen.Onzin. Verslaafd zijn zit hem niet in of je stoppen kan voor een dag of een week. Het langdurige effect zit hem in de kern van je onderbewuste. Het kan na weken, maanden terug komen. Zelf jaren later. Een week is niks. Het gaat erom hoe je je beter voelt dan zonder iets op als Ghb xtc of wat dan ook. Omdat je je anders voelt dan nuchter zijn wil het niet zeggen dat het goed voor je werkt al zal je zelf vast vinden dat het wel zo is. Ik spreek uit eigen ervaring en hoop dat er een besef gaat komen dat het niet de juiste weg is. Buiten wetenschappelijk onderzoek zou je bij je zelf moeten denken heeft me moeder dit na me geboorte naast me in de wieg gelegd zodat ik me zelf ermee voor de gek kan houden? Waarom gebruikt ze het dan zelf niet? Of tijdens de zwangerschap? Of je buurman en zijn gezin,zoals cocaine ook gewoon voorgeschreven werd in de jaren 40 en 50. Drugs is recreatief leuk om te gebruiken,net zoals het soms leuk is om hard te rijden in de auto. Dat houdt je concentratie ook hoger en ben je scherper maar om nou elke dag een artikel 5 te plegen en zeggen dat je er beter van word kun je toch niet tegen je zelf zeggen als je in de spiegel kijkt. Hopelijk kijken jullie er jaren later nog zo tegen aan als nu. Dat het allemaal niet zo erg is als ze zeggen,want ik heb de controle! !! Als je dat zou hebben samen met je disipline zou je beseffen dat je het helemaal niet nodig heb en dat het je ook helemaal niet verder helpt of verder gaat helpen. Ik ben blij dat het forum er is zodat er zicht is op waarom je drugs gebruik van jè zelf of andere die je lief zijn goed in de gaten moeten houden. Want een verslaving zit al in je vanaf de dag dat je geboren bent niet in hoeveel dagen je het heb gebruikt,het feit dat je het gebruikt betekent dat je er gevoelig voor bent en dat is de eerste stap opweg naar we hoop ellende voor je naaste. Lang verhaal maar korten dan de weg terug naaf boven. Gr loepie.